IBPBI/2/423-1512/10/CzP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 31 stycznia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-1512/10/CzP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 29 października 2010 r.), uzupełnionym w dniu 19 stycznia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej:

* Ordynacji podatkowej w zakresie skutków podatkowych połączenia spółek,

* podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 tej ustawy w związku z połączeniem podmiotów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2010 r. do tut. BKIP wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej:

* Ordynacji podatkowej w zakresie skutków podatkowych połączenia spółek,

* podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 tej ustawy w związku z połączeniem podmiotów.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 13 stycznia 2011 r. znak: IBPBI/2/423-1511/10/CzP, IBPBI/2/423-1512/10/CzP wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 19 stycznia 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka, jest polskim podatnikiem CIT, spółką z międzynarodowej Grupy specjalizującej się głównie w produkcji i dystrybucji cementu, betonu i kruszywa na rynek polski i rynki międzynarodowe. W polskiej strukturze Grupy, Spółka pełni funkcję producenta, dystrybutora cementu, jak również właściciela spółek zajmujących się sprzedażą betonu i kruszyw (tj. stanowiących, z perspektywy Grupy, odrębne od cementu linie biznesowe).

Jednocześnie, Spółka jest 100%-owym udziałowcem E. Sp. z o.o. (dalej: E.). E. jest tzw. "starym przedsiębiorcą strefowym", funkcjonującym na podstawie zezwolenia z dnia 3 marca 1998 r. na prowadzenie działalności gospodarczej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej (dalej: Zezwolenie), które było zmieniane w latach 2003 r. i 2004 r. (zmiany dotyczyły wymaganych poziomów inwestycji i zatrudnienia). Zezwolenie ma formę decyzji podatkowej (administracyjnej). E. wystąpił z wnioskiem do Ministra Gospodarki o wydłużenie Zezwolenia do 2020 r. i jest w trakcie procedury dotyczącej wydłużenia Zezwolenia. Zezwolenie obejmuje głównie prowadzenie przez E. działalności w Specjalnej Strefie Ekonomicznej (dalej: SSE) polegającej na produkcji cementu (dochody E. ze sprzedaży produktu strefowego korzystają ze zwolnienia z CIT). Tak wytworzony produkt strefowy (cement) jest sprzedawany przez E. do Spółki, która zajmuje się dystrybucją produktu na rynkach docelowych.

Aktualnie w Grupie realizowany jest grupowy projekt konsolidacji linii biznesowych. Z uwagi na fakt, iż zarówno Spółka, jak i E. są zaangażowane w produkcję cementu, rozważane jest połączenie Spółki z E. i skupienie wszystkich funkcji związanych z produkcją oraz obrotem cementem w jednym podmiocie. Takie rozwiązanie pozwoli na optymalizację procedur i procesów biznesowych w Grupie oraz na ograniczenie kosztów operacyjnych.

Spółka podkreśla, iż z uwagi na wstępny charakter prac nad połączeniem Spółki i E., nie podjęto jeszcze decyzji co do prawnych rozwiązań dotyczących łączenia spółek kapitałowych, dlatego też rozważane połączenie może zostać przeprowadzone w drodze łączenia przez przejęcie E. przez Spółkę (przeniesienia całego majątku na spółkę przejmującą w zamian za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej) lub przez zawiązanie nowej spółki kapitałowej (na którą przechodzi majątek wszystkich łączących się spółek w zamian za udziały lub akcje nowej spółki). Z uwagi na powyższe, niniejszy wniosek dotyczy obu możliwych rodzajów połączenia spółek.

Po połączeniu, działalność w zakresie produkcji cementu będzie prowadzona albo przez Spółkę albo przez podmiot nowozawiązany na terenie SSE w zakresie wskazanym w Zezwoleniu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy w ramach sukcesji generalnej, zgodnie z art. 93 § 1 i 2, na podmiot przejmujący (Spółkę lub nowozawiązany podmiot) zostaną przeniesione prawa i obowiązki wynikające z Zezwolenia.

2.

Czy podmiot przejmujący (Spółka lub nowozawiązany podmiot) będący sukcesorem praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia, będzie mieć prawo do korzystania ze zwolnienia z CIT wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.

Zdaniem Spółki:

AD. 1)

Opierając się na przepisach Ordynacji podatkowej, sukcesja generalna obejmie również prawa i obowiązki wynikające z Zezwolenia. Oznacza to, iż podmiot przejmujący (Spółka lub podmiot nowozawiązany) będzie sukcesorem praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia.

W myśl art. 494 § 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.), na spółkę przejmującą albo spółkę nowo zawiązaną przechodzą z dniem połączenia w szczególności zezwolenia, koncesje oraz ulgi, które zostały przyznane spółce przejmowanej albo którejkolwiek ze spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji lub ulgi stanowi inaczej. Biorąc to pod uwagę, Spółka wykazuje poniżej, że w przedmiotowym przypadku ani ustawa o CIT, ani ustawa o SSE i wydane na jej podstawie Zezwolenie, nie ograniczają ani nie zakazują sukcesji zezwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej.

Zgodnie z art. 93 § 1 Ordynacji podatkowej, osoba prawna zawiązana/powstała w wyniku łączenia się spółek kapitałowych wstępuje we wszelkie prawa i obowiązki każdej z łączących się spółek. Na podstawie art. 93 § 2 Ordynacji podatkowej, powyższą regulację (dotyczącą sukcesji generalnej przy połączeniu przez zawiązanie nowej spółki) stosuje się również do sytuacji osoby prawnej łączącej się przez przejęcie innej osoby prawnej.

Jak wynika z powyższego, w rezultacie połączenia spółek kapitałowych dochodzi do pochodnego nabycia praw i obowiązków, kiedy to następca prawny nabywa poprzednio istniejące prawa i obowiązki swojego poprzednika. Sukcesja następuje pod tytułem ogólnym, tj. dotyczy pełnego spektrum praw i obowiązków spółki przejmowanej istniejących w chwili połączenia - wynikających zarówno z ustaw podatkowych, jak i regulacji m.in. w zakresie specjalnych stref ekonomicznych. Co więcej, skoro sukcesja dotyczy również decyzji podatkowych, na następcę prawnego przechodzą obowiązki materialnoprawne i proceduralne, jak i uprawnienia wynikające z decyzji podatkowych (wszelkie korzyści przewidziane w prawie podatkowym, które mogą być przyznane w drodze decyzji). Dotyczy to np. prawa do zwrotu nadpłaty podatku, umorzenia lub rozłożenia na raty zobowiązania podatkowego, czy też uzyskanej ulgi w związku z Zezwoleniem na prowadzenie inwestycji na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Dodatkowo, Spółka zwraca uwagę, iż przepisy art. 93 Ordynacji podatkowej mają zastosowanie również do praw i obowiązków wynikających z decyzji wydanych na podstawie przepisów prawa podatkowego. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż przepisy art. 93 Ordynacji podatkowej w związku z art. 93d Ordynacji podatkowej wskazują, iż w przypadku połączenia Spółki i E. (zarówno w przypadku połączenia przez przejęcie, jak i połączenia przez zawiązanie nowego podmiotu), podmiot przejmujący (Spółka lub podmiot nowozawiązany) będzie sukcesorem wszelkich praw i obowiązków E. (lub Spółki i E. - w przypadku przejęcia przez zawiązanie nowego podmiotu), w tym praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia. Z uwagi na fakt, iż Zezwolenie stanowi decyzję administracyjną wydaną w oparciu o przepisy podatkowe, następca prawny E. (lub następca prawny Spółki i E. - w przypadku przejęcia przez zawiązanie nowego podmiotu) będzie uprawniony do korzystania z praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia.

AD. 2)

W efekcie sukcesji praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia przez Spółkę lub podmiot nowozawiązany, Spółka lub podmiot nowozawiązany będą uprawnieni do korzystania ze zwolnienia z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT w odniesieniu do dochodów osiąganych przez Spółkę lub podmiot nowozawiązany w ramach działalności w SSE.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, wolne od CIT są dochody podatników uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia (wydanego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych; tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.; dalej: ustawa o SSE), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie niniejszego zwolnienia nie może przekroczyć kwoty ustalonej w odrębnych przepisach. Jednocześnie, jak stanowi art. 17 ust. 4 ustawy o CIT, zwolnienie z CIT wskazane w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT przysługuje wyłącznie w odniesieniu do dochodów osiągniętych z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Przedmiotowe zwolnienie z CIT dochodów strefowych wynika również z art. 12 ustawy o SSE, zgodnie z którym, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zwolnienia przez osoby prawne są zwolnione od podatku dochodowego (CIT).

Jednocześnie, jak wskazuje art. 17 ust. 5 ustawy o CIT, cofnięcie zezwolenia na prowadzenie działalności na obszarze specjalnej strefy ekonomicznej stanowi podstawę do utraty zwolnienia podatkowego z CIT (jest to jedyna możliwość utraty zwolnienia z CIT dla dochodów strefowych wynikająca z ustawy o CIT). W tym miejscu należy wskazać na art. 19 ust. 3 ustawy o SSE, zgodnie z którym cofnięcie zezwolenia na prowadzenie działalności na obszarze specjalnej strefy ekonomicznej może nastąpić, jeśli dany przedsiębiorca (działający na terenie specjalnej strefy ekonomicznej):

* zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, na prowadzenie której to działalności posiadał zezwolenie, lub

* rażąco uchybił warunkom określonym w zezwoleniu na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, lub,

* nie usunął uchybień stwierdzonych w toku kontroli prowadzonej działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (kontrola ta wynika z przepisów ustawy o SSE), w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu Ministra Gospodarki.

Powyższe przypadki utraty/cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej stanowią katalog zamknięty, tj. tylko enumeratywnie wymienione przypadki mogą stanowić podstawę cofnięcia pozwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej, a w efekcie utraty zwolnienia z CIT dla dochodów strefowych. Tym samym, przytoczone przepisy nie wskazują połączenia spółek kapitałowych czy sukcesji prawno-podatkowej jako podstawy do cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej. W rezultacie w przypadku sukcesji generalnej zezwolenie nadal obowiązuje, a sukcesorem praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia staje się podmiot przejmujący lub podmiot nowozawiązany.

Aktualnie, regulacje dotyczące zwolnienia z CIT dla dochodów strefowych mają zastosowanie do sytuacji E. - dochody osiągane przez E. z działalności prowadzonej w SSE na podstawie Zezwolenia korzystają ze zwolnienia z CIT (do określonego pułapu dopuszczalnej pomocy publicznej). Z uwagi na sukcesję prawno-podatkową (w efekcie połączenia Spółki i E.), prawa i obowiązki wynikające z Zezwolenia zostaną przejęte przez Spółkę lub podmiot nowozawiązany (w zależności od formy prawnej połączenia) i to podmiot przejmujący będzie uprawniony do korzystania z praw oraz zobowiązany z tytułu Zezwolenia. W związku z tym faktem, Spółka lub podmiot nowozawiązany (jako sukcesorzy Zezwolenia) będą uprawnieni do korzystania ze zwolnienia z CIT dla dochodów strefowych osiągniętych w efekcie prowadzenia działalności na podstawie Zezwolenia.

Należy podkreślić, iż stanowisko Spółki zostało wielokrotnie potwierdzone przez praktykę podatkową. Wynika z niej, iż połączenie spółek kapitałowych (z których jedna lub dwie są przedsiębiorstwami strefowymi) nie prowadzi do cofnięcia zezwolenia na działanie w specjalnej strefie ekonomicznej, lecz sukcesor prawny ma prawo do korzystania z praw i obowiązków wynikających z przedmiotowego zezwolenia, w efekcie czego może stosować zwolnienia w rozliczaniu CIT od dochodów strefowych.

Stanowisko to zostało potwierdzone m.in. w:

* interpretacji indywidualnej wydanej w dniu 9 października 2009 r. przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach Znak: IBPBI/2/423-823/09/AM,

* interpretacji indywidualnej wydanej w dniu 17 kwietnia 2009 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu Znak: ILPB3/423-97/09-4/ŁM,

* interpretacji indywidualnej z dnia 7 września 2008 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu Znak: ILPB3/423-431/08-4/DS,

* interpretacji indywidualnej wydanej w dniu 24 kwietnia 2008 r. przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy Znak: ITPB3/423-237/08/DK,

* interpretacji wydanej w dniu 4 maja 2005 r. przez Naczelnika Pomorskiego Urzędu Skarbowego Znak: DP/P1/423-0019/1/05/AP.

W związku z powyższym, zdaniem Spółki, podmiot będący następcą prawnym Spółki i E. w wyniku połączenia (tj. albo Spółka albo nowozawiazany podmiot) będzie korzystał z praw i obowiązków wynikających z Zezwolenia, a w efekcie będzie mógł stosować zwolnienie z CIT dla dochodów osiąganych na terenie SSE na podstawie Zezwolenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 491 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.- dalej "k.s.h."), Spółki kapitałowe mogą się łączyć między sobą (...).

W myśl art. 492 § 1 k.s.h., połączenie może być dokonane:

1.

przez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej (łączenie się przez przejęcie),

2.

przez zawiązanie spółki kapitałowej, na którą przechodzi majątek wszystkich łączących się spółek za udziały lub akcje nowej spółki (łączenie się przez zawiązanie nowej spółki).

Stosownie do art. 494 § 1 k.s.h., Spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki.

Artykuł 494 § 2 k.s.h. dodaje ponadto, iż na spółkę przejmującą albo spółkę nowo zawiązaną przechodzą z dniem połączenia w szczególności zezwolenia, koncesje oraz ulgi, które zostały przyznane spółce przejmowanej albo którejkolwiek ze spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji lub ulgi stanowi inaczej.

Zgodnie z art. 93 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek. § 2 dodaje, iż przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie innej osoby prawnej (osób prawnych).

Zatem w wyniku połączenia się spółek, o którym mowa w art. 492 § 1 k.s.h., na spółkę przejmującą bądź nowozawiązaną przechodzi nie tylko majątek spółki przejmowanej, (łączącej się), lecz w drodze sukcesji uniwersalnej przechodzą na nią wszystkie prawa i obowiązki, jakie spółka ta posiadała na dzień wykreślenia jej z rejestru sądowego. Ponadto proces łączenia się spółek przez przejęcie bądź zawiązanie nowej spółki związany jest z sukcesją podatkową. Oznacza to, że spółka przejmująca/nowozawiązana wstępuje, co do zasady, we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej przewidziane w przepisach prawa podatkowego.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.). Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm., dalej "ustawa o p.d.o.p."), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ustawy o p.d.o.p. stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż z uwagi na fakt, iż zarówno Spółka, jak i E. należą do tej samej Grupy i zaangażowane są w produkcję cementu. Rozważane jest połączenie Spółki z E. i skupienie wszystkich funkcji związanych z produkcją oraz obrotem cementem w jednym podmiocie. Ponadto wskazano, iż rozważane połączenie może zostać przeprowadzone w drodze łączenia przez przejęcie E. przez Spółkę (przeniesienia całego majątku na spółkę przejmującą w zamian za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej) lub przez zawiązanie nowej spółki kapitałowej (na którą przechodzi majątek wszystkich łączących się spółek w zamian za udziały lub akcje nowej spółki).

W myśl art. 19 ust. 3 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, zezwolenie może być cofnięte albo zakres lub przedmiot działalności określony w zezwoleniu może zostać ograniczony, jeżeli przedsiębiorca:

1.

zaprzestał na terenie strefy prowadzenia działalności gospodarczej, na którą posiadał zezwolenie, lub

2.

rażąco uchybił warunkom określonym w zezwoleniu, lub

3.

nie usunął uchybień stwierdzonych w toku kontroli, o której mowa w art. 18, w terminie do ich usunięcia wyznaczonym w wezwaniu ministra właściwego do spraw gospodarki.

Powyższe przypadki utraty/cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej stanowią katalog zamknięty, tj. tylko enumeratywnie wymienione przypadki mogą stanowić podstawę cofnięcia pozwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej, a w efekcie utraty zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych dla dochodów strefowych. Przytoczone przepisy nie wskazują połączenia spółek kapitałowych (i związanej z nim sukcesji prawno-podatkowej) jako podstawy do cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej. W rezultacie w przypadku sukcesji generalnej zezwolenie nadal obowiązuje, a sukcesorem praw i obowiązków wynikających z zezwolenia staje się podmiot przejmujący lub podmiot nowozawiązany.

Reasumując, w myśl przepisów art. 93 Ordynacji podatkowej w wyniku połączenia się spółek, o którym mowa w art. 492 § 1 k.s.h., na spółkę przejmującą (bądź nowozawiązaną) przechodzą wszystkie prawa i obowiązki, jakie spółka łącząca się posiadała na dzień wykreślenia jej z rejestru sądowego. Oznacza to, że spółka przejmująca/nowozawiązana wstępuje, co do zasady, we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej przewidziane w przepisach prawa podatkowego. Zatem Wnioskodawca (bądź podmiot nowozawiązany) będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p., w oparciu o posiadane przez E. zezwolenie.

Biorąc pod uwagę powyższe, stanowisko Spółki w zakresie:

* skutków podatkowych połączenia spółek,

* możliwości korzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.

* jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl