0115-KDIT1.4011.176.2022.1.MR

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 czerwca 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDIT1.4011.176.2022.1.MR

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej

3 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny z 24 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika. Treść wniosku wspólnego jest następująca:

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem

1) Zainteresowany będący stroną postępowania: L. Sp. z o.o.;

2) Zainteresowany niebędący stroną postępowania: G. N., ul. O., (...) X., (...).

Opis zdarzenia przyszłego

L. Sp. z o.o. (dalej: "Spółka") jest polskim rezydentem podatkowym, czynnym podatnikiem VAT i małym podatnikiem CIT w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 z późn. zm.; dalej: "ustawa o CIT"). Spółka prowadzi działalność w zakresie pozostałych pozaszkolnych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych. Spółka we wniosku występuje w roli zainteresowanego będącego stroną postępowania.

W roli zainteresowanego niebędącego stroną postępowania występuje Pan G. N., który jest osobą fizyczną i wspólnikiem Spółki (dalej: "Wspólnik" lub "Udziałowiec").

Łącznie we wniosku Spółka oraz Wspólnik występują jako "Zainteresowani".

Spółka spełnia wszystkie przesłanki, o których mowa w art. 28j oraz nie spełnia przesłanek negatywnych z art. 28k ustawy o CIT, w związku z czym uprawniona jest do wyboru opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, o którym mowa w rozdziale 6b ustawy o CIT (dalej: "ryczałt od dochodów spółek").

Spółka planuje wybór opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek. Zainteresowani powzięli wątpliwość, czy gdyby Spółka wybrała opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek i w ciągu roku wypłaciła udziałowcom zaliczki na poczet przyszłej dywidendy, to Spółka jako płatnik mogłaby pomniejszyć zaliczki na podatek z tytułu otrzymanych przez udziałowców zaliczek na poczet przewidywanej dywidendy o kwotę, o której mowa w art. 30a ust. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 z późn. zm.; dalej: "ustawa o PIT"), tj. o kwotę stanowiącą 90% kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału danego udziałowca w zysku Spółki liczonego na dzień nabycia przez niego prawa do wypłaty podzielonego zysku i należnego ryczałtu z tytułu zysku wypłaconego przez Spółkę.

Pytania

1. Czy, jeżeli Spółka wybierze opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek i w ciągu roku opodatkowania tym ryczałtem wypłaci udziałowcom zaliczki na poczet przyszłej dywidendy, Spółka - jako płatnik - będzie miała prawo pomniejszyć zaliczki na podatek dochodowy z tytułu otrzymanych przez udziałowców zaliczek na poczet przyszłej dywidendy o kwotę, o której mowa w art. 30a ust. 19 ustawy o PIT, tj. o kwotę stanowiącą 90% kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału danego udziałowca w zysku Spółki liczonego na dzień nabycia przez niego prawa do wypłaty podzielonego zysku i należnego ryczałtu od dochodów spółek z zysku podzielonego Spółki?

2. Jeżeli odpowiedź organu na pierwsze pytanie zadane przez Zainteresowanych będzie przecząca, to czy Wspólnik będzie miał prawo - po podjęciu przez Spółkę uchwały o podziale zysku - wystąpić z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych?

Państwa stanowisko w sprawie

W Państwa ocenie - w odniesieniu do pyt. nr 1 - zgodnie z art. 28m ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT opodatkowaniu ryczałtem podlega dochód odpowiadający wysokości zysku netto wypracowanego w okresie opodatkowania ryczałtem w części, w jakiej zysk ten został uchwałą o podziale lub pokryciu wyniku finansowego netto przeznaczony do wypłaty udziałowcom, akcjonariuszom albo wspólnikom (dochód z tytułu podzielonego zysku).

Natomiast w myśl art. 28m ust. 2 ustawy o CIT przepis ust. 1 pkt 1 stosuje się odpowiednio do wypłaty zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy (podzielonego zysku).

Zgodnie w powyższym przepisem wypłatę zaliczek na poczet przyszłej dywidendy należy traktować jak wypłatę podzielonego zysku i opodatkować ryczałtem od dochodów spółek.

W myśl przepisu art. 41 ust. 4ab ustawy o PIT spółki, które dokonują wypłaty należności z tytułu podzielonych zysków spółki osiągniętych w okresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek zgodnie z przepisami rozdziału 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, są obowiązane jako płatnicy pobierać zryczałtowany podatek dochodowy, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4, z uwzględnieniem zasad określonych w art. 30a ust. 19.

Natomiast w myśl art. 30a ust. 19 pkt 1 ustawy o PIT zryczałtowany podatek, obliczony zgodnie z ust. 1 pkt 4, od przychodów uzyskiwanych przez wspólnika z wypłat podzielonych zysków spółki osiągniętych przez tę spółkę w okresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zgodnie z przepisami rozdziału 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli pochodzą z podziału zysków z tego okresu wyodrębnionych w kapitale własnym spółki, pomniejsza się o kwotę stanowiącą 90% kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału wspólnika w zysku spółki liczonego na dzień nabycia przez niego prawa do wypłaty podzielonego zysku i należnego ryczałtu od dochodów spółek z zysku podzielonego tej spółki, z którego przychód ten został uzyskany - w przypadku przychodów z podzielonego zysku wypłaconych z zysków spółki opodatkowanych zgodnie z art. 28o ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dotyczy m.in. małych podatników CIT).

A zatem w przypadku podziału zysku, Spółka - jako mały podatnik CIT, który korzystałby ze stawki ryczałtu od dochodów spółek w wysokości 10% - miałaby obowiązek pomniejszenia zaliczek na podatek dochodowy udziałowców o kwotę stanowiącą 90% kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału danego udziałowca w zysku Spółki i należnego ryczałtu od dochodów spółek z zysku podzielonego Spółki.

W ocenie Zainteresowanych, w przypadku wypłaty udziałowcom w okresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek zaliczek na poczet przewidywanej dywidendy, Spółka - jako płatnik na mocy przepisu art. 41 ust. 4ab ustawy o PIT - będzie uprawniona do zastosowania pomniejszenia zaliczek na podatek dochodowy udziałowców zgodnie z art. 30a ust. 19 pkt 1 ustawy o CIT.

Przepis art. 30a ust. 19 pkt 1 ustawy o PIT dotyczący pomniejszenia zaliczki na podatek wspólnika odnosi się bowiem do przychodów uzyskiwanych przez wspólnika z wypłat podzielonych zysków spółki osiągniętych przez tę spółkę w okresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.

Natomiast zgodnie z art. 28m ust. 2 ustawy o CIT przepis dotyczący dochodu z tytułu podzielonego zysku (o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 1 ww. ustawy) stosuje się odpowiednio także do wypłaty zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy.

W związku z powyższym, skoro Spółka - zgodnie z art. 28m ust. 1 pkt 1 lit. a w zw. z ust. 2 ustawy o CIT - ma obowiązek opodatkować ryczałtem od dochodów spółek także zysk wypłacony wspólnikowi na poczet przyszłej dywidendy, Zainteresowani nie widzą podstaw, aby jednocześnie - przy wypłacie zaliczki na poczet przyszłej dywidendy - nie zastosować przepisu art. 30a ust. 19 ustawy o PIT, tj. pomniejszyć zaliczkę na podatek dochodowy wspólnika, któremu wypłacany jest zysk na poczet przyszłej dywidendy o kwotę stanowiącą 90% odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału tego wspólnika w zysku Spółki i ryczałtu od dochodów spółek należnego od dochodu z tytułu podzielonego zysku Spółki.

Jeżeli bowiem wypłatę zaliczki na poczet przyszłej dywidendy udziałowca traktuje się tak samo jak dochód z tytułu podzielonego zysku, zaś zaliczka na podatek wspólnika powinna być pomniejszona o odpowiedni procent ryczałtu należnego od dochodu z tytułu podzielonego zysku Spółki, to - zdaniem Zainteresowanych - prawidłowe jest podejście, zgodnie z którym także zaliczki na podatek dochodowy od przychodów uzyskanych z tytułu wypłat na rzecz udziałowca na poczet przyszłej dywidendy dokonywanych przez Spółkę w ciągu roku mogą zostać pomniejszone zgodnie z art. 30a ust. 19 ustawy o PIT.

W Państwa ocenie - w odniesieniu do pyt. nr 2 - w przypadku, gdy Spółka pobierze w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od przychodu uzyskanego przez wspólników z tytułu wypłaty zysku na poczet przyszłej dywidendy w pełnej wysokości, tj. nie zastosuje zmniejszenia, o którym mowa w art. 30a ust. 19 pkt 1 ustawy o PIT, Udziałowcowi będzie przysługiwało prawo do wystąpienia z wnioskiem o zwrot nadpłaconego podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 75 § 1 Ordynacji podatkowej.

Zgodnie bowiem z przepisem art. 75 § 1 ustawy Ordynacji podatkowej, jeżeli podatnik kwestionuje zasadność pobrania przez płatnika podatku albo wysokość pobranego podatku, może złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku.

Natomiast w myśl przepisu art. 75 § 3 Ordynacji podatkowej, jeżeli z przepisów prawa podatkowego wynika obowiązek złożenia zeznania (deklaracji), to podatnik, płatnik lub inkasent równocześnie z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty jest obowiązany złożyć skorygowane zeznanie (deklarację). Jeżeli zatem z przepisów prawa podatkowego nie wynika obowiązek złożenia zeznania (deklaracji), składany jest tylko wniosek o stwierdzenie nadpłaty.

Wskutek powyższego, w ocenie Zainteresowanych, jeżeli Spółka nie pomniejszy zaliczek na podatek dochodowy od przychodu z tytułu zaliczek wypłacanych udziałowcom na poczet przyszłej dywidendy zgodnie z art. 30a ust. 19 ustawy o PIT, Wspólnik - po podjęciu przez Spółkę uchwały o podziale zysku - będzie miał prawo odzyskać nadpłacony podatek dochodowy w ramach postępowania nadpłatowego na gruncie art. 75 Ordynacji podatkowej.

W przeciwnym razie przepis art. 30a ust. 19, zgodnie z którym Spółka obowiązana jest do pomniejszenia zryczałtowanego podatku od przychodów uzyskiwanych przez Wspólnika z wypłat podzielonych zysków Spółki o kwotę stanowiącą 90% kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału Wspólnika w zysku Spółki i należnego ryczałtu od dochodów spółek z zysku podzielonego Spółki, w ogóle nie miałby zastosowania.

Takie stanowisko w analogicznym stanie faktycznym przedstawił także Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 22 czerwca 2021 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.370.2021.1.KS, w której wskazał, że: "(...) w sytuacji, gdy Spółka dokonując wypłaty Wnioskodawcy zaliczki na poczet zysku rocznego pobierze podatek PIT nie pomniejszając go o część zaliczki na poczet podatku dochodowego od osób prawnych zapłaconej przez Spółkę do dnia wypłaty Wspólnikowi zaliczki na poczet udziału w zysku, a w zeznaniu rocznym Spółka wykaże i ureguluje zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do wystąpienia o zwrot nadpłaconego podatku PIT, poprzez złożenie przez Niego wniosku o stwierdzenie nadpłaty w zryczałtowanym podatku dochodowym oraz zwrot takiej nadpłaty na Jego rzecz przez właściwy urząd skarbowy".

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 z późn. zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 tej ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Do przychodów podatkowych zalicza się tylko takie przychody, które w danym momencie są trwałe, definitywne i bezwarunkowe. Nie będą to zatem jakiekolwiek przychody, lecz przychody, które stanowić będą trwałe przysporzenie majątkowe. Co do zasady więc, o zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów podlegających opodatkowaniu decyduje definitywny charakter tego przysporzenia w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono majątek podatnika (takie, którymi może rozporządzać jak właściciel).

Katalog źródeł przychodów został określony w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a wśród nich art. 10 ust. 1 pkt 7. Zgodnie z jego treścią:

Źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Stosownie do treści art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy:

Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych faktycznie uzyskane z tego udziału, w tym również:

a)

dywidendy z akcji złożonych przez członków pracowniczych funduszy emerytalnych na rachunkach ilościowych,

b)

oprocentowanie udziałów członkowskich z nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) w spółdzielniach,

c)

podział majątku likwidowanej osoby prawnej lub spółki,

d)

wartość dokonanych na rzecz wspólników spółek, nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2-2b.

Zatem do wskazanej kategorii zalicza się również zaliczki na poczet dywidendy.

Zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 ww. ustawy:

Od dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a.

W myśl natomiast art. 30a ust. 19 cyt. ustawy (w brzmieniu obowiązującym w 2022 r.):

Zryczałtowany podatek, obliczony zgodnie z ust. 1 pkt 4, od przychodów uzyskiwanych przez wspólnika z wypłat podzielonych zysków spółki osiągniętych przez tę spółkę w okresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zgodnie z przepisami rozdziału 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli pochodzą z podziału zysków z tego okresu wyodrębnionych w kapitale własnym spółki, pomniejsza się o kwotę stanowiącą:

1)

90% kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału wspólnika w zysku spółki liczonego na dzień nabycia przez niego prawa do wypłaty podzielonego zysku i należnego ryczałtu od dochodów spółek z zysku podzielonego tej spółki, z którego przychód ten został uzyskany - w przypadku przychodów z podzielonego zysku wypłaconych z zysków spółki opodatkowanych zgodnie z art. 28o ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, albo

2)

70% kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału wspólnika w zysku spółki liczonego na dzień nabycia przez niego prawa do wypłaty podzielonego zysku i należnego ryczałtu od dochodów spółek z zysku podzielonego tej spółki, z którego przychód ten został uzyskany - w przypadku przychodów z podzielonego zysku wypłaconych z zysków spółki opodatkowanych zgodnie z art. 28o ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Spółki, które dokonują wypłaty należności z tytułu podzielonych zysków spółki osiągniętych w okresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek zgodnie z przepisami rozdziału 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, są obowiązane jako płatnicy pobierać zryczałtowany podatek dochodowy, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4, z uwzględnieniem zasad określonych w art. 30a ust. 19 (art. 41 ust. 4ab ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.).

Literalne brzmienie art. 30a ust. 19 ustawy wskazuje, iż wynikająca z niego preferencja może być stosowana wyłącznie w przypadku osiągnięcia przez spółkę objętą ryczałtem tzw. dochodu z podzielonego zysku.

W uzasadnieniu do projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw z dnia 29 października 2021 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105), druk 1532 wskazano, że:

Projekt zakłada rozszerzenie możliwości zastosowania przepisów dotyczących ryczałtu od dochodów oraz znaczące złagodzenie warunków zarówno rozpoczęcia stosowania owych przepisów, jak i warunków koniecznych do spełnienia w celu pozostania w systemie ryczałtu od dochodów. (...)

Zmiany w zakresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek spowodowały konieczność zmian dostosowujących w przepisach art. 30a ust. 19 i w konsekwencji art. 41 ust. 4ab ustawy o PIT. W wyniku tych zmian zryczałtowany podatek, obliczony zgodnie z ust. 1 pkt 4 ustawy PIT, od przychodów uzyskiwanych przez wspólnika (przez którego należy rozumieć udziałowca spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, akcjonariusza spółki akcyjnej i spółki komandytowo-akcyjnej, oraz komandytariusza i komplementariusza spółki komandytowej) z wypłat podzielonych zysków spółki osiągniętych w okresie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, zgodnie z przepisami rozdziału 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli pochodzą z podziału zysków z tego okresu wyodrębnionych odpowiednio w kapitale własnym spółki, podlega pomniejszeniu.

Z kolei, w objaśnieniach podatkowych z 23 grudnia 2021 r., "Przewodnik do Ryczałtu od dochodów spółek" wskazano, że:

Dla celów Ryczałtu wypłacone zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy uważa się za dochód z tytułu podzielonego zysku, o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 1.

W konsekwencji pojęciem należności (wypłat) z tytułu podzielonych zysków spółki, o których mowa w art. 30a ust. 19 i art. 41 ust. 4ab ustawy w aktualnym brzmieniu objęte są także zaliczki na poczet przyszłej dywidendy.

Odnosząc się wprost do Państwa wątpliwości zawartych w pytaniu nr 1, w razie wypłaty zaliczki na poczet przyszłej dywidendy Spółka jako płatnik powinna pobrać i wpłacić 19% zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych w oparciu o art. 30a ust. 1 pkt 4 i art. 41 ust. 4ab ustawy. Jednocześnie Spółka zastosuje pomniejszenie, o którym mowa w art. 30a ust. 19 ustawy.

Wobec tego odpowiedź na pytanie nr 2 jest bezprzedmiotowa, tym samym stanowisko Państwa w tym zakresie nie podlegało ocenie w tej interpretacji.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać Ci z Państwa, którzy zastosują się do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację przez Zainteresowanego, który jest stroną postępowania

L. Sp. z o.o. (Zainteresowany będący stroną postępowania - art. 14r. § 2 Ordynacji podatkowej) ma prawo wnieść skargę na tę interpretację indywidualną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl