IBPBII/1/415-505/10/ŚS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 sierpnia 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/415-505/10/ŚS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 kwietnia (data wpływu do tut. Biura - 6 maja 2010 r.), uzupełnionym w dniu 7 czerwca 2010 r., o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi z tytułu użytkowania sieci Internet - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2010 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi z tytułu użytkowania sieci Internet. Wniosek ten został uzupełniony w dniu 7 czerwca 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca od miesiąca lutego 2010 r. jest abonentem pakietu telewizyjno - internetowego. Urządzenie powyższe jest zainstalowane w mieszkaniu, w którym wnioskodawca jest zameldowany na pobyt stały. Wnioskodawca wskazał, iż otrzymywane za świadczone usługi faktury VAT wystawiane są na wnioskodawcę imiennie i przesyłane na adres miejsca zamieszkania wnioskodawcy. Obejmują one ogólną kwotę pakietu z rozbiciem kosztów na abonament telewizyjny i abonament za Internet. Wnioskodawca pragnie skorzystać z możliwości odliczenia od podatku kosztów użytkowanego Internetu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle wyżej opisanych faktów odliczenia od podatku kosztów użytkowanego Internetu są możliwe.

Zdaniem wnioskodawcy czytelność i przejrzystość faktur za usługi telewizyjno-internetowe pozwalają bez trudu określić koszty abonamentu za Internet, a tym samym umożliwiają skorzystanie z ulgi podatkowej z tytułu użytkowania Internetu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) podstawę obliczenia podatku z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3, art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2 lub art. 25, po odliczeniu kwot wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł.

Z przepisu art. 26 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy wynika, iż wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń, o których mowa w ust. 1 pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług.

W świetle powyższego należy stwierdzić, iż skorzystanie z ulgi uzależnione jest od spełnienia następujących warunków:

* wydatki muszą być poniesione przez podatnika,

* wydatki powinny być poniesione w związku z użytkowaniem sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika,

* wydatki te muszą być potwierdzone fakturą VAT (wystawioną na imię i nazwisko podatnika i jego adres zamieszkania - jako nabywcy usługi).

Jeżeli zatem wnioskodawca posiada za świadczone usługi pakietu telewizyjno - internetowego faktury VAT, które wystawiane są na wnioskodawcę imiennie, przesyłane na adres miejsca zamieszkania wnioskodawcy i obejmują one ogólną kwotę pakietu z rozbiciem kosztów na abonament telewizyjny i abonament za Internet, to wnioskodawca jest uprawniony do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w ww. art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego stanowisko wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl