IBPBII/1/415-742/12/BD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 listopada 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/415-742/12/BD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 sierpnia 2012 r. (data wpływu do tut. Biura - 21 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 12 listopada 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dodatków specjalnych wypłacanych pracownikom samorządowym - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 sierpnia 2012 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dodatków specjalnych wypłacanych pracownikom samorządowym.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego pismem z dnia 31 października 2012 r. znak: IBPB II/1/415-742/12/BD wezwano o jego uzupełnienie. W dniu 12 listopada 2012 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina X jest bezpośrednim beneficjentem projektu... w ramach działania 8.3. "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - einclusion" osi priorytetowej 8 "Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki" Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, która pozyskuje dofinansowanie ww. projektu na podstawie zawartej umowy dnia 19 lipca 2012 r. w W. z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie z siedzibą w W.

Zgodnie z zawartą umową, jednostką realizującą projekt jest Urząd Gminy X będący jednostką organizacyjną Gminy X powołaną do realizacji zadań Gminy. Do wykonywania zadań projektu w Urzędzie Gminy zostali wyuczeni określeni pracownicy samorządowi Urzędu, którym dodatkowo będą powierzone obowiązki w ramach stosunku pracy związane z wykonywaniem zadań obejmujących czynności obsługi ekonomiczno-rachunkowościowe, obsługę informatyczną, współdziałanie z operatorami zewnętrznymi, sprawowania nadzoru nad wykonywaniem ich zadań, dokonywania rozliczeń z firmami zewnętrznymi oraz rozliczeń dotacji i wniosków o płatność i sporządzanie sprawozdań z realizacji projektu, promocje projektu, wyłonienia na terenie Gminy osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym ze względu na trudną sytuację materialną lub niepełnosprawność oraz kontakt z nimi w celu zwiększenia ich dostępności i zakresu korzystania z Internetu. Pracownicy ci tworzyć będą Zespół ds. Projektu, przewidziany we wniosku aplikacyjnym Gminy do Instytucji Zarządzającej, stanowiącym załącznik do umowy. Umowa o realizację projektu przewiduje, że 85% całkowitego kosztu realizacji projektu dofinansuje Instytucja Wdrażająca w formie dofinansowania płatnego z budżetu środków europejskich, a 15% kosztów projektu zapewni Gmina z własnych środków budżetu. Pracownikom wykonującym wskazane wyżej bezpośrednie zadania projektu przyznane będą dodatki specjalne do wynagrodzenia w określonych wysokościach, na podstawie art. 36 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398 z późn. zm.). Wypłacone pracownikom dodatki specjalne będą objęte w 85% dofinansowaniem z budżetu środków europejskich na zasadach ustalonych w umowie, a w 15% zostaną pokryte ze środków Urzędu Gminy X przeznaczonych na wynagrodzenia pracowników.

Z uzupełnienia wniosku wynika, iż dofinansowanie na realizację Projektu pochodzi w 15% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych ze źródeł własnych Gminy X oraz w 85% całkowitych wydatków kwalifikowanych od Instytucji Wdrażającej Programy Europejskie, na które składają się:

a.

płatności z budżetu środków europejskich, stanowiące 85% kwoty całkowitego dofinansowania,

b.

dotacji celowej, pochodzącej z publicznych środków krajowych, stanowiące 15% kwoty całkowitego dofinansowania.

Dodatki specjalne, które zostaną wypłacone pracownikom samorządowym Urzędu Gminy X za dodatkowe obowiązki, związane z realizacją Projektu będą finansowane w 15% ze środków własnych Gminy X oraz w 85% ze środków otrzymywanych od Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, bezpośrednio na rachunek Urzędu Gminy X, odpowiednio do tego przeznaczony. Środki otrzymane od Władzy Wdrażającej Programy Europejskie będą pochodziły w 85% z budżetu środków europejskich, a pozostałe 15% to dotacja celowa pochodząca z publicznych środków krajowych. Umowa z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie przewiduje wypłacanie tych dodatków.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dodatki specjalne wypłacone pracownikom samorządowym Urzędu Gminy X w okolicznościach wskazanych powyżej są objęte zwolnieniem od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w części objętej dofinansowaniem z budżetu środków europejskich na zasadach ustalonych w umowie o dofinansowanie projektu.

W przedstawionej sprawie Gmina X wyraża pogląd, że na postawione pytanie należy udzielić pozytywnej odpowiedzi. Powołane przepisy art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy podatkowej stanowią, że wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz gdy podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.

Warunki te są spełnione w odniesieniu do wskazanych pracowników Urzędu Gminy X, Zespół ds. Projektu przewidziany we wniosku aplikacyjnym Gminy do Instytucji Zarządzającej i wykonującym bezpośrednie zadania projektu. Dodatki specjalne do wynagrodzenia tych pracowników zostaną przyznane w związku z wykonywaniem, jako dodatkowych zdań pracowniczych, zadań projektu.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) jest zasada powszechności opodatkowania. W myśl tej zasady, wyrażonej w treści art. 9 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jednakże, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a.

pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b.

podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W związku z powyższym warunkiem skorzystania ze zwolnienia dochodów od podatku na podstawie powyższego przepisu musi być spełnienie łącznie obu przesłanek, tj.:

* bezzwrotna pomoc musi pochodzić od podmiotów wskazanych w ww. przepisie w tym gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy przekazanej na podstawie, o której mowa w tym przepisie, oraz

* podatnik musi bezpośrednio realizować cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.

Podkreślić przy tym należy, iż z przepisu tego wynika również przesłanka negatywna - nie podlegają zwolnieniu dochody osób, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

By móc skorzystać z przedmiotowego zwolnienia wszystkie przesłanki określone w tym przepisie powinny być spełnione. Niezrealizowanie jednej z nich wyklucza możliwość zwolnienia z opodatkowania.

Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy jest zwolnieniem o charakterze przedmiotowym, gdyż związane jest z przychodem ze środków pomocowych płynących z zagranicy. Przesłankami warunkującymi przedmiotowe zwolnienie jest zagraniczne pochodzenie i bezzwrotny charakter środków finansowych, z których podatnik jest wynagradzany oraz ustalenie podmiotu, któremu przyznano pomoc zagraniczną i który bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy.

Jak wynika z wniosku Gmina X jest bezpośrednim beneficjentem projektu "..." w ramach działania 8.3. "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - einclusion" osi priorytetowej 8 "Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki" Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Zgodnie z zawartą umową, jednostką realizującą projekt jest Urząd Gminy X będący jednostką organizacyjną Gminy X powołaną do realizacji zadań Gminy. Do wykonywania zadań projektu w Urzędzie Gminy zostali wyuczeni określeni pracownicy samorządowi Urzędu, którym dodatkowo będą powierzone obowiązki w ramach stosunku pracy związane z wykonywaniem zadań obejmujących czynności obsługi ekonomiczno-rachunkowościowe, obsługę informatyczną, współdziałanie z operatorami zewnętrznymi, sprawowania nadzoru nad wykonywaniem ich zadań, dokonywania rozliczeń z firmami zewnętrznymi oraz rozliczeń dotacji i wniosków o płatność i sporządzanie sprawozdań z realizacji projektu, promocje projektu, wyłonienia na terenie Gminy osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym ze względu na trudną sytuację materialną lub niepełnosprawność oraz kontakt z nimi w celu zwiększenia ich dostępności i zakresu korzystania z Internetu. Pracownicy ci tworzyć będą Zespół ds. Projektu, przewidziany we wniosku aplikacyjnym Gminy do Instytucji Zarządzającej, stanowiącym załącznik do umowy. Umowa o realizację projektu przewiduje, że 85% całkowitego kosztu realizacji projektu dofinansuje Instytucja Wdrażająca w formie dofinansowania płatnego z budżetu środków europejskich, a 15% kosztów projektu zapewni Gmina z własnych środków budżetu. Pracownikom wykonującym wskazane wyżej bezpośrednie zadania projektu przyznane będą dodatki specjalne do wynagrodzenia w określonych wysokościach, na podstawie art. 36 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50, poz. 398 z późn. zm.). Wypłacone pracownikom dodatki specjalne będą objęte w 85% dofinansowaniem z budżetu środków europejskich na zasadach ustalonych w umowie, a w 15% zostaną pokryte ze środków Urzędu Gminy X przeznaczonych na wynagrodzenia pracowników.

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka jest jednym z programów służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 (Narodowej Strategii Spójności), który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r.

Zgodnie z art. 25 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.) minister do spraw rozwoju regionalnego jest instytucją zarządzającą Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Tekst Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 został zaakceptowany decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) z dnia 1 października 2007 r. w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w ramach pomocy wspólnotowej EFRR objętego celem "Konwergencja" w Polsce oraz przyjęty uchwałą Rady Ministrów z 5 października 2007 r. w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Działanie: 8.3. "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - einclusion" realizowane jest w ramach Priorytetu: 8 "Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki" w ramach ww. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Celem działania jest zwiększenie możliwości dostępu do Internetu. Instytucje, które w ramach Działania otrzymują dofinansowanie na ten cel, mogą pomóc osobom, które mają utrudniony dostęp do Internetu.

Beneficjentami tegoż działania mogą być:

* jednostki samorządu terytorialnego,

* konsorcja jednostek samorządu terytorialnego,

* konsorcja jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami rządowymi.

W zakresie pierwszej z ww. przesłanek określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy wskazać, że co do zasady zostaje ona spełniona w przypadku, gdy środki finansowe pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.

Przy analizowaniu warunku określonego pod lit. a cyt. przepisu ważne jest, aby w danej sytuacji faktycznej zostało zachowane kryterium pochodzenia środków pieniężnych, co oznacza, że ze zwolnienia z podatku dochodowego korzystają dochody podatnika, które zostały sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy.

Z opisanego zdarzenia przyszłego jednoznacznie wynika, iż dofinansowanie na realizację ww. Projektu pochodzi w 15% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych ze źródeł własnych Gminy X oraz w 85% całkowitych wydatków kwalifikowanych od Instytucji Wdrażającej Programy Europejskie, na które składają się:

a.

płatności z budżetu środków europejskich, stanowiące 85% kwoty całkowitego dofinansowania,

b.

dotacji celowej, pochodzącej z publicznych środków krajowych, stanowiące 15% kwoty całkowitego dofinansowania.

Zatem dodatki specjalne, które zostaną wypłacone pracownikom samorządowym Urzędu Gminy X za dodatkowe obowiązki, związane z realizacją Projektu będą finansowane w 15% ze środków własnych Gminy X oraz w 85% ze środków otrzymywanych od Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, bezpośrednio na rachunek Urzędu Gminy X, odpowiednio do tego przeznaczony.

Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, iż w sytuacji, gdy w chwili wypłat przez Gminę X jako bezpośredniego beneficjenta pomocy, dodatku specjalnego dla pracowników samorządowych, sfinansowanego ze środków pomocowych (europejskich) otrzymywanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, tj. od Władzy Wdrażającej Programy Europejskie i przekazanych bezpośrednio na rachunek bankowy Urzędu Gminy X odpowiednio do tego przeznaczony - to wówczas spełniona zostaje przesłanka zwolnienia przedmiotowego określona w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podkreślić jednak należy, iż konieczne jest spełnienie również drugiej przesłanki niezbędnej do zastosowania zwolnienia, określonej w treści przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przepis ten wymaga, by podatnik realizował cel programu bezpośrednio, przy czym należy zwrócić uwagę na drugą część tego przepisu stanowiącą, że "zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem." Oznacza to, że nie każda osoba realizująca (faktycznie) cel programu będzie korzystała z tego zwolnienia. O tym, kto bezpośrednio realizuje cel programu decyduje nie tylko sama okoliczność wykonywania przez określony podmiot zadań przewidzianych w programie, ale również to, że możliwość wykonywania tych zadań, właśnie przez taki podmiot, została w tym programie przewidziana, a ponadto, że podmiot, który wykonuje przewidziane programem zadania, czyni to jakoby pierwotnie, ponieważ podstawa do jego umocowania i wypłacania mu środków finansowych wynika bezpośrednio z treści programu, a nie jedynie z woli stron umowy w oderwaniu od jego treści.

Podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy jest osoba, która wykonując czynności z tym programem związane otrzymała na ten cel środki od podmiotu wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc jest bezpośrednim beneficjentem tychże środków.

Tak więc, z owego zwolnienia nie mogą korzystać pracownicy podmiotu bezpośrednio realizującego cele programu, a także osoby, którym podmiot bezpośrednio realizujący cele programu tylko zlecił wykonanie określonych czynności (np. w oparciu o umowę o pracę czy sporządzonego aneksu do niej).

Zwolnienia, jako wyjątek od zasady powszechności opodatkowania muszą być interpretowane zarówno bez dokonywania wykładni rozszerzającej, jak i zawężającej danego przepisu prawa podatkowego. Przyjęcie natomiast, iż dochody każdego pracownika zatrudnionego w podmiocie wykonującym jakiekolwiek zadania związane z wykorzystaniem środków pomocowych i otrzymującego wynagrodzenie z tytułu zawartej z tym podmiotem umowy o pracę korzystają ze zwolnienia określonego w treści art. 21 ust. 1 pkt 46 powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest niczym nieuzasadnione. Ustalona wykładnia językowa ww. przepisu nie może bowiem prowadzić do wniosku, że otrzymanie przez wykonawcę zadań finansowych ze środków pomocowych prowadzi do zwolnienia z opodatkowania przychodów pracowników uczestniczących w sensie fizycznym w wykonywaniu tych zadań. Zwrócić należy uwagę, iż zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 cytowanej ustawy podatkowej jest zwolnieniem o charakterze przedmiotowym, o czym świadczy związanie go z określonymi źródłami, a więc przychodem ze środków pomocowych płynących z międzynarodowych instytucji finansowych albo rządów obcych państw. Środki pieniężne, a mówiąc ściśle przychody podlegają zwolnieniu z opodatkowania, jeżeli są przychodami beneficjenta lub bezpośredniego wykonawcy. Nie są natomiast zwolnione przychody pracowników tychże podmiotów. Pracownik otrzymuje wynagrodzenie za pracę, która z natury swej nie jest uzależniona od rodzaju wykonywanej przez pracodawcę działalności oraz źródeł jej finansowania (np. środki własne, kredyt lub inne środki obce, w tym pomocowe).

W rozpatrywanym przypadku beneficjentem, a więc i zarazem wykonawcą projektu, na realizację którego przyznane zostały środki pomocowe, jest Wnioskodawca czyli Gmina X, która przystąpiła do realizacji projektu... w ramach działania 8.3. "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - einclusion" osi priorytetowej 8 "Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki" Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, a nie jej pracownicy samorządowi, tj. osoby zaangażowane do realizacji tegoż projektu, które tworzą Zespół ds. Projektu. Osoby te będą realizować cel programu nie bezpośrednio, lecz pośrednio, poprzez wykonywanie powierzonych im w ramach obowiązków dodatkowych zadań. Zapłatę w formie dodatków specjalnych za wykonanie przez pracowników samorządowych, tworzących Zespół ds. Projektu, czynności związanych z dodatkowo powierzonymi obowiązki w ramach stosunku pracy, poprzez wykonywanie zadań obejmujących różne czynności, zatrudnione osoby będą otrzymywać od pracodawcy (Gminy X), który za te wypłaty odpowiada i jest zobowiązany je zrealizować ze środków finansowych, jakimi dysponuje, niezależnie skąd one pochodzą. Otrzymywane przez ww. osoby dochody będą wynagrodzeniem za wykonanie określonej pracy świadczonej na podstawie umowy o pracę czy też zawartego aneksu do tej umowy, a zatem będą one pochodziły od pracodawcy (Gminy X), z tytułu łączącego obie strony stosunku pracy. Tak więc, dochody te nie będą finansowane z tytułu realizacji postanowień jednostronnej deklaracji podmiotu międzynarodowego lub umowy zawartej przez ten podmiot z organami rządu polskiego.

Osoby - pracownicy samorządowi - zatrudnione przez Wnioskodawcę, które wchodzą w skład Zespołu ds. Projektu nie są bezpośrednim beneficjentem, ani bezpośrednim wykonawcą projektów, na realizację których przyznane zostały środki pomocowe w wysokości 85%, a jedynie są zatrudnione u wykonawcy realizującego bezpośrednio cel programu.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, iż wynagrodzenia w formie dodatków specjalnych pracowników samorządowych wchodzących w skład Zespołu ds. Projektu nie będą korzystać ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż nie zostały spełnione uwarunkowania określone w lit. b powołanego art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy. To jednoznacznie przesądza o braku podstaw do zwolnienia, bowiem w świetle unormowania omawianego przepisu niespełnienie jednej z przesłanek skutkuje niemożnością skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi-tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl