IBPBII/2/415-123/10/CJS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 kwietnia 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/2/415-123/10/CJS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pani stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 stycznia 2010 r. (data wpływu do tut. Biura 1 lutego 2010 r.), uzupełnionym w dniu 2 kwietnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2010 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego.

W związku z brakami formalnymi wniosku pismem z dnia 23 marca 2010 r. Znak: IBPBII/2/415-123/10/CJS wezwano wnioskodawczynię do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano w dniu 2 kwietnia 2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 1 sierpnia 2006 r. wnioskodawczyni kupiła spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego. Na zakup nieruchomości w 100% skorzystała z kredytu hipotecznego. Mieszkanie kupiła za kwotę 92.000 zł będąc jeszcze panną.

W dniu 5 czerwca 2008 r. wnioskodawczyni sprzedała przedmiotowe mieszkanie za kwotę 171.000 zł. Po sprzedaży rozliczyła kredyt hipoteczny w kwocie 91.885, 13 zł, różnica wynikająca ze sprzedaży mieszkania stanowiącego własność wnioskodawczyni wyniosła 79.114,87 zł. Jest to kwota, którą zgodnie z obowiązującymi przepisami o podatku dochodowym, jako różnicę ze sprzedaży mieszkania mogła przeznaczyć na dalszy cel mieszkaniowy w ciągu 2 lat.

W 2008 r. wnioskodawczyni złożyła w swoim urzędzie skarbowym pismo informujące co zrobi z kwotą ze sprzedaży mieszkania. Kwotę 79.114,87 zł wnioskodawczyni przeznaczyła na cel mieszkaniowy. W dniu 22 lipca 2008 r. wraz z narzeczonym kupiła mieszkanie na rynku pierwotnym za kwotę 256.000 zł. Na zakup mieszkania wspólnie z narzeczonym zaciągnęła kredyt hipoteczny. Kwotę ze sprzedaży w 2008 r. własnego mieszkania wnioskodawczyni przeznaczyła na remont nowego mieszkania oraz na nadpłaty kredytu hipotecznego. Faktury na remont zostały wystawione tylko na wnioskodawczynię. We wrześniu 2008 r. wnioskodawczyni (27 września 2008 r.) zawarła związek małżeński.

W 2009 r. wnioskodawczyni wraz z mężem dokonała częściowej nadpłaty kredytu hipotecznego w kwotach 42.000 zł i 20.000 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy kwoty nadpłaty dokonane przez wnioskodawczynię i jej męża na poczet kredytu zaciągniętego na nabycie w dniu 22 lipca 2008 r. lokalu mieszkalnego zostaną zaliczone w całej kwocie na poczet rozliczenia kwoty ze sprzedaży mieszkania dokonanego w 2008 r.

Zdaniem wnioskodawczyni, nadpłaty kredytu zaciągniętego na nabycie mieszkania w dniu 22 lipca 2008 r. winny w całości zostać zaliczone na poczet rozliczenia kwoty ze sprzedaży mieszkania stanowiącego własność wnioskodawczyni dokonanego w 2008 r. z uwagi na fakt pozostawania obecnie w związku małżeńskim tj. we wspólnocie majątkowej

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307) źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2 m.in.:

a.

nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz

c.

prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, prawa wieczystego użytkowania gruntów,

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Z powyższego jednoznacznie wynika, że aby sprzedaż nieruchomości nie stanowiła w ogóle źródła przychodu, to sprzedaż ta winna nastąpić po upływie 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że wnioskodawczyni nabyła spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego w dniu 1 sierpnia 2006 r., na zakup którego zaciągnęła kredyt hipoteczny. W dniu 5 czerwca 2008 r. dokonała sprzedaży przedmiotowego lokalu mieszkalnego jednocześnie spłacając zaciągnięty na jego zakup kredyt hipoteczny. Pozostałą kwotę ze sprzedaży wnioskodawczyni przeznaczyła na remont nowego lokalu mieszkalnego jaki na częściową spłatę kredytu zaciągniętego na jego zakup, a stanowiącego jej współwłasność.

Tak więc dokonując oceny skutków podatkowych odpłatnego zbycia przedmiotowego lokalu mieszkalnego dokonanego przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło jego nabycie (2006 r.), należy stosować przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006 r.

Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1588) zmieniono zasady opodatkowania dochodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednak z uwagi na treść przepisu art. 7 ust. 1 powołanej ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. do odpłatnego zbycia nieruchomości i praw, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) do dnia 31 grudnia 2006 r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.

I tak na podstawie art. 28 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006 r. podatek od przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c) powołanej ustawy ustala się w formie ryczałtu w wysokości 10% uzyskanego przychodu. Podatek ten jest płatny bez wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w terminie płatności podatku podatnik jest obowiązany złożyć deklarację według ustalonego wzoru (PIT-23), chyba że podatnik w tym samym terminie złoży oświadczenie, że przychód uzyskany ze sprzedaży przeznaczy nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) i e) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006 r.

Zgodnie z brzmieniem art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej.

Jednakże zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a i e) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006 r., wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)- c) w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży:

* na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,

* na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,

* na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego, w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego,

* na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub modernizację własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

* na rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację - na cele mieszkalne - własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

* na spłatę kredytu lub pożyczki, a także odsetek od kredytu lub pożyczki zaciągniętych na cele, o których mowa w lit. a (tekst jedn.: art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a), w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również na spłatę kredytu lub pożyczki oraz odsetek od tego kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed dniem uzyskania tych przychodów.

Przepis ust. 1 pkt 32 lit. e nie ma zastosowania do podatników, którzy odsetki od kredytu lub pożyczki odliczali lub odliczają na podstawie art. 26b (art. 21 ust. 2a ww. ustawy).

Warunkiem zastosowania zwolnienia na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a i e) ww. ustawy jest fakt wydatkowania (nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży) przychodu ze sprzedaży nieruchomości wyłącznie na enumeratywnie wskazane w ustawie cele mieszkaniowe.

Stosownie do art. 21 ust. 16 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przez własny budynek, lokal lub pomieszczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 32 lit. a, rozumie się budynek, lokal lub pomieszczenie stanowiące własność lub współwłasność podatnika lub do którego podatnikowi przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udział w takim prawie.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż wnioskodawczyni sprzedała spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego nabyte w 2006 r., które stanowiło jej majątek osobisty, a środki uzyskane z jego sprzedaży przeznaczyła po dacie sprzedaży na remont nowego mieszkania oraz częściową spłatę kredytu zaciągniętego na jego nabycie.

Wnioskodawczyni zajmując własne stanowisko w sprawie uważa, że przeznaczenie przychodu jaki uzyskała ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego na remont lokalu mieszkalnego, co do którego przysługuje jej udział we współwłasności jak i częściową spłatę kredytu zaciągniętego na zakup nowego mieszkania po zawarciu przez nią związku małżeńskiego wypełnia dyspozycję celu mieszkaniowego, ponieważ pozostaje z mężem we wspólności majątkowej małżeńskiej.

Odnosząc przedstawione powyżej uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy stwierdzić należy, iż podstawową i wyłączną okolicznością decydującą o zastosowaniu zwolnienia jest fakt wydatkowania (nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży) przychodu ze sprzedaży nieruchomości wyłącznie na wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) i e) ustawy o podatku dochodowym - w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006 r. cele mieszkaniowe. Ww. przepis wyczerpująco reguluje warunki zwolnienia od 10% zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych.

Podkreślić należy, że o prawie do skorzystania z ww. zwolnienia nie przesądza fakt złożenia stosownego oświadczenia, jak i fakt pozostawania we wspólności majątkowej małżeńskiej lecz fakt rzeczywistego wydatkowania owych środków pieniężnych na własne cele mieszkaniowe, które są enumeratywnie wymienione w ww. przepisie art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a i e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006 r.

Natomiast rozpatrując treść przytoczonego powyżej przepisu art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2006 r. stwierdzić należy, iż podstawową okolicznością decydującą o prawie do zwolnienia z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości w części wydatkowanej na spłatę kredytu (pożyczki) jest cel zaciągnięcia tego kredytu (pożyczki). Kredyt musi być zaciągnięty na cele mieszkaniowe, co z kolei powinno wynikać z treści umowy kredytowej. Spłata kredytu stanowi bowiem etap realizacji tego celu mieszkaniowego. Bez znaczenia w tym przypadku jest to, której nieruchomości lub prawa majątkowego ten kredyt (pożyczka) dotyczy tj. nieruchomości zbywanej czy nabywanej.

Tym samym podatnicy mają prawo do skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w każdym przypadku wydatkowania, w przewidzianym ustawą terminie, przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych na spłatę kredytu zaciągniętego na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a ustawy.

Z istoty rozwiązania zwartego w cyt. powyżej przepisach art. 21 wynika, iż aby kwota uzyskana ze sprzedaży mogła być przeznaczona na cele w nim wymienione, sprzedaż powinna nastąpić wcześniej lub co najmniej jednocześnie z poniesieniem wydatku.

Przenosząc opisane wcześniej uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy oraz mając na względzie ujęty we wniosku opis zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż przychód uzyskany przez wnioskodawczynię z odpłatnego zbycia w 2009 r. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego stanowiącego jej majątek odrębny w części przeznaczony przez nią na remont lokalu mieszkalnego, co do którego przysługuje jej udział we współwłasności jak i w części przeznaczony na spłatę kredytu zaciągniętego na nabycie udziału w nowym lokalu mieszkalnym - stanowi cel mieszkaniowy określony w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a i e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2006 r.

Podkreślić należy, iż wnioskodawczyni przychód jaki uzyskała z odpłatnego zbycia mieszkania stanowiącego jej majątek odrębny może przeznaczyć zarówno na remont jak i spłatę kredytu zaciągniętego na zakup nowego lokalu mieszkalnego ale tylko w części przypadającej na jej udział w prawie współwłasności przedmiotowego lokalu.

Bowiem jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, wnioskodawczyni zaciągnęła kredyt na nabycie ww. lokal wspólnie z narzeczonym ale jeszcze przed dniem zawarcia małżeństwa. Tak więc nabycie udziału we współwłasności przedmiotowego lokalu mieszkalnego nastąpiło ze środków stanowiących majątek osobisty wnioskodawczyni. Fakt późniejszego zawarcia związku małżeńskiego nie daje podstaw prawnych do twierdzenia, że kwota jaką wnioskodawczyni uzyskała z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego stanowiącego jej wyłączną własność może zostać przeznaczona na spłatę całego kredytu (również zaciągniętego przez drugiego współwłaściciela).

Z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy ustawy wspólność majątkowa (wspólność ustawowa) obejmująca przedmioty majątkowe nabyte w czasie jej trwania przez oboje małżonków lub przez jednego z nich (majątek wspólny). Przedmioty majątkowe nieobjęte wspólnością ustawową należą do majątku osobistego każdego z małżonków. Dlatego też zawarcie związku małżeńskiego przy braku wniesienia przez wnioskodawczynię środków pieniężnych uzyskanych z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego stanowiącego jej majątek odrębny w drodze umowy rozszerzającej majątek wspólny małżeński, nie daje podstaw prawnych do skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e kwoty przekraczającej wartość udziału jaki wnioskodawczyni posiada we współwłasności przedmiotowego lokalu mieszkalnego. Tak więc twierdzenie wnioskodawczyni, uznaje się za bezzasadne.

Niewątpliwie współwłasność majątkowa małżeńska jest współwłasnością łączną ale z faktu pozostawania we wspólnocie majątkowej małżeńskiej nie można wywodzić podstaw do ww. zwolnienia kwoty przekraczającej wartość udziału jaki wnioskodawczyni nabyła w lokalu mieszkalnym zakupionym przed zawarciem małżeństwa.

Podkreślić bowiem należy, iż w świetle art. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych jest osoba fizyczna a nie małżonkowie. Zgodnie z art. 6 ust. 1 tejże ustawy - małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu od osiąganych przez nich dochodów. Zasadą ustawową jest zatem, iż małżonkowie są podatnikami każdy z osobna a w szczególnych przypadkach ustawa zezwala na łączne opodatkowanie małżonków, nie powoduje to jednak, że małżonkowie stają się jednym podatnikiem, gdyż podatnikiem nadal pozostaje osoba fizyczna. Skoro zatem każdy z małżonków jest odrębnie podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych to należy uznać iż każdy z nich jest zobowiązany indywidualnie ponosić ciężary publiczne (podatki) jak i każdy z nich korzystać indywidualnie ze zwolnień podatkowych. Tak więc nie można zgadzać się z wnioskodawczynią, że z uwagi na fakt pozostawania obecnie w związku małżeńskim, istnieją podstawy prawne do zwolnienia kwot, które zostały przez nią uiszczone na poczet spłaty kredytu a przekraczające jej udział we współwłasności przedmiotowej nieruchomości.

Informuje się, że zgodnie z konstrukcją i systematyką ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wszelkie ulgi i zwolnienia podatkowe stanowią wyjątek od generalnej zasady powszechności opodatkowania wyrażonej w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Wszelkie ulgi i zwolnienia są wyjątkiem od zasady powszechności opodatkowania wynikającej z art. 84 Konstytucji RP stanowiącego, że każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie. Oznacza to, że wszelkie odstępstwa od tej zasady, muszą bezwzględnie wynikać z przepisów prawa i być interpretowane ściśle z jego literą. Tym samym podkreślenia wymaga fakt, że tylko określone zdarzenia prawne bądź spełnienie określonych przesłanek, od których ustawodawca uzależnia prawo do zwolnienia z opodatkowania - skutkuje zwolnieniem przychodu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to, że w prawie podatkowym w stosunku do wszelkich ulg i zwolnień zabronione jest stosowanie wykładni rozszerzającej.

W świetle powyższego stanowisko wnioskodawczyni, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, który stanowi, że Minister Finansów, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną), została wydana wyłącznie dla wnioskodawczyni. Natomiast w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego przez męża wnioskodawczyni zostało wydane odrębne rozstrzygniecie.

Do wniosku dołączono plik dokumentów. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawczynię i jej stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl