IBPBI/2/423-1036/11/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 listopada 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/2/423-1036/11/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 sierpnia 2011 r. (data wpływu do tut. BKIP 19 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2011 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka jest producentem części strukturalnych i narzędzi do produkcji części strukturalnych do nadwozi samochodów, które dostarcza międzynarodowym koncernom samochodowym. Spółka prowadzi działalność produkcyjną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w oparciu o następujące zezwolenia (dalej: Zezwolenia):

* zezwolenie z dnia 28 kwietnia 1998 r., udzielone do 6 października 2015 r. (dalej: Pierwsze Zezwolenie),

* zezwolenie z dnia 5 maja 2005 r., udzielone do 8 sierpnia 2016 r. (dalej: Drugie Zezwolenie),

* zezwolenie z dnia 13 grudnia 2006 r., udzielone do 8 sierpnia 2016 r. (dalej: Trzecie Zezwolenie),

* zezwolenie z dnia 30 kwietnia 2008 r., udzielone do 31 grudnia 2017 r. (dalej: Czwarte Zezwolenie).

Spółka osiągnęła wymagany na podstawie Zezwoleń poziom nakładów inwestycyjnych oraz nowoutworzonych miejsc pracy.

Spółka jest dużym przedsiębiorcą w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r.

Działalność w ramach Pierwszego oraz Czwartego Zezwolenia prowadzona jest na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: MSSE), natomiast działalność w ramach Drugiego i Trzeciego Zezwolenia prowadzona jest na terenie K. Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: KSSE). Działalność na terenie KSSE prowadzona jest w wyniku połączenia się Spółki z K. Sp. z o.o. (dalej: Spółka Przejmowana) w dniu 29 grudnia 2009 r. Połączenie Spółki i Spółki Przejmowanej nastąpiło metodą przejęcia w rozumieniu art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych, gdzie Spółką przejmującą był Wnioskodawca. W konsekwencji, Wnioskodawca wraz z przejęciem Spółki Przejmowanej przejął również w drodze sukcesji generalnej jej dotychczasowe zezwolenia na działalność w KSSE.

Działalność gospodarcza objęta poszczególnymi Zezwoleniami przedstawia się następująco:

a.

zakres Pierwszego Zezwolenia obejmuje działalność gospodarczą określoną w poniższych pozycjach Polskiej Klasyfikacji Działalności z 1997 r. (dalej: PKD 1997):

* DJ 27 - produkcja metali i wyrobów z metali,

* DJ 28 - produkcja metalowych wyrobów gotowych, z wyjątkiem maszyn i urządzeń,

* DM 34 - produkcja sprzętu transportowego

* oraz działalność pomocniczą niezbędną do realizacji zakresu określonego w powyższych pozycjach;

b.

w ramach Drugiego Zezwolenia wymieniona jest działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie następujących wyrobów wytworzonych na terenie strefy określonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej: PKWiU):

* 28.51 - usługi obróbki metali i nakładania powłok na metale,

* 34.30 - części i akcesoria do pojazdów samochodowych i ich silników,

* 63.1 - usługi w zakresie prac przeładunkowych, magazynowania i przechowywania towarów;

c.

przedmiotem Trzeciego Zezwolenia jest działalność w zakresie identycznym jak określona w Drugim Zezwoleniu;

d.

zakres Czwartego Zezwolenia obejmuje działalność gospodarczą określoną w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Działalności z 2007 r. (dalej: PKD 2007):

* Sekcja C, dział 25 - produkcja metalowych wyrobów gotowych, z wyłączeniem maszyn i urządzeń, z wyłączeniem:

* Sekcja C, dział 25, grupa 25.2, klasa 25.21 - produkcja grzejników i kotłów centralnego ogrzewania,

* Sekcja C, dział 25, grupa 25.3 - produkcja wytwornic pary, z wyłączeniem kotłów do centralnego ogrzewania gorącą wodą,

* Sekcja C, dział 25, grupa 25.4 - produkcja broni i amunicji,

* Sekcja C, dział 29, grupa 29.2, klasa 29.20, podklasa 29.20 Z - produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych; produkcja przyczep i naczep,

* Sekcja C, dział 29, grupa 29.3 - produkcja części i akcesoriów do pojazdów silnikowych,

* Sekcja H, dział 52, grupa 52.1, klasa 52.10, podklasa 52.10.B - magazynowanie i przechowywanie pozostałych towarów,

* Sekcja H, dział 52, grupa 52.2, klasa 52.24, podklasa 52.24.C - przeładunek towarów w pozostałych punktach przeładunkowych,

* Sekcja M, dział 72, grupa 72.1, klasa 72.19, podklasa 72.19 Z - badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych.

Pomimo rozbieżności wynikających ze zmiany oznaczeń PKD i PKWiU, przedmiot faktycznej działalności operacyjnej prowadzonej przez Spółkę na terenie MSSE oraz KSSE (dalej: Strefa) objęty jest zakresem wszystkich Zezwoleń. Ponadto, zakres działalności gospodarczej zwolnionej z opodatkowania, określony na potrzeby Czwartego Zezwolenia (tj. chronologicznie wydanego najpóźniej ze wszystkich Zezwoleń) obejmuje w całości zakres działalności przewidziany w Pierwszym, Drugim i Trzecim Zezwoleniu.

Oprócz działalności objętej Zezwoleniami, Spółka prowadzi również niewielką działalność gospodarczą nieobjętą Zezwoleniami i w konsekwencji podlegającą opodatkowaniu.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej: Ustawa o p.d.o.p.) w związku z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 z późn. zm., dalej: Ustawa o SSE), Spółka kwalifikuje dochody z działalności gospodarczej objętej Zezwoleniami i prowadzonej na terenie KSSE i MSSE jako wolne od podatku.

Spółka prowadzi ewidencję rachunkową pozwalającą oszacować łączny dochód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (dalej: p.d.o.p.) osiągany w związku z Zezwoleniami oraz dochód podlegający opodatkowaniu, stosownie do wymagań określonych w art. 9 ust. 1 Ustawy o p.d.o.p., w związku z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 tejże ustawy.

W związku z prowadzeniem działalności na podstawie Zezwoleń, Spółka prowadzi ewidencję księgową w sposób umożliwiający jednoznaczne przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego Zezwolenia. Ewidencja umożliwia zatem wyodrębnienie środków trwałych oraz utworzonych nowych miejsc pracy związanych z projektem inwestycyjnym objętym Pierwszym, Drugim, Trzecim oraz Czwartym Zezwoleniem. Ewidencja umożliwia rozliczenie wszystkich projektów pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenia kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego Spółce limitu pomocy publicznej.

W konsekwencji, Spółka kalkuluje dostępną pulę zwolnienia podatkowego uwzględniając poziom wydatków kwalifikowanych oraz intensywności pomocy publicznej wynikający z każdego z Zezwoleń odrębnie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy, Spółka może prowadzić jedną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu (wspólną dla Zezwoleń) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu.

2.

Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy, Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie najwcześniej (tj. w ramach kolejno Pierwszego, a następnie Drugiego i Trzeciego Zezwolenia), a po jego wyczerpaniu (lub po ich wygaśnięciu) - limit wynikający z chronologicznie ostatniego, tj. Czwartego Zezwolenia.

Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę posiadane przez Spółkę Zezwolenia, wystarczające będzie prowadzenie jednej ewidencji rachunkowej dla działalności prowadzonej na terenie MSSE i KSSE, ponieważ na jej podstawie możliwe będzie określenie łącznego dochodu (straty) z działalności zwolnionej z opodatkowania p.d.o.p., tj. działalności gospodarczej prowadzonej na terenie MSSE (objętej Pierwszym i Czwartym Zezwoleniem) oraz na terenie KSSE (objętej Drugim i Trzecim Zezwoleniem) (dalej: Działalność Podstawowa).

Zdaniem Spółki, po wyczerpaniu limitu zwolnienia dostępnego w ramach najwcześniej wydanych Zezwoleń (lub po ich wygaśnięciu), tj. kolejno Pierwszego, a następnie Drugiego i Trzeciego Zezwolenia, zwolnieniu podlegać będzie dochód z całej działalności podstawowej prowadzonej na terenie MSSE i KSSE do momentu wyczerpania puli zwolnienia dostępnej w ramach chronologicznie ostatniego Zezwolenia lub do wygaśnięcia ostatniego Zezwolenia.

Stosownie do art. 9 ust. 1 Ustawy o p.d.o.p., podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia odpisów amortyzacyjnych.

Zgodnie natomiast z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 Ustawy o p.d.o.p., przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się przychodów i kosztów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu p.d.o.p. lub są wolne od podatku. Ponadto, w myśl art. 7 ust. 4 Ustawy o p.d.o.p., przy ustalaniu straty nie uwzględnia się przychodów i kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 3 tego artykułu.

Artykuł 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o p.d.o.p. stanowi, że wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 Ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na mocy art. 12 Ustawy o SSE, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z zapisami § 5 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 września 1995 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w Mielcu, § 6 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lutego 2007 r. w sprawie mieleckiej specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: rozporządzenie w sprawie MSSE), § 5 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej, § 5 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (dalej: rozporządzenie w sprawie KSSE), zwolnienia z podatku przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy.

Jak wynika z powyższego, wszelkie dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez podatnika na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w zakresie określonym w zezwoleniu, objęte są zwolnieniem z opodatkowania.

Takie stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji z 1 lutego 2008 r. wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (sygn. IP-PB3-423-426/07-3/KB). W piśmie tym stwierdza się, że "wykładnia gramatyczna powyższych przepisów wskazuje, że poza kryteriami określającymi wielkość pomocy publicznej, udzielanej w formie zwolnienia, wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest każdy dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu i prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej."

W świetle powyższego, wszystkie dochody Spółki uzyskane z działalności podstawowej podlegać będą zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o p.d.o.p. Spółka ma przy tym zapewnić - na podstawie art. 9 ust. 1 Ustawy o p.d.o.p. - możliwość wyodrębnienia dochodów uzyskiwanych z działalności podlegającej zwolnieniu oraz z działalności nieobjętej zwolnieniem z p.d.o.p. (pozostającej poza zakresem określonym w Zezwoleniach lub poza terytorialnym obszarem MSSE i KSSE).

Należy zaznaczyć, że ustawodawca nie przewidział określonej formy wyodrębnienia organizacyjnego działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Zarówno wykładnia literalna, jak i celowościowa przepisów wskazuje, że obowiązkiem korzystającego ze zwolnienia jest jedynie prowadzenie odrębnej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej oraz działalności nieobjętej zwolnieniem.

Powyższe podejście zostało potwierdzone przez Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską z dnia 19 kwietnia 2006 r. (znak SPS-023-2267/06): "Organizacyjne wyodrębnienie z osoby prawnej - prowadzącej działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią - jednostki, której wypracowany dochód korzysta ze zwolnienia podatkowego, służy przede wszystkim prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu. W związku z tym przedsiębiorca musi zapewnić, by na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych możliwe było ustalenie wysokości dochodu podlegającego zwolnieniu. A zatem wyodrębnienie organizacyjne służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym." Wcześniej Ministerstwo Finansów zajęło podobne stanowisko w piśmie z dnia 31 października 2003 r. (znak: PB4/KGK-8214-2434-319/03) skierowanym do Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, zgodnie z którym: "Zdaniem Ministerstwa Finansów organizacyjne wyodrębnienie, służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym".

Jak wynika z powyższego, wymogi dotyczące prowadzenia stosownej ewidencji rachunkowej oraz wyodrębnienia organizacyjnego mają na celu prawidłowe ustalenie dochodu opodatkowanego oraz dochodu zwolnionego z opodatkowania i pod kątem realizacji tych celów należy oceniać prawidłowość prowadzonej przez podatników ewidencji.

Jednocześnie, jak wynika z powyższego, nie jest konieczne tworzenie formalnie wyodrębnionych podmiotów prawnych lub oddziałów dla celów działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W świetle powyższego, Spółka zobowiązana będzie jedynie do odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (osiąganego poza Zezwoleniami) oraz dochodu zwolnionego (osiąganego w ramach posiadanych przez Spółkę Zezwoleń). Nie będzie natomiast konieczne wyodrębnianie dochodu osiąganego w ramach poszczególnych Zezwoleń (jako że dochód ten korzysta w całości ze zwolnienia). W sytuacji, gdy Zezwolenia dotyczą tej samej przedmiotowo działalności, wyodrębnienie takie nie byłoby zresztą możliwe. Ustawodawca unika zaś nakładania na podatników obowiązków, które są z założenia niemożliwe do wykonania.

Podsumowując, należy stwierdzić, że na potrzeby działalności objętej Zezwoleniami Spółka jest zobowiązana do prowadzenia odrębnej ewidencji rachunkowej dochodów, które podlegają opodatkowaniu p.d.o.p. (osiągane poza obszarem Strefy lub na obszarze Strefy, ale z działalności nie wymienionej w Zezwoleniach) oraz dochodów zwolnionych z opodatkowania na podstawie Zezwoleń.

Biorąc pod uwagę powyższe, oddalenie od siebie zakładów produkcyjnych funkcjonujących w ramach Spółki nie będzie mieć wpływu na wywiązanie się przez Spółkę z wymogu przewidzianego w art. 9 ust. 1 ustawy o p.d.o.p. oraz w rozporządzeniach w sprawie MSSE i KSSE, tj. zapewnienia możliwości wyodrębnienia dochodów uzyskiwanych z działalności podlegającej zwolnieniu oraz z działalności nieobjętej zwolnieniem z p.d.o.p. (pozostającej poza zakresem określonym w Zezwoleniach lub poza terytorialnym obszarem KSSE lub MSSE). Należy podkreślić, iż również w obrębie jednej specjalnej strefy ekonomicznej podatnik może funkcjonować w dwóch, niejednokrotnie znacząco od siebie oddalonych, lokalizacjach (przykładowo dwóch różnych podstrefach). Powyższa sytuacja nie wyklucza jednakże prowadzenia przez przedsiębiorców jednej ewidencji rachunkowej dla działalności prowadzonej na terenie tejże strefy.

W konsekwencji, pomimo faktu, iż działalność zwolniona będzie prowadzona przez Spółkę jednocześnie na terenie dwóch stref ekonomicznych (MSSE oraz KSSE), zgodnie z brzmieniem wskazanych powyżej regulacji, na Spółce ciążył będzie obowiązek odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (osiąganego poza Zezwoleniami) oraz dochodu zwolnionego (osiąganego w ramach Zezwoleń). Nie będzie natomiast konieczne wyodrębnianie dochodu osiąganego w ramach poszczególnych Zezwoleń.

W związku z posiadaniem czterech Zezwoleń (w powiązaniu ze spełnieniem warunków określonych w każdym z tych Zezwoleń) Spółce będzie przysługiwało prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu w kwocie wynikającej z połączenia iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych Zezwoleń, z uwzględnieniem dyskontowania.

Obliczona zgodnie z powyższymi zasadami pula pomocy przysługująca Spółce będzie konsumowana przez dochód wolny od podatku, osiągany w zakresie określonym w Zezwoleniach. Jak wskazano w stanie faktycznym, Spółka prowadzi odpowiednią ewidencję umożliwiającą bieżące monitorowanie wykorzystania dostępnej puli pomocy, co w konsekwencji pozwala zagwarantować, że limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej określony w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o p.d.o.p. nie zostanie przekroczony.

Z uwagi na to, że uprawnienia wynikające z Pierwszego Zezwolenia są wcześniejsze, pierwotne w stosunku do pozostałych Zezwoleń, należy przyjąć, że do momentu wyczerpania puli pomocy publicznej dostępnej na podstawie tego Zezwolenia, jednak nie dłużej niż do 6 października 2015 r., tj. do momentu jego wygaśnięcia, Spółka będzie korzystała ze zwolnienia wynikającego z inwestycji, w związku z którą udzielone zostało Pierwsze Zezwolenie. W tym okresie Spółka nie będzie bowiem wykazywała na terenie KSSE i MSSE dochodu (innego niż dochód opodatkowany), który nie mógłby korzystać ze zwolnienia na mocy Pierwszego Zezwolenia.

Następnie, z uwagi na to, że uprawnienia wynikające z Drugiego i Trzeciego Zezwolenia są wcześniejsze, pierwotne w stosunku do Czwartego Zezwolenia, należy przyjąć, że do momentu wyczerpania puli pomocy publicznej dostępnej na podstawie tych Zezwoleń, jednak nie dłużej niż do 8 sierpnia 2016 r., tj. do momentu ich wygaśnięcia, Spółka będzie korzystała ze zwolnienia wynikającego z inwestycji, w związku z którą udzielone były ww. Zezwolenia. W tym okresie Spółka nie będzie bowiem wykazywała na terenie Stref dochodu (innego niż dochód opodatkowany), który nie mógłby korzystać ze zwolnienia na mocy wcześniejszych Zezwoleń.

Wraz z wygaśnięciem Pierwszego, a następnie Drugiego i Trzeciego Zezwolenia lub po wykorzystaniu puli pomocy publicznej dla tychże Zezwoleń, Spółka będzie mogła w ramach prowadzonej działalności podstawowej nadal korzystać z puli zwolnienia podatkowego dostępnej na podstawie Czwartego Zezwolenia (jednak nie dłużej niż do momentu jego wygaśnięcia, tj. do 31 grudnia 2017 r.).

Z uwagi na to, że zakres przedmiotowy działalności, jaka będzie przez Spółkę prowadzona na podstawie Czwartego Zezwolenia jest identyczny z zakresem działalności prowadzonej aktualnie na mocy wcześniejszych Zezwoleń, po wygaśnięciu wcześniejszych Zezwoleń nie zmienią się zasady kalkulacji dochodu zwolnionego i dochodu opodatkowanego.

Oznacza to, że przez cały okres prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności na terenie MSSE i KSSE (wynikający łącznie z wszystkich Zezwoleń), Spółka będzie prowadzić dwie odrębne ewidencje dochodów: jedną dla działalności opodatkowanej oraz jedną dla działalności zwolnionej z p.d.o.p.

Na marginesie powyższych argumentów Wnioskodawca pragnie wskazać, że podejście Spółki znajduje potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w:

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 8 marca 2010 r. (Znak IBPBI/2/423-1520/09/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 sierpnia 2009 r. (Znak IBPB3/423-585/08/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 4 maja 2009 r. (Znak IBPBI/2/423-150/09/AM),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 31 października 2008 r. (Znak ITPB3/423-414/08/MK),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 15 października 2008 r. (Znak IP-PB3-423-661/08/MO) (winno być IBPB3/423-661/08/MO) oraz z dnia 13 października 2008 r. (Znak IBPB3/423-894/08/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 15 października 2008 r. (Znak IBPB3/423-426/07-3/KB), (winno być: interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 1 lutego 2008 r. (Znak IP-PB3-423-426/07-3/KB),

* interpretacji Dyrektora izby Skarbowej w Katowicach z dnia 1 października 2008 r. (Znak IBPB3/423-585/08/MP), (winno być IBPB3/423-585/08/MO),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej z dnia 3 marca 2008 r. (Znak IPBP3/423-37/08/MO/KAN-220/01/08), (winno być IBPB3/423-37/08/MO).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl