0114-KDIP3-3.4011.438.2017.1.JK2 - Przekazywanie informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 12 stycznia 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP3-3.4011.438.2017.1.JK2 Przekazywanie informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2017 r. (data wpływu 13 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości przekazywania przez płatnika pracownikom i zleceniobiorcom informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości przekazywania przez płatnika pracownikom i zleceniobiorcom informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca średnio w ciągu roku zatrudnia łącznie około 500 osób na terenie całej Polski. W zależności od specyfiki powierzanych obowiązków, zatrudnia osoby na podstawie umów o pracę oraz umów zlecenia. W ramach wykonywanych obowiązków pracownicy korzystają już z odpowiednio zabezpieczonej platformy internetowej Wnioskodawcy T, za pomocą której dokonują np. akceptacji wniosków urlopowych, generacji pasków wynagrodzeń.

Wnioskodawca chciałby wykorzystać funkcjonalność (zastosowanie) tej platformy i planuje udostępnić w niej dostęp do informacji PIT-11 w formie elektronicznej, zgodnie z następująca procedurą:

Wygenerowanie informacji podatkowych PIT-11 w formie nieedytowalnych plików w wersji PDF, zgodnie z obowiązującym wzorem deklaracji określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów.

Informacje PIT-11 zostaną przez odpowiednio umocowanego przedstawiciela Wnioskodawcy podpisane elektronicznie z użyciem certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Na informacjach PIT naniesiony zostanie znak graficzny informujący, że dokument został podpisany cyfrowo.

Informacje PIT-11 zostaną zamieszczone na opisanej wyżej zabezpieczonej platformie internetowej. Będą dostępne do odczytu jak i pobrania dla obecnych pracowników i zleceniobiorców poprzez zalogowanie się do platformy przez indywidualny login i hasło, przy czym dostęp do danej informacji PIT-11 będzie indywidualnie przypisany do danego podatnika i tylko dla niego dostępny.

Za pomocą środków komunikacji elektronicznej (na służbowy adres e-mail w przypadku aktualnie zatrudnionych pracowników), zostanie podatnikowi wysłana:

a.

informacja o publikacji informacji PIT-11 na zabezpieczonej platformie internetowej,

b.

informacja o adresie www strony, na której opublikowana została informacja PIT-11,

Podatnik logując się na podany link, wpisuje podany mu unikatowy login oraz dokonuje autoryzacji dostępu indywidualnym hasłem.

Platforma internetowa będzie zapisywać godzinę i datę dostępu podatnika do udostępnionego dokumentu PIT-11.

Z platformy internetowej będzie możliwość generacji raportu z logowania się podatników do wymienionej wyżej platformy internetowej zawierającej udostępnione informacje PIT-11.

Raport z logowania, o którym mowa powyżej, będzie zawierał potwierdzenie dostępu i/lub pobrania dokumentu przez podatnika z wykazem godziny i daty otwarcia pliku PDF z informacją PIT-11.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

1. Czy płatnik przekazując podatnikowi imienną informację, o której mowa w art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, tj. w postaci wiadomości elektronicznej z podpisem elektronicznym, z wykorzystaniem zabezpieczonej platformy internetowej, realizuje obowiązek przekazania podatnikowi stosownej informacji?

2. Czy konieczne jest uzyskanie zgody podatnika na przekazanie informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a jeżeli tak, to czy konieczna jest zgoda w formie pisemnej?

3. Czy raport z logowania podatników do platformy internetowej będzie wystarczającym potwierdzeniem przekazania informacji PIT-11 podatnikom?

Zdaniem Wnioskodawcy, przekazanie przez płatnika podatnikowi (pracownikowi) imiennej informacji, o której mowa w art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. za pomocą środków komunikacji elektronicznej - wiadomość elektroniczna z podpisem elektronicznym - realizuje obowiązek przekazania podatnikowi stosownej informacji. Na gruncie przepisów podatkowych brak jest bowiem regulacji, które nakazywałyby płatnikom przekazywać; deklaracje podatnikom w tytko jednej określonej formie, w tym przypadku w formie pisemnej.

Zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru.

Z powyższego wynik, że jedynie forma sporządzenia przedmiotowych informacji została uregulowana przez prawo podatkowe i powinna przybrać formę ustalonego wzoru. Wnioskodawca jako płatnik do tego określonego wzoru będzie się stosować. Przepisy nie określają natomiast sposobu przekazania informacji PIT-11 pomiędzy podmiotami niebędącymi podmiotami publicznymi.

Biorąc pod uwagę powyższe, Wnioskodawca uważa, że doręczenie podatnikowi informacji PIT-11 przez płatnika za pomocą środków komunikacji elektronicznej w sposób wskazany w opisanej przez Wnioskodawcę powyżej procedurze, wypełni obowiązek przekazania podatnikowi stosownej informacji przez płatnika. Formy bezpośredniego jej doręczenia w sposób zwyczajowo przyjęty w każdym miejscu, w którym się zastanie adresata, czy też przez operatora pocztowego nie są jedynymi formami przewidzianymi w przypadku doręczania przedmiotowej informacji PIT-11. Przekazanie podatnikowi informacji PIT-11 może nastąpić także za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Według Wnioskodawcy, sposób przesyłania informacji PIT- 11 podatnikom drogą elektroniczną sugeruje również Ministerstwo Finansów. Zgodnie z informacją zamieszczoną na stronach Ministerstwa Finansów w dniu 8 stycznia 2013 r. "Drogą elektroniczną mogą być składane między innymi informacje o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11). Deklaracje w takiej formie przekazywać można nie tylko do urzędów skarbowych, ale także samym pracownikom, co daje dodatkowe oszczędności".

Organy podatkowe w każdej interpretacji wyjaśniły, że przekazanie informacji PIT-11 może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej, pod warunkiem jednak, że zachowany zostanie wzór informacji PIT-11 i będzie ona zawierać wszystkie niezbędne elementy określone przepisami prawa (w tym podpis elektroniczny lub tradycyjny). Informacja PIT-11 zapisana w formacie PDF, udostępniona na serwerze może być podpisana kwalifikowanym, bezpiecznym podpisem elektronicznym. Tym samym nie jest konieczny podpis tradycyjny.

Organy w interpretacjach uznały, że płatnik przekazując podatnikowi imienną informację, o której mowa w art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej - wiadomość elektroniczna z podpisem elektronicznym - na adres e-mail pracownika, podany przez pracownika do tego celu, przy zachowaniu wzoru deklaracji określonego w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 9 listopada 2011 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, realizuje obowiązek przekazania podatnikowi imiennej informacji, o której mowa w art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W kwestii możliwości przesłania przez płatnika podatnikowi imiennej informacji drogą elektroniczną wypowiedział się także Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z dnia 22 października 2010 r. (sygn. akt I SA/Po 486/10). W omawianym orzeczeniu Sąd stwierdził, że "w przepisach prawa nie można doszukać się też przeszkód w uznaniu, że przekazanie deklaracji podatnikowi przez płatnika może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w sytuacji gdy wiadomość jest przesyłana w formie wiadomości elektronicznej z podpisem elektronicznym na adres podatnika (pracownika podanym w tym celu) pod warunkiem, że zachowano wzór deklaracji".

Wobec powyższego, zdaniem Wnioskodawcy informacja PIT-11 może być przekazana podatnikowi w formie elektronicznej, przy zachowaniu stosownego wzoru deklaracji i przy zapewnieniu, że informacja trafi do właściwego adresata. Adresat ten będzie miał możliwość jej odczytania, dane zawarte na informacji będą prawidłowe i zabezpieczone w ten sposób, że nie będą mogły być modyfikowane oraz dane te będą autoryzowane przez płatnika w formie złożonego na deklaracji elektronicznego podpisu kwalifikowanego.

Zgodnie bowiem z art. 6 ust. 1 ustawy o podpisie elektronicznym bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu stanowi dowód tego, że został on złożony przez osobę określoną w tym certyfikacie jako składającą podpis elektroniczny. Zatem opatrzenie informacji bezpiecznym podpisem elektronicznym pozwoli zweryfikować, czy została sporządzona przez upoważniony podmiot, jak również zapewnia, że podpisany dokument nie podlegał żadnym modyfikacjom.

Wszystkie przesłanki wymagane przepisami prawa podatkowego są spełnione w ocenie Wnioskodawcy przy zastosowaniu opisanej planowanej procedury doręczania informacji PIT-11 zatrudnionym podatnikom.

Ad. 2.

W ocenie Wnioskodawcy, w przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego, z uwagi na brak przepisów, które wyraźnie nakładałyby na płatnika obowiązek uzyskania zgody podatnika na przekazanie informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej, nie jest wymagane uzyskanie przez Wnioskodawcę takiej zgody od podatnika. W przypadku uznania, że zgoda taka jest jednak wymagana, w ocenie Wnioskodawcy, nie jest wymagane uzyskanie takiej zgody w formie pisemnej.

Podatnik będący pracownikiem, otrzymując od Wnioskodawcy adres swojej służbowej skrzynki pocztowej do celów poinformowania go jako pracownika o udostępnionej na przedmiotowej platformie internetowej przez płatnika informacji PIT-11, a także logując się do przedmiotowej platformy internetowej, w sposób dorozumiany zgadza się na otrzymywanie informacji PIT-11 w postaci elektronicznej.

Ad. 3.

W ocenie Wnioskodawcy wystarczającym potwierdzeniem przekazania przez Wnioskodawcę jako płatnika podatnikowi informacji PIT-11 będzie raport z logowania się podatnika do platformy internetowej Wnioskodawcy zawierający potwierdzenie dostępu przez podatnika z wykazem godziny i daty otwarcia i/lub pobrania przez niego pliku PDF z informacją PIT-11.

W ocenie Wnioskodawcy należy uznać, że powyżej wskazany raport, wygenerowany będzie wystarczającym dowodem dostarczenia rzeczonego dokumentu w taki sposób, który umożliwi podatnikowi zapoznanie się z nim. Zgodnie ze stanowiskiem Sądu Najwyższego wyrażonym w wyrokach z dnia 16 marca 1995 r., I PRN 2/95 oraz z dnia 9 grudnia 1999 r., I PKN 430/99, możliwość zapoznania się z treścią oświadczenia woli nie musi równać się faktycznemu zapoznaniu z jego treścią. Skuteczne zatem doręczenie oświadczenia woli to takie, które daje adresatowi możliwość zapoznania się z oświadczeniem, choćby nawet w rzeczywistości tego nie uczynił. W razie sporu z podatnikiem Wnioskodawca będzie dysponował dla celów dowodowych przedmiotowym raportem generowanym przez administratorów platformy internetowej, który to raport będzie stanowił potwierdzenie doręczenia informacji PIT-11 podatnikowi we wskazanym dniu i o wskazanej godzinie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

W myśl art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2032, z późn. zm.) roczne obliczenie podatku, o którym mowa w ust. 1, płatnicy sporządzają w terminie do końca lutego po upływie roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, i w tym samym terminie przesyłają podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Zgodnie z art. 39 ust. 1 ww. ustawy, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, płatnicy, o których mowa w art. 31 (tj.m.in. zakłady pracy), art. 33 i art. 35, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5 (PIT-11). Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 i 74. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

W kontekście zagadnienia przedstawionego tutejszemu organowi do rozstrzygnięcia wskazać również należy, że niewywiązanie się przez płatnika z obowiązku przekazania podatnikowi i organowi podatkowemu przewidzianych prawem informacji stanowi przesłankę do pociągnięcia go do odpowiedzialności karno-skarbowej. Zgodnie bowiem z art. 80 § 2 ustawy z dnia 10 września 1999 r. - Kodeks karny skarbowy (Dz. U. z 2016 r. poz. 2137, z późn. zm.) płatnik oraz podmiot, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, niepełniący funkcji płatnika, który wbrew obowiązkowi nie składa w terminie podatnikowi lub właściwemu organowi wymaganej informacji podatkowej lub informacji, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 powołanej ustawy, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.

Z zacytowanych przepisów wynika, że do obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych należy:

* obliczenie podatku

* pobranie od podatnika podatku

* wpłacenie podatku we właściwym terminie organowi podatkowemu

* sporządzenie we właściwej formie informacji o wysokości osiągniętych dochodów i przekazanie jej podatnikowi i organowi podatkowemu.

Przepisy te nie określają natomiast zasad przekazywania podatnikom (tj. osobom zatrudnionym w Spółce na podstawie umowy o pracę oraz osobom współpracującym ze Spółką na podstawie umów zlecenia) informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy - PIT-11 przez płatników, tj. nie regulują zasad przekazywania informacji pomiędzy podmiotami niebędącymi podmiotami publicznymi. W przepisach tych ustawodawca wprowadził jedynie wymóg ich przekazania podatnikom przez płatników.

W konsekwencji powyższego należy uznać, że przekazanie/przesłanie podatnikom informacji PIT-11 przez płatnika może nastąpić nie tylko przez bezpośrednie jej doręczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w każdym miejscu, w którym zastanie się adresata, czy też przez operatora pocztowego, ale również za pomocą środków komunikacji elektronicznej z podpisem elektronicznym na adres podatnika (podany w tym celu) pod warunkiem, ze zachowano wzór informacji PIT-11.

Również przepisy Ordynacji podatkowej oraz przepisy wydanych na jej podstawie rozporządzeń wykonawczych, regulacji takich nie zawierają, tak jak ma to miejsce w przypadku składania przez płatników do właściwych urzędów skarbowych m.in. ww. informacji - PIT-11, za pomocą środków komunikacji elektronicznej (art. 3a, art. 3b Ordynacji podatkowej).

W rozstrzyganym zakresie, dla oceny prawidłowego sposobu postępowania płatnika, należy mieć na względzie normę prawną stanowiącą sumę norm wynikających z art. 8 Ordynacji podatkowej, art. 37 ust. 3 i art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz art. 80 § 2 Kodeksu karnego skarbowego. Z tego też względu konieczne jest, aby w przypadku wystawienia informacji - PIT-11 w formie elektronicznej:

* informacja taka sporządzona była według ustalonego wzoru;

* podatnicy wyrazili zgodę na otrzymanie informacji w formie elektronicznej;

* informacja ta opatrzona była bezpiecznym podpisem elektronicznym przez osobę wyznaczoną do obliczenia i pobrania podatku;

* płatnik dysponował dowodem faktycznego przekazania i doręczenia podatnikowi wiadomości elektronicznej, którą przesłano PIT-11.

Tylko bowiem w przypadku spełnienia wszystkich wskazanych wyżej warunków możliwe jest uznanie, że płatnik w sposób prawidłowy wykonał ciążący na nim obowiązek przekazania pracownikowi/zleceniobiorcy informacji - PIT-11.

Jednym z koniecznych elementów prawidłowego i skutecznego przekazania informacji PIT-11 drogą elektroniczną jest uzyskanie zgody pracowników/zleceniobiorców.

Warto zauważyć, że w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 22 października 2010 r. sygn. akt I SA/Po 486/10, Sąd wskazał, że w przepisach prawa nie można doszukać się przeszkód w uznaniu, że przekazanie deklaracji podatnikowi przez płatnika może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w sytuacji gdy wiadomość jest przesyłana w formie wiadomości elektronicznej z podpisem elektronicznym na adres podatnika (pracownika podanym w tym celu) pod warunkiem, że zachowano wzór deklaracji. Ze słów "na adres podatnika (pracownika podanym w tym celu)" można wywodzić, że Sąd założył, że płatnik uzyskał zgodę podatnika na przesłanie informacji PIT-11 w wersji elektronicznej, bowiem w przeciwnym wypadku podatnik nie podałby w tym celu swojego adresu.

W przedmiotowej sprawie z taką sytuacją nie mamy do czynienia. Wnioskodawca umożliwił odbiór pliku na platformie stworzonej przez Wnioskodawcę, sam zaś pracownik/zleceniobiorca żadnych informacji (np. adresów e-mail) w celu odbioru informacji Wnioskodawcy nie podawał. Wnioskodawca jedynie informuje pracownika/zleceniobiorcę, że na platformie opublikowano informację. Pracownik/zleceniobiorca ma zatem dostęp do informacji niezależnie od faktu, czy tego chciał lub żądał, czy też z platformy w ogóle nie korzysta i korzystać z niej nie zamierza. Trudno więc uznać, że pracownik/zleceniobiorca w sposób dorozumiany wyraził zgodę na otrzymywanie informacji PIT-11 w postaci elektronicznej.

Zatem nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że pracownik/zleceniobiorca, otrzymując od Wnioskodawcy adres swojej służbowej skrzynki pocztowej do celów poinformowania go o udostępnionej na platformie internetowej przez płatnika informacji PIT-11, a także logując się do przedmiotowej platformy internetowej, w sposób dorozumiany zgadza się na otrzymywanie informacji PIT-11 w postaci elektronicznej.

W związku z powyższym, w opisanej we wniosku sytuacji obowiązek przekazania informacji PIT-11 w formie elektronicznej nie zostanie spełniony w sposób prawidłowy, bowiem służbowe skrzynki pocztowe założone przez płatnika do celów poinformowania pracownika/zleceniobiorcy o udostępnionej na platformie internetowej informacji PIT-11 nie świadczą o uzyskaniu zgody pracowników/zleceniobiorców.

Wobec powyższego, samo przekazanie pracownikowi/zleceniobiorcy informacji PIT-11 sporządzonej zgodnie ze wzorem, za pomocą środków komunikacji elektronicznej w postaci wiadomości elektronicznej z podpisem elektronicznym, z wykorzystaniem zabezpieczonej platformy internetowej, oraz dysponowanie dowodem faktycznego przekazania i doręczenia podatnikowi wiadomości elektronicznej, którą przesłano PIT-11 (raport z logowania się podatnika do platformy internetowej), nie będzie stanowić o realizacji obowiązku przez płatnika, zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Do tego wymagana jest jeszcze zgoda pracownika/zleceniobiorcy na przekazanie informacji PIT-11 drogą elektroniczną. Bez znaczenia pozostaje forma zgody. Może to być zarówno pisemna jak i ustna.

Stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe, gdyż jak wyjaśniono w interpretacji Wnioskodawca musi uzyskać zgodę od pracownika/zleceniobiorcy.

W związku z uiszczeniem opłaty wyższej od należnej, poniesiona z tego tytułu nadpłata w kwocie 80,00 zł podlega zwrotowi zgodnie z art. 14f § 2b pkt 3 ustawy - Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) oraz z § 18 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1542). Opłata zostanie zwrócona, na numer rachunku wskazany we wniosku ORD - IN.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

* z zastosowaniem art. 119a;

* w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl