IBPBI/2/423-150/11/SD - Możliwość zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przychodów ze sprzedaży produktów wytworzonych w związku z dofinansowaniem inwestycji na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 kwietnia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-150/11/SD Możliwość zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przychodów ze sprzedaży produktów wytworzonych w związku z dofinansowaniem inwestycji na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 2 lutego 2011 r. (data wpływu do tut. BKIP 4 lutego 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy przychód Spółki ze sprzedaży produktów wytworzonych w związku z Inwestycją korzystać będzie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, również wówczas, gdy część (lub całość) wydatków związanych z Inwestycją zostanie dofinansowana w formie dotacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lutego 2011 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy przychód Spółki ze sprzedaży produktów wytworzonych w związku z Inwestycją korzystać będzie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, również wówczas, gdy część (lub całość) wydatków związanych z Inwestycją zostanie dofinansowana w formie dotacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: SSE). Podstawowa działalność Spółki polega na produkcji oraz montażu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, a także części do samochodów i pojazdów oraz zestawów części służących do montażu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych.

Spółka prowadzi przedmiotową działalność na podstawie zezwolenia z 27 września 1996 r. (dalej: Zezwolenie) "na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa, w zakresie wyrobów określonych w dziale 34 podsekcji DM sekcji D Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego" wydanego przez Ministra Przemysłu i Handlu. Zezwolenie zostało udzielone do 25 lipca 2016 r. i w pkt III określało szczegółowe warunki prowadzenia działalności gospodarczej (tj. m.in. wysokość wydatków inwestycyjnych, osiągnięcie określonej zdolności produkcyjnej). W związku z Zezwoleniem, Spółka przeprowadziła inwestycję polegającą m.in. na budowie linii produkcyjnej samochodów osobowych i podjęła działalność w zakresie określonym w Zezwoleniu.

Zezwolenie zostało zmienione decyzją Ministra Gospodarki z 29 sierpnia 1997 r. (dalej: Decyzja 1997) w ten sposób, że jako przedmiot działalności gospodarczej wskazano "prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa l usługowa, w zakresie wyrobów określonych w sekcji D, podsekcji DM, dział 34 Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego". Zezwolenie 1997 w pkt II określało szczegółowe warunki prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE (tj. m.in. wysokość wydatków inwestycyjnych, osiągnięcie zdolności produkcyjnej), zaś w pkt III Decyzja 1997 określała m.in. dopuszczalny procentowy udział materiałów nie wytworzonych na terenie SSE oraz usług nie wykonanych na terenie SSE użytych do wytworzenia wyrobów lub wykonania usług na terenie SSE.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w brzmieniu obowiązującym w 1996 r.- Sekcja D obejmuje produkty przetwórstwa przemysłowego, Podsekcja DM - sprzęt transportowy, dział 34 - pojazdy mechaniczne, przyczepy i naczepy (zgodnie z wyjaśnieniami do PKWiU: "Dział ten obejmuje:

a.

silniki spalinowe do pojazdów mechanicznych,

b.

pojazdy mechaniczne do przewozu osób,

c.

pojazdy mechaniczne do przewozu towarów oraz specjalnego przeznaczenia,

d.

nadwozia do pojazdów mechanicznych, przyczepy i naczepy,

e.

części i akcesoria do pojazdów mechanicznych i ich silników").

Zezwolenie zostało uzupełnione decyzją Ministra Gospodarki z 30 czerwca 1998 r., (dalej: Decyzja 1998) w ten sposób, że jako przedmiot działalności gospodarczej wskazano "prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa, w tym nabywanie, składowanie, przechowywanie i sprzedaż części zamiennych, a także przygotowywanie i sprzedaż zestawów, w zakresie wyrobów określonych w sekcji D, podsekcji DM, dział 34 Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego". Zmianie uległy również pewne szczegółowe warunki prowadzenia działalności. Decyzja 1998 została wydana "w związku ze zmianą prawa regulującego funkcjonowanie strefy oraz poszerzeniem zakresu działalności spółki".

Zezwolenie zostało po raz ostatni zmienione decyzją Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 30 grudnia 2003 r. (Decyzja 2003) na podstawie art. 6 ust. 1, 2 i 4 ustawy z 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (dalej: ustawa zmieniająca 2003), w ten sposób, że do przedmiotu działalności gospodarczej wcześniej określonej dodano również działalność "w zakresie odpadów i złomu powstałych w związku z prowadzeniem ww. działalności".

Jednakże przede wszystkim Decyzja 2003 wskazywała, że "Przy ustalaniu dopuszczalnej wielkości pomocy publicznej uwzględnia się koszty Inwestycji poniesione przez przedsiębiorcę na podstawie zezwolenia od dnia jego uzyskania do dnia 31 grudnia 2006 r., w tym koszty ujęte w planie przyjętym przez Spółkę stanowiącym załącznik Nr 1 do wniosku z dnia 8 grudnia 2003 r. o zmianę zezwolenia. Koszty inwestycji uwzględniane przy obliczaniu wielkości pomocy publicznej zostaną określone w rozporządzeniu Rady Ministrów wydanym na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 4 ust. 4 pkt 7 ustaw z dnia 20 października 1994 r. o specjalnej strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600 z późn. zm.). Spółka korzysta z pomocy publicznej w innych formach niż zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych na zasadach określonych w szczególności przepisami ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. Nr 188, poz. 1840)". Ta zmiana zezwolenia wynikała z konieczności dostosowania zezwoleń wydanych na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnych stref ekonomicznych do wymogów przedstawionych przez Komisję Europejską.

Spółka była i jest przedsiębiorcą innym niż mały i średni (tj. dużym przedsiębiorcą) w rozumieniu art. 5 ustawy zmieniającej 2003. Spółka działa w sektorze motoryzacyjnym w rozumieniu art. 5 ust. 2 pkt 1a ustawy zmieniającej 2003.

Spółka wypełniła wszystkie warunki wskazane w Zezwoleniu zmienianym wskazanymi wyżej decyzjami, od spełnienia których uzależnione było uzyskanie zwolnienia z podatku dochodowego.

Jednocześnie Spółka podkreśla, iż z dopuszczalnej pomocy publicznej w związku z działalnością prowadzoną na terenie SSE skorzystała dotychczas w bardzo nieznacznym stopniu.

Spółka ponosi i będzie ponosić wydatki na nową inwestycję, tj. m.in. budowę nowych obszarów produkcyjnych, modernizację dwóch istniejących linii produkcyjnych oraz budowę linii produkcyjnej na wydziale spawalni (Inwestycja). Inwestycja prowadzona jest i będzie w całości na terenie SSE. Produkty wytworzone w wyniku Inwestycji będą wyłącznie produktami, o których mowa w sekcji D, podsekcji DM, dział 34 Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego, o której mowa w Zezwoleniu, zmienianym decyzjami jak wyżej.

W konsekwencji oznacza to, że Spółka będzie uzyskiwać w przyszłości przychody ze sprzedaży produktów określonych w Zezwoleniu wytworzonych zarówno w rezultacie dotychczasowych inwestycji jak i w rezultacie wykonanej Inwestycji, o której mowa powyżej.

Na część wydatków związanych z Inwestycją Spółka może uzyskać dotację w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Otrzymanie tej dotacji nie spowoduje przekroczenia w roku otrzymania dotacji dostępnego Spółce limitu dopuszczalnej pomocy publicznej.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy przychód Spółki ze sprzedaży produktów wytworzonych w związku z Inwestycją korzystać będzie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, również wówczas, gdy część (lub całość) wydatków związanych z Inwestycją zostanie dofinansowana w formie dotacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka... (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)

Zdaniem Spółki, art. 17 ust. 1 pkt 34 w zw. z art. 17 ust. 4 ustawy o p.d.o.p. wskazuje, które dochody korzystają ze zwolnienia z p.d.o.p.

Spółka wskazuje, że zgodnie z ustawą o p.d.o.p., dochód (tj. przychód pomniejszony o koszy uzyskania przychodu) może korzystać ze zwolnienia z p.d.o.p. pod warunkiem, że dochód taki jest:

* uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy, oraz

* działalność ta prowadzona jest na podstawie zezwolenia, o którym mowa w ustawie z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (dalej: "ustawa o sse")

Szczegółowe warunki korzystania ze zwolnienia z p.d.o.p. wskazuje ustawa o sse.

Spółka klasyfikowana była i jest jako tzw. duży przedsiębiorca, zastosowanie mają do niej zasady wskazane w art. 5 ust. 2 pkt 1 ustawy zmieniającej 2003, co oznacza, że dochody Spółki z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia wydanego przed dniem 1 stycznia 2001 r. są zwolnione z podatku dochodowego w zakresie ustalonym w art. 12 ustawy, o której mowa w art. 1 (tj. ustawy o sse w brzmieniu obowiązującym w 2003 r.), z tym, że

1.

maksymalna dopuszczalna wielkość pomocy publicznej wynosi:

a.

30% kosztów inwestycji poniesionych do dnia 31 grudnia 2006 r. - dla przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze motoryzacyjnym.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o sse, Rada Ministrów wydała rozporządzenie z 18 czerwca 1996 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej (rozporządzenie), w którym doprecyzowane zostały warunki korzystania ze zwolnienia. Zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia w brzmieniu obowiązującym od 1 maja 2004 r., zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej (...).

Jak wynika z powyższych przepisów jedynymi warunkami, od których zależy możliwość skorzystania ze zwolnienia z p.d.o.p. jest uzyskanie zezwolenia oraz spełnienie określonych warunków wskazanych w tym zezwoleniu (w przypadku Spółki w głównej mierze - poniesienie określonych wydatków inwestycyjnych), a także nieprzekroczenie maksymalnego pułapu dopuszczalnej pomocy publicznej. Brak jest natomiast wymogu, aby zwolnienie podatkowe odnosić wyłącznie do przychodów z Inwestycji, która nie została dofinansowana w formie dotacji w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Spółka będzie zatem mogła korzystać ze zwolnienia z p.d.o.p., również w stosunku do dochodów (przychodów pomniejszonych o koszty) osiąganych z Inwestycji, do momentu wyczerpania dostępnego jej limitu pomocy publicznej (limit ten obliczony został przez Spółkę zgodnie z Decyzją 2003, tj. bez uwzględniania wydatków na Inwestycję).

Spółka wskazuje, że dofinansowanie Inwestycji dotacją w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka może potencjalnie wpłynąć na wysokość dostępnej Spółce "puli pomocy publicznej" (po przekroczeniu dostępnej "puli pomocy publicznej" - Spółka nie będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z p.d.o.p.). Sam jednak fakt, że Inwestycja została dofinansowana w ramach dotacji Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka nie oznacza, że dochody osiągane przez Spółkę z Inwestycji nie będą mogły korzystać ze zwolnienia z p.d.o.p. na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p.

Stanowisko takie nie budzi wątpliwości i było dotychczas potwierdzane w oficjalnych interpretacjach prawa podatkowego wydawanych przez Ministra Finansów, np.

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 5 października 2010 r. Znak: ILPB3/423-578/10-4/MM, w której Dyrektor potwierdził możliwość zwolnienia dochodów z p.d.o.p. na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p. nawet wówczas, gdy część poniesionych wydatków uzyskała dofinansowanie w ramach programu 4.5.2 (Inwestycje w innowacyjne przedsięwzięcia), przy czym Dyrektor podkreślił wręcz, że nie ma możliwości nie skorzystania ze zwolnienia z p.d.o.p. (w stanie faktycznym analizowanym przez Dyrektora uzyskanie dotacji powodowało przekroczenie dopuszczalnego limitu pomocy publicznej, a wnioskodawca rozważał możliwość zawieszenia korzystania ze zwolnienia z p.d.o.p.) "Mając na uwadze powyższe uregulowania prawne oraz przedstawiony opis zdarzenia przyszłego, Spółka nie ma możliwość! nie skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p.";

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 11 października 2010 r. Znak: IBPBI/2/423-925/10/AK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.).

Na mocy art. 12 ust. 1 tej ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm., dalej "ustawa o p.d.o.p."), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ustawy o p.d.o.p., stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy. Prowadzenie działalności gospodarczej w specjalnej strefie ekonomicznej i wynikające stąd zwolnienie dochodów pochodzących z tej działalności jest pewnym wyjątkiem od zasady powszechności opodatkowania.

Biorąc powyższe pod uwagę należy wskazać, iż zwolnienie od podatku przysługuje wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z prowadzonej na terenie strefy działalności gospodarczej, określonej w zezwoleniu. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy wówczas dochód z takiej działalności również nie będzie podlegał zwolnieniu.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Spółka ponosi i będzie ponosić wydatki na nową inwestycję, tj. m.in. budowę nowych obszarów produkcyjnych, modernizację dwóch istniejących linii produkcyjnych oraz budowę linii produkcyjnej na wydziale spawalni. Inwestycja prowadzona jest i będzie w całości na terenie SSE. Produkty wytworzone w wyniku Inwestycji będą wyłącznie produktami, o których mowa w sekcji D, podsekcji DM, dział 34 Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego, o której mowa w Zezwoleniu, zmienianym decyzjami jak wyżej. Na część wydatków związanych z Inwestycją Spółka może uzyskać dotację w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Otrzymanie tej dotacji nie spowoduje przekroczenia w roku otrzymania dotacji dostępnego Spółce limitu dopuszczalnej pomocy publicznej.

Jak wynika z powołanych wcześniej przepisów prawa możliwość zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych uzależniona jest od tego czy dochód został uzyskany z działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej oraz od tego czy działalność generująca ten dochód objęta została zezwoleniem. Istotnym jest także to, aby wielkość dochodu zwolnionego nie przekroczyła dopuszczalnego limitu pomocy ustalonego dla przedsiębiorcy. Bez wpływu na możliwość skorzystania ze zwolnienia o jakim mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p., pozostaje natomiast okoliczność przy pomocy jakich inwestycji dochód ten został osiągnięty.

Ustawa o p.d.o.p. wprowadzając podział na działalność opodatkowaną oraz wyodrębnioną działalność zwolnioną nie nakazuje wydzielać różnych rodzajów działalności zwolnionej i traktować ich odrębnie - tym bardziej zatem nie ma obowiązku wydzielania w ramach działalności zwolnionej dochodów z poszczególnych projektów inwestycyjnych. Wobec tego, jeżeli dany rodzaj działalności jest objęty zezwoleniem i działalność przedsiębiorcy spełnia wymogi ustawy i rozporządzeń dotyczących specjalnej strefy ekonomicznej oraz jednocześnie ogólny maksymalny dostępny poziom pomocy publicznej nie został wykorzystany, nie ma formalnych przeszkód do skorzystania z pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego.

Bez znaczenia pozostaje również fakt, że Inwestycja została dofinansowana w ramach dotacji Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka.

W świetle powyższych przepisów należy uznać, iż dochód Spółki uzyskany ze sprzedaży produktów wytworzonych w związku z Inwestycją korzystać będzie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych również wówczas, gdy część (lub całość) wydatków związanych z Inwestycją zostanie dofinansowana w formie dotacji.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, iż w sprawie będącej przedmiotem pytania oznaczonego we wniosku Nr 1 wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl