IBPBI/1/415-1147/10/RM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 stycznia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBI/1/415-1147/10/RM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2010 r. (data wpływu do tut. Biura 12 listopada 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie:

* możliwości zwolnienia z opodatkowania środków finansowych otrzymanych w związku z realizacją projektu szkoleniowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - jest prawidłowe,

* podstawy prawnej ww. zwolnienia, w odniesieniu do środków finansowych otrzymanych:

* w 2010 r. z budżetu państwa - jest prawidłowe,

* w 2010 r. z Unii Europejskiej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2010 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania środków finansowych otrzymanych w związku z realizacją projektu szkoleniowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 6 lutego 2009 r. Spółka jawna podpisała z Wojewódzkim Urzędem Pracy, zwanym dalej "Instytucją Wdrażającą" (Instytucją Pośredniczącą II stopnia) umowę o dofinansowanie projektu: "..." w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Umowa przedmiotowa przewiduje, że Instytucja Wdrażająca (instytucja Pośrednicząca II stopnia) przyznaje Beneficjentowi dofinansowanie w formie dotacji rozwojowej na realizację Projektu w łącznej kwocie nie przekraczającej 1.194.753,11 PLN i stanowiącej nie więcej niż 81,94% całkowitych wydatków kwalifikowanych Projektu. Kwota przedmiotowej dotacji finansowana była w 2009 r. w 85% z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz w 15% z krajowych środków płatniczych.

Szczegółowe zestawienie wydatków kwalifikowanych projektu, które mają zostać sfinansowane z wyżej wymienionych środków zawiera załącznik do umowy zwany budżetem. Koszty pośrednie projektu zdefiniowane w wytycznych, do których należą przykładowo opłaty za telefony, energię, usługa księgowa, zakup znaczków itp. miały być rozliczane ryczałtem i stanowić 7,55% poniesionych i udokumentowanych bezpośrednich wydatków Projektu pomniejszonych o kwotę wydatków sfinansowanych w ramach cross-financingu.

Uczestnikami kursów szkoleniowych są małe i średnie firmy. Firmy te dokonują wpłat własnych za uczestnictwo w kursie a ich wkład ma wynieść 263.400,00 zł, stanowiąc tzw. wkład prywatny do projektu. Beneficjenci pomocy publicznej na szkolenia partycypują tylko w wydatkach objętych regułami pomocy publicznej - są to wydatki związane bezpośrednio ze szkoleniami tzn. wynajem sal szkoleniowych, zakup materiałów szkoleniowych, wynagrodzenie lektora, opłaty egzaminacyjne.

Beneficjenci ostateczni nie uczestniczą w żaden sposób w pokrywaniu kosztów zarządu tj. wynagrodzeń kierowników projektu oraz pracownika d.s. rekrutacji, które pokrywane są w całości ze środków dotacyjnych.

W dniu 1 marca 2010 r. strony umowy podpisały aneks do przedmiotowej umowy dokonując zmian wynikających ze zmiany ustawy o finansach publicznych obowiązującej od dnia 1 stycznia 2010 r., zgodnie z którą Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) przyznała Beneficjentowi dofinansowanie na realizację Projektu w łącznej kwocie nieprzekraczającej 1.195.678,70 zł i stanowiącej nie więcej niż 82,717% całkowitych wydatków kwalifikowanych Projektu, w tym w formie:

1.

dotacji rozwojowej (stanowiącej środki otrzymane do 31 grudnia 2009 r. w kwocie 479.545,42 zł)

2.

płatności ze środków europejskich stanowiącej 85% dofinansowania przekazanego po 1 stycznia 2010 w kwocie 578.113,28 zł.

3.

dotacji celowej z budżetu krajowego stanowiącej 15% dofinansowania przekazanego po 1 stycznia 2010 r. w kwocie 102.020,00 zł.

Aneksem z dnia 1 marca 2010 r. zmieniono także kwotę wkładu własnego firmy na kwotę: 242.300 zł oraz wysokość ryczałtowo rozliczanych kosztów pośrednich Projektu które zgodnie z przedmiotowym aneksem stanowić mają 7,59% poniesionych i udokumentowanych bezpośrednich wydatków Projektów pomniejszonych o kwotę wydatków sfinansowanych w ramach cross-financingu.

Istotne elementy stanu faktycznego, zawarto w części F poz. 55 wniosku, gdzie wskazano, iż wspólnicy Spółki występując uprzednio o dokonanie interpretacji na podstawie opisanego stanu faktycznego według umowy pierwotnie podpisanej z dnia 6 lutego 2009 r. otrzymali interpretację od Organu upoważnionego do dokonywania interpretacji, zgodnie z którą przedmiotowa dotacja jako środki pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz środki krajowe przeznaczone na realizację programów operacyjnych objętych okresem programowania 2007-2013, jako dotacje są wydatkami budżetu państwa i spełniają przesłanki zwolnienia ujętego w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podobnie wynagrodzenie wspólników Spółki, jako osób realizujących projekt, jako specjaliści do spraw rekrutacji, czy też kierownicy projektu, lecz nie zatrudnionych w spółce (gdyż umów o pracę ani innych cywilnoprawnych ze spółką nie zawierali) zostało uznane za przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej zwolniony z opodatkowania na podstawie cytowanego art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy mając na uwadze fakt, iż aneksem z dnia 1 marca 2010 r. częściowo dokonano zmiany źródła finansowania dotacji gdzie od 1 stycznia 2010 r. 85% dofinansowania ma pochodzić ze środków europejskich a 15% dotacji celowej z budżetu krajowego, zmiana - ta nie spowoduje zmiany kwalifikacji podatkowej przyznanej dotacji, jako zwolnionej z opodatkowania zarówno w części sfinansowanej ze środków europejskich jak i ze środków krajowych 15% - dotacji celowej.

Czy wynagrodzenia wspólników spółki jawnej, jako pracownika do spraw rekrutacji i kierownika projektu nadal należy traktować, jako przychód z działalności gospodarczej nie podlegający opodatkowaniu.

W przypadku gdyby 15% dotacji celowej należało opodatkować podatkiem dochodowym - w jaki sposób należy w księdze przychodów i rozchodów ująć koszty podatkowe pokrywane z tej części dotacji w sytuacji gdzie brak możliwości wyodrębnienia jakie konkretnie wydatki są pokrywane ze środków dotacji celowej a które z części sfinansowanej ze środków europejskich.

Zdaniem Wnioskodawcy, zarówno sama dotacja, która wpływa na konto Spółki jawnej w części pochodzącej ze środków europejskich 85% jak i w formie dotacji celowej 15% z budżetu państwa jest zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Dotacja ze środków europejskich jest zwolniona na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych a dotacja celowa na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zwolnione z opodatkowania są także na podstawie przedmiotowych przepisów wynagrodzenia wspólników, jako osób realizujących projekt, jako kierownika projektu i specjalisty do spraw rekrutacji, stanowiąc przychód z działalności gospodarczej nie podlegający opodatkowaniu gdyż wspólnicy nie zawierali żadnych umów o prace, ani umów cywilnoprawnych (gdyż na zawarcie takich umów nie dozwalają przepisy ustawowe).

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam co następuje:

Na wstępie zaznaczyć należy, że z uwagi na fakt, iż przedmiotem złożonego wniosku jest zaistniały stan faktyczny, niniejszą interpretację oparto o przepisy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym, w okresie którego dotyczy wniosek, a więc do dnia 31 grudnia 2010 r.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 (pozarolniczej działalności gospodarczej), uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Przychodem z działalności gospodarczej są również m.in. dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych (art. 14 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy).

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka jawna której Wnioskodawca jest wspólnikiem, w dniu 6 lutego 2009 r. podpisała z Wojewódzkim Urzędem Pracy, zwanym dalej "Instytucją Wdrażającą" (Instytucją Pośredniczącą II stopnia) umowę o dofinansowanie projektu: "..." w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Natomiast w dniu 1 marca 2010 r. ww. podmioty podpisały aneks do przedmiotowej umowy, częściowo dokonując zmiany źródła finansowania dotacji, w którym wskazano, ze od dnia 1 stycznia 2010 r. 85% dofinansowania ma pochodzić ze środków europejskich, a 15% z dotacji celowej z budżetu krajowego.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007 - 2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r. Program ten jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), z dniem 1 stycznia 2010 r., wprowadzono szereg zmian w zakresie przepływu środków przeznaczonych na finansowanie programów operacyjnych.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ww. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W myśl art. 5 ust. 3 ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b, tj.:

a.

programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31 lipca 2006 r., str. 1),

b.

programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 9 listopada 2006 r., str. 1).

Zgodnie z art. 117 cyt. ustawy, budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W budżecie środków europejskich ujmuje się:

1.

dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,

2.

wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Przy czym w myśl art. 124 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich są wydatkami budżetu państwa, które na podstawie art. 186 cyt. ustawy o finansach publicznych mogą być przeznaczone na:

1.

realizację projektów przez jednostki budżetowe,

2.

płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,

3.

dotacje celowe dla beneficjentów,

4.

realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe,

5.

realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Zgodnie z art. 187 ww. ustawy, za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej "płatnościami", odpowiada Minister Finansów. Przepis art. 200 ust. 1 ww. ustawy stanowi natomiast, iż obsługę bankową płatności prowadzi Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy rachunku bankowego zawartej z Ministrem Finansów. Na podstawie art. 202 ust. 1 ww. ustawy, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu są gromadzone na wyodrębnionych rachunkach bankowych. Zauważyć należy, iż zgodnie z art. 204 tej ustawy, środki, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, są przeznaczone wyłącznie na cele określone w umowie międzynarodowej, przepisach odrębnych lub deklaracji dawcy.

Podkreślić należy, iż w świetle ww. przepisów ustawy o finansach publicznych środki pochodzące z Unii Europejskiej, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, stanowią odrębną formę środków europejskich przeznaczonych na realizację programów finansowych z udziałem środków europejskich. Jednak zgodnie z cyt. wyżej przepisem art. 186 pkt 2 ustawy o finansach publicznych wydatki z budżetu środków europejskich, są wydatkami budżetu państwa, które mogą być przeznaczone na płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Ponadto zgodnie z art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Natomiast zgodnie z art. 127 ust. 2 pkt 5 tej ustawy, dotacjami celowymi są także środki przeznaczone na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Przepisem art. 12 pkt 1 lit. a) tiret pięć ww. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych, do art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dodane zostały pkt 136 i 137, obowiązujące od 1 stycznia 2010 r.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 136 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków, europejskich otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy, wolne od podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240).

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż dnia 1 marca 2010 r. dokonano zmiany umowy zawartej pomiędzy Spółką jawną której Wnioskodawca jest wspólnikiem, a Wojewódzkim Urzędem Pracy. Na mocy podpisanego aneksu dokonano zmiany źródła finansowania projektu "Szkolenia Językowe dla przedsiębiorstw" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, gdzie od 1 stycznia 2010 r. 85% dofinansowania ma pochodzić ze środków europejskich, a 15% z dotacji celowej z budżetu krajowego.

Mając na względzie cyt. wyżej przepisy stwierdzić należy, iż ta część otrzymanego dofinansowania która pochodzi ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej, będzie stanowiła dla Spółki jawnej której Wnioskodawca jest wspólnikiem, przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak wskazano bowiem Spółka ta, jest beneficjentem środków pochodzących z Unii Europejskiej, co tym samym wyłącza możliwość zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy, dotyczącego wyłącznie uczestników projektów realizowanych z ww. środków.

Zatem środki, otrzymane w roku 2010 z Europejskiego Funduszu Społecznego a przekazane z rachunku Banku Gospodarstwa Krajowego, w ramach Programu Operacyjnego "Kapitał Ludzki", są wolne od podatku na podstawie wyżej wskazanego art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Natomiast środki, otrzymane w roku 2010 r., w formie dotacji z budżetu państwa, podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 cyt. ustawy. Zgodnie bowiem z tym przepisem, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Odnosząc się do opodatkowania wynagrodzenia Wnioskodawcy uzyskanego w związku z wykonywaniem czynności pracownika do spraw rekrutacji i kierownika wskazanego we wniosku projektu należy zauważyć, że wspólnicy prowadząc działalność gospodarczą w formie Spółki jawnej uzyskują przychody i ponoszą koszty uzyskania przychodów, które są rozliczane proporcjonalnie do wysokości posiadanych udziałów w tej Spółce. Wspólnicy realizują projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Zatem otrzymane środki stanowią dla Wnioskodawcy (wspólnika Spółki jawnej) przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym, a tym samym skutki podatkowe otrzymania przez Wnioskodawcę wskazanego we wniosku wynagrodzenia będą tożsame ze skutkami otrzymania przez Spółkę jawną (a w istocie wspólników tej Spółki) dofinansowania do ww. projektu.

Pamiętać również należy, iż konsekwencją zwolnienia z opodatkowania ww. środków, jest brak możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu prowadzonej w formie Spółki jawnej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków z tych środków sfinansowanych. Zgodnie bowiem z art. 23 ust. 1 pkt 56 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46, 47a, 47c, 47d, 116, 122, 129, 136 i 137.

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, iż stanowisko Wnioskodawcy w zakresie:

* możliwości zwolnienia z opodatkowania środków finansowych otrzymanych w związku z realizacją projektu szkoleniowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - jest prawidłowe,

* podstawy prawnej ww. zwolnienia, w odniesieniu do środków finansowych otrzymanych:

* w 2010 r. z budżetu państwa - jest prawidłowe,

* w 2010 r. z Unii Europejskiej - jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Do wniosku dołączono plik dokumentów. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl