IBPBI/1/415-255/14/ESZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/1/415-255/14/ESZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 25 lutego 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 3 marca 2014 r.), uzupełnionym 20 maja 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie:

* możliwości zwolnienia z opodatkowania środków pieniężnych jakie Wnioskodawca otrzymał tytułem wynagrodzenia specjalisty ds. logistyki i organizacji szkoleń w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - jest prawidłowe,

* podstawy prawnej zwolnienia z opodatkowania ww. środków finansowych, w części pochodzącej:

* ze środków Unii Europejskiej - jest nieprawidłowe,

* z budżetu państwa:

* którą stanowi art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest nieprawidłowe,

* którą stanowi art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe,

* braku obowiązku ujęcia ww. środków w zeznaniu podatkowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 marca 2014 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie skutków podatkowych otrzymania i wydatkowania środków pieniężnych przyznanych w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 9 maja 2014 r. Znak: IBPBI/1/415-255/14/ESZ, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 20 maja 2014 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, której przedmiotem jest m.in. Nauka języków obcych (PKD 85.59.A) i Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 85.59.B) oraz związana z tym organizacja szkoleń. Podatek od osób fizycznych rozliczany jest przy zastosowaniu 19% stawki "podatku liniowego", a zapisy księgowe dokonywane są w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. W czerwcu 2013 r. została podpisana umowa z Województwem (w imieniu którego działała Jednostka Wdrażania Programów Unijnych) na zorganizowanie szkoleń dla samozatrudnionych i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL) na lata 2007-2013, Priorytetu VIII Regionalne kadry gospodarki, Działania 8.1. Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałania 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwa dla przedsiębiorstw. Projekt jest (będzie) realizowany w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2015 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Otrzymana dotacja na zorganizowanie szkolenia w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 jest przychodem zwolnionym od podatku, a wydatki bezpośrednio sfinansowane ww. przychodami zwolnionymi od podatku nie stanowią kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej. Dla potrzeb rozliczeń dotacji na zorganizowanie szkolenia prowadzone jest odrębne konto bankowe. W ramach projektu opracowano wykaz wydatków i kosztów związanych z organizacją szkolenia. Do wykonania zadań związanych z realizacją projektu został zatrudniony personel w ramach umów cywilno-prawnych, w tym umowy zlecenia i umowy o dzieło oraz w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Wnioskodawca w ramach projektu, jako właściciel, pełni rolę bezpośredniego realizatora zadań w ramach stanowiska specjalisty ds. logistyki i organizacji szkoleń. Za wykonywanie pracy specjalisty ds. logistyki i organizacji szkoleń, wystawiane są noty księgowe, które są podstawą do wypłaty wynagrodzenia ze środków projektu ujętych we wniosku jako koszty kwalifikowane. Pierwszą transzę dotacji Wnioskodawca otrzymał w lipcu 2013 r., kolejne transze otrzyma w 2014 i 2015 r.

W uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z 19 maja 2014 r., Wnioskodawca wskazał m.in., że podstawą prawną przekazania Wnioskodawcy środków finansowych jest zawarta 20 czerwca 2013 r. umowa o dofinansowanie dotycząca realizacji przedmiotowego projektu. Instytucją Pośredniczącą w ramach ww. umowy o dofinasowanie jest Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim. Środki na finansowanie projektów POKL pochodzą ze źródeł krajowych, tj. budżetu środków europejskich, budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz innych środków publicznych tj. funduszy celowych. Środki przeznaczone na finansowanie POKL ujmowane są w ustawie budżetowej na dany rok. Ponadto Instytucja Zarządzająca współpracuje z dysponentami poszczególnych części budżetowych zaangażowanych w finansowanie Priorytetu/Działania/projektu w zakresie planowania środków na kolejny rok budżetowy, zgodnie z notą budżetową Ministra Finansów.

Środki planowane są w ramach:

* budżetu środków europejskich, w części odpowiadającej finansowaniu EFS oraz

* budżetu krajowego w ramach limitów wydatków poszczególnych dysponentów, w części odpowiadającej współfinansowaniu krajowemu oraz na wydatki w ramach projektów pomocy technicznej.

Budżet środków europejskich to roczny plan dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem wydatków na finansowanie projektów pomocy technicznej. W budżecie środków europejskich są ujmowane dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz wydatki na realizację tych programów w części podlegającej refundacji. W budżecie środków krajowych planowane są wydatki na współfinansowanie projektów POKL w ramach komponentu regionalnego oraz komponentu centralnego jak również całość środków na projekty pomocy technicznej Instytucji Pośredniczących oraz Instytucji Wdrażających (Instytucji Pośredniczących II stopnia).

Z punktu widzenia przekazywania środków w ramach POKL wyróżniamy:

1.

komponent centralny, w którym co do zasady Instytucje Pośredniczące (IP)/Instytucje Wdrażające (Instytucje Pośredniczące II stopnia) (IW/IP2) zabezpieczają środki na realizację Priorytetu/Działań w ramach:

* budżetu środków europejskich w zakresie finansowania EFS oraz

* limitów wydatków budżetu państwa ujętych w częściach budżetowych 6 poszczególnych dysponentów w zakresie współfinansowania krajowego;

2.

komponent regionalny, w którym wydatki dla Instytucji Pośredniczących na realizację Priorytetów są planowane w:

* budżecie środków europejskich w zakresie finansowania EFS oraz

* części budżetowej Ministra Rozwoju Regionalnego i przekazywane w formie dotacji celowej w zakresie współfinansowania krajowego (z wyłączeniem wydatków ponoszonych przez beneficjentów konkursowych będących państwowymi jednostkami budżetowymi).

3.

pomoc techniczną, w ramach której wydatki planowane są w części budżetowej poszczególnych dysponentów.

Przedmiotowy projekt realizowany jest w ramach komponentu regionalnego POKL. Od strony technicznej, w przypadku Wnioskodawcy dofinansowanie wypłacane jest transzami, zgodnie z ustalonym w umowie harmonogramem płatności. Warunkiem wypłaty kolejnej transzy jest prawidłowe rozliczenie i udokumentowanie wydatkowania 70% dotychczas przekazanych transz. Źródłem finansowania ww. transz jest działanie 8.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki POKL (komponent regionalny). Każda transza wypłacana jest Wnioskodawcy w proporcji: 85% - przelew dociera do Wnioskodawcy z Ministerstwa Finansów, 15% - przelew dociera do Wnioskodawcy z Jednostki Wdrażania Programów Unijnych (Instytucja Pośrednicząca II stopnia). Środki nie są więc przekazywane bezpośrednio z Unii Europejskiej (jej instytucji), tylko z ww. instytucji zaangażowanych we wdrażanie w Polsce POKL.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy otrzymane wynagrodzenie jest zwolnione przedmiotowo z podatku dochodowego od osób fizycznych stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 129 oraz pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Czy ww. przychód z tytułu wystawianej noty księgowej na wynagrodzenie specjalisty ds. logistyki i organizacji szkoleń należy wykazywać w rozliczeniu rocznym PIT Wnioskodawcy.

(część pytania oznaczonego we wniosku nr 1 oraz pytanie oznaczone nr 2)

Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymane wynagrodzenie stanowi przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 47c oraz pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ponadto, Wnioskodawca uważa, że taki przychód nie powinien być wykazywany w rozliczeniu rocznym podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT).

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Zatem wszelkie dochody podatnika nie wymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień przedmiotowych lub co do których nie zaniechano poboru podatku podlegają opodatkowaniu.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 (pozarolniczej działalności gospodarczej), uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Stosownie natomiast do przepisu art. 14 ust. 2 pkt 2 powołanej ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Mając na uwadze brzmienie powyższego przepisu należy stwierdzić, że ustawodawca różnicuje skutki podatkowe otrzymanych dotacji i innych nieodpłatnych świadczeń w zależności od celu, na jaki zostały one przeznaczone, tj.:

* dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na cele inne niż nabycie lub wytworzenie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych - zaliczane są do przychodów z działalności gospodarczej,

* ww. świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków poniesionych przez podatnika na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych - nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego Wnioskodawca, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowę o dofinansowanie i bezpośrednio realizuje projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Przedmiotowe dofinansowanie wypłacane jest w 85% przez Ministra Finansów (środki europejskie) oraz w 15% przez Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych (budżet państwa).

Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007 - 2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r. Program ten jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 885), ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W myśl art. 5 ust. 3 ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b, tj.:

a.

programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz.Urz.UE.L 210 z 31 lipca 2006 r., str. 1),

b.

programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz.Urz.UE.L 310 z 9 listopada 2006 r., str. 1).

Zgodnie z art. 117 cyt. ustawy, budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W budżecie środków europejskich ujmuje się:

1.

dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,

2.

wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Przy czym, w myśl art. 124 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich są wydatkami budżetu państwa, które na podstawie art. 186 cyt. ustawy o finansach publicznych, mogą być przeznaczone na:

1.

realizację projektów przez jednostki budżetowe,

2.

płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,

3.

dotacje celowe dla beneficjentów,

4.

realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe,

5.

realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Zgodnie z art. 187 ww. ustawy, za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej "płatnościami", odpowiada Minister Finansów. Przepis art. 200 ust. 1 ww. ustawy stanowi natomiast, że obsługę bankową płatności prowadzi Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy rachunku bankowego zawartej z Ministrem Finansów. Na podstawie art. 202 ust. 1 ww. ustawy, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu są gromadzone na wyodrębnionych rachunkach bankowych. Zauważyć należy, że zgodnie z art. 204 tej ustawy, środki, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, są przeznaczone wyłącznie na cele określone w umowie międzynarodowej, przepisach odrębnych lub deklaracji dawcy.

Podkreślić należy, że w świetle ww. przepisów ustawy o finansach publicznych środki pochodzące z Unii Europejskiej, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, stanowią odrębną formę środków europejskich przeznaczonych na realizację programów finansowych z udziałem środków europejskich. Jednak zgodnie z cyt. wyżej przepisem art. 186 pkt 2 ustawy o finansach publicznych, wydatki z budżetu środków europejskich, są wydatkami budżetu państwa, które mogą być przeznaczone na płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich. Ustawa o finansach publicznych określa również sposób dystrybucji pochodzących z Unii Europejskiej środków finansowych przeznaczonych na realizację programów, wprowadzając odrębny podmiot - płatnika dokonującego płatności na rzecz beneficjentów. Płatnikiem tym ustanowiono Bank Gospodarstwa Krajowego, który otrzymuje środki z Ministerstwa Finansów, a następnie przekazuje płatność beneficjentowi. Nowy obieg środków na finansowanie programów przedstawia się następująco: Ministerstwo Finansów - Bank Gospodarstwa Krajowego - beneficjent.

Jednocześnie zgodnie z art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Natomiast zgodnie z art. 127 ust. 2 pkt 5 tej ustawy, dotacjami celowymi są także środki przeznaczone na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Przepisem art. 12 pkt 1 lit. a tiret pięć ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.), do art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dodane zostały pkt 136 i 137, obowiązujące od 1 stycznia 2010 r.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 136 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców. Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy, wolne od podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240). Ponadto w myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Mając na względzie cyt. wyżej przepisy stwierdzić należy, że ta część otrzymanego dofinansowania, która pochodzi ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej, stanowi dla Wnioskodawcy, przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak wynika bowiem z wniosku, Wnioskodawca jest beneficjentem środków pochodzących z Unii Europejskiej, co tym samym wyłącza możliwość zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy, dotyczącego wyłącznie uczestników projektów realizowanych z ww. środków.

Natomiast środki pochodzące z budżetu krajowego podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 cyt. ustawy, a nie jak wskazano we wniosku art. 21 ust. 1 pkt 47c tej ustawy.

W związku z powyższym zauważyć należy, że środki finansowe otrzymane przez Wnioskodawcę w związku z pełnieniem funkcji specjalisty ds. logistyki i organizacji szkoleń, stanowią dla Niego przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej (a nie wynagrodzenie), zwolniony z opodatkowania (z ww. zastrzeżeniem dot. wydatków inwestycyjnych) na podstawie cytowanych powyżej przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Praca wykonywana przez Wnioskodawcę na rzecz projektu jest pracą wykonywaną w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej. W konsekwencji otrzymane z tego tytułu wynagrodzenie stanowi przychód (dochód) z działalności gospodarczej, od którego jako zwolnionego od opodatkowania, Wnioskodawca nie ma obowiązku odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych. W konsekwencji, uzyskanie ww. dochodu nie rodzi konieczności wykazywania go w zeznaniu podatkowym.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, iż stanowisko Wnioskodawcy w zakresie:

* możliwości zwolnienia z opodatkowania środków pieniężnych jakie Wnioskodawca otrzymał tytułem wynagrodzenia specjalisty ds. logistyki i organizacji szkoleń w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - jest prawidłowe,

* podstawy prawnej zwolnienia z opodatkowania ww. środków finansowych, w części pochodzącej:

* ze środków Unii Europejskiej - jest nieprawidłowe,

* z budżetu państwa:

* którą stanowi art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest nieprawidłowe,

* którą stanowi art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe,

* braku obowiązku ujęcia ww. środków w zeznaniu podatkowym - jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie wskazać należy, że w części dotyczącej określenia dokumentu będącego podstawą do rozliczenia i wypłacenia wynagrodzenia Wnioskodawcy, ze środków finansowych projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Do wniosku dołączono dokument źródłowy. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do jego oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl