IBPB2/4160-5/08/JG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 marca 2008 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPB2/4160-5/08/JG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

W związku ze skargą z dnia 25 lutego 2008 r. (data stempla pocztowego 23 lutego 2008 r.) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 3 grudnia 2007 r. Znak: IBPB2/415-120/07/JG w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, doręczoną w dniu 10 grudnia 2007 r. (data potwierdzenia odbioru), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów w trybie art. 54 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w związku z § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770), uwzględnia skargę w całości, w związku z czym zmienia zaskarżoną indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 3 grudnia 2007 r. Znak: IBPB2/415-120/07/JG, uznając stanowisko wnioskodawcy za prawidłowe.

UZASADNIENIE

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, wydał na wniosek Pana z dnia 30 sierpnia 2007 r. (data wpływu 4 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego - zaskarżoną indywidualną interpretację przepisów prawa podatkowego z dnia 3 grudnia 2007 r. Znak: IBPB2/415-120/07/JG, stwierdzając nieprawidłowość zajętego przez wnioskodawcę w ww. wniosku stanowiska.

We wniosku z dnia 30 sierpnia 2007 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przedstawiono następujący stan faktyczny:

W dniu 27 czerwca 1975 r. wnioskodawca został przyjęty w poczet członków Spółdzielni Mieszkaniowej, w związku z otrzymaniem przydziału lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego. W mieszkaniu tym został zameldowany na pobyt stały wraz ze swoją żoną w dniu 10 listopada 1975 r. W czerwcu 2007 r. wnioskodawca złożył w Spółdzielni Mieszkaniowej wniosek o przekształcenie lokatorskiego prawa do powyższego lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do tego lokalu. Zaznaczył, iż prośba została rozpatrzona przez Spółdzielnię pozytywnie, sporządzony został operat szacunkowy, który wraz z dotychczas wniesionym wkładem mieszkaniowym posłużył do wyliczenia kwoty należnej Spółdzielni w związku z przekształceniem prawa lokatorskiego do lokalu mieszkalnego w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego. W dniu 4 lipca 2007 r. została zawarta umowa o ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego pomiędzy Spółdzielnią Mieszkaniową a wnioskodawcą. W dniu 6 lipca 2007 r. wnioskodawca wraz z żoną sprzedali spółdzielcze własnościowe prawo do ww. lokalu. W tym samy dniu wnioskodawca wraz z żoną złożył w Urzędzie Skarbowym wspólne oświadczenie, że podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego w związku z uzyskanym przychodem ze sprzedaży własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, ponieważ każde z nich było zameldowane w tym mieszkaniu na pobyt stały przez okres dłuższy niż 12 miesięcy (łączny okres zameldowania przekraczał 31 lat).

Zdaniem wnioskodawcy od 1 stycznia 2007 r. wprowadzono do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nowe przepisy pozwalające podatnikom dokonującym sprzedaży mieszkań na skorzystanie ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych, jeśli spełnione zostaną warunki określone w normie prawa podatkowego zawartej w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zdaniem wnioskodawcy w przepisie tym ustawodawca jednoznacznie określił przesłanki mające bezpośredni wpływ na prawo do skorzystania z tej ulgi, są to: odpowiedni tytuł prawny do lokalu czy budynku mieszkalnego, w momencie zbycia, pozwalający na skuteczne przeniesienie określonego prawa własności na nabywcę zgodnie z przepisami prawa cywilnego i spółdzielczego ponadto podatnik w zbywanym lokalu powinien być zameldowany co najmniej 12 miesięcy i musi to być zameldowanie na pobyt stały. Wnioskodawca uważa, iż w przedmiotowej sprawie wszystkie te przesłanki zgodnie wystąpiły, a mianowicie podatnik miał w momencie zbycia określony tytuł prawny do dokonania przeniesienia prawa do spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego i w zbywanym lokalu podatnik wraz z małżonką był zameldowany na pobyt stały ponad 31 lat (czyli spełniona została przesłanka zameldowania co najmniej na okres 12 miesięcy). Ponadto wnioskodawca podkreślił, iż zgodnie z orzecznictwem Trybunału Konstytucyjnego przepisy dotyczące ulg podatkowych muszą być interpretowane ściśle tak, jak stanowi przepis i nie można dokonywać interpretacji zawężającej bądź rozszerzającej przepisów w sprawach ulg podatkowych. Zdaniem wnioskodawcy dokonując wykładni semantycznej spełnia przesłanki określone w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do skorzystania z ww. ulgi.

W dniu 3 grudnia 2007 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, wydał interpretację indywidualną Znak: IBPB2/415-120/07/JG uznając, iż stanowisko wnioskodawcy w kwestii skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 lit. c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe i stwierdził, że przepis wprowadzający tzw. ulgę meldunkową ma moc obowiązującą od 1 stycznia 2007 r., co oznacza, że dwunastomiesięczny okres zameldowania na pobyt stały, o którym mowa w powyższym przepisie może być liczony najwcześniej od dnia nabycia nieruchomości lub praw i nie wcześniej niż od dnia 1 stycznia 2007 r.

W treści interpretacji indywidualnej stwierdzono, iż skoro - jak wynikało z analizy stanu faktycznego opisanego w złożonym wniosku - wnioskodawca spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego nabył w dniu 4 lipca 2007 r., prawo to zbył wraz z żoną w dniu 6 lipca 2007 r. tj. zaledwie po upływie dwóch dni od dnia jego nabycia na własność, w związku z czym nie został zachowany warunek zameldowania w nim na pobyt stały przez okres co najmniej 12 miesięcy od daty nabycia, co skutkuje opodatkowaniem 19% podatkiem dochodowym dochodu ze sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, według zasad określonych w art. 30e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Nie zgadzając się z powyższym stanowiskiem tut. organu Pan pismem z dnia 21 grudnia 2007 r. (data nadania w UPT - 21 grudnia 2007 r., data wpływu do tut. Biura 27 grudnia 2007 r.) wniósł wezwanie do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę wydanej interpretacji przepisów podatkowych i stwierdził, iż w wydanej interpretacji nastąpiła nadinterpretacja przepisu art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych polegająca na przyjęciu, że przesłanką uprawniającą do skorzystania z ulgi meldunkowej jest zameldowanie na pobyt stały przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia nabycia na własność lokalu (budynku) pomimo, że przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy tak nie stanowi. W ocenie wnioskodawcy zastosowanie ulgi meldunkowej do zbywanej nieruchomości uzależnione jest wyłącznie od faktu zameldowania na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą jej zbycia.

W odpowiedzi z dnia 21 grudnia 2007 r. Znak: IBPB2/415W-1//08/JG na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach stwierdził brak podstaw do zmiany indywidualnej interpretacji z dnia 3 grudnia 2007 r. Znak: IBPB2/415-120/07/JG podtrzymując jednocześnie swoje stanowisko w zakresie warunków uzyskania zwolnienia z podatku przychodu z tytułu sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, ujętego w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 126 lit. c) cytowanej ustawy.

Wobec powyższego Pan pismem z dnia 23 lutego 2007 r. za pośrednictwem Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na indywidualną interpretację z dnia 3 grudnia 2007 r. Znak: IBPB2/415-120/07/JG

W złożonej skardze wniesiono o uchylenie w całości zaskarżonej decyzji. Zaskarżonemu rozstrzygnięciu zarzucono:

* naruszenie przepisów prawa materialnego poprzez niewłaściwą interpretację przepisu art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz

* naruszenie podstawowych zasad wynikających z Ordynacji podatkowej a w szczególności zasady państwa prawa - art. 120 w związku z art. 14h oraz zasady zaufania do organów państwa art. 121 § 1 w związku z art. 14h.

W dalszej części skargi skarżący opisuje ponownie stan faktyczny sprawy który w jego ocenie mając na względzie literalne brzmienie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w pełni potwierdza prawo do skorzystania z ulgi meldunkowej. Błędne jest zdaniem skarżącego stanowisko organu podatkowego, że przesłanką umożliwiającą do skorzystania z ulgi meldunkowej jest zameldowanie na pobyt stały przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia nabycia na własność lokalu (budynku), natomiast zameldowanie na pobyt stały przed dniem nabycia i przed dniem 1 stycznia 2007 r. w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych pozostaje bez znaczenia dla zastosowania tego zwolnienia. W ocenie skarżącego zastosowanie ulgi meldunkowej do zbywanej nieruchomości jest uzależnione wyłącznie od faktu zameldowania na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą jej zbycia. Dlatego niezrozumiałe jest, na jakiej podstawie organ stwierdził, iż okres 12 miesięcznego zameldowania winien być liczony od momentu nabycia na własność lokalu mieszkalnego, skoro ustawa tak nie stanowi. Taka wykładnia przepisu art. 21 ust. 1 pkt 126 zdaniem skarżącego stanowi jego nadinterpretację. Podkreślił iż przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest sformułowany w sposób jasny i nie budzący wątpliwości co oznacza, że dokonując jakiejkolwiek wykładni (gramatycznej, logicznej, celowościowej) zawsze określimy taką samą normę zachowania. Zatem żadna z tych wykładni nie pozwala na skonstruowanie (czy też wyinterpretowanie) dodatkowej przesłanki " (...) dwunastomiesięczny okres zameldowania... winien, być bezwzględnie liczony od dnia nabycia na własność lokalu mieszkalnego". Powyższą argumentację skarżący popiera orzeczeniem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (Sygn. akt III SA/Wa 1387/07) oraz wydaną przez Ministra Finansów w dniu 20 stycznia 2008 r., ogólnej interpretacji które w pełni potwierdzają stanowisko skarżącego.

Stosownie do art. 54 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.) organ, którego działanie lub bezczynność zaskarżono, może w zakresie swojej właściwości uwzględnić skargę w całości do dnia rozpoczęcia rozprawy.

Dyrektor Izby w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów po rozpatrzeniu przedmiotowej skargi z dnia 23 lutego 2008 r. uwzględnia skargę w całości i stwierdza, że stanowisko skarżącego przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2007 r. (data wpływu do tut. BKIP 4 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego - jest prawidłowe.

W odniesieniu do merytorycznej strony przedmiotowej sprawy wyjaśnić należy że pismem z dnia 19 lutego 2008 r. Znak: DD2/033/0557/SKT/07/1682 Minister Finansów działając w oparciu o art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) wydał interpretację ogólną dotyczącą stosowania art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych czyli tzw. "ulgi meldunkowej".

Wobec powyższego Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach rozpatrując ponownie przedmiotową sprawę stwierdził co następuje:

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. b) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) źródłem przychodu podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych jest odpłatne zbycie m.in. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego, jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1588) zmieniono m.in. zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nowe zasady opodatkowania, zgodnie z art. 7 ust. 1 ww. ustawy zmieniającej, mają zastosowanie do przychodów (dochodów) uzyskanych ze zbycia nieruchomości i praw nabytych po 1 stycznia 2007 r., a więc mają zastosowanie w przedmiotowej sprawie.

I tak w myśl art. 30e ust. 1 i 4 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r.) od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku i jest płatny w terminie złożenia zeznania za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie. Natomiast podstawą obliczenia podatku, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw. Przy czym przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia (art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Stosownie natomiast do art. 22 ust. 6c ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Jednakże w świetle art. 21 ust. 1 pkt 126 lit. c) ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia m.in. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, jeżeli podatnik był w nim zameldowany na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia.

Zwolnienie, o którym mowa wyżej ma zastosowanie do przychodów podatnika, który w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia nieruchomości lub prawa majątkowego, złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia, w urzędzie skarbowym, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika (art. 21 ust. 21 ustawy). Oznacza to, że nie złożenie oświadczenia lub złożenie go po terminie spowoduje brak prawa do zwolnienia. Zgodnie z art. 21 ust. 22 ww. ustawy, zwolnienie o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ma zastosowanie łącznie do obojga małżonków. Oznacza to, iż w przypadku zbycia lokalu stanowiącego współwłasność obojga małżonków, każdy z małżonków jako odrębny podatnik uzyska dochód w wysokości połowy wartości prawa, a zatem kwestię zastosowania zwolnienia należy rozpatrywać odrębnie w stosunku do każdego z małżonków. Tym samym 12 miesięczny okres zameldowania na pobyt stały należy liczyć odrębnie dla każdego z małżonków.

Należy również zaznaczyć, że w przypadku lokali stanowiących odrębną nieruchomość zwolnieniem określonym w ww. przepisie objęty jest wyłącznie przychód ze sprzedaży lokalu mieszkalnego. Przychód ze sprzedaży gruntu związanego ze zbywanym lokalem podlega opodatkowaniu na zasadach wymienionych powyżej.

Nowe zasady opodatkowania przytoczone powyżej, regulują wyłącznie opodatkowanie dochodów uzyskanych ze zbycia nieruchomości i praw nabytych od 1 stycznia 2007 r. Określony w ustawie dwunastomiesięczny okres zameldowania odnosi się do daty zbycia nieruchomości. Żaden przepis prawa nie uzależnia też obowiązku zameldowania od posiadania tytułu własności do nieruchomości lub lokalu, lecz istotny jest fakt zameldowania podatnika na pobyt stały w zbywanym lokalu czy też budynku przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia. Nie jest więc konieczne, by wnioskodawca był właścicielem nieruchomości przez cały ww. wymagany okres. Istotny jest tu tylko sam fakt zameldowania na pobyt stały w danym lokalu czy budynku, natomiast istniejące stosunki własnościowe przypadające na okres ww. 12 miesięcy pozostają bez wpływu na możliwość skorzystania ze zwolnienia.

Reasumując zwolnienie o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uwarunkowane jest spełnieniem łącznie dwóch warunków:

* okres zameldowania nie krótszy niż dwunastomiesięczny przed datą zbycia

* w terminie 14 dni od dnia odpłatnego zbycia nieruchomości, złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia.

Jeżeli zatem zostaną spełnione powyższe warunki podatnikowi przysługuje prawo do zwolnienia w trybie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy (tzw. ulga meldunkowa).

Po ponownej analizie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego oraz zarzutów zawartych w przedmiotowej skardze poprzedzonej wniesieniem wezwania do usunięcia naruszenia prawa, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy, nie określa daty, od której należy liczyć okres zameldowania, nie uzależnia zameldowania, a tym samym prawa do zwolnienia, od posiadania tytułu własności do nieruchomości lub lokalu, lecz stanowi, że istotny jest fakt zameldowania podatnika na pobyt stały w zbywanym lokalu czy też budynku przez wyżej wskazany okres. Na gruncie polskiego systemu prawa, a w szczególności prawa podatkowego, można mówić o zasadzie pierwszeństwa wykładni językowej. Posługując się jedną z reguł tej wykładni można stwierdzić, że skoro omawiany przepis nie precyzuje, czy okres zameldowania rozpoczyna się od dnia 1 stycznia 2007 r. albo od dnia nabycia nieruchomości lub prawa - to, zgodnie z treścią przepisu art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy, przyjąć należy, że obejmuje (co najmniej) 12 miesięcy wstecz od daty ich zbycia. Tym samym należy uznać, że dzień 1 stycznia 2007 r. nie wywiera bezpośredniego wpływu na liczenie okresu zameldowania. Dzień 1 stycznia 2007 r. to data wejścia w życie przepisów wprowadzających nowe zwolnienie.

Jak wynika z wniosku, skarżący wraz z żoną nabył w drodze przekształcenia - spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego w dniu 4 lipca 2007 r. W lokalu tym był wraz żoną (każde z nich) zameldowany od 1975 r. na pobyt stały a więc przez okres powyżej 12 miesięcy (łączny okres zameldowania przekraczał 31 lat). W dniu 6 lipca 2007 r. nastąpiła sprzedaż przedmiotowego mieszkania. Oznacza to, iż spełniony został warunek zameldowania w zbywanym lokalu przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed data zbycia. Ponadto w tym samym dniu, a wiec w terminie 14 dni od daty zbycia skarżący wraz z żoną złożył oświadczenie o spełnieniu warunków do zwolnienia o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych we właściwym urzędzie skarbowym.

W związku z powyższym zostały spełnione warunki do zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży tego prawa wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2007 r. było zatem prawidłowe.

Mając na uwadze powyższe, należało orzec jak w sentencji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejsze rozstrzygniecie. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w terminie trzydziestu dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (art. 54 § 1 ww. ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi) na adres Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl