0114-KDIP3-2.4011.227.2022.2.MT - Zwolnienie z PIT diet radnych powiatu

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 kwietnia 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP3-2.4011.227.2022.2.MT Zwolnienie z PIT diet radnych powiatu

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłacenia diet wraz z wyrównaniem jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika z tytułu wypłacenia diet wraz z wyrównaniem.

Uzupełnili go państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 20 kwietnia 2022 r. (data wpływu 20 kwietnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Starostwo powiatowe wypłaca diety radnym Powiatu w kwotach miesięcznych ustalonych w Uchwale Rady Powiatu... z dnia 25 listopada 2021 r. Wysokość diety miesięcznej jest zróżnicowana ze względu na funkcję sprawowaną przez Radnego oraz ze względu na członkostwo w komisjach Rady Powiatu. Są to funkcje nieetatowe. Najwyższa miesięczna dieta zaokrąglana do pełnych złotych ustalona jest w wysokości 1,6 krotności kwoty bazowej, określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowisko państwowe, na podstawie Ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz zmianie niektórych ustaw. W chwili obecnej jest to kwota 2 863 zł. Diety wypłacane są według ww. uchwały w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca.

Stosownie do art. 13 pkt 5 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z działalności wykonywanej osobiście uważa się m.in. przychody otrzymane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich, bez względu na sposób powoływania tych osób, nie wyłączając odszkodowania za utracony zarobek, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7, czyli przychodów otrzymanych przez osoby, niezależnie od sposobu ich powołania należące do składów zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Wysokość ustalonych miesięcznych diet dla radnych Powiatu, a co za tym idzie również wypłacanych fizycznie w danym miesiącu jest zwolniona z podatku dochodowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzie mówi się, że wolne od podatku dochodowego są diety oraz kwoty stanowiące zwrot kosztów, otrzymane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich - do wysokości nie przekraczającej miesięcznie 3 000 zł.

W dniu 3 grudnia 2021 r. radni Powiatu zgodnie z podjętą nową uchwałą z dnia 25 listopada 2021 z mocą obowiązującą od 1 sierpnia 2021 r. dotyczącą wysokości przysługującym im diet otrzymali wyrównanie za okres od sierpnia 2021 r. do listopada 2021 r. należnych im za ten okres diet, jedną kwotą bez rozbicia na poszczególne miesiące. Wypłacone w grudniu wyrównanie oraz należna dieta za grudzień 2021 r. spowodowały, że u niektórych Radnych kwota wypłaconej diety w miesiącu grudniu przekroczyła podlegającą zwolnieniu od podatku dochodowego kwotę 3000 zł.

W związku z powyższym od nadwyżki powyżej kwot 3000 zł po odjęciu kosztów uzyskania przychodu płatnik pobrał zaliczkę na podatek dochodowy, odprowadził ją do właściwego urzędu skarbowego i dodatkowo za rok 2021 wystawił Radnemu do rozliczenia PIT-R i PIT-11.

Uzupełnienie i doprecyzowanie stanu faktycznego.

Wskazali Państwo, że diety należne radnym za dany miesiąc wraz z wypłaconym wyrównaniem z grudnia w rozbiciu na poszczególne miesiące nie przekroczyły w danym miesiącu limitu 3000 zł.

Pytanie

1. Czy w związku z kumulacją wypłat, tj.: sumarycznego wyrównania diet za okres wsteczny, ale dotyczących tego samego roku i bieżącej diety za dany miesiąc postąpiono prawidłowo pobierając od kwoty ponad kwotę wolną 3000 zł zaliczkę na podatek dochodowy?

2. Czy prawidłowo wystawiono PIT-R z załącznikiem PIT-11, gdzie wykazano ww. różnicę, od której to pobrano zaliczkę na podatek dochodowy?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Ze względu na powstanie obowiązku podatkowego, niezwykle istotny jest moment uzyskania przychodu - w przypadku świadczeń pieniężnych będzie to zazwyczaj moment otrzymania przez podatnika lub postawienia do jego dyspozycji środków pieniężnych. W przypadku obrotu bezgotówkowego momentem otrzymania będzie dzień uznania jego rachunku bankowego jako rachunku wierzyciela. W przypadku wypłacania diet dla radnych Powiatu, moment uzyskania przychodu występuje w momencie przelania diety na konto radnego.

W związku z tym, że wypłacone wyrównanie na liście płac zostało ujęte jako suma wyrównania diet za okres od sierpnia do listopada 2021 r. i dotyczyło roku bieżącego,

tj. 2021 r., nie mieliście Państwo możliwości przyporządkowania poszczególnych kwot wyrównania do określonych miesięcy. W związku z powyższym suma wyrównania została postawiona do dyspozycji podatnika (wypłacona) w miesiącu grudniu, tak samo jak dieta przysługującą za grudzień 2021 r. Uważacie Państwo, że prawidłowe jest wykazywanie diet w informacji PIT-R w poszczególnych miesiącach, w kwotach faktycznie wypłaconych w danym miesiącu, oraz wystawienie PIT-11 (w związku z powstaniem opodatkowanego przychodu).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 z późn. zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z treści powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika,

z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w cytowanej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19,

art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych rozróżnia odrębne źródła przychodów osób fizycznych. Od tego, z jakiego źródła pochodzą przychody zależą zasady ich opodatkowania.

Źródła przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 1-9 ustawy. Dany przychód osoby fizycznej jest przypisywany tylko i wyłącznie do jednego określonego źródła przychodów. Aby prawidłowo zakwalifikować przychód do konkretnego źródła przychodów należy uwzględnić wszystkie okoliczności związane z jego powstaniem (uzyskaniem).

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy:

Źródłem przychodów jest działalność wykonywaną osobiście.

Katalog przychodów, które należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, określony został w art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 13 pkt 5 tej ustawy:

Za przychody z takiej działalności uważa się m.in. przychody otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich, bez względu na sposób powoływania tych osób, nie wyłączając odszkodowania za utracony zarobek, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Natomiast wyłączenie, o którym mowa w cytowanym przepisie, odnosi się zgodnie z art. 13 pkt 7 ww. ustawy do:

Przychodów otrzymywanych przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Konsekwencją zakwalifikowania uzyskiwanych przychodów jako przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest ich opodatkowanie za pośrednictwem płatnika - na zasadach określonych w art. 41 i art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Według art. 42 ust. 1 ww. ustawy:

Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolne od podatku dochodowego są diety oraz kwoty stanowiące zwrot kosztów, otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich - do wysokości nieprzekraczającej miesięcznie kwoty 3000 zł.

Pojęcie "obowiązki" w rozumieniu ww. przepisu muszą mieć charakter obowiązków wykonywanych na podstawie ustawy w tym sensie, że funkcja, z pełnieniem której obowiązki te się wiążą, jest funkcją unormowaną ustawowo. Dookreślenie, że chodzi o obowiązki o charakterze "obywatelskim" bądź "społecznym" wprowadza kryterium dodatkowe, sytuujące daną funkcję w płaszczyźnie relacji państwo-obywatel państwa albo społeczność-członek tej społeczności. Z pełnieniem obowiązków społecznych mamy do czynienia wówczas, gdy dana osoba uczestniczy w pracy instytucji (w szczególności instytucji samorządu terytorialnego lub zawodowego) jako reprezentant pewnej społeczności, biorąc udział w rozwiązywaniu problemów tej społeczności w jej interesie (tego rodzaju funkcje należy odróżnić od usług świadczonych w celach zarobkowych).

Pojęcie obowiązków społecznych i obywatelskich jest spełnione w przypadku czynności i zadań, związanych z pełnieniem funkcji publicznych i państwowych. Z pełnieniem obowiązków społecznych mamy do czynienia również wówczas, gdy dana osoba uczestniczy w pracach instytucji (w szczególności samorządu terytorialnego lub zawodowego) jako reprezentant pewnej społeczności, biorąc udział w rozwiązywaniu problemów tej społeczności w jej interesie (tego rodzaju funkcje należy odróżnić od usług świadczonych w celach zarobkowych).

Do osób wykonujących czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich zaliczyć można m.in. parlamentarzystów, radnych (gminy, powiatu, sejmiku województwa), ławników, arbitrów sądów polubownych czy też mediatorów. Pojęcie to rozumieć bowiem należy, zgodnie z orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego, bardzo szeroko, jako przede wszystkim obowiązki związane z uczestnictwem obywateli w sprawowaniu władzy publicznej, zarówno wykonawczej i sądowniczej, jak i ustawodawczej.

W przedstawionym stanie faktycznym wskazaliście Państwo, że Starostwo powiatowe wypłaca diety radnym Powiatu w kwotach miesięcznych. Wysokość diety miesięcznej jest zróżnicowana ze względu na funkcję sprawowaną przez Radnego oraz ze względu na członkostwo w komisjach Rady Powiatu. Najwyższa miesięczna dieta zaokrąglana do pełnych złotych ustalona jest w wysokości 2 863 zł. Diety wypłacane są w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca. W dniu 3 grudnia 2021 r. radni Powiatu otrzymali wyrównanie za okres od sierpnia 2021 r. do listopada 2021 r. należnych im za ten okres diet, jedną kwotą bez rozbicia na poszczególne miesiące. Wypłacone w grudniu wyrównanie oraz należna dieta za grudzień 2021 r. spowodowały, że u niektórych Radnych kwota wypłaconej diety w miesiącu grudniu przekroczyła podlegającą zwolnieniu od podatku dochodowego kwotę 3000 zł. W związku z powyższym od nadwyżki powyżej kwot 3000 zł po odjęciu kosztów uzyskania przychodu płatnik pobrał zaliczkę na podatek dochodowy, odprowadził ją do właściwego urzędu skarbowego i dodatkowo za rok 2021 wystawił Radnemu do rozliczenia PIT-R i PIT-11. Wskazali jednak Państwo, że diety należne radnym za dany miesiąc wraz z wypłaconym wyrównaniem z grudnia w rozbiciu na poszczególne miesiące nie przekroczyły w danym miesiącu limitu 3000 zł.

Państwa wątpliwość budzi kwestia, czy wypłacając w grudniu wyrównanie diet za okres od sierpnia do listopada (tego samego roku) oraz bieżącą dietę za dany miesiąc, powinniście Państwo pobrać podatek od kwoty powyżej 3000 zł i czy należy wystawić PIT-R i PIT-11.

Radni Powiatu otrzymują wynagrodzenie związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich w rozumieniu art. 13 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jak już wyżej wyjaśniono, ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie powołanego powyżej art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, korzystają tylko przychody stanowiące diety oraz kwoty stanowiące zwrot kosztów otrzymane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych czy obywatelskich i to wyłącznie do wysokości 3 000 zł miesięcznie. W sytuacji uzyskania przychodu w kwocie przekraczającej 3 000 zł miesięcznie, nadwyżka podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

W sytuacji wypłaty jednorazowo, w jednym miesiącu, świadczeń z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich należnych za kilka miesięcy, należy rozróżnić dwie sytuacje:

1.

pierwszą, gdy zaległe diety zostaną wypłacone w tym samym roku podatkowym, w którym stały się wymagalne, oraz

2.

drugą, tj. gdy zaległe diety zostaną wypłacane dopiero po upływie roku, w którym stały się wymagalne.

W pierwszym przypadku, gdy w jednym miesiącu przekazywane są podatnikowi świadczenia z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich za kilka miesięcy tego samego roku podatkowego i łączna kwota wypłaty jest wyższa od 3 000 zł, wówczas dla zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych istotna jest kwota świadczenia przypadającego za jeden miesiąc.

Zatem w sytuacji gdy płatnik wypłaca osobie fizycznej należności z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich i należności te nie przekraczają kwot wolnych od podatku dochodowego, płatnik sporządza informację PIT-R i nie wykazuje tych kwot w informacji PIT-11.

Natomiast w przypadku przekroczenia kwoty wolnej od podatku płatnik ma obowiązek sporządzić oprócz informacji PIT-R, również PIT-11, w którym wykaże kwotę podlegającą opodatkowaniu oraz kwotę zaliczek pobranych przez płatnika (wiersz 4 "Działalność wykonywana osobiście o której mowa w art. 13 pkt 2, 4-9", poz. 47-50).

Na formularzu PIT-R w części D "Informacja o kwotach wypłaconych podatnikowi" wykazuje się wykazuje kwoty świadczeń za każdy miesiąc, za który dokonano wypłaty, a nie kwoty faktycznie wypłacone w danym miesiącu.

Z wniosku wynika, że wyrównania diet zostały wypłacone radnym w tym samym roku podatkowym, w którym były wymagalne, tj. w grudniu 2021 r. za miesiące od sierpnia do listopada 2021 r. Tym samym diety należne oraz wypłacone w 2021 r. stanowią przychód osiągnięty w 2021 r. i możliwe jest przyporządkowanie takich diet do poszczególnych miesięcy 2021 r.

Gdy w jednym miesiącu przekazywane są radnemu ww. świadczenia z tytułu pełnienia obowiązków społecznych i obywatelskich za kilka miesięcy tego samego roku podatkowego i łączna kwota wypłaty jest wyższa od 3 000 zł, wówczas dla zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych istotna jest kwota świadczenia przypadającego za jeden miesiąc. Jeśli miesięczna dieta nie przekroczyła kwoty określonej w zwolnieniu, tj. 3000 zł - co ma miejsce w przedstawionym stanie faktycznym, płatnik nie miał obowiązku poboru zaliczki na podatek dochodowy.

Jedynie w przypadku gdy wypłata ww. należności spowodowałaby przekroczenie przysługującego limitu zwolnienia, od nadwyżki ponad limit zwolnienia mieliby Państwo obowiązek obliczyć, pobrać i wpłacić zaliczkę na podatek dochodowy zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem wypłacone przez Państwa w grudniu 2021 r. diety wraz z wyrównaniem za poprzednie miesiące od sierpnia 2021 r. do listopada 2021 r. oraz za grudzień 2021 r., korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż kwota świadczenia przypadającego za dany miesiąc nie przekracza 3 000 zł. Nie byli Państwo zobowiązani do pobrania z tego tytułu zaliczki na podatek dochodowy i odprowadzenia jej do właściwego urzędu skarbowego oraz wystawienia w związku z tym PIT-11.

Powinniście natomiast Państwo wystawić PIT-R, w którym należało wykazać kwoty świadczeń za każdy miesiąc, za który dokonano wypłaty (nie kwoty faktycznie wypłacone w danym miesiącu)

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...)

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny

co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl