0114-KDIP2-2.4010.30.2022.2.ASK - Zarządca majątku wspólnoty gruntowej jako podatnik CIT

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 października 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP2-2.4010.30.2022.2.ASK Zarządca majątku wspólnoty gruntowej jako podatnik CIT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy są Państwo podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i czy w związku z tym mają Państwo obowiązek składania do Urzędu Skarbowego deklaracji CIT-8 oraz sprawozdania finansowego.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Zarząd A. (...) wybrany dnia 20 marca 2022 r. na Ogólnym Zebraniu Członków A. (...) ma wątpliwości co do zasadności naliczania podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów osiągniętych przez Wspólnotę Gruntową w oparciu o przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.

A. (...) została utworzona na podstawie Uchwały z dnia 1 lutego 1978 r. osób uprawnionych do udziału we Wspólnocie Gruntowej na mocy art. 14 ustawy z 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz. U. Nr 28, poz. 169 tekst pierwotny, Dz. U. z 2016 r. poz. 703 tekst jednolity).

A. (...) posiada osobowość prawną i działa na podstawie statutu.

Zaznaczyć należy, iż A. (...) nie posiada statusu spółki prawa handlowego bądź spółki kapitałowej. Spółka więc posiada specyficzny status osoby prawnej różny od innych osób prawnych i oparta jest na przepisach ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.

Zgodnie z powołaną wyżej ustawą Spółka sprawuje zarząd nad Wspólnotą Gruntową i racjonalnym zagospodarowaniem gruntów o powierzchni (...) ha i innych składnikach majątkowych. Na dzień 25 stycznia 2022 r. Wspólnota liczy (...) członków. Spółka nie jest właścicielem gruntów i innych nieruchomości Wspólnoty, lecz pełni tylko funkcje zarządcze jako administrator majątku.

Zadaniem Spółki jest więc zarządzanie majątkiem Wspólnoty nie uzyskując z tego tytułu żadnych dochodów.

Przychody, które uzyskuje Spółka jako zarządca majątku Wspólnoty, po ich pomniejszeniu o koszty zarządzania majątkiem stanowią dochód będący wyłącznie własnością jej członków, którzy mają udział we wspólnym majątku Wspólnoty.

Przychody, które realizuje Spółka stanowią następujące pozycje:

1. Wpływy z dzierżawy gruntów rolnych członkom Wspólnoty na cele rolnicze.

2. Wpływy ze sprzedaży gruntów rolnych. W planie zagospodarowania przestrzennego gminy grunty te przeznaczone są na budownictwo mieszkaniowe.

3. Wpływy z wynajmu budynku warsztatowo-garażowego.

4. Wpływy z wynajmu kosiarko-rozdrabniacza.

5. Dopłaty bezpośrednie z ARiMR.

Przychody wymienione w pozycji 2-4 opodatkowane są podatkiem od towarów i usług.

Realizując ww. przychody Spółka ponosi następujące rodzaje kosztów:

1. Opłaca podatek rolny, leśny i od nieruchomości.

2. Koszty porządkowania i koszenia łąk stanowiących własność Wspólnoty.

3. Koszty diet członków Zarządu Spółki i Komisji Rewizyjnej.

4. Koszty usług bankowych i pocztowych.

5. Koszty zakupu materiałów biurowych, gospodarczych itp. do bieżącej pracy Spółki.

6. Darowizny pieniężne na cele publiczne i kultu religijnego.

Spółka działa na rzecz i w imieniu Wspólnoty Gruntowej (...) nie osiągając z tego tytułu żadnych dochodów.

Pytanie

Czy A. (...) powinna być podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i czy powinna składać zeznanie CIT-8 oraz sprawozdania finansowe do Urzędu Skarbowego?

Państwa stanowisko w sprawie

Zarząd Spółki uważa, iż Spółka nie powinna być podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, a tym samym nie powinna składać zeznania CIT-8 i sprawozdań finansowych do Urzędu Skarbowego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie konsekwencji podatkowych dla Wnioskodawcy, tj. Spółki zarządzającej Wspólnotą Gruntową. W związku z tym, Organ nie odniósł się w niej do ewentualnych konsekwencji podatkowych dla członków Wspólnoty Gruntowej.

Wspólnoty gruntowe to podmioty o swoistym statusie prawnym opartym na uregulowaniach zawartych w ustawie z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 140). Z definicji zawartej w tej ustawie wynika, że wspólnotami gruntowymi podlegającymi zagospodarowaniu w trybie i na zasadach określonych w tej ustawie są nieruchomości rolne, leśne oraz obszary wodne - o określonych przymiotach.

Z art. 6 ust. 1 ww. ustawy wynika, że:

Uprawnionymi do udziału we wspólnocie gruntowej są osoby fizyczne lub prawne posiadające gospodarstwa rolne, jeżeli w ciągu ostatniego roku przed dniem wejścia w życie ustawy faktycznie korzystały z tej wspólnoty.

Wielkość udziałów we wspólnocie gruntowej normuje art. 9 tej ustawy. I tak, zgodnie z art. 9 ust. 1 ww. ustawy:

Udziały poszczególnych uprawnionych we wspólnocie gruntowej określa się w idealnych (ułamkowych) częściach.

Zgodnie z art. 14 ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych:

Osoby uprawnione do udziału we wspólnocie gruntowej powinny utworzyć spółkę do sprawowania zarządu nad wspólnotą i do właściwego zagospodarowania gruntów wchodzących w skład tej wspólnoty.

Natomiast, z art. 15 ust. 1 ww. ustawy wynika, że:

Spółka jest osobą prawną i działa na podstawie statutu.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 z późn. zm., dalej "u.p.d.o.p."):

Ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji.

Przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem przedsiębiorstw w spadku i spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3.

Stosownie do art. 1 ust. 3 u.p.d.o.p.:

Przepisy ustawy mają również zastosowanie do:

1) spółek komandytowych i spółek komandytowo-akcyjnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

1a) spółek jawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli wspólnikami spółki jawnej nie są wyłącznie osoby fizyczne oraz spółka jawna nie złoży:

a)

przed rozpoczęciem roku obrotowego informacji, według ustalonego wzoru, o podatnikach podatku dochodowego od osób prawnych oraz o podatnikach podatku dochodowego od osób fizycznych, posiadających, bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotów niebędących podatnikami podatku dochodowego, prawa do udziału w zysku tej spółki, o którym mowa odpowiednio w art. 5 ust. 1 albo o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128, 1163, 1243, 1551 i 1574), lub

b)

aktualizacji informacji, o której mowa w lit. a, w terminie 14 dni, licząc od dnia zaistnienia zmian w składzie podatników, lub

c)

informacji, o której mowa w lit. a, w terminie 14 dni, licząc od dnia zarejestrowania spółki jawnej - w przypadku nowo utworzonej spółki jawnej oraz spółki jawnej powstałej z przekształcenia innej spółki

- do naczelnika urzędu skarbowego właściwego ze względu na siedzibę spółki jawnej oraz naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla każdego podatnika osiągającego dochody z takiej spółki; 2) spółek niemających osobowości prawnej mających siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa są traktowane jak osoby prawne i podlegają w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.

Stosownie do art. 3 ust. 1 u.p.d.o.p.:

Podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że zostali Państwo utworzeni na podstawie Uchwały z 1 lutego 1978 r. osób uprawnionych do udziału we Wspólnocie Gruntowej na mocy art. 14 ustawy z 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych. Posiadają Państwo osobowość prawną i działają na podstawie statutu. Nie posiadają Państwo statusu spółki prawa handlowego bądź spółki kapitałowej. Mają Państwo specyficzny status osoby prawnej różny od innych osób prawnych i spółka oparta jest na przepisach ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych. Sprawują Państwo zarząd nad Wspólnotą Gruntową i racjonalnym zagospodarowaniem gruntów o powierzchni (...) ha i innych składnikach majątkowych. Na dzień 25 stycznia 2022 r. Wspólnota liczy (...) członków. Nie są Państwo właścicielem gruntów i innych nieruchomości Wspólnoty, lecz pełnią Państwo tylko funkcje zarządcze jako administrator majątku.

Państwa zadaniem jest zarządzanie majątkiem Wspólnoty nie uzyskując z tego tytułu żadnych dochodów. Przychody, które uzyskują Państwo jako zarządca majątku Wspólnoty, po ich pomniejszeniu o koszty zarządzania majątkiem stanowią dochód będący wyłącznie własnością jej członków, którzy mają udział we wspólnym majątku Wspólnoty.

Uzyskują Państwo przychody z:

1. Wpływów z dzierżawy gruntów rolnych członkom Wspólnoty na cele rolnicze.

2. Wpływów ze sprzedaży gruntów rolnych. W planie zagospodarowania przestrzennego gminy grunty te przeznaczone są na budownictwo mieszkaniowe.

3. Wpływów z wynajmu budynku warsztatowo-garażowego.

4. Wpływów z wynajmu kosiarko-rozdrabniacza.

5. Dopłat bezpośrednie z ARiMR.

Przychody wymienione w pozycji 2-4 opodatkowane są podatkiem od towarów i usług.

Realizując ww. przychody ponoszą Państwo następujące rodzaje kosztów:

1. Opłaca podatek rolny, leśny i od nieruchomości.

2. Koszty porządkowania i koszenia łąk stanowiących własność Wspólnoty.

3. Koszty diet członków Zarządu Spółki i Komisji Rewizyjnej.

4. Koszty usług bankowych i pocztowych.

5. Koszty zakupu materiałów biurowych, gospodarczych itp. do bieżącej pracy Spółki.

6. Darowizny pieniężne na cele publiczne i kultu religijnego.

Działają Państwo na rzecz i w imieniu Wspólnoty Gruntowej (...) nie osiągając z tego tytułu żadnych dochodów.

Państwa wątpliwość budzi kwestia ustalenia, czy są Państwo podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i w związku z tym mają Państwo obowiązek składania do Urzędu Skarbowego deklaracji CIT-8 oraz sprawozdania finansowego.

Odnosząc powyższe do ww. przepisów prawa wskazać należy, że spółki o których mowa w ww. ustawie o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. Zatem, wystąpienie wyłącznie własnego dochodu po stronie spółki, będzie prowadziło do jego opodatkowania na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Na potwierdzenie powyższego wskazuje również treść art. 15 ust. 1 ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, z którego wynika, że spółki te są osobami prawnymi. Z kolei, mając na uwadze uregulowania zawarte w art. 1 ust. 1 u.p.d.o.p. wskazać należy, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych mają zastosowanie m.in. do dochodów osób prawnych.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 i 2 u.p.d.o.p.:

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

W tym miejscu wskazać należy, że w sytuacji uzyskiwania dochodów z tytułu dzierżawy gruntów rolnych członkom Wspólnoty na cele rolnicze, sprzedaży gruntów rolnych, wynajmu budynku warsztatowo-garażowego, wynajmu kosiarko-rozdrabniacza, dopłat bezpośrednich z ARiMR wchodzących w skład wspólnoty gruntowej, dochód z tego tytułu nie będzie stanowił dochodu spółki powołanej do sprawowania zarządu nad wspólnotą gruntową i właściwego zagospodarowania gruntów wchodzących w skład tej wspólnoty. Zważyć bowiem należy, że posiadająca osobowość prawną spółka, o której mowa w ustawie o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, przy dokonywaniu najmu lub dzierżawy gruntów stanowiących część wspólnoty gruntowej jest uprawniona wyłącznie do reprezentowania owej wspólnoty nie osiągając przy tym żadnych dochodów. Dochody te bowiem stanowią wyłączną własność członków, którzy mają udziały we wspólnym majątku wspólnoty (zgodnie z art. 6 i art. 9 ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych). Tym samym, przychody z powyższych tytułów nie będą przypisane spółce, lecz poszczególnym członkom wspólnoty, będącym właścicielami gruntów.

W związku z powyższym należy uznać, że posiadają Państwo osobowość prawną w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym są Państwo podatnikiem tego podatku w sytuacji wygenerowania dochodów przez A.

Odnosząc się natomiast do kwestii obowiązku corocznego składania deklaracji CIT-8 oraz sprawozdania finansowego do właściwego urzędu skarbowego należy zauważyć, że uregulowania w tym zakresie zawarte zostały w art. 27 u.p.d.o.p.

I tak, zgodnie z art. 27 ust. 1 u.p.d.o.p.:

Podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 1d, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a oraz przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą zapłaconych zaliczek za okres od początku roku.

Wskazany w powyższym przepisie artykuł 6 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wskazuje katalog podmiotów, które są zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, wśród wymienionych tam podmiotów nie znajduje się jednak spółka do zagospodarowania wspólnoty gruntowej.

Z kolei, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a u.p.d.o.p.:

Wolne od podatku są dochody kościelnych osób prawnych z niegospodarczej działalności statutowej - w tym zakresie kościelne osoby prawne nie mają obowiązku prowadzenia dokumentacji wymaganej przez przepisy Ordynacji podatkowej.

Natomiast zgodnie z art. 40 ust. 1 u.p.d.o.p.:

Uchyla się, z zastrzeżeniem ust. 2, przepisy ustaw szczególnych przyznające ulgi i zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych oraz znosi się przyznane na podstawie tych przepisów ulgi i zwolnienia.

Stosownie do art. 40 ust. 2 pkt 8 u.p.d.o.p.:

Przepis ust. 1 nie dotyczy ulg i zwolnień od podatku dochodowego przysługujących na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2176).

Należy zauważyć, że tylko podmioty wskazane literalnie w wyłączeniu w art. 27 ust. 1 u.p.d.o.p. są zwolnione z obowiązku składania zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych (deklaracja CIT-8). A. nie została objęta żadnym z powyższym wyłączeń i tym samym nie jest zwolniona z obowiązku składania zeznania rocznego CIT-8.

Powyższe prowadzi do wniosku, że A. jako osoba prawna podlegająca regulacjom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stosownie do treści art. 27 ust. 1 u.p.d.o.p. zobowiązana jest do złożenia zeznania według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym.

Jednocześnie zaznaczyć należy, że brak osiągania przez podatnika jakichkolwiek przychodów, bądź też brak ponoszenia jakichkolwiek kosztów nie zwalnia z obowiązku składania zeznania rocznego CIT-8.

Należy również zauważyć, że ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie przewiduje również zwolnienia dla spółek zarządzających wspólnotami gruntowymi w zakresie obowiązku, o którym mowa w art. 27 ust. 2 u.p.d.o.p. W myśl tego przepisu:

Podatnicy obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej sprawozdanie finansowe, odmowę podpisu, o której mowa w art. 52 ust. 2 ustawy o rachunkowości, oświadczenie lub odmowę złożenia oświadczenia, o których mowa w art. 52 ust. 2b ustawy o rachunkowości, jeżeli zostały one sporządzone, wraz ze sprawozdaniem z badania, w terminie 15 dni od dnia zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki - także odpis uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe. Obowiązek przekazania sprawozdania finansowego Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej nie dotyczy podmiotów zwolnionych podmiotowo z podatku oraz podmiotów, które na podstawie odrębnych przepisów mają obowiązek przekazywania sprawozdań finansowych do Krajowego Rejestru Sądowego. Sprawozdanie finansowe jest sporządzane w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej udostępnianej na podstawie art. 45 ust. 1g ustawy o rachunkowości albo w formacie, o którym mowa w art. 45 ust. 1ga lub 1 h tej ustawy. Obowiązek przekazania sprawozdania z badania nie dotyczy podatników, których sprawozdania finansowe nie są objęte obowiązkiem badania.

W konsekwencji są Państwo zobowiązani do corocznego składania zeznania rocznego, a także mają Państwo obowiązek przekazywania sprawozdania finansowego, o którym mowa w art. 27 ust. 2 u.p.d.o.p. do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, o ile jest podmiotem obowiązanym do sporządzenia takiego sprawozdania finansowego.

Tym samym Państwa stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Maja Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.)

albo - w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), za pośrednictwerm systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy/ (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.) będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl