IBPBI/2/423-393/09/BG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 czerwca 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-393/09/BG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 2 kwietnia 2009 r. (data wpływu do tut. BKIP 6 kwietnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* możliwości powstania przychodu w związku z przekazaniem Spółce przez Miasto trasy drogowej (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 1),

* możliwości dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości nieodpłatnie przekazanych środków trwałych (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 3)

- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2009 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

* możliwości powstania przychodów w związku z przekazaniem Spółce przez Miasto trasy drogowej (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 1)

* możliwości dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości nieodpłatnie przekazanych środków trwałych (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 3)

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Z dniem 1 stycznia 2007 r. państwowe przedsiębiorstwo na mocy Aktu Komercjalizacji oraz wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, zostało przekształcone w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. W wyniku umowy dotyczącej przekazania przez Skarb Państwa pakietu 100 proc. akcji Miastu, z dniem 1 sierpnia 2007 r. Spółka stała się jednoosobową spółką Miasta. Spółka prowadzi działalność gospodarczą głównie w przedmiocie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, wydawania warunków technicznych przyłączeń do sieci wodno-kanalizacyjnej, odbioru sieci i przyłączy wodociągowej i kanalizacyjnej, usuwania awarii.

W związku z budową trasy drogowej dokonano przebudowy i przełożenia m.in. fragmentów istniejących sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, gazowych, ciepłowniczych, w tym również stanowiących własność Spółki. W wyniku podjętych czynności powstały środki trwałe w postaci:

1.

kanalizacji ogólnospławnej,

2.

kanalizacji ogólnospławnej - część odtworzeniowa,

3.

kanalizacji sanitarnej,

4.

kanalizacji ogólnospławnej,

5.

kanalizacji ogólnospławnej, (kontrakt nr 3)

6.

wodociągów w ramach budowy (kontrakt nr 6),

7.

wodociągów w ramach budowy (kontrakt nr 7, 8, 8b),

8.

kanalizacji ogólnospławnej wraz z pompownią w ramach budowy - kontrakt nr 4/1,

9.

przełożenia kolektora ogólnospławnego kontrakt nr 8,

10.

modernizacji przepompowni ścieków ogólnospławnych kontrakt nr 8 na podstawie warunków zrzutu wód opadowych,

11.

przebudowy rozdzielczej sieci wodociągowej w ramach budowy kontrakt nr 4/1,

- których łączna wartości wynosi 20.519.591,36 zł.

Budowa drogi była prowadzona w ramach inwestycji Urzędu Marszałkowskiego realizowanej przez Inwestora Zastępczego. Powstałe środki trwałe zostały przekazane przez Urząd Marszałkowski na stan ewidencyjny Miasta na podstawie uchwały Zarządu Województwa w sprawie ustalenia procedury obiegu dokumentów (dowodów PT i OT) dla środków trwałych powstałych w związku z realizacją inwestycji budowa drogowej trasy i przekazywanych na majątek Miast uczestniczących w realizacji inwestycji oraz upoważnienia do potwierdzenia tych dokumentów. Następnie Miasto na podstawie art. 32 ust. 5 ustawy o drogach publicznych zamierza powstałe środki trwałe nieodpłatnie przekazać na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego na rzecz Spółki.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytania:

1.

Czy środki trwałe powstałe w ramach inwestycji związanej z budową drogowej trasy przyjęte na stan ewidencyjny Miasta a następnie przekazane przez Miasto na rzecz Spółki stanowią przychód podatkowy... (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 1)

2.

W sytuacji uznania iż powstaje przychód, w jaki sposób ustalić wartość otrzymanych nieodpłatnie środków trwałych na potrzeby przychodu określonego w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych... (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 2)

3.

Czy Spółce przysługuje prawo do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości nieodpłatnie przekazanych środków trwałych... (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 3)

Zdaniem Spółki

Ad 1. Nieodpłatnemu przekazaniu środka trwałego towarzyszą określone skutki podatkowe.

Nabycie w drodze darowizny środka trwałego może rodzić powstanie przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych. Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm., zwanej dalej ustawą o p.d.o.p.) przychodem jest wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, z wyjątkiem świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych przez zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych, spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie.

Przedmiotowym wyłączeniem objęte są zatem:

1.

nieodpłatne przekazanie świadczeń związanych z używaniem środków trwałych oraz

2.

nieodpłatne przekazanie dotyczy świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych:

a)

zakłady budżetowe.

b)

gospodarstwa pomocnicze jednostek samorządu terytorialnego,

c)

spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie.

W przedmiotowej sprawie na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego pomiędzy Urzędem Miasta, rozumianym jako przekazujący a Spółką, rozumianym jako przyjmującym ma nastąpić nieodpłatne przekazanie środków trwałych. Samo pojęcie "nieodpłatnego świadczenia" nie zostało przez ustawodawcę w sposób precyzyjny określone w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednakże w ślad za wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 20 września 2005 r., Sygn. akt. FSK 2206/04 "przez nieodpłatne świadczenie należy rozumieć te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób prawnych, których skutkiem jest nieodpłatne, tj. niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu przysporzenia majątku tej osoby, mające konkretny wymiar finansowy." W omawianym przypadku Spółka jest spółką o charakterze użyteczności publicznej świadczącą głównie usługi polegające na dostarczaniu wody i odprowadzaniu ścieków do poszczególnych odbiorców, stosownie do umów zawartych na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.). Natomiast Miasto posiada 100% akcji w Spółce, a powstałe środki trwałe włączyło we własną ewidencję środków trwałych i wartości materialnych i prawnych. Wobec czego Spółka, jako spółka użyteczności z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego w drodze przekazania od jednostki samorządu terytorialnego powstałych przy budowie trasy drogowej środków trwałych, nie będzie zmuszona wykazać wartości otrzymanego majątku po stronie przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych, stosowanie do art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o p.d.o.p.

Ad 2 Jeżeli natomiast wartość nieodpłatnie przekazanych środków trwałych będzie stanowić źródło przychodu w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o p.d.o.p., wówczas Spółka wartość ustalać będzie na podstawie art. 12 ust. 5 ustawy o podp, odnośnie do rzeczy lub praw oraz art. 12 ust. 6 ustawy o p.d.o.p., odnośnie usług.

Zgodnie z powyższymi przepisami:

1.

w przypadku rzeczy lub praw - wartość otrzymanych nieodpłatnie rzeczy lub praw określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

2.

w przypadku usług - wartość nieodpłatnych usług ustala się:

- jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców,

- jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu,

- jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu - w wysokości równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu,

- w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Ad 3 Spółka uważa, iż wraz z "nabyciem" środków trwałych nie nabywa również prawa do dokonania odpisów amortyzacyjnych, zgodnie z art. 16a i następne ustawy o p.d.o.p.

Zgodnie bowiem z art. 16 ust. 1 pkt 63 ustawy o p.d.o.p. za koszt uzyskania przychodu nie uznaje się odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:

1.

nabytych nieodpłatnie, jeżeli:

- nabycie to nie stanowi przychodu z tytułu nieodpłatnego otrzymania rzeczy lub praw, lub

- dochód z tego tytułu jest zwolniony od podatku dochodowego, lub

- nabycie to stanowi dochód, od którego na podstawie odrębnych przepisów zaniechano poboru podatku,

2.

jeżeli przed dniem 1 stycznia 1995 r. zostały nabyte, lecz nie zaliczone do środków trwałych albo wartości niematerialnych i prawnych,

3.

oddanych do nieodpłatnego używania - za miesiące, w których składniki te były oddane do nieodpłatnego używania,

4.

nabytych w formie wkładu niepieniężnego, od tej części ich wartości, która nie została przekazana na utworzenie lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki kapitałowej.

Spółka uważa, że zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o p.d.o.p. powinien istnieć związek bezpośredni lub pośredni pomiędzy przychodem a kosztami uzyskania przychodu. W przypadku przyjęcia nieodpłatnie przekazanych środków trwałych, na skutek braku przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych nie można również, z uwagi na brzmienie powyższego przepisu zaliczyć odpisów amortyzacyjnych w koszty podatkowe.W związku z powyższym Spółka uważa, iż w omawianym przypadku ewentualne przyjęcie w drodze nieodpłatnego przekazania środków trwałych powstałych przy budowie trasy drogowej, przyjętych na stan ewidencyjny Miasta spowoduje włączenie majątku do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, bez prawa jednak do dokonywania odpisów amortyzacyjnych.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Ad 1 Zgodnie z przepisem art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm. określanej w dalszej części "ustawa o p.d.o.p."), przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, jest w szczególności wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, z wyjątkiem świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych przez zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych, spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie.

Odnosząc powyższe unormowanie do analizowanej sytuacji, należy stwierdzić, że wyłączenie nieodpłatnego świadczenia otrzymanego przez Wnioskodawcę z kategorii przychodów jest uwarunkowane kumulatywnym spełnieniem następujących przesłanek:

1.

świadczenie zostało otrzymane od jednostki samorządu terytorialnego,

2.

jest ono związane z używaniem środków trwałych otrzymanych w nieodpłatny zarząd lub używanie,

3.

świadczeniobiorcą jest spółką użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostki samorządu terytorialnego.

Wypełnienie większości tych warunków wynika wprost z opisu stanu faktycznego zawartego w treści wniosku:

1.

świadczenie zostało otrzymane od Miasta,

2.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą głównie w przedmiocie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, wydawania warunków technicznych przyłączeń do sieci wodno-kanalizacyjnej, odbioru sieci i przyłączy wodociągowej i kanalizacyjnej, usuwania awarii, jest spółką o charakterze użyteczności publicznej.

3.

świadczeniobiorcą jest spółka z wyłącznym udziałem Miasta.

Kwestia uznania Wnioskodawcy za spółkę użyteczności publicznej wymaga natomiast uwzględnienia przepisów dotyczących funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, definiujących pojęcie "użyteczności publicznej". I tak, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), zadaniami użyteczności publicznej są zadania własne gminy, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych (art. 9 ust. 4 tej ustawy).

Otwarty katalog zadań własnych gminy, służących realizacji zbiorowych potrzeb wspólnoty zawiera art. 7 ust. 1 powołanej ustawy. Należą do nich między innymi sprawy:

1.

ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,

2.

gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,

3.

wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,

4.

lokalnego transportu zbiorowego,

5.

ochrony zdrowia,

6.

pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,

7.

gminnego budownictwa mieszkaniowego,

8.

edukacji publicznej,

9.

kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,

10.

kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,

11.

targowisk i hal targowych,

12.

zieleni gminnej i zadrzewień,

13.

cmentarzy gminnych,

14.

porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,

15.

utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,

16.

polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,

17.

wspierania i upowszechniania idei samorządowej,

18.

promocji gminy,

19.

współpracy z organizacjami pozarządowymi,

20.

współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, w celu wykonywania powyższych zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi. Formy prowadzenia gospodarki gminnej, w tym wykonywania przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań o charakterze użyteczności publicznej, określa ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 z późn. zm.). Gospodarka ta, obejmująca - w myśl art. 1 ust. 2 wskazanej ustawy - w szczególności zadania o charakterze użyteczności publicznej, może być prowadzona przez jednostki samorządu terytorialnego w szczególności w formach: zakładu budżetowego lub spółek prawa handlowego (art. 2 tej ustawy). W związku z powyższym, jednostkom samorządu terytorialnego przyznano - mocą art. 9 ustawy o gospodarce komunalnej - prawo tworzenia spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółek akcyjnych, a także przystępowania do takich spółek.

W oparciu o powołane unormowania, spółkę użyteczności publicznej można określić jako spółkę kapitałową prawa handlowego, prowadzącą działalność w zakresie gospodarki komunalnej, rozumianej jako realizowanie zadań własnych gminy - zadań użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.

Zatem, jeżeli wnioskująca Spółka prowadzi działalność o charakterze użyteczności publicznej, a jej udziałowcem jest jednostka samorządu terytorialnego i otrzymała środki trwałe do nieodpłatnego używania, to spełnione są przesłanki określone w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych pozwalające na niezaliczenie do przychodów wartości otrzymanych środków trwałych.

Biorąc powyższe pod uwagę powyższe przepisy stanowisko w zakresie pytania 1 jest prawidłowe.

Ad 2 Zgodnie z art. 12 ust. 5 ustawy o p.d.o.p. wartość otrzymanych nieodpłatnie rzeczy lub praw określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Na podstawie art. 12 ust. 6 ustawy o p.d.o.p. wartość nieodpłatnych świadczeń ustala się:

1.

jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców,

2.

jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu,

3.

jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu - w wysokości równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu,

4.

w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Jak wcześniej stwierdzono, w przedstawionym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym, nie wystąpi przychód, z tytułu nieodpłatnego świadczenia. Skoro stanowisko Spółki było uzależnione od stanowiska Organu w kwestii powstania bądź nie przychodu a Organ podzielił stanowisko Spółki to należy stwierdzić, że powyższe przepisy nie znajdują zastosowania.

Ad. 3 Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o p.d.o.p., kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Kosztami uzyskania przychodów są zatem wszelkie racjonalne i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, których celem jest osiągnięcie, zabezpieczenie bądź zachowanie źródła przychodów które nie zostały wyłączone z kosztów na podstawie art. 16 ust. 1. Z powyższego wynika, że określony wydatek, nie wymieniony w katalogu wydatków nie stanowiących kosztów podatkowych, może stanowić koszt uzyskania przychodu pod warunkiem, że między tym wydatkiem a osiągnięciem przychodu zachodzi związek przyczynowo - skutkowy, czyli że poniesienie tego wydatku ma lub może mieć wpływ na powstanie, zwiększenie lub zachowanie przychodu podatnika.

Na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 63 ustawy o p.d.o.p. do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:

a.

nabytych nieodpłatnie, jeżeli:

- nabycie to nie stanowi przychodu z tytułu nieodpłatnego otrzymania rzeczy lub praw, lub

- dochód z tego tytułu jest zwolniony od podatku dochodowego, lub

- nabycie to stanowi dochód, od którego na podstawie odrębnych przepisów zaniechano poboru podatku,

b.

jeżeli przed dniem 1 stycznia 1995 r. zostały nabyte, lecz nie zaliczone do środków trwałych albo wartości niematerialnych i prawnych,

c.

oddanych do nieodpłatnego używania, z wyjątkiem nieruchomości - za miesiące, w których składniki te były oddane do nieodpłatnego używania,

d.

nabytych w formie wkładu niepieniężnego, od tej części ich wartości, która nie została przekazana na utworzenie lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki kapitałowej.

Treść art. 15 ust. 6 ustawy o p.d.o.p. stanowi, że kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a - 16m, z uwzględnieniem art. 16.

Zatem jeżeli nabycie środków trwałych nie stanowiło przychodu na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o p.d.o.p. to Spółka na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 63 lit. a) tiret pierwsze ustawy o p.d.o.p. nie może dokonywać odpisów amortyzacyjnych.

Biorąc powyższe pod uwagę powyższe przepisy stanowisko w zakresie pytania 3 jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się iż w sprawie będącej przedmiotem pytania 4 w zakresie podatku od towarów i usług wydano odrębną interpretację indywidualną.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl