IBPBI/2/423-831/11/BG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 października 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-831/11/BG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2011 r. (data wpływu do tut. BKIP w dniu 7 lipca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia czy Spółka jako następca prawny płatnika powinna złożyć deklarację łączną o wysokości pobranego przez płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej CIT-10Z - jest prawidłowe.

(pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1)

UZASADNIENIE

W dniu 7 lipca 2011 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia czy Spółka jako następca prawny płatnika powinna złożyć deklarację łączną o wysokości pobranego przez płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej CIT-10Z.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (jako tzw. Spółka Przejmująca) zamierza dokonać połączenia z drugim bankiem (tzw. Spółka Przejmowana) w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks Spółek Handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm., dalej "k.s.h.") w drodze tzw. inkorporacji. Z uwagi na fakt, że Spółka Przejmująca jest 100% właścicielem Spółki Przejmowanej, toteż nie dojdzie do wydania akcji wspólnikom Spółki Przejmowanej. Połączenie obu ww. spółek zostanie rozliczone metodą łączenia udziałów (art. 44a ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm., dalej "ustawa o rachunkowości").

W związku z tym Spółka Przejmowana nie ma obowiązku zamknięcia ksiąg rachunkowych, jak również nie powstanie obowiązek sporządzenia sprawozdania finansowego (art. 12 ust. 3 pkt 2 w zw. z art. 45 ust. 1 ustawy o rachunkowości). Zarówno Spółka Przejmująca, jak i Spółka Przejmowana posiadają status osoby prawnej, przy czym podlegają właściwości dwóch różnych organów podatkowych. Obie Spółki są podatnikami podatku dochodowego prowadzącymi księgi rachunkowe, a rok podatkowy przypada na rok kalendarzowy, przy czym Spółka Przejmująca dokonuje w ciągu roku podatkowego rozliczenia w oparciu o art. 25 ust. 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej "u.p.d.o.p.") - rozliczenie uproszczone, a Spółka Przejmowana w ciągu roku podatkowego odprowadza zaliczki zgodnie z art. 25 ust. 1 u.p.d.o.p. Po inkorporacji Wnioskodawca, jako Spółka Przejmująca zachowa byt prawny, a Spółka Przejmowana zostaje rozwiązana bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego, w dniu wykreślenia z Rejestru Przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz bez zamykania ksiąg rachunkowych Spółki Przejmowanej. W myśl art. 493 § 2 k.s.h. połączenie następuje z dniem wpisania połączenia do rejestru właściwego według siedziby, odpowiednio Spółki Przejmującej (dzień połączenia). Wpis ten wywołuje skutek wykreślenia Spółki Przejmowanej. Z uwagi na brak możliwości ustalenia przewidywanej daty wykreślenia i daty połączenia (tj. daty dokonania stosownego wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym) - przyjmuje się, że wpis o połączeniu i wykreśleniu w KRS nastąpi w trakcie danego roku podatkowego. Zgodnie z art. 494 k.s.h. Spółka Przejmująca wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki Spółki Przejmowanej. W szczególności, na Spółkę Przejmującą przejdą wszystkie zezwolenia, koncesje i umowy zawarte przez Spółkę Przejmowaną, chyba że przepisy prawa lub postanowienia umowne stanowią inaczej.

Spółka Przejmowana była stroną umowy depozytu zawartej dnia 24 lipca 2009 r. W dniu 29 marca 2010 r. dokonano zmiany umowy depozytu w drodze podpisanego przez strony aneksu. Drugą stroną umowy (deponentem) była Spółka z siedzibą w Holandii. Na mocy zawartej umowy Spółka Przejmowana otrzymała od kontrahenta zagranicznego, tj. spółki holenderskiej do depozytu kwotę 3.000.000,00 EUR. Kwota ta stanowiła zabezpieczenie należności przysługujących Spółce Przejmowanej z tytułu udzielonego spółce zależnej deponenta kredytu bankowego (tzw. kaucja gwarancyjna). Strony w umowie ustaliły, że od dnia złożenia kaucji gwarancyjnej będzie ona podlegała oprocentowaniu w oparciu o wskaźnik EURIBOR 3M, a odsetki będą naliczane w stosunku trzymiesięcznym, aż do dnia poprzedzającego zwrot przyznanej kaucji gwarancyjnej. W międzyczasie oprocentowanie uległo nieznacznym zmianom. W rezultacie wykonywania umowy depozytu i wypłaty odsetek na rzecz deponenta będącego nierezydentem, Spółka Przejmowana, jako płatnik, zobowiązana była do poboru podatku u źródła od wypłacanych odsetek w oparciu o przepis art. 21 ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p. Powyższy obowiązek Spółka Przejmowana zrealizowała w dniu 6 kwietnia 2011 r. poprzez wpłatę wyliczonej kwoty w wysokości 5.076,00 PLN na rachunek Urzędu Skarbowego. Spółka Przejmująca jako płatnik zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa w terminie do końca stycznia deklarację CIT-10Z do Urzędu Skarbowego.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca jako następca prawny płatnika winien złożyć deklarację łączną o wysokości pobranego przez płatników (Spółkę Przejmowaną i Spółkę Przejmującą) zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej CIT-10Z, w której ujmie wypłaconą na rzecz deponenta (Spółka z siedzibą w Holandii) kwotę odsetek i potrąconego deponentowi i wpłaconego na rachunek Urzędu Skarbowego podatku do właściwego dla Wnioskodawcy Urzędu Skarbowego... (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1)

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka Przejmująca zobowiązana będzie złożyć w terminie do końca stycznia 2012 r. jedną łączną deklarację o wysokości pobranego przez płatników (Spółkę Przejmowaną i Spółkę Przejmującą) zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej CIT-10Z do dotychczas właściwego dla siebie Urzędu Skarbowego.

Na wstępie należy nadmienić, że przepisy prawa podatkowego nie regulują w sposób dostateczny przedstawionego przez Wnioskodawcę zagadnienia. Przepisy rozdziału 14 Działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm., dalej "Ordynacja podatkowa") określają zasady sukcesji podatkowej następców prawnych tzn. zasady sukcesji praw i obowiązków podatkowych w przypadku przekształceń podmiotów, które w różnych formach prowadzą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 93 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, osoba prawna (powstała) w wyniku łączenia się:

* osób prawnych,

* osobowych spółek handlowych,

* osobowych i kapitałowych spółek handlowych

wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek. W myśl art. 93 § 2 przepis § 1 Ordynacji podatkowej, stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie:

* innej osoby prawnej (osób prawnych).

Przedmiotem następstwa podatkowego są prawa i obowiązki wynikające z przepisów prawa podatkowego, przy czym zgodnie z art. 3 pkt 2 Ordynacji podatkowej, rozumie się przez to prawa i obowiązki zawarte we wszelkich aktach normatywnych prawa podatkowego, a więc przejęcie w 100% spółki prawa handlowego przez drugą spółkę prawa handlowego powoduje sukcesję podatkową praw i obowiązków określonych w ustawach podatkowych. Ponieważ przepis art. 93 § 2 Ordynacji podatkowej nie wskazuje momentu, w którym następuje sukcesja praw i obowiązków na gruncie prawa podatkowego, to zastosowanie znajdą w tym przypadku przepisy art. 493 § 2 k.s.h. dotyczące ustalenia momentu przejścia praw i obowiązków. Zatem, z dniem wpisania połączenia spółek do Krajowego Rejestru Sądowego nastąpi faktyczne przejście praw i obowiązków ze Spółki Przejmowanej na Spółkę Przejmującą. Natomiast w art. 17, 18 i 18a Ordynacji podatkowej ustawodawca zawarł podstawowe regulacje dotyczące właściwości miejscowej organów podatkowych.

W myśl art. 17 § 1 Ordynacji podatkowej, jeżeli ustawy podatkowe nie stanowią inaczej, właściwość miejscową organów podatkowych ustala się według miejsca zamieszkania albo adresu siedziby podatnika, płatnika, inkasenta. Stosownie do art. 18 § 1 ww. ustawy jeżeli w trakcie roku podatkowego lub określonego w odrębnych przepisach innego okresu rozliczeniowego nastąpi zdarzenie powodujące zmianę właściwości miejscowej organu podatkowego, organem podatkowym właściwym miejscowo za ten okres rozliczeniowy pozostaje ten organ podatkowy, który był właściwy w pierwszym dniu roku podatkowego lub okresu rozliczeniowego.

Zgodnie z art. 18a ww. ustawy jeżeli po zakończeniu roku podatkowego lub innego okresu rozliczeniowego nastąpi zdarzenie powodujące zmianę właściwości miejscowej organu podatkowego, organem podatkowym właściwym miejscowo w sprawach dotyczących poprzednich lat podatkowych lub innych okresów rozliczeniowych jest organ właściwy po zaistnieniu tych zdarzeń, z zastrzeżeniem art. 18b.

Szczegółowe regulacje dotyczące właściwości miejscowej w tym zmiany właściwości miejscowej organów podatkowych, zostały zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie właściwości miejscowej organów podatkowych (Dz. U. Nr 165, poz. 1371 z późn. zm., dalej "Rozporządzenie w sprawie właściwości"). Z zasad sukcesji generalnej wynika, że następca prawny przejmuje wszelkie obowiązki, jak też prawa związane z dokonaniem rozliczeń za okres, w którym doszło do połączenia.

W związku z powyższym, można w drodze analogii zastosować przepis § 11 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie właściwości, organem podatkowym właściwym miejscowo w sprawach należnego za dany rok podatkowy podatku dochodowego od osób prawnych dla podatników, którzy zmienili w trakcie roku podatkowego adres siedziby, wskutek czego właściwy stał się organ podatkowy inny niż dotychczasowy - jest organ podatkowy właściwy według adresu siedziby w ostatnim dniu roku podatkowego, za który jest składane zeznanie. W rezultacie na skutek przejęcia dojdzie do zmiany siedziby Spółki Przejmowanej, gdyż w jej miejsce wejdzie Spółka Przejmująca.

Drugim przepisem, który można przytoczyć w drodze odpowiedniego zastosowania, z uwagi na brak regulacji w tym zakresie, jest § 16 ust. 4 Rozporządzenia w sprawie właściwości, który stanowi o właściwości organu w sprawach dotyczących nadpłaty zryczałtowanego podatku dochodowego pobieranego przez płatników. Zgodnie z tym przepisem organem podatkowym właściwym miejscowo są naczelnicy urzędów skarbowych ustaleni ze względu na adres siedziby płatnika wskazani w § 6 ust. 1 ww. Rozporządzenia w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Przytoczone przepisy przesądzają, że Wnioskodawca zobowiązany będzie złożyć w terminie do końca stycznia 2012 r. łączną deklarację o wysokości pobranego przez płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (Spółkę Przejmowaną i Spółkę Przejmującą), od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej CIT-10Z za cały 2011 rok, do dotychczas właściwego dla siebie Urzędu Skarbowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.), połączenie może być dokonane przez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej (łączenie się przez przejęcie).

Spółka przejmowana albo spółki łączące się przez zawiązanie nowej spółki zostają rozwiązane, bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, w dniu wykreślenia z rejestru. Połączenie następuje z dniem wpisania połączenia do rejestru właściwego według siedziby, odpowiednio spółki przejmującej albo spółki nowo zawiązanej (dzień połączenia). Wpis ten wywołuje skutek wykreślenia spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki (...) - art. 493 § 1 i § 2 Kodeksu spółek handlowych. Skutkiem takiego połączenia jest utrata podmiotowości przez spółkę przejmowaną, przy zachowaniu ciągłości prawnej i organizacyjnej spółki przejmującej, czyli Wnioskodawcy.

Przepis art. 494 § 1 Kodeksu spółek handlowych stanowi, iż spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki. Wskazać należy, że na spółkę przejmującą przechodzi nie tylko majątek spółki przejmowanej, lecz drogą sukcesji uniwersalnej przechodzą na nią wszystkie prawa i obowiązki, jakie spółka ta posiadała na dzień wykreślenia jej z rejestru sądowego; następuje zatem uniwersalna sukcesja materialnoprawna i formalnoprawna.

Zagadnienie sukcesji podatkowej w prawie podatkowym regulują przepisy Ordynacji podatkowej. W przepisach tych ustawodawca przedstawił katalog sytuacji, w których zachodzi sukcesja podatkowa, tj. sukcesja praw i obowiązków następców prawnych oraz podmiotów przekształcanych.

Na gruncie prawa podatkowego powyższa zasada sukcesji została wyrażona przez przepis art. 93 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), stanowiący, iż osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku przekształcenia innej osoby prawnej, wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki. Przepis ten stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie innej osoby prawnej (osób prawnych) - art. 93 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej. Tym samym, Spółka Przejmująca stanie się następcą prawnym przejmowanej spółki kapitałowej i wstąpi we wszelkie prawa i obowiązki (również podatkowe) podmiotów przejętych. Oznacza to, iż stanie się w relacjach z kontrahentami jak i organami podatkowymi z tą chwilą ich pełnym sukcesorem. Skutkiem takiego połączenia jest utrata podmiotowości prawnej przez Spółkę Przejmowaną, natomiast Spółka Przejmująca nie traci swej podmiotowości prawnej, zachowując tym samym ciągłość prawną i organizacyjną, a zatem nie powstaje nowa jednostka. W konsekwencji Spółka Przejmowana utraci zdolność wywiązywania się z przysługujących praw lub nałożonych obowiązków wynikających z ustaw podatkowych. Wśród tych obowiązków i praw wymienić należy stanowiące przedmiot niniejszego wniosku, składanie deklaracji.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej "u.p.d.o.p."), osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz będące przedsiębiorcami osoby fizyczne, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz w art. 22 ust. 1, są obowiązane, jako płatnicy, pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, w dniu dokonania wypłaty, zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat.

W myśl art. 26 ust. 3 u.p.d.o.p., płatnicy, o których mowa w art. 26 ust. 1, przekazują kwoty podatku w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zgodnie z ust. 1 i 2 pobrano podatek, na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Płatnicy są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w:

1.

art. 3 ust. 1 - informację o wysokości pobranego podatku,

2.

art. 3 ust. 2, oraz urzędowi skarbowemu - informację o dokonanych wypłatach i pobranym podatku

- sporządzone według ustalonego wzoru.

Zgodnie z art. 26a u.p.d.o.p. w terminie do końca pierwszego miesiąca roku następującego po roku podatkowym, w którym powstał obowiązek zapłaty podatku, płatnicy, o których mowa w art. 26, i podatnicy, o których mowa w art. 22 ust. 4b, art. 25a oraz art. 26 ust. 1b i 4, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 - do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych, roczne deklaracje sporządzone według ustalonego wzoru.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca (jako tzw. Spółka Przejmująca) zamierza dokonać połączenia z inną spółką kapitałową (tzw. Spółka Przejmowana) w drodze tzw. inkorporacji. Połączenie obu ww. spółek zostanie rozliczone metodą łączenia udziałów. Zarówno Spółka Przejmująca, jak i Spółka Przejmowana posiadają status osoby prawnej, przy czym podlegają właściwości dwóch różnych organów podatkowych. W rezultacie wykonywania umowy depozytu i wypłaty odsetek na rzecz nierezydenta, Spółka Przejmowana, jako płatnik, zobowiązana była do poboru podatku u źródła od wypłacanych odsetek w oparciu o przepis art. 21 ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p. Spółka Przejmująca jako płatnik zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa w terminie do końca stycznia deklarację CIT-10Z do Urzędu Skarbowego.

Z powyższego wynika, że Spółka Przejmująca jako następca prawny wstąpi we wszelkie prawa i obowiązki Spółki Przejmowanej, w tym także w obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego. W związku z tym Spółka Przejmująca będzie obowiązana do złożenia łącznej deklaracji o wysokości pobranego przez płatnika (Spółkę Przejmowaną i Spółkę Przejmującą) zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (CIT-10Z).

Reasumując, po przejęciu Spółki Przejmowanej przez Spółkę Przejmującą deklaracje CIT-10Z winny być składane do urzędu skarbowego którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy dla Spółki Przejmującej, z zastrzeżeniem iż w przypadku deklaracji CIT-10Z będzie to jeden z naczelników właściwych w sprawach opodatkowania osób zagranicznych. Spółka Przejmująca zobowiązana będzie złożyć deklarację do końca pierwszego miesiąca roku następującego po roku podatkowym, w którym powstał obowiązek zapłaty podatku.

Biorąc pod uwagę powyższe przepisy podatkowe i przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe należy stwierdzić, iż stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (pytanie nr 2) wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl