IA-415/72/2007 - Pomoc finansowa w postaci jednorazowej dotacji inwestycyjnej oraz podstawowego i przedłużonego wsparcia pomostowego - zwolnienie od podatku

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 11 lipca 2007 r. Izba Skarbowa w Łodzi IA-415/72/2007 Pomoc finansowa w postaci jednorazowej dotacji inwestycyjnej oraz podstawowego i przedłużonego wsparcia pomostowego - zwolnienie od podatku

POSTANOWIENIE

Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4, art. 217 § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), po rozpatrzeniu Pana wniosku z dnia 11 kwietnia 2007 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie zwolnienia przedmiotowego od podatku dochodowego od osób fizycznych pomocy finansowej, którą Pan otrzymał i ma otrzymać w 2007 roku w postaci podstawowego i przedłużonego wsparcia pomostowego oraz jednorazowej dotacji inwestycyjnej, jako Beneficjent Ostateczny w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006, Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działania 2.5 - Promocja przedsiębiorczości - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) uznaje za nieprawidłowe stanowisko przedstawione w złożonym przez Pana wniosku z dnia 11 kwietnia 2007 r. (data doręczenia do tutejszego organu podatkowego: 19 kwietnia 2007 r.).

UZASADNIENIE

Pismem z dnia 11 kwietnia 2007 r. (data doręczenia do tutejszego organu podatkowego: 19 kwietnia 2007 r.), które zostało przez Pana uzupełnione w dniach: 13 czerwca 2007 r. i 6 lipca 2007 r. zwrócił się Pan do tutejszego organu podatkowego z wnioskiem dotyczącym udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób fizycznych pomocy finansowej, którą Pan otrzymał i ma otrzymać w 2007 roku w postaci podstawowego i przedłużonego wsparcia pomostowego oraz jednorazowej dotacji inwestycyjnej, jako Beneficjent Ostateczny w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006, Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działania 2.5 - Promocja przedsiębiorczości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.).

Z przedstawionego przez Pana stanu faktycznego wynika, że jest Pan uczestnikiem - Beneficjentem Ostatecznym, zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006, Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działania 2.5 - Promocja przedsiębiorczości.

W wyniku zawartej z Łódzką Agencją Rozwoju Regionalnego S.A. umowy otrzymał Pan oraz spodziewa się otrzymywać (w dalszym ciągu) wsparcie pomostowe (podstawowe i przedłużone) oraz inwestycyjne. Wsparcie inwestycyjne, tzw. jednorazowa dotacja inwestycyjna polega na udzieleniu beneficjentowi ostatecznemu, czyli uczestnikowi ww. Programu jednorazowego wsparcia kapitałowego ułatwiającego funkcjonowanie nowopowstałego przedsiębiorstwa.

Wysokość owego wsparcia w Pana przypadku wynosi 19.999,00 zł, bowiem taką kwotę zawnioskował Pan we wniosku o przyznanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej.

Z kolei podstawowe wsparcie pomostowe to kwoty pieniężne, które do chwili obecnej zostały Panu przyznane w łącznej wysokości 4.200,00 zł, które pokrywać miały Pana zobowiązania finansowe względem ZUS-u.

Przedłużone wsparcie pomostowe to natomiast pomoc kapitałowa, która może zostać przekazana Panu jako Beneficjentowi Ostatecznemu, po otrzymaniu wsparcia pomostowego, w sytuacji, gdy wystąpi Pan o przedłużenie pomocy o kolejne 6 miesięcy.

Ten rodzaj wsparcia nie może jednak trwać dłużej niż 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia przez Pana działalności gospodarczej.

Wyżej wymienione rodzaje dotacji mogą zostać lub zostały już Panu, jako uczestnikowi Programu udzielone.

Za otrzymane dofinansowanie zostaną zakupione środki trwałe oraz towar handlowy.

Nie zostały natomiast dokonane zakupy rzeczowych składników majątku nie będących środkami trwałymi.

Na tle powyższych okoliczności faktycznych zwrócił się Pan do Naczelnika Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie z wnioskiem o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytanie:

* Czy pomoc finansowa jaką Pan otrzymał oraz w najbliższych dniach otrzyma (zarówno w postaci jednorazowej dotacji inwestycyjnej jak i podstawowego i przedłużonego wsparcia pomostowego) jako Beneficjent Ostateczny w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006, Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działania 2.5 - Promocja przedsiębiorczości, podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym?

Przedstawiając własne stanowisko w sprawie stwierdził Pan, że otrzymywana przez Pana dotacja pomostowa oraz jednorazowa dotacja inwestycyjna jest zwolniona od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.).

Przedmiotowa ustawa statuuje wolnymi od podatku dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli spełniają łącznie następujące warunki:

a)

pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b)

podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem, tj. wynagrodzenia za prace związane bezpośrednio z realizacją projektu wypłacane są bezpośrednio ze środków, o których mowa w pkt a.

Nadmienił Pan, że ze stanowiskiem tym zgadza się także Naczelnik Urzędu Skarbowego w Krośnie (pismo z dnia 3 marca 2006 r. Nr 415/10/2006).

Zauważył Pan, że uzyskane przez Pana dotacje pomocowe i inwestycyjne nie pochodzą ze środków pożyczonych z budżetu państwa. Dzieje się tak, ponieważ beneficjent otrzymuje środki z Instytucji Wdrażającej - Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego - która być może zaciąga pożyczkę na sfinansowanie inwestycji od Skarbu Państwa (prefinansowanie), a następnie po przedstawieniu i zatwierdzeniu wydatków Instytucja Wdrażająca występuje z wnioskiem o płatność do funduszu strukturalnego. Dla uproszczenia wzajemnych rozliczeń stron płatność ta na zasadzie cesji wpłacana jest z powrotem do budżetu państwa. Nie oznacza to jednak, że instytucją finansującą - w świetle zawieranych w tym zakresie umów - jest Skarb Państwa.

Beneficjent otrzymuje środki tytułem dotacji, a nie pożyczki, i po jego stronie w tym układzie powstaje przysporzenie majątkowe, a ubytek środków występuje tylko po stronie funduszu strukturalnego.

Ostatecznie Skarb Państwa otrzymuje kompensatę środków poniesionych na prefinansowanie projektu, zatem nie można uznać, że jest on podmiotem finansującym realizację projektu.

Nie można także utożsamiać fizycznego pochodzenia środków pieniężnych z podmiotem od którego pochodzą w oderwaniu od przyczyny danej czynności prawnej.

Stwierdził Pan, że ustawodawca w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 46 powołanej wyżej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zaliczył jako koszty uzyskania przychodów, wydatków i kosztów bezpośrednia sfinansowanych z dochodów, przychodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 tej ustawy.

Uważa Pan, że w sytuacji, gdy poniesione wydatki zostaną sfinansowane środkami unijnymi, pochodzącymi z dotacji pomostowej, ze względu na zastosowanie wyżej powołanego przepisu nie będą mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Zdaniem Pana, stanowisko takie zawarte jest chociażby w interpretacji Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2006 r. o numerze DD-8213-8/06/DZ/412, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Ministra Finansów z 2006 r. Nr 12, poz. 90.

Konkludując, stwierdził Pan, że środki finansowe otrzymane przez Pana jako Beneficjenta Ostatecznego na realizację projektu wskazanego we wniosku w ramach programów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego są dochodami wolnymi od podatku dochodowego od osób prawnych i od osób fizycznych.

Do przedmiotowego wniosku z dnia 11 kwietnia 2007 r. dołączył Pan uwierzytelnione kserokopie niżej wymienionych umów, tj.:

3. umowy Nr z dnia 16 października 2006 r. o udzielenie podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Priorytetu 2 ZPORR - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działania 2.5 Promocja przedsiębiorczości,

4. umowy Nr z dnia 26 kwietnia 2007 r. o udzielenie jednorazowej dotacji inwestycyjnej w ramach Priorytetu 2 ZPORR - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działania 2.5 Promocja przedsiębiorczości.

W § 4 ust. 2 umowy z dnia 16 października 2006 r. zawarto następujące postanowienie: "Podstawowe wsparcie pomostowe zostanie wypłacone pod warunkiem uczestniczenia i ukończenia przez Mikroprzedsiębiorcę podstawowego bloku szkoleniowo - doradczego realizowanego przez Beneficjenta w ramach Projektu, zgodnie z Indywidualnym Planem Działań".

Natomiast w § 4 ust. 2 pkt 1 umowy z dnia 26 kwietnia 2007 r. wprowadzono zapis o treści że: "Warunkiem wypłaty zaliczki, o której mowa w § 2 ust. 4 pkt 1 jest: uczestniczenie i ukończenie przez mikroprzedsiębiorcę podstawowego bloku szkoleniowo-doradczego realizowanego przez Beneficjenta w ramach projektu, zgodnie z Indywidualnym Planem Działań".

Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie, po sprawdzeniu, że zostały spełnione warunki określone w art. 14a § 1 i § 2 wyżej powołanej ustawy - Ordynacja podatkowa, udziela poniższej interpretacji.

Do przedstawionego przez Pana stanu faktycznego nie mają zastosowania wymienione przez Pana we wniosku z dnia 11 kwietnia 2007 r. przepisy, tj.:

* art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a i lit. b,

ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym w roku 2007, jak również przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1991 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.).

W niniejszym stanie faktycznym będą miały zastosowanie niżej wymienione przepisy, tj.:

*

art. 14 ust. 2 pkt 2,

*

art. 14 ust. 3 pkt 3a,

*

art. 22 ust. 1,

*

art. 21 ust. 1 pkt 114,

*

art. 23 ust. 1 pkt 1 lit. b,

*

art. 23 ust. 1 pkt 45.

ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym w roku 2007.

Powyższe przepisy stanowią:

-

art. 14 ust. 2 pkt 2 - Przychodem z działalności gospodarczej są również: dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

-

art. 14 ust. 3 pkt 3a - Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2 (tj. przychodów z działalności gospodarczej), nie zalicza się: zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów.

-

art. 21 ust. 1 pkt 114 - Wolne od podatku dochodowego są: wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów. (Dotyczy świadczeń o charakterze niepieniężnym w postaci szkoleń).

-

art. 22 ust. 1 - Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu."

-

art. 23 ust. 1 pkt 1 lit. b - Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: wydatków na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione w lit. a środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym również wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanych części - wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, są jednak kosztem uzyskania przychodów przy określaniu dochodu z odpłatnego zbycia rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. d, oraz gdy odpłatne zbycie rzeczy i praw jest przedmiotem działalności gospodarczej, a także w przypadku odpłatnego zbycia składników majątku związanych z działalnością gospodarczą, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, bez względu na czas ich poniesienia.

-

art. 23 ust. 1 pkt 45 - nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dokonywanych, według zasad określonych w art. 22a-22o, od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

Wsparcie Wspólnoty dla Polski w latach 2004-2006 było i jest realizowane przede wszystkim za pomocą jednofunduszowych sektorowych programów operacyjnych (SPO) oraz wielofunduszowego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR).

Status prawny środków pochodzących z funduszy strukturalnych regulują przepisy Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1260/1999 dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju 2004-2006 (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 z późn. zm.)

Celem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) było tworzenie warunków wzrostu konkurencyjności regionów oraz przeciwdziałanie marginalizacji niektórych obszarów w taki sposób, aby sprzyjać długofalowemu rozwojowi gospodarczemu kraju, jego spójności ekonomicznej, społecznej i terytorialnej oraz integracji z Unią Europejską.

Pomoc, jaką otrzymują beneficjenci, pochodzi ze środków pożyczonych z budżetu państwa na prefinansowanie realizowanych programów i projektów pomocowych.

W związku z tym nie jest to pomoc otrzymana ze środków bezzwrotnej pomocy, a takie pochodzenie warunkuje zwolnienie przedmiotowe z podatku dochodowego do osób fizycznych na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a i lit. b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.).

Środki pomocowe w części współfinansowanej z budżetu nie mogą być uznane za pomoc pochodzącą z dotacji, o których mowa w art. 69 ust. 4 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2005 r., jak i w przepisach art. 106 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), obowiązującej od dnia 1 stycznia 2006 r. A zatem, w tej części pomoc otrzymana przez beneficjenta również nie jest zwolniona z podatku dochodowego, ponieważ zwolnieniu podlegają tylko dotacje w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.

Pomoc finansowana z funduszy strukturalnych ze względu na kierunki jej przeznaczenia można podzielić na środki, z których finansowane są programy:

*

inwestycyjne,

*

o charakterze społecznym i edukacyjnym, jak np. szkolenia, praktyki zawodowe w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych lub reorientacji zawodowej, usług doradczych, informacji zawodowej, pomocy stypendialnej dla młodzieży, a także subsydiowanie zatrudnienia.

Konkludując, stwierdzić należy, że w przypadku otrzymania przez Pana, jako Beneficjenta Ostatecznego, "jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności", ww. środki pomocowe nie korzystają ze zwolnienia przedmiotowego od podatku dochodowego od osób fizycznych w świetle wyżej powołanej ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wyżej wymieniona "dotacja", jako zwrot poniesionych przez Pana wydatków na zakup środków trwałych nie jest przychodem z działalności gospodarczej w świetle art. 14 ust. 3 pkt 3a wyżej powołanej ustawy.

Wydatki poniesione przez Pana na zakup środków trwałych, zarówno w części objętej wsparciem finansowym, jak również w części finansowanej przez Pana, jako beneficjenta tej pomocy - nie są kosztami uzyskania przychodów na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 lit. b przedmiotowej ustawy.

Z treści przepisu art. 23 ust. 1 pkt 45 ww. ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych jednoznacznie wynika, że dokonany w jakiejkolwiek formie zwrot nakładów poniesionych w związku z zakupem środka trwałego powoduje, że odpisy amortyzacyjne od tej części wartości środka trwałego, która została zwrócona podatnikowi nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Pod pojęciem zwrotu nakładów w jakiejkolwiek formie rozumie się między innymi dofinansowanie w formie dotacji, subwencji, dopłat, refundacji, umorzenia pożyczki.

Otrzymane dofinansowanie (bez względu na formę) nie wpływa na wartość początkową środków trwałych oraz na wysokość odpisów amortyzacyjnych wykazywanych w ewidencji środków trwałych.

Stanowi wyłącznie przesłankę do wydzielenia części odpisów amortyzacyjnych, równej kwotowo otrzymanemu zwrotowi nakładów na zakup poszczególnych środków trwałych i nie zaliczenie tak wydzielonej części odpisów do kosztów uzyskania przychodów.

Jednocześnie podkreślić należy, że prawidłową formą będzie tu równomierne zmniejszenie odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów przez okres amortyzacji.

Podstawowe wsparcie pomostowe oraz przedłużone wsparcie pomostowe zgodnie z przepisem art. 14 ust. 2 pkt 2 wyżej powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będzie stanowić przychód podatkowy z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Również przychodem z pozarolniczej działalności gospodarczej w świetle ww. przepisu będzie zwrot wydatków poniesionych przez Pana na zakup towaru handlowego, który na podstawie art. 22 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest kosztem uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 powyższej ustawy, otrzymane przez Pan świadczenia o charakterze niepieniężnym w postaci szkoleń korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu ustawy.

Odnosząc się natomiast do wymienionego przez Pana we wniosku z dnia 11 kwietnia 2007 r. postanowienia Naczelnika Urzędu Skarbowego w Krośnie z dnia 3 marca 2006 r. o numerze Pdf 415/10/2006, Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie informuje, że nie jest uprawniony do jego weryfikacji i oceny.

W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji. Zgodnie z art. 14a § 1 wyżej wymienionej ustawy - Ordynacja podatkowa niniejsze postanowienie zawiera interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego dla określonego przez Pana we wniosku stanu faktycznego i w stanie prawnym obowiązującym w dacie jego wydania.

Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia na podstawie art. 14b § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl