445000-Pa-9104-15/05/20/KGL - Szczególny nadzór podatkowy nad wyrobami akcyzowymi magazynowanymi w składzie podatkowym.

Pisma urzędowe
Status:  Nieaktualne

Pismo z dnia 31 marca 2005 r. Urząd Celny w Pruszkowie 445000-Pa-9104-15/05/20/KGL Szczególny nadzór podatkowy nad wyrobami akcyzowymi magazynowanymi w składzie podatkowym.

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 216, art. 219 w związku z art. 14a § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 2005-01-17 w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego (data wpływu do Urzędu Celnego w Pruszkowie 2005-01-24) uzupełnionego w dniu 2005-02-16, Naczelnik Urzędu Celnego w Pruszkowie

postanawia uznać stanowisko podatnika w przedstawionym wniosku za prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2005-01-24 do Naczelnika Urzędu Celnego w Pruszkowie wpłynął wniosek w sprawie udzielenia w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.

Stosownie do art. 169 § 1 i 2 w związku z art. 14a Ordynacji podatkowej, w dniu 2005-01-31 Naczelnik Urzędu Celnego w Pruszkowie wystosował wezwanie do podatnika o uzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od otrzymania wezwania.

Wnioskujący otrzymał wezwanie w dniu 2005-02-14 (zgodnie z datą na zwrotnym potwierdzeniu odbioru w aktach sprawy).

W dniu 2005-02-16 do Urzędu Celnego w Pruszkowie wpłynęło pismo, w którym Strona uzupełniła wniosek.

Z wniosku i otrzymanego pisma uzupełniającego ten wniosek wynika stan faktyczny:

Spółka posiada status zarejestrowanego handlowca, w związku z czym dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów akcyzowych zharmonizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na administracyjnym dokumencie towarzyszącym (ADT). Ponadto cześć nabywanych przez Spółkę towarów nie jest opodatkowana podatkiem akcyzowym w kraju sprzedawcy, co tym samym oznacza, iż Spółka sprowadzając powyższe towary na terytorium Polski dokonuje ich wewnątrzwspólnotowego nabycia na podstawie dokumentów handlowych. Spółka planuje skorzystanie ze zwolnienia sprzedawanych przez nią wyrobów akcyzowych, przewidzianego w § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97, poz. 966 z późn. zm.). W tym celu Spółka, lecz nie jako zarejestrowany handlowiec, zamierza sprowadzić w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów objętych symbolem PKWiU 23.20.18 i kodem CN 2710 19 71 - 2710 19 99 do składu podatkowego, który będzie świadczył na jej rzecz usługi magazynowania powyższych towarów. Następnie magazynowane wyroby Spółka zamierza odsprzedać bez naliczania podatku akcyzowego uprawnionym odbiorcom w rozumieniu § 13 ust. 2b ww. rozporządzenia.

Przedstawione we wniosku pytanie Strony jest następujące:

"Czy magazynowanie wyrobów akcyzowych o symbolu PKWiU 23.20.18 i kodzie CN 2710 19 71 - 2710 19 99 w składzie podatkowym magazynowym i ich sprzedaż, będzie podlegać szczególnemu nadzorowi podatkowemu?"

Według Strony magazynowanie w składzie podatkowym ww. wyrobów i ich sprzedaż nie będzie podlegać szczególnemu nadzorowi podatkowemu.

Naczelnik Urzędu Celnego w Pruszkowie wyjaśnia, iż zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598) szczególnym nadzorem podatkowym są objęte wymienione w tym przepisie wyroby akcyzowe, które są objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego lub zwolnione z podatku akcyzowego. Wśród tych wyrobów nie wymieniono wyrobów o symbolu PKWiU 23.20.18 oraz kodzie CN 2710 19 71 - 2710 19 99.

Biorąc powyższe pod uwagę postanawiam jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz stanu prawnego wynikającego z przepisów podatkowych obowiązujących w dniu datowania postanowienia. Interpretacja jest zgodna z obowiązującym stanem prawnym tylko w przypadku przedstawienia przez podatnika rzeczywistego stanu faktycznego sprawy.

Powyższa interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.

POUCZENIE

Stosownie do art. 236 § 1 i § 2 pkt 1 w związku z art. 14a § 4 Ordynacji podatkowej, na postanowienie w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika przysługuje zażalenie.

Na niniejsze postanowienie wnosi się zażalenie do Dyrektora Izby Celnej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Celnego w Pruszkowie w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. Wniesienie zażalenia nie wstrzymuje wykonania postanowienia stosownie do art. 238 Ordynacji podatkowej.

Zażalenie na postanowienie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie stosownie do art. 222 w związku z art. 239 Ordynacji podatkowej. Składając zażalenie należy dołączyć znaki opłaty skarbowej w wysokości 5,00 zł od zażalenia i po 0,50 zł do każdego załącznika.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl