1462-IPPP3.4512.813.2016.1.RM - VAT w zakresie opodatkowania sprzedaży zegarka.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 29 listopada 2016 r. Izba Skarbowa w Warszawie 1462-IPPP3.4512.813.2016.1.RM VAT w zakresie opodatkowania sprzedaży zegarka.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 października 2016 r. (data wpływu 24 października 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży zegarka - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży zegarka.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

X Sp. z o.o. jest czynnym podatnikiem podatku VAT, o którym mowa w art. 15 Ustawy o podatku VAT, zarejestrowanym prawidłowo na potrzeby podatku VAT na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 Ustawy o podatku VAT.

X Sp. z o.o. ma w swojej ofercie model zegarka - to zegarek typu SmartWatch z łącznością. Działa jako uzupełnienie smartfona, które może go w pełni zastąpić.

Podstawowa funkcja: zegarek przenośny

Dodatkowe funkcje:

* funkcja Telefonu - można wykonywać, odbierać i przekierowywać połączenia bezpośrednio z zegarka. Zegarek może wyświetlić klawiaturę, która umożliwia wybranie numeru;

* funkcja komunikatora (Czat) - można wysyłać i odpowiadać na wiadomości bezpośrednio w zegarku;

* funkcja dostępu do Health Aplikacja Health pomaga zarządzać stanem zdrowia i utrzymać dobre nawyki dotyczące ćwiczeń poprzez śledzenie rejestrów i rywalizację z innymi;

* funkcja dostępu do aplikacji Google Fit, która pozwala policzyć kroki i wyświetlić dystans przebytej trasy;

* funkcja sprawdzenia tętna - można sprawdzić tętno za pomocą poleceń głosowych lub menu;

* funkcja płatnicza;

* inne związane z korzystaniem z aplikacji, które można dokupić.

Zegarek, w celu poprawnego działania, wymaga uprzedniego skonfigurowania za pomocą urządzenia (telefonu lub tabletu), więc choć jest "samodzielny", to jednak dopiero po stosownym przygotowaniu.

Szczegóły funkcji zegarka zostały opisane w załączonym dokumencie.

W odpowiedzi na wniosek do Głównego Urzędu Statystycznego w Łodzi o wydanie opinii dot. klasyfikacji zegarka zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), w piśmie z dnia 25 maja 2016 r. otrzymano potwierdzenie, że zegarek należy zaliczyć do PKWiU 26.30.22.0.

Zgodnie z ogólnodostępną wiążącą informacją taryfową ("WIT"), do telefonów należy zaliczyć zegarek typu Smartwatch, umożliwiający ciągłe połączenie z telefonem GSM poprzez Bluetooth.

Zegarek będący przedmiotem WIT zawierał także slot karty SIM, zatem po jej zainstalowaniu umożliwiał użytkownikowi wykonywanie bezpośrednich połączeń głosowych, wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS i MMS.

Kod taryfy celnej jest ściśle powiązany z kodami PKWiU i w tym przedmiocie Przedsiębiorcy nie mają możliwości odmiennego interpretowania przepisów niż te wynikające wprost z przypisania kodów CN do kodów PKWiU.

X Sp. z o.o. stosuje podstawową stawkę podatku VAT 23% do krajowej sprzedaży zegarka. Jednakże na rynku brakuje jednolitego podejścia w kwestii zastosowania szczególnej procedury rozliczania podatku VAT na zasadzie odwrotnego obciążenia zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy sprzedaż zegarka podlega, czy nie podlega szczególnej procedurze rozliczania podatku VAT na zasadzie odwrotnego obciążenia zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.)?

Stanowisko Wnioskodawcy:

W treści Ustawy o VAT ograniczono zastosowanie szczególnej procedury rozliczania podatku VAT na zasadzie odwrotnego obciążenia zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) do towarów należących do grupy 26.30.22.0 PKWiU, z zastrzeżeniem, że dotyczy to wyłącznie do telefonów komórkowych, w tym smartfonów.

W związku z dostępną ogólnie wiążącą informacją taryfową oraz opinią Głównego Urzędu Statystycznego zdaniem Wnioskodawcy sprzedaż zegarka podlega szczególnej procedurze rozliczania podatku VAT na zasadzie odwrotnego obciążenia zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Pod pojęciem sprzedaży - w myśl art. 2 pkt 22 ustawy - rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, z zastrzeżeniem ust. 1c, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1.

dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,

2.

nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT czynny,

3.

dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122.

Powyższe regulacje wprowadzają mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia podatku należnego na podatnika, na rzecz którego dokonywana jest dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT.

Zgodnie z ww. przepisami, w przypadku gdy zarówno dostawcą jak i nabywcą towaru jest podatnik podatku VAT a przedmiotem dostawy jest towar wymieniony w załączniku nr 11 do ustawy o VAT i dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 transakcję opodatkowuje nabywający towar. Tym samym w przypadku dostawy towarów, które nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy o VAT podatnikiem pozostaje sprzedawca.

Zgodnie z art. 17 ust. 1c ustawy, w przypadku dostaw towarów wymienionych w poz. 28a-28c załącznika nr 11 do ustawy przepis ust. 1 pkt 7 stosuje się, jeżeli łączna wartość tych towarów w ramach jednolitej gospodarczo transakcji obejmującej te towary, bez kwoty podatku, przekracza kwotę 20 000 zł.

Za jednolitą gospodarczo transakcję, o której mowa w ust. 1c, uznaje się transakcję obejmującą umowę, w ramach której występuje jedna lub więcej dostaw towarów wymienionych w poz. 28a-28c załącznika nr 11 do ustawy, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie odrębnych zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących poszczególne dostawy (art. 17 ust. 1d ustawy).

Za jednolitą gospodarczo transakcję, o której mowa w ust. 1c, uznaje się również transakcję obejmującą więcej niż jedną umowę, o której mowa w ust. 1d, jeżeli okoliczności towarzyszące tej transakcji lub warunki, na jakich została ona zrealizowana, odbiegały od okoliczności lub warunków zwykle występujących w obrocie towarami wymienionymi w poz. 28a-28c załącznika nr 11 do ustawy (art. 17 ust. 1e ustawy).

W załączniku nr 11 do ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2015 r., zawierającym wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, w pozycji 28a-28c Ustawodawca wymienił następujące towary:

1.

zgrupowane pod symbolem PKWiU ex 26.20.11.0 - przenośne maszyny do automatycznego przetwarzania danych, o masie <= 10 kg, takie jak: laptopy i notebooki; komputery kieszonkowe (np. notesy komputerowe) i podobne - wyłącznie komputery przenośne, takie jak: tablety, notebooki, laptopy,

2.

zgrupowane pod symbolem PKWiU ex 26.30.22.0 - telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci bezprzewodowych - wyłącznie telefony komórkowe, w tym smartfony,

3.

zgrupowane pod symbolem PKWiU ex 26.40.60.0 - konsole do gier wideo (w rodzaju stosowanych z odbiornikiem telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem - z wyłączeniem części i akcesoriów.

Artykuł 17 ust. 1 pkt 7 ustawy wprowadza mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia VAT na podatnika, na rzecz którego jest dokonywana dostawa towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy, zgrupowanych pod symbolem PKWiU ex 26.20.11.0 - komputery przenośne, takie jak: tablety, notebooki, laptopy, również występujące pod innymi nazwami handlowymi np. palmtopy, netbooki, minibooki, chromebooki, ultrabooki, PKWiU ex 26.30.22.0 - telefony komórkowe, w tym smartfony, PKWiU ex 26.40.60.0 - konsole do gier wideo (w rodzaju stosowanych z odbiornikiem telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem (nawet przenośne), z wyłączeniem części i akcesoriów, takich jak np. kasety z grami, sterowniki gier, kierownice, jeżeli dostawa tych towarów dokonana na rzecz jednego nabywcy przez jednego dostawcę w ramach jednolitej gospodarczo transakcji przekroczy, bez kwoty podatku, kwotę 20 000 zł.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT, o którym mowa w art. 15 ustawy, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy. Wnioskodawca ma w swojej ofercie model zegarka - zegarek typu SmartWatch z łącznością. Działa on jako uzupełnienie smartfona, które może go w pełni zastąpić. Oprócz funkcji podstawowej zegarka (zegarek przenośny) Wnioskodawca wskazał funkcje dodatkowe przedmiotowego urządzenia, tj.:

* funkcja telefonu, dzięki której można wykonywać, odbierać i przekierowywać połączenia bezpośrednio z zegarka; zegarek może również wyświetlić klawiaturę umożliwiającą wybranie numeru;

* funkcja komunikatora (czat), dzięki której można wysyłać i odpowiadać na wiadomości bezpośrednio w zegarku;

* funkcja dostępu do Health Aplikacja Health, która pomaga zarządzać stanem zdrowia i utrzymać dobre nawyki dotyczące ćwiczeń poprzez śledzenie rejestrów i rywalizację z innymi;

* funkcja dostępu do aplikacji Google Fit, która pozwala policzyć kroki i wyświetlić dystans przebytej trasy;

* funkcja sprawdzenia tętna, która pozwala na sprawdzenie tętna za pomocą poleceń głosowych lub menu;

* funkcja płatnicza oraz inne związane z korzystaniem z aplikacji, które można dokupić.

W celu poprawnego działania zegarek wymaga uprzedniego skonfigurowania za pomocą urządzenia (telefonu lub tabletu), więc choć jest "samodzielny", to jednak dopiero po stosownym przygotowaniu. Jednocześnie Wnioskodawca wskazał, że otrzymał z Głównego Urzędu Statystycznego potwierdzenie, że zegarek mieści się w grupowaniu PKWiU 26.30.22.0. Co więcej, Wnioskodawca podniósł, że zgodnie z informacją taryfową WIT, zegarek typu Smartwatch, umożliwiający ciągłe połączenie z telefonem GSM poprzez Bluetooth, należy zaliczyć do telefonów. Zegarek będący przedmiotem WIT zawierał także slot karty SIM, zatem po jej zainstalowaniu umożliwiał użytkownikowi wykonywanie bezpośrednich połączeń głosowych, wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS i MMS.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii, czy do dostawy zegarka, mają zastosowanie szczególne zasady opodatkowania przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT.

Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy dotyczących możliwości opodatkowania dostawy ww. zegarka z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia należy wskazać, że zgodnie z art. 5a ww. ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług. Klasyfikacja, do której odwołują się przepisy ustawy jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU). Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od 1 stycznia 2011 r., jest wykorzystywana Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Ponadto, stosownie do art. 2 pkt 30 ustawy o VAT, przez PKWiU ex - rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Symbole dotyczące towarów z poz. 28a-28c załącznika nr 11 do ustawy zawierają dodatkowe oznaczenie "ex", co oznacza, zgodnie z przywołanym wyżej art. 2 pkt 30 ustawy, że zakres wyrobów lub usług znajdujący się w tych pozycjach jest węższy niż określony w danym grupowaniu PKWiU.

Analiza poszczególnych pozycji załączników do ustawy o VAT opatrzonych znakiem "ex", w powiązaniu z treścią danego grupowania PKWiU, prowadzi do wniosku, że w załącznikach tych pierwsza część opisu towaru (przed myślnikiem) jest pełnym odzwierciedleniem nazwy grupowania PKWiU, a druga część (za myślnikiem) zawiera określone ograniczenia.

Zatem w przypadku towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy i oznaczonych znakiem "ex" z użyciem słowa "wyłącznie", mechanizmem odwrotnego obciążenia określonym w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy podlegają towary wymienione po myślniku.

Wnioskodawca wskazał, że zegarek, o którym mowa w niniejszym wniosku klasyfikuje do grupowania PKWiU 26.30.22.0 "Telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci bezprzewodowych". Dodatkowo Wnioskodawca wskazał, że zegarek zawiera także slot karty SIM, zatem po jej zainstalowaniu umożliwia użytkownikowi wykonywanie bezpośrednich połączeń głosowych, wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS i MMS. Natomiast ustawodawca, pod pozycją 28b załącznika nr 11 do ustawy, wymienił zgrupowane pod symbolem PKWiU ex 26.30.22.0 - telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci bezprzewodowych - wyłącznie telefony komórkowe, w tym smartfony, jako te do których znajduje zastosowanie mechanizm odwrotnego obciążenia.

Mając na uwadze ww. przepisy oraz przedstawiony opis sprawy, z uwagi na fakt, że w załączniku nr 11 do ustawy w pozycji 28b wymienione zostały telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci bezprzewodowych - wyłącznie telefony komórkowe, w tym smartfony, zgrupowane pod symbolem PKWiU ex 26.30.22.0, które podlegają opodatkowaniu z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia a oferowany przez Wnioskodawcę produkt mieści się w ww. grupowaniu należy stwierdzić, że w odniesieniu do dostawy zegarka, o którym mowa w niniejszym wniosku znajdują zastosowanie szczególne zasady opodatkowania przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, w związku z poz. 28b załącznika nr 11 do ustawy o podatku od towarów i usług.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności zaklasyfikowania przez Wnioskodawcę sprzedawanych towarów do odpowiedniego grupowania PKWiU, ponieważ analiza prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę we wniosku klasyfikacji towarów do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.).

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi (...) według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Z powyższego wynika więc, że to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem sprzedawanych towarów. W konsekwencji tut. Organ nie dokonywał klasyfikacji towaru będącego przedmiotem wniosku, przyjmując klasyfikację wskazaną przez Wnioskodawcę w opisie sprawy.

Jednocześnie tut. Organ podnosi, że nie jest uprawniony do analizowania i oceny przesłanych załączników. Przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2016 r. poz. 718 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcie naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i § 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1-4 ww. ustawy). Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydana w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl