IBPBII/2/415-179/09/NG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 maja 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/2/415-179/09/NG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Grupy LEW Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2009 r. (data wpływu do tut. Biura 23 lutego 2009 r.), uzupełnionym w dniu 15 maja 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia czy nagrody rzeczowe przekazane przez spółkę zwycięzcom konkursu podlegają opodatkowaniu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lutego 2009 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie określenia czy nagrody rzeczowe przekazane przez spółkę zwycięzcom konkursu podlegają opodatkowaniu.

W związku z brakami formalnymi, pismem z dnia 29 kwietnia 2009 r. Znak: IBPP1/443-186/09/AZb i IBPB II/2/415-179/09/NG wezwano do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano w dniu 15 maja 2009 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - operator sieci sprzedaży elektronicznej, jest największym specjalistycznym dystrybutorem kart pre-paid oraz elektronicznych kodów doładowujących do uzupełniania telefonów komórkowych.

Wnioskodawca posiada w swojej ofercie tradycyjne karty pre-paid (zdrapki) oraz elektroniczne jednostki doładowania oferowane przez głównych operatorów telefonii komórkowej w Polsce tj.: Sp. z o.o., S.A. i Sp. z o.o. W ofercie Wnioskodawcy znajdują się również karty w technologii VolP.

W ramach swojej działalności, Wnioskodawca podejmuje działania motywujące do efektywniejszej sprzedaży swoich towarów.

Wnioskodawca zorganizował konkurs "S. N. w D. P.". W ramach konkursu Wnioskodawca prowadzi sprzedaż premiową swoich towarów - kupon doładowania pre-paid, polegającą na uatrakcyjnieniu zakupu tych towarów, poprzez wydanie nagród rzeczowych. Akcja jest prowadzona na podstawie regulaminu, którego zasady zamieszczone są na stronie internetowej Wnioskodawcy. Konkurs będzie trwał od 17 listopada do 31 grudnia 2008 r..

Uczestnikiem konkursu może być każda osoba fizyczna, która jest uprawniona do użytkowania telefonu na kartę (pre-paid), w sieci komórkowej (Sp. z o.o., S.A., Sp. z o.o.,S p. z o.o.) lub komórkowej sieci. Aby wziąć udział w konkursie należy wysłać SMS o treści:. na numer....

Informacje o numerze i treści SMS-a do wysłania w celu wzięcia udziału w konkursie będą umieszczone na kuponie doładowania pre-paid zakupionego przez Uczestnika. Wydanie nagród zwycięzcom nastąpi za pokwitowaniem po zakończeniu konkursu (regulamin w załączeniu).

W ramach konkursu, o którym mowa we wniosku, przekazywane są nagrody, tj. aparaty telefoniczne, odtwarzacze MP, kompaktowe odtwarzacze wideo, karty pre-paid (zdrapki) oraz elektroniczne kody doładowujące do uzupełnienia telefonów.

Przekazanie nagród związane jest wyłącznie z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, czyli sprzedażą towarów - kart pre-paid oraz elektronicznych kodów doładowujących.

W organizowanym konkursie nie mogli brać udziału pracownicy Wnioskodawcy i nagrody te nie mogły zostać przekazane nieodpłatnie pracownikom Spółki.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie.

Czy przekazane nagrody rzeczowe zwycięzcom konkursu (nagrody mogą przekraczać kwotę 760 zł) podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem wnioskodawcy, stosownie do regulacji art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, wnioskodawca uważa, że również Internet), a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł W związku z tym, tylko wartość wydawanych nagród rzeczowych na podstawie konkursu ogłaszanego na stronie internetowej, przekraczających kwotę 760 zł, podlegają opodatkowaniu podatkiem zryczałtowanym - 10% od całej kwoty nagrody przekraczającej 760 zł. Po stronie wnioskodawcy wystąpią obowiązki płatnika, w związku z wydaniem przedmiotowych nagród. Podatek wpłaci zwycięzca-odbiorca nagrody przed jej wydaniem.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje.

Zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Co do zasady, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Z regulacji ww. art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy podatkowej jednoznacznie wynika, iż wolą ustawodawcy jest, by zwolnieniem przedmiotowym objęta była - w granicach limitu 760 złotych - wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu.

Powołany wyżej przepis stanowi, że wygrane w konkursach i grach korzystają ze zwolnienia, pod warunkiem, że konkursy te są ogłaszane w środkach masowego przekazu (prasie, radiu i telewizji).

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia "środki masowego przekazu". Również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia. Internetowa Encyklopedia PWN definiuje pojęcie "środki masowego przekazu" jako (mass media, media, środki masowego komunikowania) urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności; prasa, radio, telewizja, także tzw. nowe media: telegazeta, telewizja satelitarna, Internet. Wśród mediów masowych powyższe definicje wymieniają prasę.

W rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe (Dz. U. Nr 5, poz. 24 z późn. zm.) - "prasa" oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej, jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele - i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską (art. 7 ust. 2 pkt 1 powołanej ustawy). Zastosowanie analogii z powyższą definicją pozwala stwierdzić, iż niewątpliwie podobnie jak tradycyjne media, Internet spełnia te same zadania, tj. może służyć do publikacji określonych treści (np: ogłoszenie konkursu) nieograniczonej i anonimowej liczbie odbiorców.

Literalne brzmienie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie daje jednoznacznej odpowiedzi, czy wymienione środki masowego przekazu, tj. prasa, radio i telewizja stanowią katalog zamknięty, czy też wymienione zostały przykładowo.

Zatem, stwierdzić należy, że użyte w powołanym przepisie określenie "<...> w środkach masowego przekazu" mieści w sobie również pojęcie Internetu, jako środka przekazu, pomimo, iż nie został on wprost wymieniony w dyspozycji powołanego przepisu. Wyłączona z tego zakresu będzie jedynie ta część Internetu, której krąg odbiorców jest ograniczony, tj. usługi poczty elektronicznej, czy też strony dostępne przy użyciu odpowiedniego kodu, lub strony korporacyjne kierowane do ściśle określonego kręgu odbiorców, np: pracowników korporacji.

W związku z powyższym, w odniesieniu do konkursów i gier organizowanych i emitowanych na stronach internetowych ogólnodostępnych, czyli takich, do których swobodny dostęp ma każda osoba, i każda z nich może wziąć udział w ogłoszonym konkursie (grze), może mieć zastosowanie zwolnienie przedmiotowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy jednak zauważyć, że powyższe zwolnienie obejmuje m.in. wygrane w konkursach i grach. Przepisy podatkowe posługują się pojęciami "gra" i "konkurs", chociaż nie zawierają jego definicji. W tej sytuacji uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku języka polskiego konkurs to "przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnianych nagrodami". Natomiast gra to "czynność o ustalonych zasadach, w której udział bierze zwykle kilka osób (rzadziej jedna), w celach rozrywkowych. Większość gier, choć nie wszystkie, ma charakter konkurencyjny i celem gracza bądź grupy graczy jest pokonanie pozostałych uczestników". Równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu, w którym określona zostanie nazwa gry lub konkursu, organizator, uczestnicy, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Z regulaminu "konkursu" organizowanego przez wnioskodawcę wynika, iż wyłonienie zwycięzców nie będzie odbywało się drogą rywalizacji. Z góry określone różne nagrody otrzymywać będą osoby, które wyślą odpowiednio: pięćdziesiąty, setny, dwusetny, pięćsetny, osiemsetny, tysięczny SMS. Po przekroczeniu 1000 SMS-ów system naliczania się powtarza.

Należy zauważyć, że tak zorganizowany "konkurs" nie jest w istocie konkursem, ani też grą w rozumieniu słownikowym. Zgodnie z przytoczoną wyżej definicją językową cechą charakterystyczną konkursu jest to, że zwycięstwo w nim (zdobycie nagrody) uzależnione jest od pewnych umiejętności uczestnika konkursu, a w przytoczonym konkursie brak jest właśnie tego elementu, nagrody mają otrzymać osoby, które wyślą SMS - który będzie 50-tym, 100-nym itd. w systemie. Innymi słowy, wygrana uzależniona jest nie od umiejętności czy też wiedzy uczestnika, a tylko od kolejności nadesłanego przez uczestnika SMSa. Organizowany przez wnioskodawcę "konkurs" nie jest też grą, ponieważ brak jest w nim elementów rywalizacji, współzawodnictwa. Innymi słowy, mimo że "konkurs" organizowany przez wnioskodawcę został ogłoszony w środkach masowego przekazu jakim jest internet i posiada własny regulamin to wartość wygranych w kwocie nie przekraczającej 760 zł, przyznanych w tym "konkursie" nie jest objęta zwolnieniem wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnośnie możliwości zwolnienia od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową należy zauważyć, że aby wartość tych nagród była zwolniona z opodatkowania, muszą być zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy spełnione następujące warunki:

* nagroda związana być musi ze sprzedażą premiową,

* jednorazowa wartość nagrody nie może przekroczyć kwoty 760 zł,

* sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

Ustawodawca, mimo że posłużył się w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wyrażeniem "sprzedaż premiowa" nie sformułował jednak jego definicji ustawowej. Sprzedaż premiowa nie została również uregulowana w ustawie - Kodeks cywilny, jako jeden ze szczególnych rodzajów sprzedaży. Tak więc dla potrzeb zastosowania przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koniecznym jest ustalenie definicji sprzedaży premiowej w oparciu o dostępne reguły wykładni Stosując wykładnię językową wyrażenia "sprzedaż premiowa" zauważyć należy, iż składa się ona z dwóch elementów, wymagających zdefiniowana, mianowicie terminu "sprzedaż" oraz "premiowa". Zdaniem tut. organu podatkowego koniecznym do zrozumienia pojęcia "sprzedaż premiowa" jest zdefiniowanie obu elementów składowych tego wyrażenia. Tutejszy organ podatkowy podnosi, iż umowa sprzedaży została zdefiniowana i kompleksowo uregulowana w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z z późn. zm.), w przepisie art. 535 i następne. Ze wskazanej regulacji wynika, iż przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę. Z powyższej definicji wynika, że sprzedaż jest umową dwustronnie zobowiązującą, skutkiem zawarcia takiej umowy jest bowiem zobowiązanie się sprzedawcy do przeniesienia własności rzeczy lub prawa na kupującego oraz zobowiązanie się kupującego do zapłacenia sprzedawcy umówionej ceny. Świadczenie jednej strony jest więc odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. W takim ujęciu umowa sprzedaży ma charakter umowy wzajemnej. Świadczenia stron mają charakter ekwiwalentny, jednakże w znaczeniu subiektywnym. Z istoty swojej umowa ma charakter odpłatny. Odpowiednikiem świadczenia sprzedawcy jest umówiona cena, a więc ustalona przez strony i wyrażona w pieniądzu wartość rzeczy lub prawa. Termin "premia", "premiowa" nie został zdefiniowany w przepisach podatkowych, ani też cywilnych. Z uwagi na powyższe koniecznym jest dokonanie wykładni językowej przedmiotowego pojęcia. Za premię uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa 2003). Innymi słowy pojęcie to służy do określenia świadczenia (również pieniężnego), które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premię. Przymiotnik "premiowy" należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii. Jednocześnie, zwrócić należy uwagę na przepis art. 3531 ustawy - Kodeks cywilny, który stanowi, że strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie, ani zasadom współżycia społecznego, przewidującego zasadę swobody zawierania umów. Strony umowy sprzedaży mogą zatem wzbogacić treść łączącego je stosunku w granicach swobody kontraktowania, tzn. mogą wprowadzić do niego określone postanowienia, których treść lub cel nie sprzeciwiają się właściwości (naturze) sprzedaży, ustawie lub zasadom współżycia społecznego. Do tego rodzaju postanowień należy zobowiązanie sprzedawcy do spełnienia dodatkowego świadczenia (nagrody) w przypadku zakupu przez kupującego określonego towaru lub przy zachowaniu określonych warunków. Postanowienia takie stanowią elementy dodatkowe, zastrzeżone w treści umowy przez strony. Mając na uwadze powyższe, a w szczególności ustalony powyżej zakres przedmiotowy terminów "sprzedaż" i "premiowy", zdaniem tut. organu podatkowego "sprzedaż premiowa" jest umową sprzedaży zawartą pomiędzy dwiema stronami sprzedawcą i kupującym, połączoną jednak z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. Na skutek zawarcia tej umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydaniu mu rzeczy, jak również wydania (przekazania) kupującemu premii (nagrody), w związku z dokonanym przez niego zakupem. Otrzymanie premii jest gwarantowane, albowiem przyznawane jest przez sprzedawcę kupującemu w zamian za to, że ten dokonał zakupu określonego towaru (np. w określonej ilości, o określonej wartości, czy też określonego rodzaju towarów). Po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty ceny sprzedaży oraz uprawnienie do otrzymania premii (nagrody).

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż w opisanym we wniosku zdarzeniu nie mamy również do czynienia ze sprzedażą premiową, gdyż nagrody nie są zagwarantowane każdemu nabywcy towarów, lecz tylko tym, którzy spełnią łącznie następujące warunki (poza nabyciem towarów): wyślą SMS zgłoszeniowy do "konkursu" oraz będzie to SMS o odpowiedniej kolejności w systemie.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, że wartość nagród otrzymanych przez uczestników Konkursu SMS "S. N. w D. P." nie podlega zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w cytowanym przepisie sformułowania "nagrody i inne nieodpłatne świadczenia" oznacza, że definicja przychodów z innych źródeł ma w swym zakresie przychody z tytułu nagród, tym samym powyższa ustawa w swoich założeniach daje podstawy prawne, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody uczestników Konkursu SMS-owego "Super Nagrody w Dobrym Punkcie" organizowanego przez wnioskodawcę, jako przychody z innych źródeł.

Przychody z innych źródeł podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, według ustalonej skali podatkowej. Przychody te uczestnik przedmiotowego "konkursu" musi sam wykazać w zeznaniu rocznym za rok, w którym zostały osiągnięte i je opodatkować.

Na wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek płatnika,. Jednakże, będzie on zobowiązany do sporządzenia informacji, o której mowa w art. 42a ww. ustawy.

Zgodnie bowiem, z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52 i art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Tym samym stanowisko wnioskodawcy, przedstawione we wniosku należy uznać za nieprawidłowe.

Nadmienić należy, iż do wniosku dołączono regulamin "konkursu". Wprawdzie co do zasady wydając interpretację w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do jego oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego /zdarzenia przyszłego/ przedstawionym przez wnioskodawcę i jego stanowiskiem. Zważywszy jednak na brak we wniosku informacji niezbędnych do merytorycznego rozpatrzenia tego wniosku, Organ wykorzystał w niezbędnym zakresie informacje wynikające z tego dokumentu.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl