IBPB3/423-437/08/MO

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 sierpnia 2008 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPB3/423-437/08/MO

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2008 r. (data wpływu do tut. Biura 26 maja 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy Spółka nie utraci prawa do zwolnienia wynikającego z prowadzenia działalności na terenie SSE, gdy skorzysta z innych programów pomocy publicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 maja 2008 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy Spółka nie utraci prawa do zwolnienia wynikającego z prowadzenia działalności na terenie SSE, gdy skorzysta z innych programów pomocy publicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka przed dniem 1 stycznia 2001 r. uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie K. Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W związku z powyższym w myśl art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600 z późn. zm.), dochody uzyskiwane z działalności na terenie strefy są całkowicie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych do roku 2010 bez względu na osiągnięty dochód. Spółka ma zamiar starać się o dofinansowanie ze środków unijnych na nową inwestycję. Planuje rozbudowę hali produkcyjnej na obszarze dotychczas prowadzonej działalności w k. specjalnej strefie ekonomicznej. Jednostka korzysta już ze zwolnienia podmiotowego, które nadal jest kontynuowane, bowiem przedsiębiorcy, którzy uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2001 r. mają prawo korzystać ze zwolnień podatkowych na podstawie ww. przepisu w jego brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r. Wynika to z art. 5 ustawy z dnia 1 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych... (Dz. U. Nr 188, poz. 1840). W świetle obowiązujących przepisów przedmiotowe zwolnienie jest pomocą publiczną.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy korzystając z regionalnej pomocy publicznej, kiedy zarazem Spółka chce wystąpić i korzystać jeszcze z innych programów pomocy publicznej tj. na dofinansowanie rozbudowy hali produkcyjnej nie utraci prawa do zwolnienia podatkowego w związku z prowadzoną działalnością na terenie k. specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia otrzymanego w kwietniu 2000 r....

Zdaniem wnioskodawcy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2000 r. tj. w brzmieniu mającym zastosowanie do Spółki, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne mogą być, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, całkowite zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych w okresie równym połowie okresu, na jaki ustanowiona została strefa. Stosownie do art. 16 ust. 10 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2000 r., zezwolenie stanowi podstawę do korzystania przez przedsiębiorcę ze zwolnień od podatku lub preferencji określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 12 ust. 5 ustawy. Zdaniem Spółki korzystanie przez jednostkę z innych form pomocy publicznej, nie pozbawia Spółki prawa do zwolnienia podatkowego przysługującego jej na podstawie art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r., co wynika z literalnego brzmienia § 3 punkt 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie k. specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. z dnia 14 października 2004 r.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2000 r. dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą być, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, całkowicie zwolnione odpowiednio od podatku dochodowego od osób prawnych i podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie równym połowie okresu, na jaki ustanowiona została strefa.

Zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie katowickiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 202, poz. 1485 z późn. zm.) zwolnienie podatkowe, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi pomoc regionalną. W myśl § 3 ust. 8 ww. rozporządzenia pomoc o której mowa w ust. 1, może być udzielana łącznie z inną pomocą na nowe inwestycje lub tworzenie nowych miejsc pracy, bez względu na jej źródło i formę, pod warunkiem że łączna wartość pomocy nie przekroczy dopuszczalnej wielkości pomocy określonej w § 4.Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że skorzystanie przez Spółkę z innych form pomocy publicznej, nie spowoduje utraty prawa do zwolnienia wynikającego z prowadzenia działalności na terenie SSE. Ograniczenie w zakresie korzystania z innych formy pomocy publicznej stanowi wyczerpanie dopuszczalnej wielkości pomocy regionalnej.

Stanowisko przedstawione we wniosku jest zatem prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl