0115-KDIT1-3.4012.588.2017.2.BK - Brak prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu związanego z zakupem rowerów.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 10 listopada 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0115-KDIT1-3.4012.588.2017.2.BK Brak prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu związanego z zakupem rowerów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 24 sierpnia 2017 r. (data wpływu 1 września 2017 r.), uzupełniony w dniu 24 października i 9 listopada 2017 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu pn. "......." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu pn. "...".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wystąpił z wnioskiem aplikacyjnym o przyznanie grantu w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020, tytuł zadania: "....". Zadanie planowane jest do realizacji w 2017 r. W ramach planowanego do realizacji zadania Uczniowski Klub Sportowy poniesie koszty związane z zakupem sprzętu rekreacyjno - turystycznego - rowerów. Koszty związane z zakupem rowerów obejmują również podatek od towarów i usług (VAT). Wydatki związane z realizacją zadania nie mają związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Celem realizacji zadania jest wzmocnienie kapitału społecznego poprzez poprawę funkcjonalności lokalnych centrów animacji. Zgodnie z wnioskiem aplikacyjnym do kosztów kwalifikowanych, związanych z realizacją zadania, zalicza się także podatek od towarów i usług (VAT), uiszczony w płatnościach za nabywane towary. Wnioskodawca nie jest "płatnikiem" podatku VAT, nie figuruje w ewidencji podatników VAT. Ubiegając sie o refundację poniesionych kosztów Wnioskodawca będzie zobowiązany do załączenia do wniosku o płatność podatkowej interpretacji indywidualnej o braku możliwości odzyskania poniesionego kosztu podatku VAT

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca nie wykonując żadnych czynności opodatkowanych w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług może odzyskać uiszczony podatek VAT w związku z wydatkami, które poniesie realizując zadanie pn. "......"?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z nieprowadzeniem przez Uczniowski Klub Sportowy "..." działalności opodatkowanej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, nie będąc czynnym płatnikiem podatku VAT i nie składając deklaracji VAT, nie ma możliwości odzyskania podatku VAT, zawartego w planowanych do poniesienia kosztach projektu i operacji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja nie odnosi się do kwestii możliwości zaliczenia wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych, ponieważ kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało ocenić jako prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl