IBPB3/423-98/07/PC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 listopada 2007 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPB3/423-98/07/PC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2007 r. (data wpływu do tut. BKIP 31 sierpnia 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie gadżetów z logo firmy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2007 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie gadżetów z logo firmy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka przekazuje swoim klientom, kontrahentom tzw. gadżety opatrzone w logo firmy i logo marki produktów jak np. pamięć przenośna, długopisy, kubki, kalendarze, myszki do komputera, koszulki, ręczniki, szlafroki, torby sportowe, bluzy polarowe, portfele, pióra, banery reklamowe itp.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wydatki poniesione na nabycie gadżetów z logo firmy stanowią koszty uzyskania przychodów.

Zdaniem Spółki oznakowanie gadżetów w logo firmy decyduje o tym, że prezent ma charakter reklamowy, a tym samym taki wydatek powinien być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów. Przekazywanie gadżetów ma na celu poprawienie sprzedaży, rozpowszechnianie informacji o marce firmy.

Samo logo firmy jest już reklamą spółki i jej marki. Towary oznakowane są marką firmy. Działania marketingowe firmy mają na celu zaznaczenie jej obecności na rynku i zareklamowanie przedsiębiorstwa. Umieszczony znak firmowy na gadżetach to sposób, dzięki któremu informacje o spółce docierają do szerokiego kręgu osób. Gadżety promują markę co powoduje, że staje się rozpoznawalna przez wielu Polaków, budzi pozytywne skojarzenia.

Efektem tego firma uzyskała nagrodę konsumenta Złoty Laur Konsumenta 2007. W plebiscycie tym badano znajomość marek i opinie na ich temat, a ta nagroda świadczy o jakości i rozpoznawalności towarów Spółki.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl