IBPB2/415-1392/08/JG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 listopada 2008 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPB2/415-1392/08/JG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2008 r. (data wpływu do tut. Biura 14 sierpnia 2008 r.) uzupełnionym w dniu 9 września 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości nabytej w części na zasadzie wspólności ustawowej małżeńskiej i w części w wyniku podziału majątku dorobkowego - jest nieprawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 14 sierpnia 2008 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży nieruchomości nabytej w części na zasadzie wspólności ustawowej małżeńskiej i w części w wyniku podziału majątku dorobkowego.Z uwagi na stwierdzone braki formalne wniosku pismem z dnia 27 sierpnia 2008 r. Znak: IBPB2/415-1392/08/JG wezwano wnioskodawczynię do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano w dniu 9 września 2008 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni wraz z mężem nabyła nieruchomość tj. działkę wraz z domem i budynkiem gospodarczym aktem notarialnym - umowa darowizny z dnia 22 sierpnia 1994 r. W dniu 25 listopada 2004 r. wnioskodawczyni rozwiodła się z mężem. W wyniku podziału majątku dorobkowego z dnia 20 marca 2007 r. wnioskodawczyni otrzymała całą nieruchomość na wyłączną własność. Wnioskodawczyni zaznaczyła, iż podczas podziału majątku dorobkowego mąż swoją część przepisał na nią i w ten sposób wnioskodawczyni stała się jedynym właścicielem przedmiotowej nieruchomości. Z uwagi na trudną sytuację materialną i rodzinną wnioskodawczyni w dniu 7 lutego 2008 r. sprzedała przedmiotową nieruchomość a pieniądze uzyskane z jej sprzedaży przeznaczyła na zakup mieszkania własnościowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy wnioskodawczyni musi zapłacić podatek dochodowy od sprzedaży całej nieruchomości tj. działki wraz z domem i budynkiem gospodarczym.

Zdaniem wnioskodawczyni, nie powinna płacić podatku dochodowego od sprzedaży nieruchomości, z uwagi na trudną sytuację rodzinną i finansową.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego, stwierdzam co następuje.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) podlegającym opodatkowaniu źródłem przychodów jest m.in. odpłatne zbycie nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości, jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie. Przychody uzyskane z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości, które nastąpiło przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie, co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zatem w przypadku sprzedaży nieruchomości decydujące znaczenie w kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych uzyskanego z tego tytułu dochodu, ma moment jej nabycia.

Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006 r. Nr 217, poz. 1588), od 1 stycznia 2007 r., zostały zmienione zasady opodatkowania dochodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw, określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Z uwagi na treść przepisu art. 7 ust. 1 powołanej ustawy zmieniającej, do przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) do dnia 31 grudnia 2006 r. stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r. Oznacza to zarazem, iż nowe zasady opodatkowania maja zastosowanie do dochodów uzyskanych ze zbycia nieruchomości i praw nabytych po 1 stycznia 2007 r. Odnosząc powyższe uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy w kontekście zapytania ujętego w przedmiotowym wniosku stwierdzić należy, iż dla określenie właściwej podstawy normującej zastosowanie zasad opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia przedmiotowej nieruchomości istotną kwestią pozostaje fakt od jakiego momentu należy liczyć bieg pięcioletniego terminu, o którym mowa w powołanym wyżej art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy tj. czy od daty kiedy zawarto umowę darowizny, czy też od daty kiedy nastąpił podział majątku wspólnego małżonków.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż wnioskodawczyni wraz z mężem w dniu 22 sierpnia 1994 r. otrzymała w drodze darowizny działkę wraz z domem i budynkiem gospodarczym. Następnie małżonkowie w dniu 20 marca 2007 r. na wskutek rozwodu dokonali podziału majątku dorobkowego w ten sposób, że wnioskodawczyni otrzymała na wyłączną własność przedmiotową nieruchomości a tym samym stała się jej wyłącznym właścicielem. Wnioskodawczyni podkreśliła, iż w wyniku podziału majątku dorobkowego mąż wnioskodawczyni swój udział w majątku przepisał na jej rzecz. Stosunki majątkowe między małżonkami zostały uregulowane przepisami ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1994 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zm.). Zgodnie z art. 31 § 1 ww. ustawy, z chwilą zawarcia małżeństwa między małżonkami z mocy prawa powstaje wspólność majątkowa obejmująca przedmioty nabyte w czasie jego trwania przez oboje małżonków lub jednego z nich. Ustrój wspólności ustawowej obejmujący dorobek obojga małżonków, ukształtowany został przez ustawodawcę jako wspólność łączna, bezudziałowa. Wspólność ta charakteryzuje się tym, że w czasie jej trwania małżonkowie nie mają określonych udziałów w majątku wspólnym, nie mogą zatem rozporządzać udziałami, a także nie mogą żądać podziału majątku objętego wspólnością - art. 35 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego. Dopiero z chwilą ustania małżeństwa wspólność ta ulega przekształceniu i wówczas małżonkowie mają równe udziały w majątku wspólnym stanowiącym ich dorobek (art. 43 § 1 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego).

Zgodnie z teorią prawa rzeczowego przyznanie danej osobie na wyłączną własność rzeczy w wyniku podziału majątku wspólnego jest nabyciem tych rzeczy. Mając na uwadze przyjętą linię orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego nabyciem w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie jest przyznanie rzeczy na wyłączną własność jednemu z małżonków w wyniku podziału majątku wspólnego, jeśli:

* podział taki jest ekwiwalentny w naturze i nie towarzyszą mu spłaty i dopłaty lub

* jeżeli wartość otrzymanej przez daną osobę rzeczy w wyniku podziału tego majątku, mieści się w udziale, jaki byłemu małżonkowi przysługuje w majątku dorobkowym małżeńskim.

Za datę nabycia nieruchomości, która przypadła danej osobie w wyniku podziału majątku wspólnego, należy przyjąć datę jej nabycia w czasie trwania związku małżeńskiego (do majątku wspólnego) pod warunkiem, że wartość otrzymanej przez daną osobę nieruchomości w wyniku podziału tego majątku mieści się w udziale, jaki tej osobie przysługuje w majątku dorobkowym małżeńskim. Jeżeli natomiast wartość otrzymanej przez byłego małżonka nieruchomości przekracza jej udział w majątku dorobkowym małżeńskim, to wówczas za datę nabycia tej części nieruchomości, która przekracza udział byłego małżonka w majątku dorobkowym małżeńskim, należy przyjąć dzień, w którym dokonano podziału majątku dorobkowego małżeńskiego.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż podział majątku dorobkowego małżeńskiego nie był ekwiwalentny. Udziały bowiem w przedmiotowej nieruchomości wnioskodawczyni nabyła w następujący sposób:

* w 1994 r. wnioskodawczyni wraz z mężem w drodze darowizny nabyła działkę z domem i budynkiem gospodarczym. Nieruchomość ta została więc nabyta w trakcie trwania związku małżeńskiego, co oznacza, iż każdy ze współmałżonków był współwłaścicielem i posiadał prawo własności do połowy przedmiotowej nieruchomości,

* w dniu podziału majątku dorobkowego małżeńskiego tj. 20 marca 2007 r. wnioskodawczyni stała się wyłącznym właścicielem zbywanej nieruchomości. Oznacza to, że nabyta w 2007 r. część nieruchomości przekraczała udział wnioskodawczyni w majątku wspólnym.

Wobec powyższego w niniejszym przypadku wnioskodawczyni nabyła połowę przedmiotowej nieruchomości, czyli część odpowiadającą jej udziałowi w majątku wspólnym w 1994 r. Natomiast pozostałą część nieruchomości wnioskodawczyni nabyła w 2007 r. w wyniku podziału majątku dorobkowego.

Z uwagi zatem na fakt, iż nabycie prawa do przedmiotowej nieruchomości nastąpiło odpowiednio w części w 1994 r. oraz w 2007 r., pięcioletni termin o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) należy oddzielnie liczyć w stosunku do każdego udziału jaki wnioskodawczyni nabyła. W przedstawionym zatem stanie faktycznym wartość połowy przychodu ze sprzedaży przedmiotowej nieruchomości nabytej w 1994 r. w drodze darowizny nie będzie podlegać w ogóle opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, ponieważ odpłatne zbycie w 2008 r. tej części nieruchomości nastąpiło po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie tj. 1994 r. Natomiast wartość pozostałej części przychodu ze zbycia nieruchomości, która została nabyta w 2007 r. w wyniku podziału majątku dorobkowego podlega opodatkowaniu i do tej części przychodu ze sprzedaży nieruchomości będą miały zastosowanie przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r.

I tak w myśl art. 30e ust. 1 i 4 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r., od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku i jest płatny w terminie złożenia zeznania za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie. Podstawą obliczenia podatku, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw (art. 30e ust. 2 ww. ustawy). Przy czym przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej (art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Natomiast w świetle art. 22 ust. 6d ww. ustawy za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

Jednakże z przepisu art. 21 ust. 1 pkt 126 lit. a) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. wynika, że wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia:

a.

budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku,

b.

lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu,

c.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie,

d.

prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie

- jeżeli podatnik był zameldowany w tym budynku mieszkalnym na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia. Bez znaczenia są stosunki własnościowe istniejące w okresie tych 12 miesięcy.

Zwolnienie, o którym mowa wyżej ma zastosowanie do przychodów podatnika, który w terminie 14 dni od dnia odpłatnego zbycia nieruchomości, złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia, w urzędzie skarbowym, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika (art. 21 ust. 21 ustawy). W odniesieniu do osób, które uzyskały tego rodzaju przychody w 2008 r. termin do złożenia tego oświadczenia został przedłużony do 30 kwietnia 2009 r., co wynika z postanowień § 1 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 kwietnia 2008 r. w sprawie przedłużenia terminu do złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów uzyskanych z odpłatnego zbycia nieruchomości i określonych praw majątkowych (Dz. U. Nr 59, poz. 361).

Wobec powyższego, zwolnienie o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uzależnione jest od spełnienia łącznie dwóch warunków:

- okres zameldowania na pobyt stały nie krótszy niż dwunastomiesięczny przed datą zbycia,

- terminowe złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia; w przedmiotowej sprawie najpóźniej do 30 kwietnia 2009 r.

Jeżeli zatem zostaną spełnione powyższe warunki podatnikowi przysługuje prawo do zwolnienia przychodu ze sprzedaży budynku mieszkalnego w trybie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy (tzw. ulga meldunkowa).

Należy jednak zaznaczyć, że zwolnieniem określonym w tym przepisie objęty jest wyłącznie przychód ze sprzedaży udziału w budynku mieszkalnym. Oznacza to zatem, że przychód uzyskany ze zbycia gruntu, udziału w gruncie lub prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie związanego ze zbywanym budynkiem mieszkalnym podlega opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 30e ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Z przedmiotowego zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy nie może skorzystać także przychód uzyskany ze sprzedaży budynku gospodarczego wchodzącego w skład przedmiotowej nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w 2007 r. w wyniku podziału majątku. Ujęty w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy katalog rzeczy i praw, których sprzedaż objęta jest przedmiotowym zwolnieniem jest bowiem katalogiem zamkniętym i ustawodawca nie wymienił w nim enumeratywnie zarówno gruntu jak też i innych części składowych nieruchomości w tym budynku gospodarczego.

Mając zatem na uwadze cytowany wyżej przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy stwierdzić należy, że jeżeli wnioskodawczyni w sprzedanym budynku mieszkalnym była zameldowana na pobyt stały przez okres 12 miesięcy przed datą zbycia to oznaczałoby, iż wnioskodawczyni spełniłaby warunek 12 miesięcznego okresu zameldowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy. Przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy nie określa daty, od której należy liczyć okres zameldowania. Tym samym nie uzależnia zameldowania od posiadania tytułu własności do nieruchomości lub lokalu, lecz stanowi, że istotny jest fakt zameldowania podatnika na pobyt stały w zbywanym lokalu czy też budynku przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia. Niezależnie od powyższego, także obligatoryjnym warunkiem do skorzystania z przedmiotowego zwolnienia jest spełnienie drugiego warunku wymaganego ustawą a mianowicie złożenie w wymaganym terminie stosownego oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia. Oznacza to, że jeżeli wnioskodawczyni spełni wyżej wymagane warunki wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy, wówczas przychód ze sprzedaży budynku mieszkalnego w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w 2007 r. w wyniku podziału majątku dorobkowego będzie korzystał ze zwolnienia z opodatkowania. Natomiast opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 30e ww. ustawy podlega przychód uzyskany ze sprzedaży pozostałych składników wchodzących w skład przedmiotowej nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi otrzymanemu w 2007 r. w wyniku podziału majątku dorobkowego.

Reasumując, wobec wyżej powołanych regulacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w oparciu o stan faktyczny przedstawiony we wniosku stwierdzić należy, iż przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości w 1/2 część nabytej w 1994 r. na zasadzie wspólności ustawowej jest wolny od podatku dochodowego z uwagi na fakt,iż okres pięcioletni, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ww. ustawy dla udziału nabytego od 1994 r. już upłynął. Z kolei przychód uzyskany ze sprzedaży budynku mieszkalnego w części odpowiadającej udziałowi otrzymanemu w 2007 r. w wyniku podziału majątku będzie mógł podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy, jednakże pod warunkiem, że wnioskodawczyni spełnia wymagane przepisem art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy warunki. W przeciwnym wypadku przychód uzyskany ze sprzedaży tej części budynku mieszkalnego będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym na podstawie art. 30e ww. ustawy. Bezwzględnie natomiast opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach określonych w art. 30e ww. ustawy będzie podlegał przychód uzyskany ze sprzedaży w 2008 r. pozostałych składników wchodzących w skład przedmiotowej nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi otrzymanemu w 2007 r. w wyniku podziału majątku dorobkowego. Jak już powyżej wskazano zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy będzie mógł podlegać wyłącznie przychód ze sprzedaży budynku mieszkalnego w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w 2007 r. w wyniku podziału majątku o ile wnioskodawczyni spełnia ww. wymagane ustawą warunki.

W tym stanie rzeczy stanowisko wnioskodawczyni należało uznać w całości za nieprawidłowe.

Dodatkowo wyjaśnić należy, że w przedmiotowym wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego wnioskodawczyni zawarła prośbę o umorzenie podatku dochodowego od osób fizycznych od sprzedaży nieruchomości tj. działki wraz z domemi budynkiem gospodarczym. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów upoważniony jest jedynie do wydawanie interpretacji przepisów prawa i nie posiada instrumentów prawnych do rozpatrzenia wniosku w części dotyczącej umorzenia podatku dochodowego. Wobec tego tut. organ na podstawie dyspozycji do art. 170 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) przedmiotowy wniosek w części dot. prośby o umorzenie podatku dochodowego od sprzedaży nieruchomości za pismem z dnia 27 sierpnia 2008 r. Znak: IPBB2/415-1392/08/JG przekazał zgodnie z właściwością rzeczową do właściwego organu tj. Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Częstochowie. Zgodnie bowiem z § 15 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 165, poz. 1371 z późn. zm.) organy podatkowe, które na podstawie odrębnych przepisów są właściwe do ustalenia lub określenia zobowiązań z tytułu podatków, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych, zwanych dalej "podatkami", są właściwe m.in. w sprawach umarzania w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej. Wobec tego, rozstrzygnięcia w zakresie umorzenia podatku wnioskodawczyni winna oczekiwać ze strony tamtejszego organu.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, 43-300 Bielsko-Biała ul. Traugutta 2a.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl