0114-KDIP1-3.4012.303.2022.3.KP - Zwolnienie z VAT usługi pośrednictwa w handlu złotem inwestycyjnym

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 15 września 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP1-3.4012.303.2022.3.KP Zwolnienie z VAT usługi pośrednictwa w handlu złotem inwestycyjnym

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 czerwca 2022 r. wpłynął Pana wniosek nadany 21 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT świadczonej przez Wnioskodawcę usługi pośrednictwa w handlu złotem inwestycyjnym.

Uzupełnił go Pan pismem z 23 sierpnia 2022 r. (wpływ 26 sierpnia 2022 r.) oraz - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 31 sierpnia 2022 r. (wpływ 5 września 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

M. B. (dalej: Wnioskodawca) prowadzi indywidualną działalność gospodarczą pod firmą: (...). Przeważającym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest pozostała finansowa działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana, z wyłączeniem ubezpieczeń i funduszów emerytalnych (PKD 64.99.Z). W zakres prowadzonej działalności wchodzą również: działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju (PKD 46.19.Z), działalność agentów specjalizujących się w sprzedaży pozostałych określonych towarów (PKD 46.18.Z) oraz działalność agentów zajmujących się sprzedażą paliw, rud, metali i chemikaliów przemysłowych (PKD 46.12.Z).

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zawarł umowę agencyjną ze Spółką, która prowadzi działalność kantorową w zakresie sprzedaży złota dewizowego oraz platyny dewizowej. W ramach tej umowy Wnioskodawca świadczy wobec Spółki odpłatne usługi, których celem jest skojarzenie zainteresowanych kupnem ze Spółką oraz umożliwienie zawarcia umowy z wyszukaną przez Wnioskodawcę i pozyskaną dla danej transakcji drugą stroną. Jako agent Wnioskodawca wykonuje jedynie czynności pośrednictwa, nie przyjmując zapłaty od klientów Spółki.

Złoto będące przedmiotem umów zawieranych przy pośrednictwie Wnioskodawcy będzie spełniało wymogi definicyjne złota inwestycyjnego określone w art. 121 u.p.t.u.

W związku z przedstawionym stanem faktycznym Wnioskodawca powziął wątpliwość, co do warunków opodatkowania podatkiem od towarów i usług oraz ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego

Pośrednictwo w handlu złotem przez Wnioskodawcę będzie polegało w szczególności na: nawiązywaniu kontaktu z osobami zainteresowanymi zawarciem umowy ze Zleceniodawcą, informowaniu osób zainteresowanych zawarciem umowy ze Zleceniodawcą o rodzajach oferowanych przez Zleceniodawcę produktów oraz o treści warunków umów, negocjowaniu warunków umów, przyjmowaniu zamówień i przekazywaniu ich Zleceniodawcy oraz na stałej obsłudze Klientów pozyskanych przez Wnioskodawcę.

Wnioskodawca będzie agentem działającym w imieniu i na rzecz innych osób pośredniczącym w dostawie złota inwestycyjnego dla swojego Zleceniodawcy.

W ramach umowy zawartej ze Zleceniodawcą Wnioskodawca jest zobowiązany w szczególności do:

- pośredniczenia przy zawieraniu umów zakupu złota,

- wyczerpującego informowania osób zainteresowanych zawarciem umowy ze Zleceniodawcą o rodzajach oferowanych przez Zleceniodawcę produktów oraz o treści warunków umów,

- przyjmowania zamówień, a także niezwłoczne przekazywania ich do Zleceniodawcy,

- stałej obsługi Klientów, których pozyskał Wnioskodawca w szczególności poprzez:

- utrzymywanie z nimi systematycznego kontaktu,

- zabezpieczenie dokumentacji związanej z realizacją umowy,

- informowanie o wiadomych lub podejrzewanych, faktach zatajenia prawdy lub podania nieprawdy, przy zawieraniu lub wykonywaniu umowy,

- przekazywanie wszelkich innych informacji mających znaczenie dla Zleceniodawcy,

- dbałość o ochronę dobrego imienia Zleceniodawcy oraz podejmowanie wszelkich czynności potrzebnych do zapewnienia należytej ochrony interesów Zleceniodawcy,

- rzetelne profesjonalne reprezentowanie Zleceniodawcy, przy zachowaniu należytej dbałości o właściwą prezentację Zleceniodawcy,

- przestrzeganie przepisów dotyczących działalności Zleceniodawcy w zakresie obsługi poszczególnych produktów,

- wykonywania działalności z zachowaniem należytej staranności z uwzględnieniem zawodowego charakteru tej działalności oraz z zachowaniem dobrych obyczajów.

Do obowiązków Zleceniodawcy należą w szczególności:

- wypłata prowizji,

- przekazywanie Wnioskodawcy dokumentów i informacji potrzebnych do prawidłowego wykonania umowy,

- zawiadamianie Wnioskodawcy o przyjęciu lub odrzuceniu propozycji zawarcia umowy oraz o niewykonaniu umowy, przy której zawarciu agent pośredniczył.

Celem Wnioskodawcy będzie uczynienie wszystkiego co możliwe, aby dwie strony zawarły umowę, przy czym Wnioskodawca nie będzie miał interesu w zakresie treści tejże umowy. Usługi będą wykonywane w imieniu i na rzecz Spółki. W ramach zawartej ze Spółką umowy Wnioskodawca będzie dokonywał czynności polegających m.in. na wskazywaniu odpowiednich możliwości zawarcia umowy, nawiązywaniu kontaktu z drugą stroną lub negocjowaniu warunków umowy i płatności, jakich ma dokonać jedna ze stron oraz wszelkich innych czynności niezbędnych w celu zawarcia przez dwie strony umowy. Czynności Wnioskodawcy nie będą ograniczone do dopełnienia jedynie formalności administracyjnych.

Wnioskodawca będzie negocjował warunki nabycia złota inwestycyjnego. Wnioskodawca w zamian za świadczone usługi pośrednictwa będzie otrzymywał prowizję. Złoto będące przedmiotem usług pośrednictwa będzie klasyfikowane jako złoto inwestycyjne w rozumieniu art. 121 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, więc będzie to: złoto w postaci sztabek lub płytek o próbie co najmniej 995 tysięcznych oraz złoto reprezentowane przez papiery wartościowe, a także złote monety, które spełniają łącznie następujące warunki: posiadają próbę co najmniej 900 tysięcznych, zostały wybite po roku 1800, są lub były obowiązującym środkiem płatniczym w kraju pochodzenia, są sprzedawane po cenie, która nie przekracza o więcej niż 80% wartości rynkowej złota zawartego w monecie.

Pytanie

Czy w opisanym stanie faktycznym, do usług świadczonych przez Wnioskodawcę ma zastosowanie zwolnienie podatkowe, o którym mowa w art. 122 ust. 2 u.p.t.u.?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym do usług pośrednictwa w zawieraniu umów sprzedaży złota inwestycyjnego ma zastosowanie zwolnienie podatkowe, o którym mowa w art. 122 ust. 2 u.p.t.u.

Zgodnie z art. 122 ust. 1 u.p.t.u. zwalnia się od podatku dostawę, wewnątrzwspólnotowe nabycie i import złota inwestycyjnego, w tym również złota inwestycyjnego reprezentowanego przez certyfikaty na złoto asygnowane lub nieasygnowane, lub złota, którym prowadzony jest obrót na rachunkach złota, oraz w szczególności pożyczki w złocie i operacje typu swap w złocie, z którymi wiąże się prawo własności lub roszczenie w odniesieniu do złota inwestycyjnego, a także transakcje dotyczące złota inwestycyjnego związane z kontraktami typu futures i forward, powodujące przeniesienie prawa własności lub roszczenia w odniesieniu do złota inwestycyjnego.

Natomiast zgodnie z art. 122 ust. 2 u.p.t.u. zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio do usług świadczonych przez agentów działających w imieniu i na rzecz innych osób, pośredniczących w dostawie złota inwestycyjnego dla swojego zleceniodawcy.

Zgodnie z postanowieniami umowy agencyjnej zawartej pomiędzy Wnioskodawcą, a dającą zlecenie Spółką, Wnioskodawca jest agentem działającym w imieniu i na rzecz innej osoby, który pośredniczy w dostawie złota inwestycyjnego. Złoto będące przedmiotem umów zawieranych przy pośrednictwie Wnioskodawcy będzie spełniało wymogi definicyjne złota inwestycyjnego określone w art. 121 u.p.t.u.

W związku z powyższym spełniona zostanie hipoteza normy prawnej wynikającej z art. 122 ust. 2 u.p.t.u., wobec czego zwolnienie będzie mogło znaleźć zastosowanie.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają: odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w przepisach ustawy jest mowa o towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 2 pkt 22 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1)

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2)

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3)

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Jak wynika z przywołanych powyżej przepisów, usługą jest tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący korzyść o charakterze majątkowym. W związku z powyższym czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności. Przy czym związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie.

Zatem, aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Stosownie do art. 122 ust. 1 ustawy:

Zwalnia się od podatku dostawę, wewnątrzwspólnotowe nabycie i import złota inwestycyjnego, w tym również złota inwestycyjnego reprezentowanego przez certyfikaty na złoto asygnowane lub nieasygnowane, lub złota, którym prowadzony jest obrót na rachunkach złota, oraz w szczególności pożyczki w złocie i operacje typu swap w złocie, z którymi wiąże się prawo własności lub roszczenie w odniesieniu do złota inwestycyjnego, a także transakcje dotyczące złota inwestycyjnego związane z kontraktami typu futures i forward, powodujące przeniesienie prawa własności lub roszczenia w odniesieniu do złota inwestycyjnego.

Zgodnie z art. 122 ust. 2 ustawy:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio do usług świadczonych przez agentów działających w imieniu i na rzecz innych osób, pośredniczących w dostawie złota inwestycyjnego dla swojego zleceniodawcy.

Przy czym, w świetle art. 121 ust. 1 ustawy:

Ilekroć w przepisach niniejszego rozdziału jest mowa o złocie inwestycyjnym, rozumie się przez to:

1)

złoto w postaci sztabek lub płytek o próbie co najmniej 995 tysięcznych oraz złoto reprezentowane przez papiery wartościowe;

2)

złote monety, które spełniają łącznie następujące warunki:

a)

posiadają próbę co najmniej 900 tysięcznych,

b)

zostały wybite po roku 1800,

c)

są lub były obowiązującym środkiem płatniczym w kraju pochodzenia,

d)

są sprzedawane po cenie, która nie przekracza o więcej niż 80% wartości rynkowej złota zawartego w monecie.

W myśl art. 121 ust. 3 ustawy:

Złotych monet, o których mowa w ust. 1 i 2, nie traktuje się jako przedmiotów kolekcjonerskich o wartości numizmatycznej

Wnioskodawca ma wątpliwości czy w opisanym stanie faktycznym, do usług świadczonych przez Wnioskodawcę ma zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 122 ust. 2 ustawy.

W celu udzielenia odpowiedzi na powyższe wątpliwości konieczne jest zdefiniowanie pojęcia "usług pośrednictwa". W związku z tym, że ani ustawa o podatku od towarów i usług, ani Dyrektywa 2006/112WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U.UE.L z 2006 r. Nr 347 str. 1 z późn. zm.) nie definiują tego pojęcia, w celu określenia, jakie czynności należy rozumieć pod pojęciem usług pośrednictwa, należy odwołać się do wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

W celu rozstrzygnięcia, co w świetle przepisów prawa podatkowego należy rozumieć pod pojęciem "pośrednictwa" warto odnieść się do wyroku z 21 czerwca 2007 r. w sprawie C-453/05 Volker Ludwig przeciwko Finanzamt Luckenwalde, w którym TSUE stwierdził, że " (...) pośrednictwo stanowi działalność polegającą na pośredniczeniu, która może obejmować między innymi wskazywanie stronie danej umowy okazji do zawarcia takiej umowy, kontaktowanie się z drugą stroną i negocjowanie w imieniu i na rzecz klienta warunków świadczeń wzajemnych, przy czym celem takiej działalności jest uczynienie wszystkiego, co niezbędne, aby dwie strony zawarły umowę, a sam pośrednik nie ma żadnego interesu w zakresie treści umowy. Zatem pojęcie pośrednictwa nie wymaga koniecznie, aby pośrednik działający jako subagent agenta głównego kontaktował się bezpośrednio z dwiema stronami umowy, aby negocjować wszystkie klauzule, jednakże pod warunkiem że jego działalność nie ogranicza się do zobowiązania do wykonania części czynności faktycznych związanych z umową".

Natomiast w sprawie z 13 grudnia 2001 r. pomiędzy Commissioners of Customs & Excise a CSC Financial Servises Ltd C-235/00, TSUE wskazał na znaczenia słowa "negocjacje", w kontekście art. 13B (d) (5): "odnosi się ono do działalności pośrednika, który nie przyjmuje roli którejkolwiek ze stron umowy dotyczącej produktu finansowego oraz którego działalność polega na czymś innym, niż świadczenie usług wchodzących w zakres umowy, typowo wykonywanych przez strony takich umów. Negocjacje stanowią usługę świadczoną na rzecz strony umowy oraz wynagradzane przez nią, polegającą na jednoznacznie określonym akcie mediacji. Mogą one polegać m.in. na wskazywaniu odpowiednich możliwości zawarcia takiej umowy, nawiązywaniu kontaktu z drugą stroną lub negocjowaniu, w imieniu i na rzecz klienta, warunków płatności, jakich ma dokonać jedna ze stron. Celem negocjacji jest zatem wykonanie wszystkich czynności niezbędnych w celu zawarcia przez dwie strony umowy, przy jednoczesnym braku jakiegokolwiek własnego zaangażowania negocjatora określonego w warunkach umowy. Z drugiej strony, nie stanowi negocjacji sytuacja, w której jedna ze stron powierza podwykonawcy część formalności administracyjnych związanych z umową, takich jak udzielanie informacji drugiej stronie oraz przyjmowanie i przetwarzanie wniosków, zapisów na papiery wartościowe, będące przedmiotem umowy. W takim przypadku, podwykonawca zajmuje tę samą pozycję, jak strona sprzedająca produkt finansowy i nie jest zatem pośrednictwem".

Zatem, aby uznać daną działalność za pośrednictwo konieczne jest aby pośrednik wykonał poniższe czynności:

- wskazywanie stronie danej umowy okazji do zawarcia takiej umowy,

- uczynienie wszystkiego, co niezbędne, aby dwie strony zawarły umowę,

- prowadzenie negocjacji polegających na jednoznacznie określonym akcie mediacji,

- nawiązywanie kontaktu z drugą stroną lub negocjowanie, w imieniu i na rzecz klienta warunków płatności, jakich ma dokonać jedna ze stron.

Odnosząc się do powyższego stwierdzić należy, że działalność pośrednictwa dotyczy działalności wykonywanej przez pośrednika, który nie zajmuje miejsca jakiejkolwiek strony umowy. Powinna to być usługa wykonana na rzecz strony umowy oraz opłacona przez nią jako odrębna działalność pośrednictwa. Pośrednictwo to ma zatem na celu dokonanie wszelkich niezbędnych czynności, które umożliwiłyby zawarcie przez obie strony umowy, przy czym pośrednik nie realizuje w stosunku do treści umowy żadnego własnego interesu.

W niniejszej sprawie Wnioskodawca będzie pośredniczył w handlu złotem tj. będzie nawiązywał kontakt z osobami zainteresowanymi zawarciem umowy ze Zleceniodawcą, informował osoby zainteresowane zawarciem umowy ze Zleceniodawcą o rodzajach oferowanych przez Zleceniodawcę produktów oraz o treści warunków umów, negocjował warunki umów, przyjmował zamówienia i przekazywał je Zleceniodawcy oraz na stałe obsługiwał Klientów pozyskanych przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca będzie agentem działającym w imieniu i na rzecz innych osób pośredniczącym w dostawie złota inwestycyjnego dla swojego Zleceniodawcy. Celem Wnioskodawcy będzie uczynienie wszystkiego co możliwe, aby dwie strony zawarły umowę, przy czym Wnioskodawca nie będzie miał interesu w zakresie treści tejże umowy. Usługi będą wykonywane w imieniu i na rzecz Spółki. W ramach zawartej ze Spółką umowy Wnioskodawca będzie dokonywał czynności polegających m.in. na wskazywaniu odpowiednich możliwości zawarcia umowy, nawiązywaniu kontaktu z drugą stroną lub negocjowaniu warunków umowy i płatności, jakich ma dokonać jedna ze stron oraz wszelkich innych czynności niezbędnych w celu zawarcia przez dwie strony umowy. Czynności Wnioskodawcy nie będą ograniczone do dopełnienia jedynie formalności administracyjnych.

Mając zatem na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że Wnioskodawca będzie działał na rzecz i w imieniu swojego Klienta, pośrednicząc w handlu złotem w postaci sztabek lub płytek o próbie co najmniej 995 tysięcznych oraz złotem reprezentowanym przez papiery wartościowe, a także złotymi monetami, które spełniają łącznie następujące warunki: posiadają próbę co najmniej 900 tysięcznych, zostały wybite po roku 1800, są lub były obowiązującym środkiem płatniczym w kraju pochodzenia, są sprzedawane po cenie, która nie przekracza o więcej niż 80% wartości rynkowej złota zawartego w monecie. Tym samym czynności wykonywane przez Zainteresowanego, jako pośrednika w sprzedaży złota inwestycyjnego będą korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 122 ust. 2 ustawy.

Dodatkowe informacje

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Zainteresowanego w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Nadmieniamy, że w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (pytanie nr 2 wniosku) zostanie wydane odrębne rozsztrzygnięcie.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Pana do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl