DOZIK-2.610.509.16.AS.MF - Postanowienie DOZIK-2.610.509.16.AS.MF

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 stycznia 2019 r. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów DOZIK-2.610.509.16.AS.MF Postanowienie DOZIK-2.610.509.16.AS.MF

Na podstawie art. 113 § 1 i art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1629 z późn. zm., dalej również "k.p.a.") w związku z art. 83 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 798 z późn. zm., dalej również "uokik"), Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w związku z oczywistą omyłką pisarską w decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 31 grudnia 2018 r. nr DOZIK-8/2018 wydanej po przeprowadzeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przeciwko DNB Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, postanawia dokonać z urzędu sprostowania w sentencji ww. decyzji oczywistej omyłki w ten sposób, że:

1)

w pkt I ppkt 1.1. znak interpunkcyjny w postaci kropki, zamieszczony na końcu tego ppkt zastępuje się przecinkiem,

2)

w pkt II ppkt 1.1. znak interpunkcyjny w postaci kropki, zamieszczony na końcu tego ppkt zastępuje się przecinkiem.

UZASADNIENIE

W sentencji decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 31 grudnia 2018 r. nr DOZIK-8/2018:

1)

w pkt I ppkt 1.1. na końcu tego ppkt wpisano znak interpunkcyjny w postaci kropki zamiast przecinka,

2)

w pkt II ppkt 1.1. na końcu tego ppkt wpisano znak interpunkcyjny w postaci kropki zamiast przecinka.

Powyższe zapisy stanowią oczywistą omyłkę pisarską.

Zgodnie z art. 113 § 1 k.p.a. "Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach".

W związku z powyższym, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił, jak w sentencji.

POUCZENIE

Stosownie do treści art. 113 § 3 k.p.a. i w zw. art. 83 i art. 81 ust. 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - od niniejszego postanowienia przysługuje zażalenie do Sądu Okręgowego w Warszawie - Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w terminie tygodnia od dnia jego doręczenia, za pośrednictwem Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Opublikowano: www.uokik.gov.pl