0115-KDIT2.4011.47.2024.1.ENB - Opodatkowanie świadczeń otrzymanych przez uczestnika pracowniczego programu emerytalnego prowadzonego w Wielkiej Brytanii

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 lutego 2024 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDIT2.4011.47.2024.1.ENB Opodatkowanie świadczeń otrzymanych przez uczestnika pracowniczego programu emerytalnego prowadzonego w Wielkiej Brytanii

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 stycznia 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. opodatkowania świadczeń otrzymanych przez uczestnika Pracowniczego Programu Emerytalnego prowadzonego w Wielkiej Brytanii.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Od 19 czerwca 2008 r., podjął Pan pracę za granicą w spółce X Ltd. z siedzibą w Wielkiej Brytanii, a od marca 2009 r., przystąpił Pan do brytyjskiego pracowniczego programu emerytalnego, gdzie gromadził Pan wyłącznie środki pochodzące z pracowniczego programu emerytalnego utworzonego przez X Ltd. w funduszu (...). W związku z wykonywaną pracą posiada Pan status rezydenta podatkowego w Wielkiej Brytanii, a osiągane przez Pana dochody podlegają opodatkowaniu w tym kraju. Ponadto posiada Pan obywatelstwo polskie oraz miejsce stałego zamieszkania na terytorium kraju. W Polsce znajduje się Pana centrum interesów życiowych. W Polsce składa Pan zeznania podatkowe PIT-36 wraz z załącznikiem PIT-ZG, w których to zeznaniach ujawnia Pan dochody uzyskane w Wielkiej Brytanii. Od 1 stycznia 2024 r. przeszedł Pan na polską emeryturę, jak również zaprzestał pracy na rzecz X ltd. Od tego momentu nabył Pan uprawnienia do świadczeń pochodzących ze środków zgromadzonych w powołanym wyżej pracowniczym funduszu emerytalnym. Środki będą wypłacane w wariancie 1000 funtów brytyjskich miesięcznie, płatnych do całkowitego wykorzystania zgromadzonych w tym funduszu środków. Wskazane powyżej płatności nie będą podlegały opodatkowaniu w Wielkiej Brytanii, bowiem łączna wartość wypłat w ciągu roku podatkowego nie przekroczy w Wielkiej Brytanii kwoty wolnej od podatku (personal allowance), która obecnie wynosi 12.570 funtów brytyjskich.

Wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie odnosi się do dochodów pochodzących z emerytury polskiej (wypłacanej przez ZUS), jak również nie odnosi się do państwowej emerytury brytyjskiej (state pension), od których zarówno uregulowania brytyjskie, jak i przepisy polskiego prawa podatkowego, nie przewidują zwolnień od opodatkowania.

Przedmiotowy wniosek odnosi się wyłącznie do przyszłych świadczeń pochodzących ze środków pracowniczego programu emerytalnego prowadzonego w Wielkiej Brytanii.

W okresie którego dotyczy przedmiotowy wniosek będzie miał Pan miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Polsce. W Polsce będzie miał Pan rezydencję podatkową, oraz nieograniczony obowiązek podatkowy. Wypłata środków nastąpi z pracowniczego programu emerytalnego utworzonego i działającego w oparciu o przepisy obowiązujące w Wielkiej Brytanii dotyczące pracowniczych programów emerytalnych.

Wypłata środków nastąpi z pracowniczego programu emerytalnego w rozumieniu dyrektywy 2003/41/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie działalności instytucji pracowniczych programów emerytalnych oraz nadzoru nad takimi instytucjami (Dz.Urz.UEL 235 z dnia 23 września 2003 r.). Wypłata środków będzie następowała w związku z uprawnieniem powstałym w związku z osiągnięciem wieku emerytalnego. Wypłaty będą stanowiły jedno ze źródeł utrzymania po przejściu na emeryturę.

Pytanie

1) Czy wypłaty z brytyjskiego programu emerytalnego, na którym gromadzone są środki pochodzące wyłącznie z pracowniczego programu emerytalnego utworzonego przez X ltd. prowadzonego przez (...) będą zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce?

2) Czy wypłaty dokonane na rzecz uposażonych po śmierci uczestnika funduszu, a pochodzące z brytyjskiego programu emerytalnego na którym gromadzone są środki pochodzące wyłącznie z pracowniczego programu emerytalnego utworzonego przez X ltd. i prowadzonego przez (...), będą zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie nr 1. W zakresie pytania oznaczonego w niniejszej interpretacji nr 2 - zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Pana stanowisko w sprawie

Zgodnie z postanowieniami przepisu art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Zgodnie zaś z przepisem art. 21 ust. 1 pkt 58b ustawy, zwolnione od podatku są wypłaty środków zgromadzonych w programie emerytalnym dokonane na rzecz uczestnika lub osób uprawnionych do tych środków po śmierci uczestnika, z zastrzeżeniem ust. 33. Zgodnie z przepisem art. 21 ust. 33 ustawy, przez pracownicze programy emerytalne rozumie się pracownicze programy emerytalne utworzone i działające w oparciu o przepisy dotyczące pracowniczych programów emerytalnych obowiązujące w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub w innych państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej. Zważywszy na to, że opisany powyżej pracowniczy program emerytalny, spełnia wymogi określane przepisem art. 21 ust. 33 ustawy, stoi Pan na stanowisku, że wypłaty z brytyjskiego pracowniczego programu emerytalnego dokonane na rzecz uczestnika tego programu, podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce, na mocy zwolnienia określonego przepisem art. 21 ust. 1 pkt 58b ustawy. Nadmienia Pan, że stanowisko takie jest zbieżne z linią orzeczniczą, tj. orzeczeniem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie wydanym w dniu 24 kwietnia 2010 r. w sprawie sygn. akt III SA/Wa 1826/09, jak również orzeczeniem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu wydanym w dniu 27 października 2009 r. w sprawie sygn. akt I SA/Po 762/09.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Na podstawie art. 4a ww. ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Inaczej mówiąc, od miejsca zamieszkania zależy czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Nieograniczonym obowiązkiem podatkowym objęci są podatnicy, którzy w Polsce mają miejsce zamieszkania. Podlegają oni obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów.

Z opisu zdarzenia wynika, że od 19 czerwca 2008 r., podjął Pan pracę za granicą w spółce z siedzibą w Wielkiej Brytanii, a od marca 2009 r., przystąpił Pan do brytyjskiego pracowniczego programu emerytalnego, gdzie gromadził Pan wyłącznie środki pochodzące z pracowniczego programu emerytalnego utworzonego przez spółkę w funduszu (...). W związku z wykonywaną pracą posiada Pan status rezydenta podatkowego w Wielkiej Brytanii, a osiągane przez Pana dochody podlegają opodatkowaniu w tym kraju. Ponadto posiada Pan obywatelstwo polskie oraz miejsce stałego zamieszkania na terytorium kraju. W Polsce znajduje się Pana centrum interesów życiowych. W Polsce składa Pan zeznania podatkowe PIT-36 wraz z załącznikiem PIT-ZG, w których to zeznaniach ujawnia Pan dochody uzyskane w Wielkiej Brytanii. Od 1 stycznia 2024 r. przeszedł Pan na polską emeryturę, jak również zaprzestał pracy na rzecz spółki. Od tego momentu nabył Pan uprawnienia do świadczeń pochodzących ze środków zgromadzonych w powołanym wyżej pracowniczym funduszu emerytalnym. Środki będą wypłacane w wariancie 1000 funtów brytyjskich miesięcznie, płatnych do całkowitego wykorzystania zgromadzonych w tym funduszu środków. Wskazane powyżej płatności nie będą podlegały opodatkowaniu w Wielkiej Brytanii, bowiem łączna wartość wypłat w ciągu roku podatkowego nie przekroczy w Wielkiej Brytanii kwoty wolnej od podatku (personal allowance), która obecnie wynosi 12.570 funtów brytyjskich. Pana wniosek odnosi się wyłącznie do przyszłych świadczeń pochodzących ze środków pracowniczego programu emerytalnego prowadzonego w Wielkiej Brytanii.

W okresie którego dotyczy wniosek będzie miał Pan miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w Polsce. W Polsce będzie miał Pan rezydencję podatkową, oraz nieograniczony obowiązek podatkowy. Wypłata środków nastąpi z pracowniczego programu emerytalnego utworzonego i działającego w oparciu o przepisy obowiązujące w Wielkiej Brytanii dotyczące pracowniczych programów emerytalnych.

Wypłata środków nastąpi z pracowniczego programu emerytalnego w rozumieniu dyrektywy 2003/41/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie działalności instytucji pracowniczych programów emerytalnych oraz nadzoru nad takimi instytucjami (Dz.Urz.UEL 235 z dnia 23 września 2003 r.). Wypłata środków będzie następowała w związku z uprawnieniem powstałym w związku z osiągnięciem wieku emerytalnego. Wypłaty będą stanowiły jedno ze źródeł utrzymania po przejściu na emeryturę.

Z opisu zdarzenia wynika, że będzie Pan otrzymywał wypłaty z pracowniczego programu emerytalnego z Wielkiej Brytanii, zatem w odniesieniu do tych świadczeń zastosowanie znajdą uregulowania zawarte w Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i zysków majątkowych, podpisanej w Londynie dnia 20 lipca 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 250, poz. 1840) zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, sporządzoną w Paryżu dnia 24 listopada 2016 r., podpisaną w Paryżu dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1369).

W myśl art. 17 ust. 1 ww. Konwencji polsko-brytyjskiej:

Z zastrzeżeniem postanowień artykułu 18 ustęp 2 niniejszej Konwencji, emerytury, renty i inne podobne wynagrodzenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

Natomiast zgodnie z art. 17 ust. 2 ww. Konwencji:

Bez względu na postanowienia ustępu 1 niniejszego artykułu, jednorazowe wypłaty w ramach systemu emerytalnego utworzonego w jednym Umawiającym się Państwie i wypłacane na rzecz osoby mającej miejsce zamieszkania w drugim Umawiającym się Państwie podlegają opodatkowaniu tylko w pierwszym wymienionym Państwie.

Artykuł 18 ust. 2 Konwencji stanowi zaś, że:

a) Jakakolwiek emerytura wypłacana lub pochodząca z funduszy utworzonych przez Umawiające się Państwo, lub jego jednostkę terytorialną albo organ lokalny, osobie fizycznej z tytułu świadczenia usług na rzecz tego Państwa lub jego jednostki terytorialnej lub organu lokalnego, podlega opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

b) Bez względu na postanowienia punktu a) niniejszego ustępu, taka emerytura podlega opodatkowaniu tylko w drugim Umawiającym się Państwie, jeśli osoba ma miejsce zamieszkania w tym Państwie i jest obywatelem tego Państwa.

Wskazane przepisy jednoznacznie regulują, że co do zasady emerytura wypłacana z Wielkiej Brytanii osobie, która ma miejsce zamieszkania w Polsce - podlega opodatkowaniu tylko w Polsce. Wyjątek od tej reguły stanowią jednorazowe wypłaty w ramach systemu emerytalnego utworzonego w danym Państwie, które podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, oraz emerytury z funduszy publicznych, których zasady opodatkowania reguluje art. 18 ust. 2 Konwencji.

Konwencja między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku nie definiuje co należy rozumieć przez określenie "emerytury i inne podobne wynagrodzenia".

Zgodnie z Komentarzem do art. 18 Konwencji Modelowej OECD rodzaje wypłat objętych tym artykułem obejmują nie tylko emerytury wypłacane bezpośrednio byłym pracownikom najemnym, lecz również innym beneficjentom (...) oraz inne podobne świadczenia, np. renty starcze z tytułu dawnego zatrudnienia. Różne wypłaty mogą być dokonywane na rzecz pracownika po ustaniu jego zatrudnienia. Kwestię, czy takie wypłaty są objęte art. 18 można ocenić w zależności od ich istoty, z uwzględnieniem faktów i okoliczności, w których są dokonywane.

Co do zasady termin "emerytury i podobne świadczenia" oznacza wynagrodzenie, które jest wypłacane po przejściu na emeryturę i które w pierwszej kolejności, aczkolwiek nie wyłącznie, ma na celu zabezpieczenie źródła utrzymania osobie je otrzymującej (Klaus Vogel on Double Taxation Convention A commentary to the OECD -, UN-, US Model Conventions for the Avoidance of Double Taxation on Income and Capital With Particular Reference to German Treaty Practice, Third Edition, Kluwer Law International, str. 1006, Nb 11 oraz str. 1008, Nb 14).

W świetle powyższego, uregulowania te znajdą zastosowanie również do wypłat z pracowniczego programu emerytalnego z Wielkiej Brytanii, które będzie Pan otrzymywał.

Oznacza to, że świadczenia, które będzie Pan otrzymywał z Wielkiej Brytanii z pracowniczego programu emerytalnego - na podstawie art. 17 ust. 1 Konwencji polsko-brytyjskiej - będą podlegały opodatkowaniu tylko w Polsce według zasad wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 tej ustawy:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści tego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy, bądź od których zaniechano poboru podatku, w drodze rozporządzenia.

Na podstawie art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Źródłami przychodów są: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

W świetle art. 12 ust. 7 ww. ustawy,

Przez emeryturę lub rentę rozumie się łączną kwotę świadczeń emerytalnych i rentowych, w tym kwoty emerytur kapitałowych wypłacanych na podstawie ustawy o emeryturach kapitałowych, wraz ze wzrostami i dodatkami, z wyłączeniem dodatków rodzinnych i pielęgnacyjnych oraz dodatków dla sierot zupełnych do rent rodzinnych; rentą lub rentą rodzinną jest również świadczenie pieniężne, o którym mowa w ustawie z dnia 8 lutego 2023 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia (Dz. U. poz. 658).

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 1 pkt 58 ww. ustawy:

Wolne od podatku dochodowego są wypłaty:

a)

transferowe środków zgromadzonych w ramach pracowniczego programu emerytalnego do innego pracowniczego programu emerytalnego lub na indywidualne konto emerytalne w rozumieniu przepisów o indywidualnych kontach emerytalnych,

b)

środków zgromadzonych w pracowniczym programie emerytalnym dokonane na rzecz uczestnika lub osób uprawnionych do tych środków po śmierci uczestnika,

c)

środków zgromadzonych w grupowej formie ubezpieczenia na życie związanej z funduszem inwestycyjnym lub w innej formie grupowego gromadzenia środków na cele emerytalne dla pracowników - do pracowniczego programu emerytalnego, zgodnie z przepisami o pracowniczych programach emerytalnych

- z zastrzeżeniem ust. 33.

Przy czym, jak wynika z ust. 33 ww. przepisu:

Przez pracownicze programy emerytalne rozumie się pracownicze programy emerytalne utworzone i działające w oparciu o przepisy dotyczące pracowniczych programów emerytalnych obowiązujące w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub w innych państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.

Zatem co do zasady wypłaty środków zgromadzonych w pracowniczym programie emerytalnym dokonane na rzecz jego uczestnika korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym w Polsce. Jednakże - co istotne - dotyczy to wyłącznie pracowniczych programów emerytalnych działających w oparciu o stosowne przepisy obowiązujące w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub w innych państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.

Wielka Brytania aktualnie nie jest członkiem żadnej z tych organizacji. Do wypłat z pracowniczego programu emerytalnego utworzonego i działającego w oparciu o przepisy obowiązujące w Wielkiej Brytanii powyższe zwolnienie nie znajdzie zatem zastosowania.

W konsekwencji, uznać należy, że wypłaty z pracowniczego programu emerytalnego z Wielkiej Brytanii, które będzie Pan otrzymywał, będą podlegały opodatkowaniu wyłącznie w Polsce zgodnie z powołanymi wyżej przepisami Konwencji polsko-brytyjskiej oraz ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Otrzymane przez Pana wypłaty z pracowniczego programu emerytalnego z Wielkiej Brytanii, będą stanowiły przychód, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 12 ust. 7 ww. ustawy, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym i wykazaniu w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym został otrzymany.

Odnosząc się do powołanych we wniosku orzeczeń sądów administracyjnych należy wskazać, że zostały ono wydane w indywidualnych sprawach i tylko w tych sprawach są wiążące.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

* Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 z późn. zm.; (dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl