DD3/033/143/KDJ/09/PK-1068 - Opodatkowanie wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę o pracę - na stanowisku Pracownika Biura Projektu oraz wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę zlecenie - na stanowisku Koordynatora Projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 października 2009 r. Ministerstwo Finansów DD3/033/143/KDJ/09/PK-1068 Opodatkowanie wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę o pracę - na stanowisku Pracownika Biura Projektu oraz wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę zlecenie - na stanowisku Koordynatora Projektu.

ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ

Na podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną z dnia 25 czerwca 2009 r., Nr ILPB1/415-436/09-4/AMN wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w imieniu Ministra Finansów, uznającą za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2009 r. (data wpływu 2 kwietnia 2009 r.) uzupełnionym w dniu 15 czerwca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę o pracę - na stanowisku Pracownika Biura Projektu oraz wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę zlecenie - na stanowisku Koordynatora Projektu - gdyż stwierdza jej nieprawidłowość.

UZASADNIENIE

Dnia 25 czerwca 2009 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając - na podstawie § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - w imieniu Ministra Finansów, wydał interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. Interpretacja wydana została na wniosek złożony w dniu 2 kwietnia 2009 r., uzupełniony pismem złożonym w dniu 15 czerwca 2009 r., w którym przedstawiono następujący stan faktyczny.

Z dniem 2 marca 2009 r. R.I.G. (dalej RIG) rozpoczęła realizację projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2. Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Celem projektu jest wyposażenie w kompetencje do prowadzenia własnej działalności gospodarczej mieszkańców powiatu sieradzkiego i zduńskowolskiego, chcących podjąć działalność gospodarczą, poprzez wsparcie szkoleniowo-doradcze oraz pomoc finansową i doradczą w uruchomieniu i prowadzeniu przez co najmniej 12 miesięcy działalności gospodarczej. Działania przewidziane w projekcie mają charakter kompleksowy i zmierzają do kreowania postaw przedsiębiorczych i wspierania inicjatyw zmierzających do powstawania nowych przedsiębiorstw.

W związku z realizacją projektu RIG zatrudnia następujące osoby bezpośrednio zaangażowane w jego wdrożenie:

1.

Pracownik Biura Projektu,

2.

Koordynator Biura Projektu,

3.

Trener-doradca.

Do zakresu obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku Pracownika Biura Projektu należy (wyciąg z umowy o pracę):

*

bieżąca obsługa biura projektu,

*

realizacja działań promocyjnych i rekrutacyjnych w Projekcie,

*

obsługa techniczna szkoleń, powielanie materiałów szkoleniowych, organizacja cateringu, przygotowanie sal szkoleniowych, przyjmowanie i analiza zgłoszeń, organizacja sal,

*

przygotowanie narzędzi i realizacja działań ewaluacyjnych projektu,

*

realizacja działań monitoringu wykorzystania wsparcia przez uczestników Projektu.

Pracownik na ww. stanowisku zaangażowany jest bezpośrednio w proces realizacji Projektu, gdyż zatrudniony został wyłącznie w związku z jego funkcjonowaniem. Ponadto realizuje czynności niezbędne dla realizacji programu.

*

bieżąca koordynacja działań projektu w odniesieniu do harmonogramu,

*

sprawozdawczość merytoryczna i finansowa z Projektu do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Ł.,

*

nadzór nad realizacją działań promocyjnych i rekrutacyjnych w Projekcie,

*

nadzór nad realizacją szkoleń doradztwa w ramach Projektu,

*

nadzór nad ewaluacją Projektu,

*

nadzór nad monitoringiem wykorzystania wsparcia przez Uczestników Projektu,

*

organizacja i udział w pracach Komisji Oceny Wniosków.

Pracownik na ww. stanowisku zaangażowany jest bezpośrednio w proces realizacji Projektu, gdyż zatrudniony został w związku z jego funkcjonowaniem. Ponadto realizuje czynności niezbędne dla realizacji Programu m.in. udziela szczegółowych informacji uczestnikom Projektu.

Do zakresu obowiązków Trenera-doradcy należeć będzie przeprowadzenie szkoleń w formie wykładów oraz udzielanie informacji doradczych. Pracownik zatrudniony będzie na podstawie umowy zlecenia. Zakres szkoleń obejmuje:

*

Moduł 1. Pierwsze kroki w zakładaniu działalności gospodarczej

*

Moduł 2. Podstawy księgowości w mikroprzedsiębiorstwie

*

Moduł 3. Promocja firmy

*

Moduł 4. Zewnętrzne źródła finansowania działalności gospodarczej

*

Moduł 5. Mój biznes-plan, czyli co warto robić.

Trener-doradca oraz Koordynator Projektu będą wykonywali czynności, które są bezpośrednio elementem procesu realizacji Projektu. Trener-doradca poprzez wymienione wyżej czynności w ramach przeprowadzenia szkoleń będzie realizował cel projektu, którym jest wyposażenie w kompetencje do prowadzenia własnej działalności gospodarczej mieszkańców powiatu sieradzkiego i zduńskowolskiego, poprzez wsparcie szkoleniowo-doradcze oraz pomoc finansową i doradczą w uruchomieniu i prowadzeniu działalności gospodarczej. Koordynator będzie realizował ten cel poprzez udzielanie uczestnikom Projektu szczegółowych informacji także dotyczących zakresu szkoleń.

Środki na wypłatę wynagrodzeń pochodzą z bezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej, która jest pierwotnym źródłem, z którego pochodzi dochód zatrudnionych pracowników. Wynagrodzenia wypłacane są z odrębnego rachunku bankowego prowadzonego przez RIG specjalnie dla celów realizacji Projektu.

W związku z przedstawionym opisem zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego Wnioskodawca zadał następujące pytania:

1.

czy wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na umowę o pracę na stanowisku Pracownika Biura Projektu podlega zwolnieniu przedmiotowemu z podatku dochodowego od os osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2.

czy wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na umowę zlecenie na stanowisku Koordynatora Projektu podlega zwolnieniu przedmiotowemu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

3.

czy wynagrodzenie pracownika zatrudnionego na umowę zlecenie na stanowisku Trenera-doradcy podlega zwolnieniu przedmiotowemu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dokonując oceny prawnej Wnioskodawca stwierdził, iż dochody trzech pracowników na stanowiskach: Pracownik Biura Projektu, Koordynator Projektu, Trener-doradca podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46. Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym są spełnione warunki uprawniające do zwolnienia, czyli:

*

dochody pracowników pochodzą ze środków bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej,

*

pracownicy są bezpośrednio zaangażowani w realizację projektu oraz wykonują czynności konieczne do jego wdrożenia.

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, działając w imieniu Ministra Finansów stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznał za nieprawidłowe.

W ocenie Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zatem wszelkie dochody niewymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień przedmiotowych podlegają opodatkowaniu.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a.

pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b.

podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W świetle ww. przepisu dochody podatników korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego w sytuacji, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki:

*

środki finansowe pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych, międzynarodowych instytucji finansowych (...), w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywanej za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy,

*

prace wykonywane przez podatnika służą bezpośredniej realizacji celu określonego programem finansowanym z bezzwrotnej pomocy.

Zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 kwietnia 2009 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od niektórych dochodów (przychodów) - Dz. U. Nr 62, poz. 509, na podstawie art. 22 § 1 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa, Minister Finansów zarządził zaniechanie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od środków przyznanych podatnikom - uczestnikom projektu w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) na:

1.

rozwój przedsiębiorczości, w tym na cele inwestycyjne dla uczestników projektu, którzy w ramach projektu zarejestrowali działalność gospodarczą lub zarejestrowali się w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wysokości 40 tys. zł lub 20 tys. zł na członka spółdzielni w przypadku spółdzielni,

2.

wsparcie pomostowe w postaci pomocy finansowej wypłacanej miesięcznie przez okres do 6 lub 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia (uruchomienia) działalności gospodarczej

*

stanowiących pomoc de minimis udzielaną na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 6 maja 2008 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Dz. U. Nr 90, poz. 557 i Nr 224, poz. 1484).

W myśl § 2 ww. rozporządzenia zaniechanie, o którym mowa w § 1, ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od dnia 26 maja 2008 r. do dnia 31 grudnia 2009 r.

Jak wynika przedstawionych we wniosku informacji Wnioskodawca - Beneficjent z dniem 2 marca 2009 r. rozpoczął realizację projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2. Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia. Celem projektu jest wyposażenie w kompetencje do prowadzenia własnej działalności gospodarczej mieszkańców powiatu, chcących podjąć działalność gospodarczą, poprzez wsparcie szkoleniowo-doradcze oraz pomoc finansową i doradczą w uruchomieniu i prowadzeniu przez co najmniej 12 miesięcy działalności gospodarczej.

Wnioskodawca, do realizacji ww. projektu zatrudnił pracownika na umowę o pracę na stanowisku Pracownika Biura Projektu oraz pracownika na umowę zlecenie na stanowisku Koordynatora Projektu. Pracownicy są bezpośrednio zaangażowani w proces realizacji Projektu. Środki na wypłatę wynagrodzeń pochodzą z bezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej, która jest pierwotnym źródłem, z którego pochodzi dochód zatrudnionych pracowników. Wynagrodzenia wypłacane są z odrębnego rachunku bankowego prowadzonego przez Wnioskodawcę specjalnie dla celów realizacji Projektu.

Na podstawie powyższego Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu stwierdził, iż wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę o pracę na stanowisku Pracownika Biura Projektu oraz pracownika zatrudnionego na umowę zlecenie na stanowisku Koordynatora Projektu, nie podlegają zwolnieniu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 10 kwietnia 2009 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od niektórych dochodów (przychodów), wynagrodzenie ww. pracowników bezpośrednio realizujących projekt w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2. Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:

Niezgodne z obowiązującym stanem prawnym jest stanowisko, że wynagrodzenia osób zatrudnionych na umowę o pracę na stanowisku Pracownika Biura Projektu oraz na umowę zlecenie na stanowisku Koordynatora Projektu, nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Należy zauważyć, iż na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Z kolei, zgodnie z art. 9 ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy, za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Stosownie do postanowień art. 13 pkt 8 ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

a.

osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,

b.

właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością

*

z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.

Jak wynika z wniosku, RIG realizuje projekt w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości.

Zgodnie z art. 106 ust. 2 pkt 3a ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) finansowanie projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, w tym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, odbywa się poprzez udzielanie dotacji rozwojowych. Powyższe zasady finansowania realizacji projektu dotyczą także przedsięwzięcia wykonywanego przez Regionalną Izbę Gospodarczą. Stąd też zarówno przychód osoby zatrudnionej na umowę o pracę na stanowisku Pracownika Biura Projektu, jak i przychód zleceniobiorcy wynikający z umowy cywilnoprawnej - Koordynatora Projektu, finansowany jest z dotacji rozwojowej.

Natomiast, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy, wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a.

pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b.

podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

Dla zastosowania tego zwolnienia niezbędne jest zatem łączne spełnienie obu przesłanek określonych w lit. a) i b) przepisu, tzn. dochody podatnika muszą być sfinansowane pochodzącymi z zagranicy środkami bezzwrotnej pomocy, a ponadto podatnik musi w sposób bezpośredni realizować cel programu finansowanego z tych środków.

W świetle wcześniejszych rozważań, w rozpatrywanym przypadku przesłanka określona w lit. a nie została spełniona, bowiem źródłem finansowania przychodu ze stosunku pracy Pracownika Biura Projektu oraz przychody z umowy zlecenia Koordynatora Projektu nie są środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, a dotacja rozwojowa, otrzymana zgodnie z przepisami o finansach publicznych, przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Sieradzu - realizatora projektu.

Podkreślić należy, iż Pracownik Biura Projektu oraz Koordynator Projektu nie otrzymają również dotacji w rozumieniu art. 106 ust. 2 pkt 3a ustawy o finansach publicznych, gdyż nie są ani beneficjentami, ani podmiotami, którym w ramach programu operacyjnego powierzono na podstawie porozumienia lub umowy realizację zadań odnoszących się bezpośrednio do beneficjentów. Zarówno Pracownik Biura Projektu, jak i Koordynator Projektu będą wykonywali czynności, które są bezpośrednio elementem procesu realizacji projektu, na który to Regionalna Izba Gospodarcza uzyskała dotację. Oceny tej nie zmienia fakt, iż wynagrodzenia Pracownika Biura Projektu i Koordynatora Projektu wypłacane są ze środków pochodzących z dotacji. Przychodu wypłacanego na podstawie umowy o pracę oraz umowy cywilnoprawnej nie można bowiem utożsamiać z dotacją w rozumieniu powołanych przepisów.

Jednocześnie, nie sposób podzielić poglądu wyrażonego przez Dyrektora Izby Skarbowej Poznaniu, odnośnie możliwości zastosowania do przychodu Pracownika Biura Projektu oraz Koordynatora Projektu przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 kwietnia 2009 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od niektórych dochodów (przychodów) (Dz. U. Nr 62, poz. 509). Środki finansowe, w stosunku do których Minister Finansów zaniechał poboru podatku w drodze ww. rozporządzenia, kierowane są do osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą, w tym w szczególności znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, m.in. kobiet, osób do 25 roku życia, osób niepełnosprawnych, osób po 50 roku życia, a także mieszkańców obszarów wiejskich, zamierzających podjąć zatrudnienie w obszarach niezwiązanych z produkcją roślinną lub zwierzęcą. Osoby te nie są beneficjentami pomocy, lecz grupą docelową (uczestnikami projektu), w sposób bezpośredni korzystającymi z pomocy i którzy w ramach projektu zarejestrowali działalność gospodarczą (osoby fizyczne) lub zarejestrowali się w Krajowym Rejestrze Sądowym (w przypadku spółdzielni).

Zatem postanowienia tego rozporządzenia nie obejmują dochodów (przychodów) osób zatrudnionych na umowę o pracę czy na umowę zlecenia, przez Regionalną Izbę Gospodarczą, realizującą projekt.

Podsumowując należy stwierdzić, iż zarówno dochody Pracownika Biura Projektu z tytułu umowy o pracę, jak i Koordynatora Projektu z tytułu umowy zlecenia, zawartych z Regionalną Izbą Gospodarczą realizującą projekt, będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, na ogólnych zasadach. Na Regionalnej Izbie Gospodarczej będzie ciążył obowiązek płatnika podatku dochodowego od realizowanych należności z tytułu umowy o pracę, na zasadach określonych w art. 32 ustawy, natomiast z tytuły umowy zlecenia, na zasadach określonych w art. 41 ust. 1 ustawy.

W świetle powyższego stanu faktycznego i prawnego należało, z urzędu, zmienić interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, gdyż stwierdzono jej nieprawidłowość ze względu na nieuprawnione uznanie, iż wynagrodzenie osób zatrudnionych: na umowę o pracę na stanowisku Pracownika Biura Projektu oraz na umowę zlecenie na stanowisku Koordynatora Projektu, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zmiana interpretacji indywidualnej dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie Ministra Finansów w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wnosi się (w dwóch egzemplarzach) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi Ministra Finansów na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli Minister Finansów nie udzieli odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem Ministra Finansów, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy), na adres: Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl