0115-KDIT1.4011.279.2022.2.MST - Wydatki na kryptowaluty jako koszt podatkowy

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 29 lipca 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDIT1.4011.279.2022.2.MST Wydatki na kryptowaluty jako koszt podatkowy

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest:

- nieprawidłowe w części dotyczącej ustalania wysokości nierozliczonych w latach 2019-2020 kosztów, oraz

- prawidłowe w pozostałym zakresie.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 kwietnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie rozliczenia kosztów na zakup kryptowalut poniesionych w latach 2019-2021. Uzupełnił go Pan - w odpowiedzi na wezwanie organu - 4 lipca 2022 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Posiada Pan obywatelstwo polskie. W okresie od 28 października 2013 r. do 25 października 2021 r. zamieszkiwał Pan w Wielkiej Brytanii, będąc w tym czasie brytyjskim rezydentem podatkowym. Jest Pan kawalerem i nie posiadał ani nie posiada nieruchomości w Polsce. Centrum interesów osobistych i ośrodek interesów życiowych znajdował się w czasie pobytu w Wielkiej Brytanii. Od 26 października 2021 r. przebywa Pan w Polsce. W listopadzie 2021 r. zarejestrował się Pan w Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna, a od 1 marca 2022 r. przyznano Panu stypendium stażowe z Urzędu Pracy.

W czasie pobytu w Wielkiej Brytanii od samego początku uzyskiwał Pan dochody z pracy i rozliczał je jako podatkowy rezydent brytyjski. Inwestycje w kryptowaluty rozpoczął Pan pod koniec 2018 r. Zyski z transakcji kapitałowych zaczął Pan uzyskiwać w brytyjskim roku podatkowym 2020/2021, korzystając z usług firm prowadzących serwisy wymiany walut wirtualnych na waluty obce, w tym funty brytyjskie. Ze względu na rezydencję podatkową w Wielkiej Brytanii zyski z tego rodzaju transakcji podlegały opodatkowaniu w Wielkiej Brytanii jako zyski z transakcji kapitałowych, a działalność ta nie stanowiła działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów prawa Wielkiej Brytanii. Zyski z tych transakcji rozliczył Pan z brytyjskim urzędem podatkowym. Zyski z roku podatkowego 2021/2022 rozpoczynającego się od dnia 6 kwietnia 2021 r. do dnia wyjazdu z Wielkiej Brytanii, tj. do 25 października 2021 r., jest Pan zobowiązany rozliczyć z brytyjskim urzędem podatkowym. Przepływy finansowe wynikające z tych działań były realizowane w postaci przelewów bankowych przy wykorzystaniu Pana prywatnego rachunku bankowego w funtach brytyjskich, prowadzonego przez bank położony w Wielkiej Brytanii.

W listopadzie 2021 r., po przybyciu do Polski dokonał Pan sprzedaży części kryptowalut z wymianą na funty brytyjskie, które po przeliczeniu ich na złote po kursie średnim NBP z dnia roboczego poprzedzającego datę uzyskania przychodu należy wykazać jako przychód w zeznaniu rocznym PIT-38 za 2021 rok. Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych określają, że przychód ze sprzedaży kryptowaluty obniżają koszty nabycia kryptowaluty, a koszty uzyskania przychodów są potrącane w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione. Nadwyżka kosztów uzyskania przychodów nad przychodami z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej uzyskanymi w poprzednim roku podatkowym powiększa koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej poniesione w następnym roku podatkowym.

Uzupełnienie wniosku

Zyski z transakcji kapitałowych za lata podatkowe 2018-2021 rozliczył Pan z brytyjskim urzędem podatkowym, korzystając z usług agencji podatkowej, a zyski roku podatkowego 2021-2022 rozpoczynającego się od dnia 6 kwietnia 2021 r. do dnia wyjazdu z Wielkiej Brytanii, tj. do 25 października 2021 r., zostaną również rozliczone z brytyjskim urzędem podatkowym przez ww. agencję w wymaganym terminie. Przychody ze sprzedaży kryptowalut były rozliczane metodą proporcjonalnego łączenia ich z konkretnymi kosztami. W systemie brytyjskim rozliczenie następuje w dniu sprzedaży kryptowaluty i do odpowiedniej ilości sprzedanej parowane są proporcjonalne do niej koszty zakupu wyliczane na podstawie ilości sprzedanych sztuk i przypisanych do nich kosztów zakupu przypadających na sztukę. Jednocześnie każda transakcja sprzedaży rozliczana jest bieżąco w dniu sprzedaży i dzień sprzedaży przyporządkowuje ją do rozliczenia w danym roku podatkowym niezależnie, czy zakup nastąpił za walutę fiducjarną czy też inną kryptowalutę i niezależnie od tego, kiedy on nastąpił. W metodzie tej każda transakcja sprzedaży ma przypadający na nią koszt (nawet jeśli w pewnych przypadkach np. darowizny jest on zerowy) i wynika z niej zysk, strata lub stan neutralny i dopiero zestawienie wszystkich transakcji pozwala ustalić finalny zysk, stratę lub stan neutralny na dany rok podatkowy. Działalność ta nie stanowiła działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów prawa Wielkiej Brytanii.

Koszty poniesione w roku 2021 na zakup kryptowalut zostaną uwzględnione w zeznaniu podatkowym proporcjonalnie - według zasad opisanych powyżej - w odpowiedniej części do przychodów uzyskanych od początku brytyjskiego roku podatkowego, czyli od 6 kwietnia 2021 r. do 25 października 2021 r. włącznie, w ramach rozliczenia z brytyjskim urzędem skarbowym.

Koszty nabycia kryptowalut zakupionych w latach 2019-2020 zostały rozliczone proporcjonalnie do uzyskanych przychodów ze zbycia w Wielkiej Brytanii według zasad wyżej opisanych. Jednocześnie znaczna część zakupiona w latach 2019-2020 po powrocie do Polski była nadal w Pana posiadaniu i nie zbywał Pan jakiejkolwiek ilości z tej części w okresie od 26 października 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

Po powrocie do Polski, czyli od 26 października 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. nie ponosił Pan kosztów na zakup walut wirtualnych w rozumieniu polskiego prawa podatkowego, tj. nie kupował Pan żadnych aktywów za gotówkę. Dokonywał Pan jedynie kilku drobnych transakcji wymiany kryptowaluty na inną kryptowalutę.

Pojęcie "poniesionych kosztów na zakup kryptowalut w roku podatkowym 2021" należy odnieść tylko do kosztów uzyskania przychodów poniesionych na wskazany cel w roku podatkowym 2021, w którym był Pan rezydentem podatkowym Wielkiej Brytanii. Po przybyciu do Polski w PIT-38 złożonym za okres od 26 października 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. jako koszt uzyskania przychodów wykazał Pan w poz. 35 PIT-38 poniesione w roku podatkowym 2021 koszty zakupu kryptowaluty w czasie rezydencji podatkowej w Wielkiej Brytanii, ustalając je w oparciu o ilość kryptowalut, których był Pan posiadaczem na dzień 26 października 2021 r. i ich średni koszt jednostkowy zakupu. Następnie przeliczył Pan całkowity koszt zakupu dla każdej kryptowaluty, którą Pan posiadał na ww. dzień z funtów na polskie złote według kursu NBP na dzień poprzedzający transakcję zakupu. W poz. 36 PIT-38 zostały wykazane pozostałe, nierozliczone koszty nabycia kryptowalut zakupionych i nierozliczonych w czasie trwania rezydencji brytyjskiej jako koszty uzyskania przychodów poniesione w latach ubiegłych i niepotrącone w poprzednich latach podatkowych.

"Nierozliczone koszty w latach 2019-2020" rzeczywiście oznaczają nadwyżkę kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej nad przychodami uzyskanymi w latach 2019-2020 z odpłatnego zbycia takiej waluty, które poniósł Pan będąc rezydentem podatkowym Wielkiej Brytanii. Nierozliczone koszty w latach 2019-2020 stanowią zakupione w tych latach kryptowaluty, których był Pan posiadaczem na dzień 26 października 2021 r., a których wartość ustalił Pan w oparciu o posiadaną ilość na ten dzień i średnią arytmetyczną cenę dla wszystkich zakupionych w tym okresie partii i kurs PLN/GBP Narodowego Banku Polskiego na dzień 31 sierpnia 2019 r.

Pytanie

W jaki sposób ustalić wysokość poniesionych kosztów na zakup kryptowalut w roku podatkowym 2021 oraz nierozliczonych kosztów w latach 2019 i 2020?

Pana stanowisko w sprawie

W związku ze zmianą rezydencji podatkowej w trakcie roku podatkowego, jak również zmianą sposobu potrącenia kosztów uzyskania przychodów, pomimo wątpliwości w zakresie rozliczenia kosztów uważa Pan, że do rozliczenia zysku/straty za rok 2021 należałoby ująć nierozliczone koszty nabycia kryptowaluty (zakupione i do dnia dzisiejszego niesprzedane kryptowaluty) w czasie rezydencji brytyjskiej w roku 2021, a pozostałe kryptowaluty nabyte przed rokiem 2021, nierozliczone w okresie rezydencji brytyjskiej, wykazać jako koszty uzyskania przychodów poniesione w latach ubiegłych i niepotrącone w poprzednich latach podatkowych.

Koszty uzyskania przychodów poniesione w roku podatkowym 2021 ustali Pan w oparciu o dostępne w systemie daty zakupu i przeliczy kryptowaluty, które posiadał na dzień 26 października 2021 r. z funtów na polskie złote według kursu NBP na dzień poprzedzający transakcję zakupu.

W związku z tym, że do czasu Pana przyjazdu na stałe do Polski wszystkie transakcje rozliczał Pan w funtach, przeliczenie kosztów zakupu na polskie złote jest problematyczne w przypadku transakcji zakupu dokonanych w latach 2019 i 2020, które chciałby Pan zaliczyć i przenieść na poczet kosztów uzyskania przychodu niepotrąconych w latach poprzednich. Wynika to z faktu, że kryptowalutę kupowaną w kilku partiach w roku 2019 kupował Pan na giełdzie, która została zlikwidowana, a wszelkie dane odnośnie dat, w których dokonywał Pan zakupu zostały usunięte i nie może ich Pan odzyskać. Przez to niemożliwe w Pana przypadku jest ustalenie kursu (ceny) kryptowaluty dla każdej z partii w przeliczeniu na PLN według ww. zasad.

W dalszym ciągu jest Pan posiadaczem znacznej większości tych kryptowalut, ponieważ do czasu zamknięcia wspomnianej giełdy (X) przeniósł Pan środki na portfel prywatny. Mała część zakupionej partiami w 2019 r. kryptowaluty została sprzedana i rozliczona z urzędem brytyjskim. Jeśli chodzi o pozostałe dane kupowanej partiami kryptowaluty, to dla każdej partii na bieżąco zapisywał Pan kwotę zakupu w funtach i dodatkowo w dolarach przeliczonych z funtów na dany dzień (dokładna data nie była zapisywana jak wyżej Pan wspomniał), kurs (cena) w funtach i dolarach oraz zakupiona ilość kryptowaluty. Po dokonanych zakupach została wyliczona średnia arytmetyczna cena dla wszystkich partii.

Dla ścisłości jest Pan w stanie określić okres zakupów wszystkich partii i - według Pana wiedzy - był to okres pomiędzy kwietniem a sierpniem 2019 r., dlatego też Pana stanowisko jest takie, aby przyjąć dla wyliczeń kosztów zakupu w PLN dzień 31 sierpnia 2019 r. i kurs PLN/GBP Narodowego Banku Polskiego z tego dnia oraz obliczoną wcześniej średnią cenę zakupu w funtach wraz z pozostałą ilością kryptowaluty, którą posiadał Pan na dzień 26 października 2021 r., czyli dzień przyjazdu na stałe do Polski.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 z późn. zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy, jednym ze źródeł przychodów są:

kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy:

Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej.

Jak stanowi art. 17 ust. 1f analizowanej ustawy:

Przez odpłatne zbycie waluty wirtualnej rozumie się wymianę waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub regulowanie innych zobowiązań walutą wirtualną.

Natomiast wymiana pomiędzy walutami wirtualnymi jest obojętna podatkowo. Zamiana kryptowaluty na inną kryptowalutę nie jest traktowana jako odpłatne zbycie tej waluty i tym samym nie jest opodatkowana podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Według art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej oznacza to walutę wirtualną w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Na podstawie art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2020 r. poz. 971 z późn. zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej rozumie się przez to cyfrowe odwzorowanie wartości, które nie jest:

a)

prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne banki centralne lub inne organy administracji publicznej,

b)

międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,

c)

pieniądzem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,

d)

instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi,

e) wekslem lub czekiem - oraz jest wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także może być elektronicznie przechowywane lub przeniesione albo może być przedmiotem handlu elektronicznego.

W świetle przytoczonych przepisów, przychody jakie uzyskał Pan z odpłatnego zbycia walut wirtualnych stanowią przychody z kapitałów pieniężnych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 30b ust. 1a ustawy:

Od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Zgodnie natomiast z art. 30b ust. 1b ww. ustawy:

Dochodem z odpłatnego zbycia walut wirtualnych jest osiągnięta w roku podatkowym różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia walut wirtualnych a kosztami uzyskania przychodów określonymi na podstawie art. 22 ust. 14-16.

Stosownie do treści art. 30b ust. 6 pkt 2 cytowanej ustawy:

Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1, wykazać dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia walut wirtualnych i obliczyć należny podatek dochodowy.

Z kolei w świetle art. 30b ust. 6a ustawy:

W zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1, podatnik wykazuje koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 22 ust. 14-16, także wtedy, gdy w roku podatkowym nie uzyskał przychodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych.

Kwestia kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej uregulowana została w art. 22 ust. 14-16 oraz art. 23 ust. 1 pkt 38d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

I tak, zgodnie z art. 22 ust. 14 ww. ustawy:

Koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej stanowią udokumentowane wydatki bezpośrednio poniesione na nabycie waluty wirtualnej oraz koszty związane ze zbyciem waluty wirtualnej, w tym udokumentowane wydatki poniesione na rzecz podmiotów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

W myśl art. 22 ust. 15 ustawy:

Koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 14, są potrącane w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione, z zastrzeżeniem ust. 16.

W świetle art. 22 ust. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Nadwyżka kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 14, nad przychodami z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej uzyskanymi w roku podatkowym powiększa koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej poniesione w następnym roku podatkowym.

Jak wynika przy tym z art. 23 ust. 1 pkt 38d ustawy:

Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów poniesionych wydatków związanych z zamianą waluty wirtualnej na inną walutę wirtualną.

Wprowadzone regulacje w zakresie rozliczania kosztów uzyskania przychodów związanych z walutami wirtualnymi nie zawierają ograniczenia co do maksymalnego terminu, w jakim koszty te powinny zostać rozliczone. Jeśli w danym roku podatnik poniesie wydatki na nabycie waluty wirtualnej i w rozliczeniu rocznym koszty te przewyższą przychód uzyskany ze zbycia takiej waluty wirtualnej (bądź też w danym roku podatnik w ogóle nie uzyska przychodu z tego tytułu) to wykazana nadwyżka kosztów uzyskania przychodów powiększy koszty z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej poniesione w następnym roku podatkowym. Tym samym, w kolejnym roku ww. nadwyżka będzie traktowana w sposób tożsamy do kosztów ponoszonych na bieżąco. Jeśli w tym "kolejnym roku" koszty uzyskania przychodów (tj. koszty poniesione na bieżąco w tym kolejnym roku oraz koszty przeniesione z roku poprzedniego) znów przewyższą przychód ze zbycia waluty wirtualnej - ponownie nadwyżka powiększy koszty z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej poniesione w następnym roku podatkowym.

W przedmiotowej sprawie kosztami uzyskania przychodu ze sprzedaży walut wirtualnych są koszty poniesione przez Pana na zakup kryptowalut w roku 2021, w którym dokonał Pan zmiany rezydencji podatkowej oraz nierozliczone koszty z lat ubiegłych, tj. 2019-2020, kiedy był Pan rezydentem Wielkiej Brytanii. Z uwagi na rezydencję podatkową innego państwa nie miał Pan obowiązku wykazywania ww. kosztów w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1. Koszty te zasadnie wykazał Pan w zeznaniu PIT-38 składanym za rok 2021, kiedy wrócił Pan do Polski i dokonał sprzedaży części kryptowalut.

Pana wątpliwość budzi ponadto kwestia prawidłowości ustalenia wysokości kosztów uzyskania przychodów poniesionych w walutach obcych. Jak wynika z art. 11a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.

Prawidłowe jest zatem Pana stanowisko odnośnie ustalenia wysokości kosztów poniesionych w roku 2021 z uwzględnieniem dat zakupu kryptowalut i kursu NBP na dzień poprzedzający transakcję zakupu.

Z uwagi na brak odmiennej zasady przeliczania kosztów poniesionych w walutach obcych na złote, niż zasada wynikająca z art. 11a ust. 2 ustawy, nie sposób jednak zaaprobować Pana stanowiska w zakresie przyjęcia - dla wyliczeń nierozliczonych kosztów z lat ubiegłych - kursu PLN/GBP na dzień 31 sierpnia 2019 r., w którym to miesiącu prawdopodobnie dokonał Pan zakupu ostatniej partii kryptowalut. Jedynym przewidzianym przez ustawodawcę momentem, jaki należy brać pod uwagę przy przeliczaniu kosztów jest średni kurs z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu, czyli zakupu danej kryptowaluty.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Weryfikacja prawidłowości dokonanych obliczeń na potrzeby wykazania w zeznaniu podatkowym kosztów uzyskania przychodów nie jest elementem zastosowania przepisu - może być ona przeprowadzona dopiero na etapie ewentualnych, późniejszych postępowań podatkowych lub kontrolnych.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl