IBPBI/1/415-920/13/ZK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 grudnia 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/1/415-920/13/ZK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 4 września 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 10 września 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości uznania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług doradczych za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz możliwości opodatkowania uzyskiwanych z tego tytułu dochodów tzw. podatkiem liniowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 września 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości uznania przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług doradczych za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz możliwości opodatkowania uzyskiwanych z tego tytułu dochodów tzw. podatkiem liniowym.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej samodzielną działalność polegającą m.in. na doradztwie w zakresie analiz ekonomicznych oraz strategii handlowych i inwestycyjnych, a także na doradztwie w obszarze optymalizacji prowadzenia działalności. Zakres świadczonych usług, o których mowa powyżej wynika z posiadanych przez Wnioskodawcę kwalifikacji i zdobytego doświadczenia poprzez praktykę w zakresie doradztwa na rzecz podmiotów działających m.in. na rynku sprzedaży produktów i dystrybucji usług związanych z techniką solarną.

Wnioskodawca zamierza podjąć współpracę doradczą ze spółką kapitałową (dalej: "Spółka") zajmującą się sprzedażą produktów i dystrybucją usług związanych z techniką solarną, w której to Spółce jest członkiem zarządu - na podstawie powołania uchwałą zgromadzenia wspólników - i w której pełni czynności zarządcze (niezależnie od planowanej współpracy w ramach działalności gospodarczej). Uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody za pełnienie funkcji członka zarządu mają charakter przychodów z działalności wykonywanej osobiście, zgodnie z art. 13 pkt 7 w powiązaniu z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm., winno być: tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm. - dalej: "ustawa PIT").

Spółka zamierza rozwijać swoją działalność na rynku produktów i usług związanych z techniką solarną, poprzez opracowanie nowej strategii marketingowej, aktywizację sprzedaży i inne działania mające na celu poszerzenie rynku odbiorców swoich produktów. W tym celu Spółka zamierza podjąć współpracę z Wnioskodawcą.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza, na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług doradczych, świadczyć na rzecz Spółki czynności takie, jak:

1. Doradztwo przy weryfikacji istotnych procesów w Pionie Wsparcia, Operacji oraz Sprzedaży Spółki,

2. Doradztwo przy optymalizacji procesów księgowych i około-księgowych,

3. Konsultacje w ramach restrukturyzacji działu finansów oraz doradztwo dla osób odpowiedzialnych w Spółce za nadzór nad procesem rekrutacji na wyznaczone stanowiska w Spółce,

4. Pomoc doradcza dla osób odpowiedzialnych w Spółce do opracowywania wymagań i zakresów obowiązków na nowe stanowiska, w tym w szczególności, Głównej Księgowej i Kontrolera Finansowego,

5. Pomoc w opracowywaniu wymagań biznesowych, wyboru dostawcy oraz doradztwo dla osób odpowiedzialnych w Spółce za nadzór nad wdrożeniem elektronicznego obiegu dokumentów,

6. Pomoc doradcza w opracowaniu modelu budżetowego Spółki,

7. Doradztwo dla osób odpowiedzialnych w Spółce za wypracowanie i wdrożenie procesu budżetowego i systemu prognozowania finansowego,

8. Pomoc przy opracowaniu modelu krótkoterminowego rachunku przepływów finansowych Spółki,

9. Doradztwo przy opracowaniu i wdrożeniu zasad monitorowania odchyleń przepływów finansowych,

10. Doradztwo przy opracowywaniu okresowego przeglądu wyników finansowych przez osoby odpowiedzialne w Spółce oraz konsultacje dla osób odpowiedzialnych w Spółce za nadzór nad procesem okresowego przeglądu wyników finansowych.

Powyższe usługi wykonywane będą w formie analiz, ekspertyz i opracowań oraz przeprowadzania spotkań, konsultacji, szkoleń, itp.

Zgodnie z umową o świadczenie usług doradczych, którą Wnioskodawca zawrze ze Spółką:

* przy wykonywaniu zleceń na rzecz Spółki Wnioskodawca będzie działał w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny co do sposobu i środków potrzebnych do realizacji danego zlecenia;

* określenie miejsca oraz czasu wykonywania czynności przez Wnioskodawcę będzie zależało od charakteru danych czynności, a sposób wykonywania usług doradczych wyznaczany będzie przez standardy przyjęte przy wykonywaniu tego rodzaju umów;

* co do zasady, Wnioskodawca świadczyć ma usługi doradcze w sposób samodzielny, jednakże dopuszczalna jest również, po uzyskaniu zgody Spółki, możliwość realizacji przez Wnioskodawcę poszczególnych zleceń z udziałem podwykonawców;

* w ramach świadczenia usług zgodnie z właściwą umową, Wnioskodawca nie będzie działać jako pełnomocnik Spółki;

* Wnioskodawca nie będzie uprawniony do zaciągania jakichkolwiek zobowiązań w imieniu Spółki;

* Wnioskodawca ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności gospodarczej, w ramach której świadczyć będzie na rzecz Spółki usługi doradcze;

* zaangażowanie w realizację usług doradczych ma charakter projektowy;

* w ramach swoich obowiązków Wnioskodawca zobowiązany będzie dokładać należytej staranności, zgodnie z postanowieniami prawa cywilnego oraz sugestiami Spółki, o ile sugestie te nie są sprzeczne z prawem, standardami świadczenia usług doradczych lub dobrymi obyczajami przyjętymi wśród podmiotów świadczących usługi tożsame lub zbliżone do usług doradczych;

* Wnioskodawca ponosi odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną, jak i rażącym zaniedbaniem;

* Wnioskodawca ponosi zupełną i wyłączną odpowiedzialność za działania zatrudnionych przez niego podwykonawców, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług na rzecz Spółki.

Wnioskodawca podkreśla, że umowa o świadczenie usług doradczych nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, ani też umowy o podobnym charakterze. Umowa nie przewiduje także, aby na jej podstawie Wnioskodawca mógł działać w imieniu i na rzecz Spółki, ani na jej rachunek, czy ryzyko. Umowa będąca przedmiotem wniosku o udzielenie niniejszej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych ma za swój przedmiot świadczenie przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki usług doradczych w zakresie optymalizacji jej działalności operacyjnej, a zwłaszcza w zakresie optymalizacji realizacji strategii finansowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przychody z tytułu usług określonych w umowie o świadczenie usług doradczych wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki, w której Wnioskodawca jest równocześnie członkiem zarządu - na podstawie uchwały powołania - stanowią przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy PIT i czy wynagrodzenie z tytułu tych usług stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, opodatkowany 19% podatkiem liniowym.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskiwane z tytułu powyżej opisanej umowy o świadczenie usług doradczych zawartej ze Spółką stanowią przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej i jako takie mogą zostać rozliczone w oparciu o art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm. - dalej "ustawa PIT"), tj. przy zastosowaniu 19% liniowej stawki podatku. Powyższej kwalifikacji przychodów nie zmienia fakt powołania Wnioskodawcy na członka zarządu Spółki.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy PIT, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 9a ust. 1 ustawy PIT, dochody osiągnięte przez podatników z pozarolniczej działalności gospodarczej są opodatkowane na zasadach ogólnych określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowaniu form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy PIT, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Z powyższych przepisów wynika, iż możliwość opodatkowania dochodów 19% podatkiem liniowym dotyczy wyłącznie dochodów uzyskanych w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.

W celu ustalenia, jaką stawką podatkową Wnioskodawca może opodatkować przychody z tytułu zawarcia umowy o świadczenie usług doradczych, istotnym jest zatem ustalenie, czy czynności świadczone przez Wnioskodawcę w ramach wskazanej umowy można uznać za czynności wykonywane w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy PIT.

Według definicji zawartej w art. 5a pkt 6 ustawy PIT, pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Powołany powyżej art. 5a pkt 6 ustawy określa m.in., że - poza pewnymi wyjątkami - za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się usługową działalność zarobkową prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat w sposób zorganizowany i ciągły. Zdaniem Wnioskodawcy, z opisanego stanu faktycznego wynika jednoznacznie, iż planowane świadczenie usług doradczych na rzecz Spółki spełnia przytoczony warunek.

Wnioskodawca podkreśla, że czynności doradcze na rzecz Spółki będą świadczone w ramach prowadzonej w sposób zorganizowany i wykonywanej w sposób ciągły (od czasu zarejestrowania) działalności gospodarczej. Usługi doradcze, podobnie jak inne czynności wykonywane w ramach działalności Wnioskodawcy, będą świadczone w imieniu Wnioskodawcy, na jego wyłączną odpowiedzialność i ryzyko.

Wnioskodawca będzie wystawiał na Spółkę faktury za świadczone usługi w kwocie określonej w umowie pomiędzy stronami. Sposób wykonywania usług przez Wnioskodawcę będzie uzależniony od charakteru zleconych czynności. Metoda świadczenia usług wyznaczana będzie przez standardy przyjęte przy wykonywaniu tego rodzaju świadczeń. Na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych, przy realizacji zleceń na rzecz Spółki, Doradca będzie działał w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny dotyczącej sposobu i środków potrzebnych do wypełnienia danego zlecenia. Umowa o świadczenie usług doradczych nie będzie zastrzegała miesięcznych limitów godzinowych pracy, a zlecenia będą wykonywane projektowo.

Wnioskodawca podkreśla, że ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności, w ramach której świadczyć będzie usługi doradcze na rzecz Spółki. Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną, jak i rażącym zaniedbaniem. Wnioskodawca będzie także odpowiedzialny na powyższych zasadach za działania lub zaniechania osób, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług. Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe uwagi dotyczące sposobu świadczenia przez niego usług doradczych na rzecz Spółki wskazują, że usługi te będą wykonywane w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej. Wynika to zarówno z charakteru świadczonych usług, jak i ze sposobu ich wykonywania przez Wnioskodawcę, a także z uregulowań umowy pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wynagrodzenie za usługi świadczone w ramach umowy doradczej kwalifikuje się do źródła przychodów, określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy PIT i nie podlega wyłączeniu z art. 5a pkt 6 tej ustawy.

Wyłączenie zawarte w art. 5a pkt 6 ustawy PIT obejmuje m.in. przychody uzyskane z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. Poszczególne kategorie przychodów z działalności wykonywanej osobiście wymienione zostały w art. 13 ustawy PIT.

W myśl art. 13 pkt 7 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych. Natomiast w świetle art. 13 pkt 9 ustawy PIT, za przychody z działalności wykonywanej osobiście uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej - z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Z powyższych uregulowań wynika, iż do przychodów wymienionych w art. 13 pkt 7 ww. ustawy zalicza się wynagrodzenia otrzymane w związku z pełnieniem funkcji na podstawie aktu powołania. W praktyce wynagrodzenie to dość często jest określane jako wynagrodzenie za udział w posiedzeniach organów Spółki. Natomiast do przychodów wymienionych w art. 13 pkt 9 ww. ustawy należy zaliczyć otrzymane wynagrodzenia z tytułu m.in. umów o zarządzanie, gdyż osoby zarządzające Spółką na podstawie takiej umowy nie pobierają wynagrodzenia wyłącznie z tytułu pełnionej funkcji lecz z tytułu tej umowy.

Taka kwalifikacja przychodów związanych z zasiadaniem w zarządzie osoby prawnej (określonych w art. 13 pkt 7 ustawy PIT) oraz przychodów z tytułu umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy, wynika przede wszystkim z osobistego charakteru czynności powiązanych z pełnieniem funkcji zarządczych w przedsiębiorstwie. Funkcje i czynności zarządcze dotyczą określonej osoby i tym samym mogą być wykonywane bezpośrednio jedynie przez tę osobę. Nie jest możliwe wykonywanie tego rodzaju czynności przez podmiot inny niż osoba fizyczna, np. przez spółkę kapitałową. Czynności zarządzania, nawet wówczas, gdy świadczone są przez osoby fizyczne występujące jako autonomiczne podmioty gospodarcze, czyli przedsiębiorców prowadzących zarejestrowaną działalność gospodarczą na własny rachunek w oparciu o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, nie tracą osobistego charakteru.

Funkcje związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem osoby prawnej polegają najczęściej na decyzyjnym rozstrzyganiu o wewnętrznych sprawach spółki lub o kierunku rozwoju przedsiębiorstwa. Wskazane czynności polegają na ustalaniu określonego sposobu działania w ramach istniejących struktur przedsiębiorstwa. Czynności te wykonywane są w ramach członkostwa w spółce, bądź wewnętrznego uczestniczenia w jej sprawach na podstawie szczególnego umocowania.

Mając powyższe na uwadze, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż dochody z tytułu czynności wykonywanych w ramach zawartej umowy o świadczenie usług doradczych nie stanowią ani dochodów, o których mowa w art. 13 pkt 7 ustawy PIT, ani dochodów o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy PIT. W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy, przedmiotowe dochody stanowią dochody z działalności gospodarczej.

Usługi doradcze świadczone przez Wnioskodawcę w ramach wskazanej powyżej umowy doradczej nie są wykonywane w związku z pełnioną funkcją członka zarządu. Wnioskodawca podkreśla, że czynności określone w umowie doradczej nie mają charakteru obowiązków, do których Wnioskodawca jest zobligowany jako członek zarządu. W konsekwencji, dochody z tytułu świadczenia usług doradczych nie mogą zostać zakwalifikowane jako te wymienione w art. 13 pkt 7 ustawy PIT.

Dodatkowo, zakres usług będących przedmiotem umowy o świadczenie usług doradczych w jasny sposób wskazuje, iż umowa ta nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem lub podobnej do nich umowy, o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy PIT. Przedmiotowe usługi mają bowiem charakter doradczy i nie przewidują wykonywania czynności zarządzania przedsiębiorstwem.

Zauważyć także należy, że z zakresu czynności (usług), które Wnioskodawca będzie wykonywał na rzecz Spółki w ramach doradztwa, nie wynika, aby Spółka miała powierzyć mu jakiekolwiek czynności kierowania (zarządzania). W umowie o świadczenie usług doradczych określony jest szereg czynności zleceniobiorcy mających charakter doradczy i konsultacyjny. Czynności te nie pokrywają się ze świadczonymi na innej podstawie czynnościami zarządzania wykonywanymi w ramach pełnienia funkcji członka zarządu. W ramach zawartej umowy o świadczenie usług doradczych, na rzecz Wnioskodawcy nie jest również zlecane zarządzanie przedsiębiorstwem Spółki, a więc umowa ta pozbawiona jest podstawowego elementu charakterystycznego dla umów mających za przedmiot usługi zarządzania. Wykonywane w ramach umowy usługi na rzecz Spółki polegają na przygotowywaniu analiz, ekspertyz, doradzaniu na spotkaniach, a także na pomocy w opracowywaniu strategii i przedstawianiu opinii na wybrane tematy związane z rynkiem, na którym funkcjonuje Spółka. Usługi Wnioskodawcy opierają się na przeprowadzaniu analizy czynników zewnętrznych wpływających na funkcjonowanie Spółki na rynku. Wykonywane przez Wnioskodawcę usługi nie dotyczą bezpośrednio spraw wewnętrznych Spółki i nie polegają w żaden sposób na wykonywaniu czynności decyzyjnych wewnątrz struktury organizacyjnej Spółki. Tym samym, jak już wskazano, usługi wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach umowy o świadczenie usług doradczych mają charakter czynności czysto konsultacyjnych i eksperckich i nie wiążą się z wykonywaniem funkcji polegających na zarządzaniu i podejmowaniu decyzji w sprawach wewnętrznych Spółki. Zdaniem Wnioskodawcy, fakt jego powołania na członka zarządu nie ma wpływu na kwalifikację przychodów do odpowiedniego źródła. Czynności zarządzania, kierowania przedsiębiorstwem Wnioskodawca świadczy w ramach pełnionej funkcji, a nie w ramach zawartej umowy o świadczenie usług doradczych.

Biorąc zatem pod uwagę fakt, że przychody z tytułu usług, które Wnioskodawca świadczy na rzecz Spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych mogą być na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zakwalifikowane do źródła przychodów z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej, przychody te mogą również podlegać opodatkowaniu 19% podatkiem liniowym zgodnie z art. 30c ustawy PIT. Wnioskodawca stoi na stanowisku, że fakt pełnienia przez niego funkcji członka zarządu nie ma wpływu na sposób opodatkowania usług doradczych.

Na poparcie swojego stanowiska Wnioskodawca powołał interpretacje indywidualne wydane przez:

* Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 6 marca 2013 r. Znak: IPPB1/415-1564/12-2/JB, z 13 grudnia 2012 r. Znak: IPPB1/415-1238/12-2/MS), z 23 lipca 2012 r. Znak: IPPB1/415-547/12-2/KS, z 9 maja 2012 r. Znak: IPPB1 /415-202/12-4/ES, z 29 lutego 2012 r. Znak: IPPBT/415-1123/11-4/ES, z 20 grudnia 2011 r. Znak: IPPB1/415-885/11-2/IF, z 18 listopada 2011 r. Znak: ITPBI/415-176/11-2/ES, z 15 marca 2010 r. Znak: IPPB1/415-983/09-2/AG i z 12 maja 2010 r. Znak: IPPBI/415-202/10-2/AG,

* Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 8 lutego 2013 r. Znak: IPTP82/415-795/12-2/TS i z 5 października 2012 r. Znak: IPTPB2/415-557/12-2/MP,

* Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 7 stycznia 2013 r. Znak: nr ILP81/415-973/12-2/AA,

* Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 4 listopada 2011 r. Znak: ITPBI/415-848/11/ZK,

* Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 3 lutego 2011 r. Znak: ITPBI/415-1050c/10/MR i z 3 września 2009 r. Znak: ITPBI/415-524/09/MM.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie zważyć należy, iż uprawniony organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania kontrolnego lub podatkowego może zbadać, czy wskazane we wniosku usługi świadczone (czynności podejmowane) w ramach umowy o świadczenie usług doradczych nie stanowią w istocie czynności zarządczych lub związanych z pełnieniem przez Wnioskodawcę funkcji członka zarządu w spółce kapitałowej na rzecz której świadczone będą ww. usługi.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Traugutta 2a.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl