IBPBII/1/436-79/14/MZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 czerwca 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/436-79/14/MZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 18 lutego 2014 r. (data wpływu do Biura - 25 lutego 2014 r.), uzupełnionym 3 czerwca 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych podziału spółki przez wydzielenie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lutego 2014 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych podziału spółki przez wydzielenie.

Z uwagi na fakt, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, w piśmie z 20 maja 2014 r. znak: IBPB I/2/423-234/14/PC, IBPP3/443-209/14/EJ, IBPB II/1/436-79/14/MZ wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Wniosek uzupełniono 3 czerwca 2014 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (spółka z o.o.) prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji pozostałych maszyn specjalnego przeznaczenia, gdzie indziej nie sklasyfikowaną (PKD 28.99.Z). Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest m.in. produkcja linii technologicznych oraz maszyn własnej konstrukcji dla przemysłów: kablowego, przetwórstwa tworzyw sztucznych oraz dla branży metalowej. Poza głównym przedmiotem działalności Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie naprawy i konserwacji urządzeń pochodzących z rynku wtórnego, obrotu tymi urządzeniami i szeroko rozumianą obsługę klienta, które nie są bezpośrednio związane z działalnością produkcyjną. W skład majątku Wnioskodawcy wchodzi m.in. prawo użytkowania wieczystego gruntu działek składających się na pięć nieruchomości oraz prawo własności znajdujących się na nich budynków i urządzeń, tj. m.in. hydroforowni, studni, zbiornika wodnego i oczyszczalni, a także hali produkcyjno-magazynowej i budynku o charakterze biurowo-magazynowym. Teren poszczególnych działek jest uzbrojony siecią infrastruktury technicznej, która dostosowana jest do potrzeb przemysłowych i biurowo-przemysłowych znajdujących się na poszczególnych działkach obiektów. Ponadto w skład majątku Wnioskodawcy wchodzi prawo własności wyposażenia budynków, jak i środków trwałych służących do wykonywania działalności gospodarczej, w tym narzędzi, sprzętu komputerowego, wózków widłowych, przyczep i samochodów, a także środki niematerialne i prawne. Wnioskodawca zatrudnia na podstawie umowy o pracę kilkudziesięciu pracowników (m.in. pracowników zajmujących się obsługą hali produkcyjnej i magazynu, konserwacją maszyn, kierowców, pracowników odpowiedzialnych za obsługę klientów, sekretariat, księgowość wnioskodawcy i inne sprawy administracyjno-finansowe).

W związku z planowanymi procesami restrukturyzacyjnymi Wnioskodawca planuje przeprowadzić podział istniejącej spółki z o.o. przez wydzielenie z niej nowej spółki z o.o., który polegać ma na przeniesieniu części majątku Wnioskodawcy do nowo powołanej spółki celowej (dalej: spółka celowa). Głównym celem spółki celowej będzie zarządzanie nieruchomościami należącymi do Wnioskodawcy, w tym ich wynajem i/lub dzierżawa na rzecz Wnioskodawcy, a także dbanie o całą infrastrukturę służącą do produkcji maszyn, w tym konserwację urządzeń. Spółka celowa nie będzie prowadzić produkcji maszyn, która to działalność pozostanie główną dziedziną działalności Wnioskodawcy.

Na pokrycie udziału w kapitale zakładowym spółki celowej Wnioskodawca planuje wnieść aport w postaci części dotychczasowego majątku Wnioskodawcy, tj. w postaci:

* prawa użytkowania wieczystego gruntu działek składających się na 5 nieruchomości oraz prawo własności znajdujących się na nich budynków i urządzeń, w tym linii produkcyjnych i związanego z nimi zaplecza technicznego (opisane powyżej);

* dokumentacji związanej z działalnością produkcyjną;

* środków pieniężnych na wyodrębnionym rachunku bankowym;

* sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem;

* pracowników administracyjnych/sekretariatu niezbędnych do zarządzania nieruchomością, w tym pracowników odpowiedzialnych za księgowość;

* pracowników fizycznych odpowiedzialnych za konserwację urządzeń i dbałość o linie produkcyjne.

Spółka zamierza ponadto przenieść na spółkę celową wszelkie prawa i obowiązki wynikające z zawartych umów, związanymi z użytkowanymi nieruchomościami oraz prawem własności znajdujących się na nich budynków i urządzeń, w tym linii produkcyjnych i związanego z nimi zaplecza technicznego. Wobec faktu, iż zobowiązania nie mogą być przedmiotem aportu ze względu na konieczność zachowania wymogów określonych w art. 519 Kodeksu cywilnego, ich przeniesienie dokonane zostanie odrębną czynnością prawną. Czynność ta pozostawać będzie w ścisłym związku z wniesieniem wkładu niepieniężnego do spółki celowej. W ramach tej czynności spółka przeniesie na spółkę celową wszelkie zobowiązania związane z przenoszoną częścią majątku Wnioskodawcy.

Jak wskazano powyżej po dokonaniu przeniesienia opisanej części majątku Wnioskodawcy do spółki celowej przejdą pracownicy związani obecnie z będącą przedmiotem przeniesienia częścią majątku Wnioskodawcy, tj. pracownicy administracyjni, w tym pracownicy odpowiedzialni za księgowość oraz pracownicy fizyczni odpowiedzialni za konserwację urządzeń i dbałość o linie produkcyjne. Opisani pracownicy staną się na mocy art. 231 Kodeksu pracy pracownikami spółki celowej.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, co następuje:

Wnioskodawca posiada interes prawny w uzyskaniu interpretacji indywidualnej, gdyż przedstawione we wniosku zdarzenia przyszłe stanowią dla Wnioskodawcy jego indywidualną sprawę podatkową. Wnioskodawca wyjaśnił, że spółka celowa dopiero powstanie w drodze podziału spółki (Wnioskodawcy) przez wydzielenie na podstawie art. 529 § 1 pkt 4 Kodeksu spółek handlowych a wolą Wnioskodawcy jest uzyskanie interpretacji w zakresie skutków podatkowych.

Wnioskodawca planuje dokonanie podziału przez wydzielenie na podstawie art. 529 § 1 pkt 4 Kodeksu spółek handlowych a majątek który pozostanie w spółce będzie stanowił zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Z uzupełnienia wynika, że oprócz zakresu wskazanego pierwotnie we wniosku Wnioskodawca prowadzi także działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami i działalność księgową i marketingową. Z uwagi na specyfikę i daleko idące odrębności rynku nieruchomości w stosunku do swojej działalności podstawowej, Wnioskodawca planuje prowadzić część działalności w ramach odrębnego podmiotu. Spółka zostanie poddana restrukturyzacji poprzez wydzielenie części majątku w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa i przeniesienie na nowo zawiązaną spółkę z o.o. części majątku spółki dzielonej, zgodnie z art. 529 § 1 pkt 4. Podział wynika z przyczyn ekonomiczno-organizacyjnych, ma na celu usprawnienie zarządzania i funkcjonalny podział działalności, następuje bez obniżenia kapitału zakładowego spółki dzielonej, a spółka dzielona nie zostanie wykreślona z Krajowego Rejestru Sądowego.

W związku z powyższym w drodze uchwały zarządu spółki, w strukturze firmy zostanie wyodrębniony dział odpowiedzialny za działalność w zakresie najmu i zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia działalności administracyjno-księgowo-biurowej a także zarządzania i konserwacji majątku ruchomego spółki. Będzie to organizacyjnie i finansowo wyodrębniony zespół składników materialnych i niematerialnych, przeznaczonych do realizacji ściśle określonych zadań gospodarczych.

Spółka dzielona kontynuować będzie dotychczasową działalność w zakresie działu produkcyjno

- marketingowego. Spółka nowo wydzielona jako zorganizowana część przedsiębiorstwa, prowadzić będzie działalność związaną z zarządzaniem nieruchomościami należącymi do Wnioskodawcy, w tym ich wynajem i/lub dzierżawę na rzecz Wnioskodawcy, a także dbanie o całą infrastrukturę służącą do produkcji maszyn, w tym konserwację urządzeń. Spółka celowa nie będzie prowadzić produkcji maszyn, która to działalność pozostanie główną dziedziną działalności spółki dzielonej.

W szczególności wydzielona część istniejącego przedsiębiorstwa będzie obejmowała odrębną zorganizowaną część przedsiębiorstwa, która może stanowić niezależne przedsiębiorstwo, samodzielnie realizujące zadania gospodarcze w myśl art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W szczególności:

* prawa użytkowania wieczystego gruntu działek składających się na 5 nieruchomości oraz prawo własności znajdujących się na nich budynków i urządzeń, w tym linii produkcyjnych i związanego z nimi zaplecza technicznego (opisane powyżej);

* dokumentację związaną z działalnością produkcyjną;

* środki pieniężne na wyodrębnionym rachunku bankowym;

* sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem;

* pracowników administracyjnych/sekretariatu niezbędnych do zarządzania nieruchomością, w tym pracowników odpowiedzialnych za księgowość;

* pracowników fizycznych odpowiedzialnych za konserwację urządzeń i dbałość o linie produkcyjne.

Wskutek podziału spółka wydzielona wstąpi w wyżej opisane prawa i obowiązki (w tym zobowiązania) związane z funkcjonowaniem działu najmu i zarządzania nieruchomościami i obsługi administracyjno-księgowo-biurowej.

Zarówno przenoszona zorganizowana część przedsiębiorstwa (spółka wydzielona) oraz pozostała zorganizowana część przedsiębiorstwa (spółka dzielona), będą wyodrębnione wewnętrznie w ramach Wnioskodawcy zarówno w kontekście przestrzennym, jak również organizacyjnym i zarządczym.

Każda z działalności spółki, prowadzona w ramach wyodrębnionych pionów, prowadzona będzie w oparciu o odrębny, ściśle określony zespół zasobów technicznych i wartości niematerialnych i prawnych przy wykorzystaniu odrębnych zespołów ludzkich realizujących odrębne cele gospodarcze.

Każda z działalności wydzielonych w ramach struktur Wnioskodawcy, posiadać będzie osobne konta, odrębny system budżetowania i planowania finansowego, co umożliwiać będzie prowadzenie niezależnych analiz opłacalności. Poza kosztami o charakterze ogólnozakładowym, dotyczącymi działalności wnioskodawcy jako całości, do każdej z działalności prowadzonej w ramach Wnioskodawcy z łatwością można będzie przyporządkować poszczególne przychody i koszty, jak również należności i zobowiązania. Wnioskodawca posiadać będzie rachunki bankowe wyodrębnione dla poszczególnych działalności prowadzonych w ramach struktur spółki.

Zarówno działalność związana z produkcją maszyn jak i działalność biurowo-rachunkowo-księgowa i zarządzania nieruchomościami będzie wydzielona funkcjonalnie w strukturze Wnioskodawcy i jako taka będzie wewnętrznie spójna w tym sensie, że zespół składników majątkowych przypisanych do każdej z tych działalności wykorzystywany przez zespół pracowników realizujących zadania przypisane tym działalnościom, będzie stanowić w ramach Wnioskodawcy odrębną, spójną funkcjonalnie całość.

Zarówno majątek pozostający w Spółce jak i majątek przenoszony na nową spółkę z o.o. w której skład osobowy udziałowców pokrywać się będzie w pełni ze składem osobowym udziałowców Wnioskodawcy - będzie według Wnioskodawcy stanowił zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, oraz w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług.

Majątek, który ma zostać przeniesiony do spółki celowej (zorganizowana część przedsiębiorstwa) będzie wyodrębniony organizacyjnie, finansowo i funkcjonalnie w istniejącej strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa i będzie posiadał zdolność do niezależnego działania gospodarczego jako samodzielny podmiot gospodarczy.

Przez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do mającej być przedmiotem wydzielenia zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) będący przedmiotem wydzielenia jest wystarczający do samodzielnego wykonywania zadań w obrocie gospodarczym i nie będzie konieczny udział pozostałych struktur działalności Wnioskodawcy.

W związku z powyższym zadano, po przeformułowaniu, m.in. następujące pytanie:

Czy w opisanym stanie wniesienie w drodze podziału przez wydzielenie do spółki celowej zorganizowanej części przedsiębiorstwa stanowić będzie czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, wniesienie w drodze podziału przez wydzielenie do spółki celowej zorganizowanej części przedsiębiorstwa nie będzie stanowić czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. k i pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych podatkowi temu podlegają umowy spółki oraz ich zmiany, jeżeli powodują one podwyższenie podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Stosownie do art. 1 ust. 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych w przypadku umowy spółki za zmianę umowy uważa się m.in. przy spółce kapitałowej - podwyższenie kapitału zakładowego z wkładów lub ze środków spółki oraz dopłaty oraz przekształcenie lub łączenie spółek, jeżeli ich wynikiem jest zwiększenie majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego, także wtedy, gdy czynność ta nie powoduje podwyższenia kapitału zakładowego. Stosownie do art. 529 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych podział może być dokonany przez przeniesienie części majątku spółki dzielonej na istniejącą spółkę nowo zawiązaną (podział przez wydzielenie).

Wnioskodawca podkreślił, że w przedmiotowej sytuacji przedmiotem wydzielenia do spółki celowej byłaby zorganizowana część przedsiębiorstwa spółki obejmująca wskazane w opisie stanu składniki. Jak już wcześniej wskazano, opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych podlegają umowy spółki oraz zmiany tych umów wyłącznie wymienione w art. 1 ust. 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Do zakresu zmian umowy spółki podlegających opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie kwalifikują się zatem podziały spółek. Wnioskodawca wskazał, że taki pogląd powszechnie akceptowany jest przez organy podatkowe, co znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych.

Końcowo Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z art. 2 pkt 6 lit. c tej ustawy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych umowy spółki i ich zmiany związane z wniesieniem do spółki kapitałowej, w zamian za jej udziały lub akcje m.in. przedsiębiorstwa spółki kapitałowej lub jego zorganizowanej części.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie zaznacza się, że przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska Wnioskodawcy tylko w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych. W pozostałym zakresie wniosku, dotyczącym podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług, zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Przepis art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 101, poz. 649 z późn. zm.) zawiera zamknięty katalog czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem. Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. k i pkt 2 ww. ustawy podatkowi temu podlegają umowy spółki oraz zmiany tych umów, jeżeli powodują one podwyższenie podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 4.

Jednocześnie w myśl art. 1 ust. 3 ww. ustawy, w przypadku umowy spółki, za zmianę umowy uważa się:

1.

przy spółce osobowej - wniesienie lub podwyższenie wkładu, którego wartość powoduje zwiększenie majątku spółki albo podwyższenie kapitału zakładowego, pożyczkę udzieloną spółce przez wspólnika, dopłaty oraz oddanie przez wspólnika spółce rzeczy lub praw majątkowych do nieodpłatnego używania;

2.

przy spółce kapitałowej - podwyższenie kapitału zakładowego z wkładów lub ze środków spółki oraz dopłaty;

3.

przekształcenie lub łączenie spółek, jeżeli ich wynikiem jest zwiększenie majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego;

4.

przeniesienie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim:

a.

rzeczywistego ośrodka zarządzania spółki kapitałowej, jeżeli jej siedziba nie znajduje się na terytorium państwa członkowskiego,

b.

siedziby spółki kapitałowej, jeżeli jej rzeczywisty ośrodek zarządzania nie znajduje się na terytorium państwa członkowskiego

- także wtedy, gdy czynność ta nie powoduje podwyższenia kapitału zakładowego.

W związku z powyższym należy stwierdzić, że opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych podlegają umowy spółki oraz zmiany tych umów wyłącznie wymienione w art. 1 ust. 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Z powyższego przepisu wynika zatem, że do zakresu zmian umowy spółki podlegających opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie kwalifikuje się m.in. podział spółek przez wydzielenie.

Stosownie do art. 529 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1030, z późn. zm.) podział może być dokonany przez przeniesienie części majątku spółki dzielonej na istniejącą spółkę lub na spółkę nowo zawiązaną (podział przez wydzielenie).

Ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca (spółka z o.o.) planuje dokonanie podziału przez wydzielenie ze spółki zespołu składników majątkowych i niemajątkowych (wyodrębnionego działu), stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa i przeniesienie tej części majątku Wnioskodawcy do nowo zawiązanej spółki celowej. Podział zostanie dokonany na podstawie art. 529 § 1 pkt 4 Kodeksu spółek handlowych. Na skutek podziału spółka dzielona (Wnioskodawca) kontynuować będzie dotychczasową działalność w zakresie działu produkcyjno-marketingowego. Spółka nowo wydzielona jako zorganizowana część przedsiębiorstwa, prowadzić będzie działalność związaną z zarządzaniem nieruchomościami należącymi do Wnioskodawcy, w tym ich wynajem i/lub dzierżawę na rzecz Wnioskodawcy, a także dbanie o całą infrastrukturę służącą do produkcji maszyn, w tym konserwację urządzeń. Spółka celowa nie będzie prowadzić produkcji maszyn, która to działalność pozostanie główną dziedziną działalności spółki dzielonej.

Jak już wcześniej wskazano, opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych podlegają umowy spółki oraz zmiany tych umów wyłącznie wymienione w art. 1 ust. 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Do zakresu zmian umowy spółki podlegających opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie kwalifikuje się zatem podział spółek (w tym podział przez wydzielenie). Stwierdzić należy więc, iż opisany we wniosku podział spółki poprzez wydzielenie z niej zespołu składników majątkowych i niemajątkowych (wyodrębnionego działu), stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa i przeniesienie go do nowo zawiązanej spółki celowej, przeprowadzony w ramach procedury przewidzianej przepisem art. 529 § 1 pkt 4 Kodeksu spółek handlowych, nie będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji organów podatkowych należy stwierdzić, że interpretacje te zostały wydane w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, który stanowi, że Minister Finansów, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną), została wydana wyłącznie dla Wnioskodawcy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl