0115-KDIT2.4011.477.2020.1.ES - PIT w zakresie obowiązków podatkowych związanych z udzielaniem dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 31 lipca 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDIT2.4011.477.2020.1.ES PIT w zakresie obowiązków podatkowych związanych z udzielaniem dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2020 r. (data wpływu 1 czerwca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków podatkowych związanych z udzielaniem dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków podatkowych związanych z udzielaniem dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Rada Miejska w A podjęła w dniu 29 stycznia 2020 r. następujące uchwały:

1. B w sprawie zasad udzielenia dotacji celowej dla osób fizycznych ze środków budżetu Gminy A na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej,

2. C w sprawie zaciągnięcia w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w D długoterminowej pożyczki na częściowe sfinansowanie zadania pn.: "..." w wysokości 480.000,00 zł.

W Uchwale B został przyjęty Regulamin udzielania dotacji celowej dla osób fizycznych ze środków budżetu Gminy A na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej w ramach Programu Ochrony Środowiska dla Gminy A na lata 2017-2020 z uwzględnieniem perspektywy do 2024 r. przyjęty uchwałą E Rady Miejskiej w A z dnia 25 października 2017 r.

Celem Programu jest dofinansowanie kosztów budowy przez osobę fizyczną nowych przyłączy kanalizacyjnych, co stanowi pomoc finansową Gminy w realizacji obowiązków w zakresie przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej i udzielana jest dla poprawy jakości wód powierzchniowych i podziemnych w Gminie A oraz w celu realizacji założeń Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków. Końcowymi beneficjentami są osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do dysponowania budynkiem lub lokalem położonym na terenie gminy A, do którego realizowana będzie inwestycja związana z budową przyłącza kanalizacji sanitarnej.

W Uchwale C Rada Miejska uchwaliła zaciągnięcie długoterminowej pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w D na częściowe sfinansowanie zadania pn. "..." w wysokości 480.000,00 zł na okres 5 lat. Źródłem spłaty pożyczki będą dochody własne budżetu Gminy A. Wysokość dotacji dla Wnioskodawcy wynosić będzie 70% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 5.000,00 zł. Wnioskodawcy otrzymują dofinansowanie na podstawie uchwały B Rady Miejskiej w A. Warunkiem wypłaty jest wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej zgodnie z obowiązującym prawem, w tym ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.), a także ustawą z dnia 1 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268, z późn. zm.), ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. z 2018 r. poz. 650, z późn. zm.). Środki finansowe na realizację ww. zadania pochodzić będą z pożyczki otrzymanej przez Gminę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w D. Środki te staną się środkami Gminy.

Sposób przekazania dotacji:

1.

każdy Wnioskodawca podpisze z Gminą A i Wykonawcą trójstronną umowę na realizację zadania,

2.

po zakończeniu zadania Wykonawca wystawi Wnioskodawcy rachunek lub fakturę, która będzie płatna w części wkładu własnego przez samego Wnioskodawcę oraz w pozostałej części w wysokości przyznanego dofinansowania przez Gminę.

Wnioskodawcy otrzymają dofinansowanie na podstawie uchwały B Rady Miejskiej w A, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 400a ust. 1 pkt 2 i przede wszystkim art. 403 ust. 4-6 ustawy - Prawo ochrony środowiska.

Końcowymi Beneficjentami są Wnioskodawcy, będący osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej oraz prowadzącymi działalność gospodarczą (pomoc de minimis) - właściciele budynków.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy udzielona mieszkańcom Gminy A (osobom fizycznym) dotacja celowa wypłacana ze środków Gminy na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, co w konsekwencji skutkowałoby obowiązkiem wystawienia przez Gminę w A informacji PIT-11 dla wnioskodawców?

Zdaniem Wnioskodawcy, dotacja z budżetu Gminy, jaką otrzymują wnioskodawcy (osoby fizyczne) na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej do budynków stanowiących własność Wnioskodawcy, nie rodzi obowiązku wystawienia rocznych rozliczeń PIT-11 na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który mówi, że dotacje w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostek samorządu terytorialnego są wolne od podatku dochodowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Stosownie do treści art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 36 ustawy o podatku od osób fizycznych zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 129, nie ma zastosowania do tej części dotacji otrzymanej na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona, na podstawie odrębnych przepisów, na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej tę działalność.

Zatem, podatkiem dochodowym od osób fizycznych objęta została ta część dotacji, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymana z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Rada Miejska w A podjęła w dniu 29 stycznia 2020 r. następujące uchwały:

1. B w sprawie zasad udzielenia dotacji celowej dla osób fizycznych ze środków budżetu Gminy A na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej,

2. C w sprawie zaciągnięcia w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w D długoterminowej pożyczki na częściowe sfinansowanie zadania pn.: "..." w wysokości 480.000,00 zł.

W Uchwale B został przyjęty Regulamin udzielania dotacji celowej dla osób fizycznych ze środków budżetu Gminy A na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej w ramach Programu Ochrony Środowiska dla Gminy A na lata 2017-2020 z uwzględnieniem perspektywy do 2024 r. przyjęty uchwałą E Rady Miejskiej w A z dnia 25 października 2017 r.

Celem Programu jest dofinansowanie kosztów budowy przez osobę fizyczną nowych przyłączy kanalizacyjnych, co stanowi pomoc finansową Gminy w realizacji obowiązków w zakresie przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej i udzielana jest dla poprawy jakości wód powierzchniowych i podziemnych w Gminie A oraz w celu realizacji założeń Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków. Końcowymi beneficjentami są osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do dysponowania budynkiem lub lokalem położonym na terenie gminy A, do którego realizowana będzie inwestycja związana z budową przyłącza kanalizacji sanitarnej.

W Uchwale C Rada Miejska uchwaliła zaciągnięcie długoterminowej pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w D na częściowe sfinansowanie zadania pn. "..." w wysokości 480.000,00 zł na okres 5 lat. Źródłem spłaty pożyczki będą dochody własne budżetu Gminy A. Wysokość dotacji dla Wnioskodawcy wynosić będzie 70% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 5.000,00 zł. Wnioskodawcy otrzymują dofinansowanie na podstawie uchwały B Rady Miejskiej w A. Warunkiem wypłaty jest wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej zgodnie z obowiązującym prawem, w tym ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.), a także ustawą z dnia 1 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268, z późn. zm.), ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. z 2018 r. poz. 650, z późn. zm.). Środki finansowe na realizację ww. zadania pochodzić będą z pożyczki otrzymanej przez Gminę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w D. Środki te staną się środkami Gminy.

Sposób przekazania dotacji:

1.

każdy Wnioskodawca podpisze z Gminą A i Wykonawcą trójstronną umowę na realizację zadania,

2.

po zakończeniu zadania Wykonawca wystawi Wnioskodawcy rachunek lub fakturę, która będzie płatna w części wkładu własnego przez samego Wnioskodawcę oraz w pozostałej części w wysokości przyznanego dofinansowania przez Gminę.

Wnioskodawcy otrzymają dofinansowanie na podstawie uchwały B Rady Miejskiej w A, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 400a ust. 1 pkt 2 i przede wszystkim art. 403 ust. 4-6 ustawy - Prawo ochrony środowiska.

Końcowymi Beneficjentami są Wnioskodawcy, będący osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej oraz prowadzącymi działalność gospodarczą (pomoc de minimis) - właściciele budynków.

Mając na uwadze powyższe wskazać należy, że aby wypłacone świadczenie (dotacja) korzystało ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych winno być uzyskane:

* z budżetu państwa lub

* z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Otrzymane z powyższych źródeł świadczenie musi ponadto stanowić dotację w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.). Oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie z art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na podstawie art. 127 ust. 1 ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na:

1.

finansowanie lub dofinansowanie:

a.

zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom

samorządu terytorialnego ustawami,

b.

ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,

c.

bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,

d.

zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,

e.

zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,

f.

kosztów realizacji inwestycji;

2.

dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Dotacjami celowymi zgodnie z art. 127 ust. 2 są także środki przeznaczone na:

1.

realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 pkt 6, wydatkowane przez podmioty realizujące te programy, inne niż państwowe jednostki budżetowe;

2.

realizację projektów pomocy technicznej finansowanych z udziałem środków europejskich i środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b;

3.

finansowanie lub dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty, ze środków przekazywanych przez jednostki, o których mowa w art. 9 pkt 5, 7 i 14;

4.

realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5;

5.

współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

6.

wyprzedzające finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej, o którym mowa w odrębnych przepisach, w części podlegającej refundacji ze środków Unii Europejskiej.

Stosownie do art. 221 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań.

Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia (art. 221 ust. 4 ww. ustawy).

Na podstawie art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.), do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6 (art. 403 ust. 3 ww. ustawy).

Stosownie do treści art. 403 ust. 4 ustawy - Prawo ochrony środowiska, finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

1.

podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:

a.

osób fizycznych,

b.

wspólnot mieszkaniowych,

c.

osób prawnych,

d.

przedsiębiorców;

2.

jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.

Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały (art. 403 ust. 5 cyt. ustawy).

Udzielenie dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, następuje na podstawie umowy zawartej przez gminę lub powiat z podmiotami określonymi w ust. 4. W przypadku gdy dotacja stanowi pomoc publiczną lub pomoc de minimis jej udzielenie następuje z uwzględnieniem warunków dopuszczalności tej pomocy określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej (art. 403 ust. 6 cyt. ustawy).

Mając na uwadze przedstawiony opis zdarzenia przyszłego oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że udzielane przez Wnioskodawcę - jednostkę samorządu terytorialnego - dotacje celowe (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych) na dofinansowanie kosztów budowy nowych przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej, stanowić będą dla mieszkańców Gminy przychód korzystający ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia dla ww. mieszkańców, którzy skorzystają z przedmiotowej dotacji i uzyskają przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy, informacji, o której mowa w art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT-11). Do sporządzenia tej informacji obowiązane są osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w X, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl