IBPBII/1/415-875/13/BJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 grudnia 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/415-875/13/BJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 września 2013 r. 2013 r. (data wpływu do tut. Biura - 19 września 2013 r.), uzupełnionym 26 listopada 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania nagród przyznanych w ramach programu lojalnościowego w części, w której powiązane są z nabyciem usług, pobieraniem materiałów reklamowych oraz aktywnością sportową - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie opodatkowania nagród przyznanych w ramach programu lojalnościowego w części, w której powiązane są z nabyciem usług, pobieraniem materiałów reklamowych oraz aktywnością sportową.

Z uwagi na braki formalne wniosku, pismem z 13 listopada 2013 r. znak: IBPB II/1/415-874/13/BJ, IBPB II/1/415-875/13/BJ wezwano Wnioskodawcę do jego uzupełnienia. Przedmiotowy wniosek uzupełniono 26 listopada 2013 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) w ramach swojej działalności zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. W najbliższym czasie oferta skierowana do klientów detalicznych zostanie wzbogacona o sklepy, gdzie poza sprzedażą towarów będą oferowane również usługi obejmujące m.in. serwis rowerowy, serwis narciarski, porady dietetyka. Mając na celu zwiększenie sprzedaży Spółka rozważa uatrakcyjnienie swojej oferty poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, w ramach którego klienci będą otrzymywali punkty, zapisywane na indywidualnych kontach uczestnika programu. Po zebraniu odpowiedniej ilości punktów będą one podlegały wymianie na nagrody.

Punkty będą przyznawane klientom za:

1. Zakup towarów.

2. Zakup usług np. w serwisie rowerowym, serwisie narciarskim, porad dietetycznych.

3. Pobór materiałów reklamowych w aplikacji zamieszczonej w sklepie - będą to materiały przygotowywane przez Spółkę i zamieszczane w sklepie na stole multimedialnym; ich pobranie przez klienta do swojego profilu internetowego wiązać się będzie ze zdobyciem punktów, chociaż pobór tych materiałów będzie bezpłatny. Aby te punkty miały swoją ważność regulamin programu lojalnościowego będzie zakładał powiązanie ich z aktywnością zakupową klienta, czyli konieczne będzie dokonanie zakupów towarów lub usług, aby klient uzyskał prawo do nagrody. Spółka zakłada, że nie będzie możliwości przyznania nagrody za punkty przysługujące tylko za pobranie materiałów reklamowych.

4. Aktywność sportową - np. spalone kalorie - przelicznik punktów będzie zintegrowany z aplikacją internetową rejestrującą aktywność sportową klienta. Aby te punkty miały swoją ważność regulamin programu lojalnościowego będzie zakładał powiązanie ich z aktywnością zakupową klienta, czyli konieczne będzie dokonanie zakupów towarów lub usług, aby klient uzyskał prawo do nagrody. Spółka zakłada, że nie będzie możliwości przyznania nagrody za punkty przysługujące tylko za pobranie materiałów reklamowych.

Dodatkowo regulamin programu lojalnościowego zawsze będzie zakładał, że uprawnienie do odebrania nagrody będzie przysługiwało jeśli uczestnik programu będzie posiadał większą ilość punktów za zakup towarów oraz usług niż za pobór materiałów reklamowych lub aktywność sportową. Jako nagrody Spółka przewiduje towary i usługi o różnej wartości.

Spółka zastanawia się jakie konsekwencje w podatku dochodowym od osób fizycznych spowoduje przekazanie nagrody klientowi po uzbieraniu przez niego określonej regulaminem programu lojalnościowego ilości punktów.

W piśmie z 18 listopada 2013 r. (data wpływu - 26 listopada 2013 r.), stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że:

1. Program lojalnościowy, którego wdrożenie planuje Spółka z założenia będzie skierowany do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej; stosowny zapis znajdzie się w regulaminie programu.

2. Jako nagrody Spółka przewiduje zarówno nagrody w postaci rzeczowej jak również nagrody w postaci usług oferowanych przez Spółkę, np. porady dietetyka.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1. Czy konstrukcja programu lojalnościowego opisana w opisie zdarzenia przyszłego spełnia wymogi sprzedaży premiowej, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2. Czy nagrody przyznane w ramach programu lojalnościowego opisanego we wniosku mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych jeśli jednorazowa wartość nagrody nie przekracza 760 zł.

Ad. 1.

Zdaniem Wnioskodawcy, konstrukcja programu lojalnościowego opisana w opisie zdarzenia przyszłego spełnia wymogi sprzedaży premiowej, o której mowa w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Termin "sprzedaż premiowa" nie został zdefiniowany w przepisach prawa podatkowego. W związku z tym dla potrzeb interpretacji prawa podatkowego stosuje się analizę opierającą się na:

a.

definicji pojęcia "umowy sprzedaży", którą zawiera kodeks cywilny, i zgodnie z którą przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się zapłacić sprzedawcy cenę;

b.

definicji słowa "premia", za którą jak podaje Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa, 2003, uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś.

Powołując się na interpretację z 6 lipca 2012 r. wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach znak: IBPBII/1/415-379/12/MK " (...)"sprzedaż premiowa" jest umową sprzedaży, zawartą między sprzedawcą a kupującym, połączoną jednak z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. Na skutek zawarcia tej umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydania mu rzeczy, jak również wydania (przekazania) kupującemu premii w związku z dokonanym przez niego zakupem, której wartość nie jest objęta ceną kupowanego towaru. Otrzymanie premii jest gwarantowane, albowiem przyznawane jest przez sprzedawcę kupującemu w zamian za to, że ten dokonał zakupu określonego towaru, na warunkach wskazanych przez sprzedającego (np. w określonej ilości, o określonej wartości, czy też określonego rodzaju towarów). Po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty ceny sprzedaży oraz uprawnienie do otrzymania premii."

W przypadku Spółki wszystkie wymienione wyżej elementy sprzedaży premiowej będą zachowane. W związku z zakupem przez klienta określonej ilości towarów lub usług po stronie Spółki powstanie obowiązek wydania kupującemu "premii" w postaci nagrody przewidzianej regulaminem programu, której wartość nie będzie objęta ceną kupowanego towaru. Po stronie klienta powstanie z kolei obowiązek zapłaty ceny sprzedaży za kupowany towar lub usługę oraz uprawnienie do otrzymania premii, którą stanowi przewidziana regulaminem nagroda. Przyznanie nagrody uzależnione będzie od ilości punktów pozostających w ścisłej relacji do wartości zakupionych towarów i usług. Dodatkowe punkty przyznawane za aktywność sportową oraz pobieranie materiałów reklamowych będą tylko zwiększały wartość konta (ogólną sumę punktów) ale warunkiem przyznania nagrody będzie zawsze dokonanie wcześniejszych zakupów towarów lub usług i zgromadzenie odpowiedniej ilości punktów za zakup towarów i usług.

Ad. 2.

Zdaniem Wnioskodawcy, nagrody przyznane w ramach programu lojalnościowego opisanego we wniosku mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych jeśli jednorazowa wartość nagrody nie przekracza 760 zł.

Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł.

W związku z powyższym, jeśli jednorazowa wartość przekazanej klientowi nagrody nie przekracza kwoty 760 zł ma zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Na wstępie zaznacza, iż niniejsza interpretacja indywidualna stanowi pisemną interpretację przepisów prawa w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych w kwestii dotyczącej zasad opodatkowania nagród przyznanych w ramach programu lojalnościowego w części, w której powiązane są z nabyciem usług, pobieraniem materiałów reklamowych oraz aktywnością sportową. W zakresie zasad opodatkowania nagród przyznanych w ramach programu lojalnościowego w części, w której powiązane są z zakupem towarów, wydano odrębną interpretację znak: IBPB II/1/415-874/13/BJ.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 10 ust. 1 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

W pkt 9 tego artykułu wymienione zostały inne źródła.

W myśl art. 20 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Sformułowanie "w szczególności" dowodzi, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy.

Tym samym do omawianego źródła zaliczyć należy nagrody otrzymane w ramach stosowanych przez przedsiębiorców tzw. programów lojalnościowych.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca (Spółka) w ramach swojej działalności zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. W najbliższym czasie oferta skierowana do klientów detalicznych zostanie wzbogacona o sklepy, gdzie poza sprzedażą towarów będą oferowane również usługi obejmujące m.in. serwis rowerowy, serwis narciarski, porady dietetyka. Mając na celu zwiększenie sprzedaży Spółka rozważa uatrakcyjnienie swojej oferty poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, w ramach którego klienci będą otrzymywali punkty, zapisywane na indywidualnych kontach uczestnika programu. Po zebraniu odpowiedniej ilości punktów będą one podlegały wymianie na nagrody.

Punkty będą przyznawane klientom za:

* Zakup towarów.

* Zakup usług np. w serwisie rowerowym, serwisie narciarskim, porad dietetycznych.

* Pobór materiałów reklamowych w aplikacji zamieszczonej w sklepie. Aby te punkty miały swoją ważność regulamin programu lojalnościowego będzie zakładał powiązanie ich z aktywnością zakupową klienta, czyli konieczne będzie dokonanie zakupów towarów lub usług, aby klient uzyskał prawo do nagrody.

* Aktywność sportową - np. spalone kalorie - przelicznik punktów będzie zintegrowany z aplikacją internetową rejestrującą aktywność sportową klienta. Aby te punkty miały swoją ważność regulamin programu lojalnościowego będzie zakładał powiązanie ich z aktywnością zakupową klienta, czyli konieczne będzie dokonanie zakupów towarów lub usług, aby klient uzyskał prawo do nagrody.

Wnioskodawca uważa, że konstrukcja programu lojalnościowego opisana w opisie zdarzenia przyszłego spełnia wymogi sprzedaży premiowej, o której mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z powyższym, jeśli jednorazowa wartość przekazanej klientowi nagrody nie przekracza kwoty 760 zł ma zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Dla zastosowania powyższego zwolnienia niezbędne jest zatem aby:

* nagroda otrzymana przez klienta (konsumenta) była związana ze sprzedażą premiową,

* jednorazowa wartość nagród nie może przekroczyć kwoty 760 zł,

* nagroda z tytułu sprzedaży premiowej nie została otrzymana przez klienta (konsumenta) w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.

Jednym z warunków zastosowania przedmiotowego zwolnienia jest aby nagroda otrzymana przez klienta była związana ze sprzedażą premiową.

Przy dokonywaniu interpretacji określonego powyżej zwolnienia przedmiotowego należy uwzględnić dyrektywy wykładni prawa. Podstawowe znaczenie we wszystkich dziedzinach prawa ma wykładnia językowa. Wykładnia językowa jest nie tylko punktem wyjścia wykładni prawa, ale także zakreśla jej granice, co pozwala na sformułowanie reguły, że każda interpretacja powinna w zasadzie pozostawać w ramach możliwego znaczenia słownikowego danego wyrażenia.

Pojęcie "sprzedaży premiowej" nie występuje w żadnym akcie normatywnym.

Z definicji słownikowej języka polskiego PWN wynika, że sprzedaż to "odstępowanie czegoś przez sprzedawcę na własność kupującemu za określoną sumę"

Ponadto umowa sprzedaży została zdefiniowana i uregulowana w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.). i tak zgodnie z treścią art. 535 Kodeksu cywilnego, przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Sprzedaż jest zatem umową dwustronnie zobowiązującą, a skutkiem jej zawarcia jest zobowiązanie się sprzedawcy do przeniesienia własności rzeczy lub prawa na kupującego oraz zobowiązanie się kupującego do zapłacenia sprzedawcy umówionej ceny. Świadczenie jednej strony jest więc odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. W takim ujęciu umowa sprzedaży ma charakter umowy wzajemnej. Świadczenia stron mają charakter ekwiwalentny, jednakże w znaczeniu subiektywnym. Z istoty swej umowa ma charakter odpłatny. Odpowiednikiem świadczenia sprzedawcy jest umówiona cena, a więc ustalona przez strony i wyrażona w pieniądzu wartość rzeczy lub prawa.

Termin "premia", "premiowa" nie został zdefiniowany w przepisach podatkowych, ani też cywilnoprawnych. Z uwagi na powyższe koniecznym jest dokonanie wykładni językowej przedmiotowego pojęcia. Za premię uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa, 2003). Innymi słowy pojęcie to służy dla określenia świadczenia, które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premię. Przymiotnik "premiowy" należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii.

Należy także zwrócić uwagę na przepis art. 353 § 1 ustawy - Kodeks cywilny, który stanowi, że zobowiązanie polega na tym, że wierzyciel może żądać od dłużnika świadczenia, a dłużnik powinien świadczenie spełnić. Natomiast zgodnie z § 2 art. 353 Kodeksu cywilnego, świadczenie może polegać na działaniu albo na zaniechaniu. Zatem strony umowy sprzedaży mogą wzbogacić treść łączącego je stosunku w granicach swobody kontraktowania, tzn. mogą wprowadzić do niego określone postanowienia, których treść lub cel nie sprzeciwiają się właściwości (naturze) sprzedaży, ustawie lub zasadom współżycia społecznego. Do tego rodzaju postanowień należy zobowiązanie sprzedawcy do spełnienia dodatkowego świadczenia (nagrody) w przypadku określonego zakupu. Postanowienia takie stanowią elementy dodatkowe, zastrzeżone w treści umowy przez strony.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że z nagrodą związaną ze sprzedażą premiową mamy do czynienia wówczas, gdy dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży, czyli przeniesienia własności rzeczy.

W złożonym wniosku Wnioskodawca - przywołując interpretację Dyrektora Izby Skarbowej - sam wskazał, że "sprzedaż premiowa" jest umową sprzedaży, zawartą między sprzedawcą a kupującym, połączoną jednak z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu, a jednocześnie sam uznał, że wydawane przez niego nagrody w związku prowadzonym programem lojalnościowym są nagrodami związanymi ze sprzedażą premiową.

Organ podatkowy nie podziela więc stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego uznania, że nagrody w tej części, w której powiązane są z nabyciem usług (np. w serwisie rowerowym, serwisie narciarskim, porad dietetycznych), z pobieraniem materiałów reklamowych oraz aktywnością sportową są związane ze sprzedażą premiową. W tym przypadku ta część nagrody będzie wydawana w związku ze skorzystaniem przez klienta z ww. świadczeń, nie zaś w związku ze sprzedażą mającą na celu przeniesienie na klienta własności rzeczy.

W konsekwencji do wydawanych przez Wnioskodawcę w ramach planowanego programu lojalnościowego nagród w tej części, która odpowiadać będzie punktom przyznanym za nabycie usług oraz pobranie materiałów reklamowych czy aktywność sportową nie będzie miało zastosowania zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jak również zasady opodatkowania zawarte w treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem jak wskazano powyżej, świadczenia usług oraz udostępnienia materiałów reklamowych czy też punktowania aktywności sportowej nie można uznać za sprzedaż związaną ze sprzedażą premiową.

Wydanie przez Wnioskodawcę w ramach programu lojalnościowego nagród powiązanych z ww. świadczeniami będzie powodowało powstanie przychodu, po stronie osób, które je otrzymają, kwalifikowanego do innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych przy zastosowaniu skali podatkowej.

Zatem na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek sporządzenia dla osób fizycznych, które ww. nagród nie otrzymają w ramach sprzedaży premiowej czyli tej części nagrody, która odpowiada punktom przyznanym za ww. czynności (inne niż zakup towarów) informacji (PIT-8C), wynikający z treści art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanej we wniosku interpretacji wskazać należy, iż dotyczy ona konkretnej, indywidualnej sprawy podatnika w określonym stanie faktycznym i w tej sprawie rozstrzygnięcie w niej zawarte jest wiążące.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl