0115-KDST1-1.440.245.2023.5.EM - WIS TOWAR - białko roślinne - CN 35 - stawka 23% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 3 listopada 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDST1-1.440.245.2023.5.EM WIS TOWAR - białko roślinne - CN 35 - stawka 23% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia 20 czerwca 2023 r. (data wpływu), uzupełnionego w dniach 10 sierpnia, 27 września oraz 13 i 16 października 2023 r. (daty wpływu), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: towar - "Białko roślinne (...)"

Opis towaru: produkt w formie sypkiego proszku; określony jako izolat białka (...); oferowany jako produkt spożywczy; przeznaczony do bezpośredniego spożycia lub do dalszego przetworzenia w przemyśle spożywczym; produkt pakowany w (...)

Rozstrzygnięcie: CN 35

Stawka podatku od towarów i usług: 23%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ea pkt 1 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek, uzupełniony w dniach 10 sierpnia, 27 września oraz 13 i 16 października 2023 r. w zakresie sklasyfikowania towaru: "Białko roślinne (...)" według Nomenklatury scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.

We wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru.

Spółka prowadzi działalność w zakresie (...). W związku z (...) Spółka przewiduje w najbliższym czasie wprowadzić nowy produkt w swojej ofercie jakim będzie produkt z (...), tj. Białko roślinne (...).

(...).

Zdaniem Spółki wymieniony towar należy sklasyfikować według Nomenklatury scalonej (CN) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług do: Dział 21 Różne przetwory spożywcze oraz kod CN 2106 1080.

Uwzględniając powyższe, w ocenie Spółki, przedmiotowy towar spełnia kryteria i posiada właściwości dla towarów objętych działem CN 21.

Zdaniem Spółki, dostawa, import lub wewnątrzwspólnotowe nabycie powinno podlegać opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8% jako towar poz. nr 5 załącznika nr 3 do ustawy VAT.

Spółka wniosła o wydanie wiążącej informacji stawkowej odnoszącej się do wymienionego powyżej produktu "Białko roślinne (...)".

Spółka przedstawiła proces uzyskania izolatu: (...)

W uzupełnieniu Spółka wskazała:

"nazwa handlowa - Białko roślinne (...)

skład procentowy to (...) białko roślinne - (...)

proces - (...).

Ponadto, Spółka wskazała wykorzystanie produktu: "dla ludzi oraz jako komponent do pasz dla zwierząt hodowlanych".

Produkt pakowany w (...).

Brak na tym etapie (...) i (...).

W kolejnym uzupełnieniu, na wezwanie organu o wskazanie jednoznacznego i konkretnego składu procentowego produktu gotowego, Spółka wskazała: "Skład - (...) izolat białka (...)".

Z kolei na pytanie organu, jaka jest konkretnie zawartość białka w przeliczeniu na suchą masę produktu Spółka wskazała:

" (...)"

Spółka przedstawiła znaczenie i funkcje (...):

(...)

W produkcie gotowym obie te substancje mogą być obecne w różnych ilościach i odgrywać różne role w zależności od rodzaju produktu i celu jego produkcji. (...) często jest używana jako składnik (...), podczas gdy (...) może być dodawany w celu zwiększenia zawartości (...) i korzyści zdrowotnych produktu. Dla konsumentów ważne jest zrozumienie, jakie rola (...) odgrywają w produktach spożywczych, aby dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.

Spółka wskazała, że zmielenie (...) zostało zlecone podmiotowy zewnętrznemu.

Określenia "początkowy etap", oznacza, że Spółka nie posiada jeszcze własnych (...). Nie ma to jednak wpływu na proces, który nie ulegnie zmianie oraz nie ma wpływu na jego parametry.

Dołączony do wniosku dokument określony jako " (...)" to specyfikacja produktu od innej firmy, gdyż własnej Spółka nie posiada. Spółka nie posiada również tłumaczenia na język polski.

Przedstawiony schemat procesu technologicznego dotyczy wnioskowanego towaru, lecz Spółka nie jest jego autorem, jest schematem innej firmy bez tłumaczenia na język polski.

W odniesieniu do informacji identyfikujących surowiec - (...) poprzez przesłanie, np. (...), Spółka wskazała, że czeka na odpowiedź z firmy, która wykonywała zlecenie.

Spółka doprecyzowała przeznaczenie towaru będącego przedmiotem wniosku, wskazując, że jest on przeznaczony dla ludzi, i że spełnia wymagania w świetle przepisów prawa żywnościowego o bezpieczeństwie żywności i żywienia.

Białko (...) jest przeznaczone do bezpośredniego spożycia i może być wykorzystywane w diecie jako źródło białka roślinnego. Białko (...) jest produktem spożywczym pozyskiwanym z (...). Jest to popularna opcja dla osób, które preferują dietę wegetariańską, wegańską lub chcą zwiększyć spożycie białka roślinnego.

Białko (...) może być wykorzystywane do dalszego przetworzenia w przemyśle spożywczym, podobnie jak wiele innych źródeł białka roślinnego. Oto kilka przykładów, jak białko (...) może być wykorzystywane do dalszego przetworzenia:

Produkcja napojów białkowych: (...).

Wypieki: (...).

Przetwory mięsne: (...).

Produkty wegańskie i wegetariańskie: (...).

Przetwory mleczne: (...)

Zalecane wykorzystanie i dozowanie białka (...) może różnić się w zależności od indywidualnych potrzeb żywieniowych. Białko (...) jest źródłem białka roślinnego i może być stosowane w różnych celach, w zależności od preferencji żywieniowych i celów żywieniowych. Można np.:

- rozpuścić w wodzie i wypić,

- dodać do koktajlu,

- dodać do wypieku.

Spółka ponownie wskazała, że we wniosku o wydanie WIS przedstawiony został wariant do spożycia przez ludzi. Spółka przedłożyła również specyfikację (...) zakupionego w celu przemiału na (...).

W kolejnych uzupełnieniach Spółka przekazała, że nie posiada tłumaczenia dokumentacji w języku angielskim na język polski i nie jest w stanie uzyskać takiej dokumentacji od producenta. Spółka wskazała, że całą posiadaną dokumentację przekazała w złożonym wniosku i nie będzie uzupełniać złożonego materiału.

Do wniosku dołączono:

1.

(...).

2.

(...).

3.

(...).

4.

(...), z której wynikają m.in. następujące informacje: (...).

5.

(...), z którego wynikają m.in. następujące informacje: (...).

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651, z późn. zm.), zwanej dalej "Ordynacją podatkową", postanowieniem z dnia 17 października 2023 r. nr 0115-KDST1-1.440.245.2023.4.EM tutejszy organ wyznaczył Stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało doręczone Stronie w dniu 20 października 2023 r. Do dnia wydania niniejszej decyzji z prawa tego Strona nie skorzystała.

UZASADNIENIE klasyfikacji towaru

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy - towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej Nomenklatura scalona obejmuje:

a)

nomenklaturę Systemu Zharmonizowanego;

b)

wspólnotowe podpodziały do tej nomenklatury nazywane "podpozycjami CN" w tych przypadkach, gdy określona jest odpowiadająca stawka celna;

c)

przepisy wstępne, dodatkowe uwagi do sekcji lub działów oraz przypisy odnoszące się do podpozycji CN.

Jednolitemu stosowaniu zarówno Systemu Zharmonizowanego (HS), jak i Nomenklatury scalonej (CN) służą Noty wyjaśniające.

Klasyfikacja towarów w Nomenklaturze scalonej podlega regułom zawartym w Ogólnych regułach interpretacji Nomenklatury scalonej zapewniającym jednolitą interpretację, co oznacza, że dany towar jest zawsze klasyfikowany do jednego i tego samego działu, pozycji i podpozycji z wyłączeniem wszelkich innych, które mogłyby być brane pod uwagę.

Reguła 1 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej (ORINS) wskazuje, że tytuły sekcji, działów i poddziałów mają znaczenie wyłącznie orientacyjne. Dla celów prawnych klasyfikację towarów ustala się zgodnie z brzmieniem pozycji i uwag do sekcji lub działów oraz zgodnie z Ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury scalonej.

Zgodnie z tytułem działu 21 Nomenklatury scalonej, dział ten obejmuje "Różne przetwory spożywcze".

Z brzmienia pozycji 2106 CN wynika, że obejmuje ona: "Przetwory spożywcze, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone".

Noty wyjaśniające do HS do pozycji 2106 stanowią: "Niniejsza pozycja obejmuje, pod warunkiem że nie są objęte jakąkolwiek inną pozycją w nomenklaturze:

(A) Przetwory przeznaczone do spożycia przez ludzi, zarówno bezpośrednio, jak i po obróbce (takiej jak obróbka cieplna, rozpuszczanie lub zagotowanie w wodzie, mleku itd.).

(B) Przetwory składające się całkowicie lub częściowo ze środków spożywczych, stosowane do produkcji napojów lub przetworów przeznaczonych do spożycia przez ludzi. Niniejsza pozycja obejmuje przetwory składające się z mieszanin związków chemicznych (kwasów organicznych, soli wapniowych itd.) ze środkami spożywczymi (mąką, cukrem, mlekiem w proszku itd.), stosowane zarówno jako składniki produktów spożywczych, jak i dla polepszenia ich niektórych właściwości (wyglądu, trwałości itd.) (zobacz Uwagi ogólne Not wyjaśniających do działu 38).

(...)

Niniejsza pozycja obejmuje między innymi:

(...)

(6) Hydrolizaty białkowe składające się głównie z mieszaniny aminokwasów i chlorku sodu, stosowane do przetworów spożywczych (np. w charakterze przypraw); koncentraty białkowe otrzymywane przez wyeliminowanie pewnych składników z odtłuszczonej mąki sojowej, używane do wzbogacania w białko przetworów spożywczych; teksturowaną mąkę sojową i inne teksturowane substancje białkowe. Jednakże, niniejsza pozycja nie obejmuje nieteksturowanej odtłuszczonej mąki sojowej, nawet odpowiedniej do spożycia przez ludzi (pozycja 2304) i izolatów białkowych (pozycja 3504).

(...)".

Z kolei zgodnie z tytułem działu 35 Nomenklatury scalonej, dział ten obejmuje: "Substancje białkowe; skrobie modyfikowane; kleje; enzymy".

Natomiast pozycja 3504 obejmuje: "Peptony i ich pochodne; pozostałe substancje białkowe oraz ich pochodne, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone; proszek skórzany, nawet chromowany."

Noty wyjaśniające do HS do pozycji 3504 wskazują, że: "Niniejsza pozycja obejmuje:

(...)

(B) Inne substancje białkowe i ich pochodne, nie objęte bardziej specyficznymi pozycjami w nomenklaturze, do których zalicza się zwłaszcza:

(...)

(6) Izolaty białkowe otrzymywane metodą ekstrakcji z substancji roślinnych (np. z odtłuszczonej mąki sojowej) i składające się z mieszaniny białek zawartych w tych substancjach. Zawartość białka w tych izolatach stanowi generalnie nie mniej niż 90%.

(...)

Niniejsza pozycja nie obejmuje:

(a) Hydrolizatów białkowych składających się głównie z mieszaniny aminokwasów i chlorku sodu oraz koncentratów otrzymywanych przez eliminację niektórych składników z odtłuszczonej mąki sojowej, używanych jako dodatki w preparatach spożywczych (pozycja 2106).

(...)."

Z kolei Noty wyjaśniające do CN do kodu 3504 00 90 wskazują, że: "Podpozycja ta obejmuje produkty na bazie roślin, o wysokiej zawartości białka wynoszącej ponad 85% masy, w przeliczeniu na suchą masę. Produkty, które są wykluczone, są zasadniczo klasyfikowane do pozycji 2106 lub 2309."

Odnosząc się do zaproponowanej przez Spółkę klasyfikacji towaru, tj. 2106 CN, na wstępie należy wskazać, że do pozycji tej klasyfikuje się towary pod warunkiem, że nie są one objęte jakąkolwiek inną pozycją w nomenklaturze.

W tym miejscu, podkreślić należy, że wnioskowany towar, jak wskazała Spółka, stanowi w 100% izolat białka z (...). Powyższe potwierdza również opis powstawania produktu i przedstawiony (...), z których wynika, że gotowym produktem jest izolat białka (...) w formie sypkiego proszku, natomiast (...) w trakcie procesu są "odrzucane" w formie (...). W gotowym produkcie, jak wynika z dołączonego (...), zawartość (...) oraz (...) w gotowym produkcie wynosi odpowiednio (...)/ 100 g oraz poniżej (...) /100 g.

Co prawda, w odpowiedzi na wezwanie o wskazanie jaka jest konkretnie zawartość białka w przeliczeniu na suchą masę produktu, Spółka wskazała, że zawartość ta wynosi (...)%, i " (...)", natomiast mając na uwadze przedstawiony (...), zauważyć należy, że parametr ten oznaczony został w odniesieniu do "substancji oryginalnej" (białka (...)), na co wskazuje (...), a nie w stosunku do "suchej masy" produktu. Należy również wskazać, że w omawianym dokumencie przedstawiono, że "substancja oryginalna" zawiera wodę w ilości (...)/100 g, natomiast zawartość suchej masy wynosi odpowiednio (...)/100 g. W odniesieniu do powyższych parametrów, należy wskazać, że zawartość białka w przeliczeniu na suchą masę jest wyższa niż deklarowana i wynosi (...)%.

Dodatkowo, należy również podkreślić, że z dołączonej specyfikacji (...) wykorzystanego do produkcji (...) wynika, że zawartość białka wynosi (...) g w 100 g (...), zatem zastosowany proces pozwolił na (...) zwiększenie zawartości białka w końcowym produkcie.

Podkreślenia wymaga również fakt, że Spółka wskazała, że (...), natomiast Spółka będzie dążyć do tego, żeby zawartość białka była jak największa.

Mając powyższe na uwadze, w szczególności brzmienie Not wyjaśniających do pozycji 2106, które wskazują, że pozycja ta nie obejmuje izolatów białkowych, a także Noty wyjaśniające do HS do pozycji 3504 i Noty wyjaśniające do CN do kodu 3504 00 90, wyklucza się klasyfikację wnioskowanego towaru do pozycji 2106 Nomenklatury scalonej.

W konsekwencji uwzględniając fakt, że w wyniku procesu produkcyjnego z (...) otrzymano towar, który w 100% stanowi izolat białka (...), a także ze względu na wysoką zawartość białka - (...) w gotowym produkcie, należy uznać, że spełnia on kryteria i posiada właściwości dla towarów objętych działem 35 Nomenklatury scalonej (CN). Klasyfikacja towaru została dokonana zgodnie z postanowieniami reguły 1 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146ea pkt 1 ustawy, w roku 2023 stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Zgodnie z art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 655, 974 i 1725) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Natomiast na podstawie 146ef ust. 2 ww. ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych ogłosi, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", koniec okresu obowiązywania stawek podatku, o których mowa w ust. 1, w terminie do dnia 31 października roku, dla którego zostały spełnione warunki określone w ust. 1.

Przepisy ustawy nie przewidują możliwości zastosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług dla towarów sklasyfikowanych do działu 35 Nomenklatury scalonej.

W związku z powyższym, ponieważ opisany we wniosku towar: "Białko roślinne (...)" klasyfikowany jest do działu 35 Nomenklatury scalonej (CN) oraz nie został objęty obniżoną stawką podatku od towarów i usług, jego dostawa, import lub wewnątrzwspólnotowe nabycie podlega opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 23%, na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ea pkt 1 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS dotyczy ustalenia stawki podatku od towarów i usług dla planowanych czynności opodatkowanych, których przedmiotem będzie opisany w treści wniosku towar, co oznacza, że jakakolwiek zmiana, w szczególności dotycząca składu surowcowego produktu, sposobu powstawania produktu, lub innych jego parametrów, niezależnie od tego kiedy zostanie dokonana, skutkować będzie utratą ważności WIS.

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do towarów tożsamych pod każdym względem z towarem będącym przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot w odniesieniu do towaru będącego przedmiotem WIS, który zostanie sprzedany, zaimportowany lub wewnątrzwspólnotowo nabyty w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 1 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- towar, będący przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1)

następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS, albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do towaru będącego przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że

- klasyfikacja towaru, lub

- stawka podatku właściwa dla towaru, lub

- podstawa prawna stawki podatku

staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, w wyniku których stała się z nimi niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w związku z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy), będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl