IBPBII/1/415-910/10/BD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 lutego 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/415-910/10/BD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2010 r. (data wpływu do tut. Biura - 10 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania stypendiów wypłacanych uczestnikom projektu 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w okresie od 1 stycznia do dnia podpisania aneksu do umowy ramowej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 listopada 2010 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania stypendiów wypłacanych uczestnikom projektu 6.1.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w okresie od 1 stycznia do dnia podpisania aneksu do umowy ramowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca realizuje projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla: Priorytetu VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich; Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w rejonie; Podziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych. Zgodnie z dokumentem "Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013" wnioskodawca w ramach przedmiotowego Poddziałania może realizować instrumenty i usługi wymienione w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), finansowane ze środków Funduszu Pracy, związane z realizacją następujących form wsparcia:

* szkoleniami,

* stażami,

* przygotowaniem zawodowym dorosłych,

* pracami interwencyjnymi,

* wyposażeniem i doposażeniem stanowiska pracy,

* przyznaniem jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej, w tym pomocą prawną, konsultacjami i doradztwem, związanymi z podjęciem działalności gospodarczej.

Zgodnie z powyższym dokumentem grupą docelową (czyli osobami bezpośrednio korzystającymi z pomocy) są osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy jako bezrobotne, w tym w szczególności osoby znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, wymienione w art. 49 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001, z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą o promocji zatrudnienia.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w wersji obowiązującej od 1 stycznia 2010 r.) zwalnia się od podatku dochodowego od osób fizycznych środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. W myśl wydanej już wcześniej interpretacji indywidualnej z dnia 31 maja 2010 r., stypendia stażowe i szkoleniowe wypłacane przez Urząd Pracy uczestnikom projektu w ramach Poddziałania 6.1.3 są zwolnione z podatku dochodowego. Zgodnie natomiast ze stanowiskiem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego zawartym w piśmie znak DZF-IV-82252-142-IK/10 z dnia 9 kwietnia 2010 wszystkie świadczenia wypłacane uczestnikom projektów PO KL jako pomoc są wolne od podatku dochodowego, w tym również świadczenia wypłacane w ramach projektów systemowych w Poddziałaniu 6.1.3, które są finansowane z Funduszu Pracy. Realizacja projektu odbywa się na podstawie umowy ramowej zawartej z instytucją pośredniczącą, którą jest Wojewódzki Urząd Pracy na okres od 1 maja 2008 r. do 31 grudnia 2013 r. Zgodnie z dokumentem "Projekty systemowe Powiatowych Urzędów Pracy" projekty te są finansowane wyłącznie ze środków Funduszu Pracy, w tym środki Funduszu Pracy w dyspozycji samorządu województwa stanowią kwotę dofinansowania projektu systemowego, natomiast środki Funduszu Pracy w dyspozycji samorządu powiatu mogą stanowić wkład własny. Całość środków Funduszu Pracy przeznaczonych na realizację projektu jest przekazywana przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Realizacja Projektu systemowego w kolejnych latach budżetowych następuje zgodnie z zatwierdzanymi w kolejnych latach wnioskami o dofinansowanie realizacji projektu określającymi wartość budżetu projektu oraz zadania realizowane w projekcie w każdym kolejnym roku w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia. Powyższe wnioski są załączane do niniejszej umowy w formie aneksu - zapis ten jest zgodny z zapisami umowy ramowej, która stanowi załącznik do dokumentu (Projekty systemowe Powiatowych Urzędów Pracy). Postępowanie takie powoduje, iż zatwierdzenie budżetu projektu określającego zadania jakie będą realizowane w danym roku budżetowym w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia następuje z chwilą zatwierdzenia wniosku o dofinansowanie oraz wprowadzeniu go do umowy, co technicznie następuje około miesiąca marca każdego kolejnego roku z kwalifikowalnością wydatków wstecz od 1 stycznia tegoż roku. Dlatego też zobowiązania roku bieżącego jak i roku poprzedniego powstałe w ramach Poddziałania 6.1.3, mogą być wypłacane uczestnikom projektu od 1 stycznia do dnia podpisania aneksu do umowy ramowej, ze środków:

* Funduszu Pracy będących w dyspozycji powiatu zgromadzonych na podstawowym rachunku bankowym a zrefundowane po podpisaniu aneksu z wyodrębnionego na potrzeby projektu rachunku, z chwilą zasilenia go kwotą zaliczki otrzymanej zgodnie z harmonogramem, lub

* pozostałych na wyodrębnionym rachunku bankowym Poddziałania 6.1.3, jako środki niewykorzystane z lat ubiegłych.

Jednakże rozliczenie poniesionych w tym okresie wydatków (tekst jedn. od 1 stycznia danego roku) we wniosku o płatność następuje dopiero po podpisaniu przedmiotowego aneksu, kiedy wydatki te stają się kwalifikowane z uwagi na zatwierdzony budżet. Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wszystkie wydatki w ramach PO KL są kwalifikowalne, o ile spełniają m.in. warunek zgodności z zatwierdzonym budżetem projektu. Natomiast okres kwalifikowalności wydatków w ramach projektu może przypadać na okres przed podpisaniem umowy o dofinansowanie czy też aneksu. Wątpliwość natomiast budzą stypendia, które Urząd będzie wypłacał uczestnikom projektu systemowego w okresie od 1 stycznia kolejnego roku do dnia podpisania aneksu, czyli w okresie w którym nie został jeszcze zatwierdzony wniosek o dofinansowanie, co w konsekwencji powoduje, iż budżet na dany rok również nie został jeszcze zatwierdzony.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy stypendia wypłacane uczestnikom projektu 6.1.3, od 1 stycznia każdego roku do dnia podpisania aneksu do umowy ramowej (który będzie określał rodzaje zadań jakie będą realizowane w roku bieżącym i środki przeznaczone na ten cel), sfinansowane ze środków Funduszu Pracy, będących w dyzpozycji powiatu, zgromadzonych na podstawowym rachunku bankowym, a zrefundowane i rozliczone we wniosku o płatność po podpisaniu przedmiotowego aneksu są wolne od podatku dochodowego na moment ich wypłaty.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż stypendia jak i pozostałe świadczenia, wypłacane w projekcie systemowym realizowanym w ramach PO KL - Poddziałanie 6.1.3 w wyżej wymienionym okresie, nie są zwolnione z podatku dochodowego na moment ich wypłaty w myśl art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2010 r.), zgodnie z którym zwalnia się od podatku dochodowego od osób fizycznych środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, z uwagi na fakt, iż w okresie realizacji projektu stanowiącym przedmiot pytania, tj. od 1 stycznia każdego kolejnego roku do dnia podpisania aneksu budżet projektu nie jest zatwierdzony i tym samym ponoszone wydatki nie są kwalifikowane. Kwalifikowalność wydatków nastąpi z dniem podpisania aneksu, do umowy i będzie dotyczyła okresu wstecz, tj. okresu od 1 stycznia i wówczas stypendia te będą dopiero podlegały zwolnieniu od podatku zgodnie z cytowanym powyżej artykułem ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co w konsekwencji będzie wymagało dokonania stosownych korekt w zakresie pobranego wcześniej i odprowadzonego podatku.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14 - 15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240).

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) przez środki europejskie rozumie się środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4. Uwzględniając powyższe, do środków europejskich zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych (wymienione w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych), a zatem również z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zauważyć należy, iż zwolnieniem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęci są uczestnicy projektu. Przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc, udzielona w ramach projektu.

W sytuacji przedstawionej we wniosku, wnioskodawca realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich; Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie; Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych. Wnioskodawca w ramach przedmiotowego Poddziałania może realizować instrumenty i usługi wymienione w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, finansowane ze środków Funduszu Pracy, związane z realizacją form wsparcia. Grupą docelową (czyli osobami bezpośrednio korzystającymi z pomocy) są osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy jako bezrobotne, w tym w szczególności osoby znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, wymienione w art. 49 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Zatem wypłacane przez wnioskodawcę stypendia jak i inne świadczenia osobom fizycznym (bezrobotnym, nie aktywnym zawodowo) stanowiące pomoc otrzymaną przez te osoby jako uczestników projektu w ramach ww. programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) co do zasady będą korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z czym na wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, jak również obowiązek wystawiania jakichkolwiek informacji podatkowych.

Jednakże, jak wynika z treści wniosku, wątpliwości budzą stypendia oraz inne świadczenia, które wnioskodawca będzie wypłacał uczestnikom projektu systemowego w okresie od 1 stycznia kolejnego roku do dnia podpisania aneksu, czyli w okresie, w którym nie został jeszcze zatwierdzony wniosek o dofinansowanie, co w konsekwencji powoduje, iż budżet na dany rok również nie jest jeszcze zatwierdzony. W tym czasie wnioskodawca pozyskuje środki na wypłacenie stypendiów uczestnikom projektu ze środków Funduszu Pracy bądź ze środków nie wykorzystanych z ubiegłych lat, które następnie zostaną zrefundowane po podpisaniu aneksu, kiedy wydatki te staną się kwalifikowane z uwagi na zatwierdzony budżet.

Jak już wyżej wskazano, ze zwolnienia na mocy art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych korzystają te środki finansowe, które zostały otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, ściśle określonych w ustawie o finansach publicznych. To oznacza, że zasadność zastosowania zwolnienia lub też brak podstaw do tegoż zwolnienia, należy rozpatrywać tylko i wyłącznie poprzez spełnienie warunków określonych w tym przepisie. Tym samym bez znaczenia dla ustalenia prawa do zwolnienia jest to czy wskazane we wniosku stypendia jak również świadczenia otrzymywane przez uczestnika projektu stanowią dla wypłacającego te świadczenia wydatki kwalifikowane. Ww. świadczenia korzystają bowiem ze zwolnienia na mocy powołanego powyżej przepisu wyłącznie wówczas, gdy zostaną spełnione następujące warunki:

* odbiorcą świadczenia jest uczestnik projektu - on otrzymuje środki,

* otrzymane świadczenia - środki finansowe są udzielane w ramach programu, który finansowany jest z udziałem środków europejskich.

Z wniosku wynika, iż na dzień wypłaty ww. świadczeń, tj. w okresie od 1 stycznia do dnia podpisania aneksu do umowy ramowej wnioskodawca dysponuje jedynie środkami z Funduszu Pracy bądź środkami niewykorzystanymi z lat ubiegłych zgromadzonych na wyodrębnionym rachunku bankowym, których przeznaczeniem również było Poddziałanie 6.1.3. Zatem jeżeli w ww. okresie uczestnicy projektu otrzymają świadczenia jako pomoc udzieloną w ramach ww. programu, finansowanego z udziałem środków europejskich, to świadczenia te będą korzystały ze zwolnienia w myśl art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bez względu na to czy na dzień otrzymania przez uczestnika projektu czy też postawienia im do dyspozycji tychże środków - dla wypłacającego te świadczenia były to wydatki kwalifikowane. Zwolnienie nie będzie miało zastosowania tylko wówczas, gdy na moment wypłaty środków (stypendiów i innych środków) nie będą one otrzymane w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich. Zaznaczyć bowiem należy, iż do zastosowania cytowanego powyżej zwolnienie z pkt 137 art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - wbrew twierdzeniu wnioskodawcy - nie jest istotny termin kwalifikowania wydatków czy termin zatwierdzenie budżetu. Istotnym jest by środki finansowe uczestnik projektu otrzymał jako pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Odnosząc się do kwestii korekty pobranego i odprowadzonego podatku (zaliczki na podatek), wskazać należy, iż stosownie do art. 38 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31 i 33-35, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczną deklarację, według ustalonego wzoru (PIT-4R).

W myśl art. 39 ust. 1 ww. ustawy w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 i 74. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych (PIT-11).

Ustawodawca nałożył na płatnika obowiązek prawidłowego obliczenia, poboru i odprowadzenia w ciągu roku podatkowego zaliczek na podatek dochodowy od określonych wynagrodzeń oraz innych świadczeń wypłaconych lub postawionych do dyspozycji podatnika, a także sporządzenia i przekazania podatnikowi i urzędowi skarbowemu w ustawowym terminie informacji oraz deklaracji według ustalonego wzoru.

Dodatkowo wskazać należy na treść art. 8 ustawy - Ordynacja podatkowa, który stanowi, iż płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Z powyższego wynika, że ustawodawca ukształtował rolę płatnika, jako pośrednika pomiędzy podatnikiem i organem podatkowym. Czynności podejmowane przez płatnika, polegające na obliczeniu, pobraniu i wpłaceniu należności mają charakter czynności materialno-technicznych. Obowiązek podatkowy ciąży ostatecznie na podatniku. Płatnik natomiast, przekazuje organowi podatkowemu pieniądze podatnika. Z chwilą pobrania podatku i przekazania jego równowartości na rachunek właściwego urzędu skarbowego obowiązek płatnika wygasa.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż wnioskodawca - niezależnie od tego czy prawidłowo nie zastosował zwolnienia - nie powinien korygować dotychczas wpłaconych zaliczek na podatek dochodowy od wypłaconych ww. świadczeń w terminie od dnia 1 stycznia do dnia podpisania aneksu do przedmiotowej umowy, winien jednak w deklaracji rocznej o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-4R) wpisać faktycznie pobrane zaliczki, również te od dochodów wolnych od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Natomiast w informacji PIT-11, w sytuacji gdy była podstawa do zastosowania zwolnienia, a zostały pobrane zaliczki na podatek, wnioskodawca nie powinien wykazywać kwoty przychodu, natomiast powinien wykazać kwotę faktycznie pobranej zaliczki na podatek dochodowy. Informacja PIT-11 jest bowiem również informacją o pobranych zaliczkach. Jeżeli zaliczka była pobrana nieprawidłowo, to podatnik odzyska ją składając w urzędzie skarbowym roczne zeznanie podatkowe albo jeśli zakwestionuje zasadność pobrania przez płatnika podatku - składając wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku do właściwego organu podatkowego.

Wobec powyższego stanowisko wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl