IBPBI/2/423-827/13/CzP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 9 października 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-827/13/CzP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 3 lipca 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 1 lipca 2013 r. (data wpływu do tut. BKIP 9 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* możliwości korzystania przez Spółkę ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,

* możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu Spółki, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w przypadku zmiany struktury akcjonariatu

- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lipca 2013 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* możliwości korzystania przez Spółkę ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,

* możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu Spółki, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w przypadku zmiany struktury akcjonariatu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (spółka akcyjna, dalej określany jako "Spółka") jest klubem sportowym, przejmującym uprawnienia do gry Stowarzyszenia Kultury Fizycznej T (określane dalej jako "Stowarzyszenie") w rozgrywkach krajowych organizowanych przez. Związek.... Ww. Stowarzyszenie posiada osobowość prawną i podlega wpisowi do rejestru klubów sportowych Starosty. Stowarzyszenie jest organizacją non profit prowadzącą działalność w zakresie pożytku publicznego w sferze sportu. Stowarzyszenie zostało większościowym akcjonariuszem nowo powstałej spółki akcyjnej obejmując 80% akcji. Pozostałe akcje (20%) zostały objęte przez sponsora tytularnego klubu - firmę B. Sp. z o.o. W akcie notarialnym statuującym powstanie Spółki zawarto postanowienia - w § 6 ust. 1 postanowiono: Celem Spółki jest prowadzenie działalności społecznie użytecznej w sferze zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) oraz działalności w sferze sportu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z późn. zm.), w szczególności poprzez wspieranie rozwoju i popularyzację kultury fizycznej i sportu, w tym również promocję piłki nożnej jako dyscypliny sportu, rozwój profesjonalnego współzawodnictwa w piłce nożnej, a także uczestnictwo w zawodach sportowych.

Natomiast § 6 ust. 2 brzmi: Spółka nie działa w celu osiągnięcia zysku.

Utworzenie spółki akcyjnej, która zgodnie z przepisami PZPN przystąpi do rozgrywek piłkarskich w dotychczasowe miejsce zajmowane przez Stowarzyszenie było podyktowane wymogami powołanej wyżej ustawy o sporcie (art. 15), w związku z potencjalną możliwością uzyskania awansu do gry w ekstraklasie. Rozgrywki ekstraklasy, jako najwyższej klasy rozgrywkowej prowadzone są w formie ligi profesjonalnej, której uczestnikiem mogą być wyłącznie kluby zorganizowane w formie spółek akcyjnych. Wolą akcjonariuszy - założycieli Spółki oraz jej władz jest jednakże utrzymanie dotychczasowej formy działania klubu jako organizacji o charakterze non-profit, przeznaczającej cały potencjalny dochód na działalność w sferze pożytku publicznego - rozwoju sportu i propagowania sportowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży. Służy temu m.in. utrzymanie pięciu sekcji młodzieżowych przy Klubie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w przedstawionym stanie faktycznym (winno być zdarzeniu przyszłym) Spółka może korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 oraz art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p.

Czy w przypadku zmiany struktury akcjonariatu i objęcia całości akcji Spółki przez Stowarzyszenie Kultury Fizycznej dochód Spółki będzie podlegał zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p.

Zdaniem Spółki, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt (winno być art. 17 ust. 1 pkt 4) u.p.d.o.f., wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele. Powyższy przepis pozwala zatem na skorzystanie ze zwolnienia przez podatników, którzy realizują określone w nim cele i przeznaczają na ich realizacje uzyskane dochody. Jednakże z zastrzeżenia wynikającego z ust. 1c pkt 1 powołanego przepisu wynika, że zwolnienie nie ma zastosowania w przedsiębiorstwach państwowych, spółdzielniach i spółkach.

Zdaniem Spółki, powołana regulacja prawna wyklucza możliwość zwolnienia Jej dochodów z opodatkowania podatkiem CIT w oparciu o powołany wyżej przepis art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p. Jednakże, nie stoi to jednak na przeszkodzie, aby Klub zorganizowany w formie spółki akcyjnej korzystał ze zwolnienia opisanego w art. 17 ust. 1 pkt 5a, zgodnie z którym wolne od podatku są dochody klubów sportowych, o których mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 i Nr 151, poz. 1014), przeznaczone i wydatkowane w roku podatkowym lub w roku po nim następującym na szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży w kategoriach wiekowych młodzików, juniorów młodszych, juniorów i młodzieżowców do 23 roku życia. Powołana regulacja prawna nie zawiera ograniczenia podmiotowego, analogicznego do postanowień art. 17 ust. 1c u.p.d.o.p., co oznacza, iż zwolnieniem wynikającym z pkt 5a objęte są wszystkie kluby sportowe, bez względu na ich formę prawną a jedynym warunkiem zwolnienia jest przeznaczenie dochodów na szkolenie oraz współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży we wskazanych w przepisie kategoriach.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p. wolne od podatku dochodowego są dochody spółek, których udziałowcami (akcjonariuszami) są wyłącznie organizacje działające na podstawie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach, a których celem statutowym jest działalność wymieniona w pkt 4 - w części przeznaczonej na te cele oraz przekazanej na rzecz tych organizacji.

Zdaniem Spółki, w przypadku zmiany Jej struktury własnościowej i przejęcia całości akcji przez Stowarzyszenie, będące obecnie akcjonariuszem większościowym - Spółka będzie korzystać ze zwolnienia całości swoich dochodów w oparciu o powołany wyżej przepis. Należy bowiem mieć na uwadze, że zgodnie z opisem stanu faktycznego (winno być zdarzenia przyszłego) zawartym w części F pkt 54 wniosku ORD-IN, Stowarzyszenie prowadzi niezarobkową działalność w zakresie kultury fizycznej i sportu przeznaczając całość uzyskiwanych dochodów na cele statutowe opisane w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy. W sytuacji, gdy Stowarzyszenie będzie jedynym akcjonariuszem Spółki, całość dochodu wypracowanego przez Nią zostanie przekazana Stowarzyszeniu i spożytkowana na opisane wyżej cele statutowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że Wnioskodawca w pierwszym zdaniu swego stanowiska wskazując m.in.: Zdaniem Spółki, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt u.p.d.o.f., wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność... przywołał w dalszej części tego zdania treść przepisu art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm. - dalej "u.p.d.o.p."). Wobec powyższego, tut. Organ uznał, że Wnioskodawca w istocie powołał się na ten przepis.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 u.p.d.o.p. przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich został on osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód. Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. W sytuacji, gdy koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą (art. 7 ust. 2 u.p.d.o.p.).

Dopiero ustalony w ww. sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 u.p.d.o.p. Przepis ten, zawiera bowiem katalog dochodów wolnych od podatku. Innymi słowy, wyłącza z podstawy opodatkowania dochody uzyskane z tytułów w nim wymienionych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p., wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Artykuł 17 ust. 1b u.p.d.o.p. stanowi natomiast, iż zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Z treści art. 17 ust. 1a pkt 2 u.p.d.o.p. wynika natomiast, iż zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Z ww. zwolnienia nie mogą jednak korzystać, bez względu na cele ich działalności, podatnicy wymienieni art. 17 ust. 1c u.p.d.o.p.:

1.

przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie i spółki,

2.

przedsiębiorstwa komunalne mające osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze,

3.

zakłady budżetowe i inne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, będące podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.

Wnioskodawca jest spółką akcyjną, która jest wymieniona w powołanym wyżej wykazie podmiotów, a zatem został podmiotowo wyłączony z możliwości skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika m.in., iż Wnioskodawca jest klubem sportowym działającym w formie spółki akcyjnej. W akcie notarialnym statuującym powstanie Spółki zawarto postanowienia, zgodnie z którymi Celem Spółki jest prowadzenie działalności społecznie użytecznej w sferze zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) oraz działalności w sferze sportu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z późn. zm.), w szczególności poprzez wspieranie rozwoju i popularyzację kultury fizycznej i sportu, w tym również promocję piłki nożnej jako dyscypliny sportu, rozwój profesjonalnego współzawodnictwa w piłce nożnej, a także uczestnictwo w zawodach sportowych.

Wskazano również, że Spółka nie działa w celu osiągnięcia zysku.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p., wolne od podatku są dochody klubów sportowych, o których mowa w ustawie z 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 i Nr 151, poz. 1014), przeznaczone i wydatkowane w roku podatkowym lub w roku po nim następującym na szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży w kategoriach wiekowych młodzików, juniorów młodszych, juniorów i młodzieżowców do 23 roku życia.

Stwierdzić należy, iż zwolnienie przedmiotowe, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p., jest zwolnieniem warunkowym i zależy od łącznego spełnienia następujących przesłanek:

* ze zwolnienia może skorzystać osoba prawna posiadająca status klubu sportowego, o którym mowa w ustawie o sporcie,

* klub sportowy przeznacza i wydatkuje osiągnięty dochód na szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży w kategoriach wiekowych młodzików, juniorów młodszych i młodzieżowców do 23 roku życia,

* przeznaczenie i wydatkowanie dochodu na ww. cele musi nastąpić w roku podatkowym lub w roku po nim następującym.

W tym miejscu należy zauważyć, iż w przepisach u.p.d.o.p. wyrażenie "szkolenie i współzawodnictwo sportowe" nie zostało zdefiniowane. Słownikowe rozumienie pojęcia "szkolenie" oznacza "cykl wykładów z jakiegoś przedmiotu, zorganizowanych w celu uzupełnienia czyjegoś wykształcenia lub czyichś wiadomości z jakiejś dziedziny" (Słownik języka polskiego PWN,...), "szkolić" natomiast to "kształcić kogoś w określonej dziedzinie, najczęściej w trybie skróconym, na kursach itp." (Słownik języka polskiego,...). Z kolei "współzawodnictwo" oznacza "ubieganie się kilku osób lub grup o pierwszeństwo w czymś lub o zdobycie czegoś" (Słownik języka polskiego PWN, http://sjp.pwn.pl), "ubieganie się o pierwszeństwo; rywalizacja" (Słownik języka polskiego,...).

Uwzględniając powyższe, wskazać należy, że ustawodawca wprowadzając zwolnienie od podatku dochodów związanych z działalnością klubów sportowych, określoną w art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p. miał na celu wspieranie (preferowanie czy też stymulowanie) instrumentami podatkowymi działań określonych w tym przepisie. Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, iż Wnioskodawca jako spółka akcyjna prowadząca klub sportowy może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p. przeznaczając i wydatkując dochody na szkolenie oraz współzawodnictwo sportowe zawodników znajdujących się w kategorii wiekowej juniorów i młodzieżowców do 23 roku życia. Należy zwrócić uwagę na fakt, że norma wynikająca z art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p., stanowi formę ulg podatkowych, które naruszają zasadę równości oraz powszechności opodatkowania i tym samym powinna być interpretowana w sposób niezwykle precyzyjny i ścisły. Niedopuszczalne jest stosowanie wykładni rozszerzającej. W przypadku niespełnienia któregokolwiek z powyższych warunków, zwolnienie dochodu z opodatkowania nie będzie miało miejsca. Zatem, uzyskiwany przez Wnioskodawcę dochód może podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p., o ile spełnione zostaną wskazane powyżej przesłanki wynikające z treści tego przepisu.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 5a u.p.d.o.p. uznać należy za prawidłowe.

Wątpliwości Spółki dotyczą także możliwości zwolnienia z opodatkowania Jej dochodu, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p., w przypadku zmiany struktury akcjonariatu i objęcia całości Jej akcji przez Stowarzyszenie Kultury Fizycznej.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p., wolne od podatku są dochody spółek, których udziałowcami (akcjonariuszami) są wyłącznie organizacje działające na podstawie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach, a których celem statutowym jest działalność wymieniona w pkt 4 - w części przeznaczonej na te cele oraz przekazanej na rzecz tych organizacji.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p., wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Podkreślenia wymaga, iż ramy omawianego zwolnienia wyznaczone zostały przez wymienione wyżej art. 17 ust. 1b i art. 17 ust. 1a pkt 2 u.p.d.o.p.

Analiza wyżej cytowanych norm wskazuje na następujące przesłanki zwolnienia od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p.:

1. Ze zwolnienia skorzystać może spółka, której udziałowcami (akcjonariuszami) są wyłącznie organizacje działające na podstawie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach.

2. Celem statutowym tych organizacji jest działalność wymieniona w art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p., czyli działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego.

3. Spółka przeznaczyła część (bądź całość) swojego dochodu na ww. cele statutowe lub wydatkowała na rzecz tych organizacji.

Zgodnie z wykładnią gramatyczną wskazanego przepisu, wolna od podatku jest więc ta część dochodów spółek, która zostanie przeznaczona (w deklaracji) na cele wynikające ze statutu stowarzyszenia, które jest wyłącznym udziałowcem spółki, tożsame z celami wynikającymi z art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p. oraz przekazana (wydatkowana) na rzecz tej organizacji.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika m.in., iż Wnioskodawca jest klubem sportowym posiadającym formę spółki akcyjnej. Z zawartego w poz. 55 wniosku ORD-IN pytania wynika ponadto, iż planowana jest zmiana struktury akcjonariatu i objęcie całości Jej akcji przez Stowarzyszenie Kultury Fizycznej. Stowarzyszenie jest organizacją non profit prowadzącą działalność w zakresie pożytku publicznego w sferze sportu. W akcie notarialnym statuującym powstanie Spółki jest także wskazana taka działalność.

Biorąc pod uwagę powyższe rozważania oraz stan sprawy należy stwierdzić, iż jeśli wyłącznym akcjonariuszem Spółki będzie Stowarzyszenie, którego cel statutowy jest wymieniony w art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p., Spółka przeznaczy a następnie przekaże powstały dochód na rzecz tego Stowarzyszenia, to będzie mogła korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p.

Stanowisko Spółki w zakresie pytania wymienionego we wniosku jako drugie jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 14 marca 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl