0114-KDIP1-2.4012.580.2022.1.RST - Miejsce opodatkowania usług doradztwa podatkowego

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 1 lutego 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP1-2.4012.580.2022.1.RST Miejsce opodatkowania usług doradztwa podatkowego

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 grudnia 2022 r. wpłynął za pośrednictwem ePUAP Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy miejsca opodatkowania usług doradztwa podatkowego.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca posiada siedzibę i miejsce prowadzenia działalności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz jest czynnym podatnikiem VAT.

Głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest świadczenie usług w zakresie doradztwa podatkowego ukierunkowanych na wsparcie klientów krajowych i zagranicznych. Wsparcie to udzielane jest klientom w sferach objętych ustawą o doradztwie podatkowym z dnia 5 lipca 1996 r., w tym obejmuje czynności wymienione w art. 2 ust. 1 pkt 1 tj. udzielanie podatnikom, płatnikom i inkasentom, na ich zlecenie lub na ich rzecz, porad, opinii i wyjaśnień z zakresu ich obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej związanej z tymi obowiązkami.

Część klientów korzystających z usług Wnioskodawcy stanowią podmioty zagraniczne, nieposiadające ani siedziby działalności gospodarczej, ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w rozumieniu art. 10 ust. 1 oraz art. 11 ust. 1 Rozporządzenia.

W sprawie objętej niniejszym wnioskiem, Wnioskodawca doradzał jednemu z podmiotów zagranicznych, (nieposiadającemu na terytorium Polski ani siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, dalej: "Klient") w zakresie nabycia aktywów, w skład których wchodziły głównie grunty oraz znajdujące się na ich terenie budowle i budynki położone w Polsce (dalej: "Transakcja"). Nieruchomości będące przedmiotem Transakcji stanowiły określone nieruchomości, które były w chwili świadczenia usługi doradztwa podatkowego identyfikowalne co do ich położenia. Usługa świadczona przez Wnioskodawcę polegała na ustaleniu konsekwencji podatkowych związanych z przeprowadzeniem samej Transakcji.

Usługi świadczone na rzecz Klienta obejmowały ustalenie czy Transakcja powinna podlegać opodatkowaniu VAT bądź podatkowi od czynności cywilnoprawnych, ogólne objaśnienie funkcjonowania polskiego systemu podatkowego w zakresie Transakcji Klientowi oraz zebranie danych o przedmiocie transakcji w celu dokonania zestawienia nabytych aktywów.

Usługi Wnioskodawcy nie były związane bezpośrednio z aktem przeniesienia własności aktywów będących przedmiotem Transakcji. Zadaniem Wnioskodawcy było wskazanie ewentualnych ryzyk podatkowych towarzyszących Transakcji, bez udziału w tworzeniu umów przenoszących własność aktywów. Wnioskodawca dokonał jednak przeglądu m.in. umów przenoszących własność aktywów (przygotowanych przez podmiot trzeci) z punktu widzenia przepisów prawa podatkowego. Podsumowaniem przeglądu umów był odpowiedni komentarz podatkowy.

Doradztwo podatkowe Wnioskodawcy na rzecz Klienta, polegało w szczególności na przygotowaniu ogólnego objaśnienia w zakresie zasad funkcjonowania i potencjalnych zobowiązań podatkowych związanych posiadaniem aktywów podlegających Transakcji. Informacje przekazane Klientowi dotyczyły również podatków i opłat lokalnych oraz minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych.

Celem usług świadczonych przez Wnioskodawcę, o których mowa we wniosku, była pomoc Klientowi w procesie podejmowania decyzji o nabyciu opisanych aktywów poprzez wskazanie konsekwencji podatkowych i potencjalnych ryzyk podatkowych związanych z przeprowadzeniem Transakcji.

Pytanie

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, miejsce świadczenia usług doradztwa podatkowego świadczonych przez Wnioskodawcę powinno być określone na podstawie art. 28b ust. 1 ustawy o VAT (tj. znajdowało się w kraju siedziby Klienta), w związku z czym Wnioskodawca powinien wykazać w informacji podsumowującej świadczenie usług, o którym mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, a faktura wystawiona przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta z tytułu świadczenia usług powinna zawierać wyrazy "odwrotne obciążenie", zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, miejsce świadczenia usług doradztwa podatkowego świadczonych przez Wnioskodawcę powinno być określone na podstawie art. 28b ust. 1 ustawy o VAT (tj. znajdowało się w kraju siedziby Klienta), w związku z czym Wnioskodawca powinien wykazać w informacji podsumowującej świadczenie usług, o którym mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, a faktura wystawiona przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta z tytułu świadczenia usług powinna zawierać wyrazy "odwrotne obciążenie", zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685), zwanej dalej "Ustawą o VAT", opodatkowane podatkiem VAT są odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Jak wynika z powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatne świadczenie usług, w przypadku, gdy miejscem świadczenia tychże usług jest terytorium kraju. W myśl art. 2 pkt 1 Ustawy o VAT jako terytorium kraju - rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zgodnie z art. 8 ust. 1 Ustawy VAT, świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy o VAT, to każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 Ustawy o VAT.

W myśl art. 15 ust. 1 Ustawy o VAT, podatnikami podatku od towarów i usług są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 Ustawy o VAT, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Ze względu na fakt występowania zasady ograniczenia obowiązku objęcia podatkiem VAT dostaw towarów i świadczenia usług do tych wykonywanych na terytorium kraju, w celu ustalenia obowiązku podatkowego, istotnym jest ustalenie miejsca, w którym wyświadczono usługę. Od prawidłowej determinacji tego miejsca zależeć będzie czy dana usługa podlega obowiązkowi VAT na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Artykuł 28b ust. 1 Ustawy o VAT zawiera główną definicję miejsca świadczenia usług na rzecz podatnika. Zgodnie z nią, miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e miejsce świadczenia usług dotyczących nieruchomości, art. 28f miejsce świadczenia usług transportu pasażerów i towarów ust. 1 i 1a, art. 28g miejsce świadczenia usług związanych z działalnością kulturalną, artystyczną, sportową, naukową i inną ust. 1, art. 28i miejsce świadczenia usług restauracyjnych i cateringowych, art. 28j miejsce świadczenia usług krótkoterminowego wynajmu środków transportu ust. 1 i 2 oraz art. 28n miejsce świadczenia usług turystyki.

Definicja podatnika, do której odwołuje się art. 28b ust. 1 Ustawy o VAT, zawarta jest w art. 28a Ustawy o VAT, o następującej treści:

1.

ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:

a.

podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,

b.

osobę prawną niebędącą podatnikiem na podstawie lit. a, która jest zidentyfikowana lub obowiązana do identyfikacji do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;

2.

podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

Jak wynika z treści art. 28b ust. 1 Ustawy o VAT, zasadniczo za miejsce świadczenia usług uznaje się miejsce siedziby usługobiorcy, chyba że zastosowanie znajduje któryś z wyjątków zawartych w treści przepisu. Jeden z takich przypadków odstąpienia od zasad ogólnych ustalania miejsca świadczenia usług występuje art. 28e Ustawy o VAT. Zgodnie z nim, miejscem świadczenia usług związanych z nieruchomościami, w tym usług świadczonych przez rzeczoznawców, pośredników w obrocie nieruchomościami, usług zakwaterowania w hotelach lub obiektach o podobnej funkcji, takich jak ośrodki wczasowe lub miejsca przeznaczone do użytku jako kempingi, użytkowania i używania nieruchomości oraz usług przygotowywania i koordynowania prac budowlanych, takich jak usługi architektów i nadzoru budowlanego, jest miejsce położenia nieruchomości.

Ustawa o VAT nie definiuje w swojej treści znaczenia wyrazu "nieruchomość" ani pojęcia "usługi związanej z nieruchomościami".

Przytaczając jednak za art. 13b Rozporządzenia, "nieruchomość" definiowana jest jako:

- każda określona część ziemi, na jej powierzchni lub pod jej powierzchnią, która może stać się przedmiotem własności i posiadania;

- każdy budynek lub każdą konstrukcję przytwierdzone do gruntu lub w nim osadzone powyżej lub poniżej poziomu morza, których nie można w łatwy sposób zdemontować lub przenieść;

- każdy zainstalowany element stanowiący integralną część budynku lub konstrukcji, bez którego budynek lub konstrukcja są niepełne, taki jak drzwi, okna, dachy, schody i windy;

- każdy element, sprzęt lub maszynę zainstalowane na stałe w budynku lub konstrukcji, które nie mogą być przeniesione bez zniszczenia lub zmiany budynku lub konstrukcji.

Zgodnie zaś z art. 31a ust. 1 Rozporządzenia, usługi związane z nieruchomościami, o których mowa w art. 47 dyrektywy 2006/112/WE, obejmują jedynie te usługi, które mają wystarczająco bezpośredni związek z daną nieruchomością. Usługi uważa się za mające wystarczająco bezpośredni związek z nieruchomością w następujących przypadkach:

- gdy wywodzą się z nieruchomości, a dana nieruchomość stanowi element składowy usługi i jest elementem centralnym oraz niezbędnym z punktu widzenia świadczonych usług;

- gdy są świadczone w odniesieniu do nieruchomości lub dla niej przeznaczone i mają na celu zmianę prawnego lub fizycznego stanu danej nieruchomości.

Ust. 2 pkt q Rozporządzenie precyzuje, że usługi związane z nieruchomością obejmują w szczególności "usługi prawne związane z przeniesieniem tytułu do nieruchomości, ustanowieniem lub przeniesieniem określonych udziałów w nieruchomościach lub praw rzeczowych dotyczących nieruchomości (bez względu na to, czy są one traktowane tak jak rzeczy), takie jak czynności notarialne lub sporządzanie umów kupna lub sprzedaży nieruchomości, nawet jeżeli transakcja, w wyniku której dochodzi do zmiany stanu prawnego nieruchomości, nie zostaje przeprowadzona.

Jednocześnie, ust. 3 pkt h, określa, że tego typu usług nie stanowią "usług prawne powiązane z umowami, innych niż objęte ust. 2 lit. q, łącznie z doradztwem dotyczącym warunków umowy dotyczącej przeniesienia nieruchomości lub wykonania takiej umowy lub też udowodnienia istnienia takiej umowy, jeżeli takie usługi nie dotyczą przeniesienia tytułu do nieruchomości."

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego, Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, posiadającym siedzibę i miejsce działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Spółka świadczy na rzecz swoich klientów usługi z zakresu doradztwa podatkowego, wspierające działalność biznesową przedsiębiorstw polskich i zagranicznych działających na polskim rynku. Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym, usługi świadczone na rzecz Klienta dotyczyły nabycia aktywów, w skład których wchodziły głównie grunty oraz znajdujące się na ich terenie budowle i budynki położone w Polsce, identyfikowalne co do miejsca ich położenia w momencie wykonywania usługi doradztwa. W ramach usługi, Spółka dokonała identyfikacji i oceny ryzyk podatkowych związanych z przeprowadzeniem Transakcji nabycia aktywów przez Klienta. Co więcej, Wnioskodawca przedstawił Klientowi opinię na temat podlegania Transakcji podatkowi VAT lub podatkowi od czynności cywilnoprawnych, informacje dotyczące funkcjonowania polskiego systemu podatkowego w zakresie Transakcji, późniejszych konsekwencji transakcji na gruncie podatków i opłat lokalnych, minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych oraz zebrał dane o przedmiocie Transakcji w celu zestawienia nabytych aktywów. Usługa wykonana przez Spółkę nie mieściła w swoim zakresie przygotowania ani pomocy w przygotowaniu umowy lub aktu przeniesienia aktywów będących przedmiotem Transakcji. Spółka dokonała jedynie przeglądu umów przygotowanych przez podmiot trzeci, z punktu widzenia przepisów prawa podatkowego.

Państwa zdaniem, zakres wykonanej usługi nie pozwala uznać, że zastosowane znajdzie wyjątek od zastosowania reguły ogólnej ustalenia miejsce opodatkowania tj. art. 28b ust. 1 ustawy o VAT. W szczególności nie można uznać, że usługa powinna być objęta regulacją art. 28e ustawy o VAT.

Jak można wnioskować z wydawanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej interpretacji indywidualnych, zdaniem organu "usługą związaną z nieruchomościami nie będzie każda dowolna usługa wykazująca chociażby najmniejszy związek z daną nieruchomością, lecz jedynie usługa która wprost odnosi się do konkretnej sprecyzowanej nieruchomości będącej centralnym punktem usługi bądź ma na celu zmianę prawnego lub fizycznego stanu danej nieruchomości" (0114-KDIP1-2.4012.469.2018.2.PC z dnia 8 listopada 2018 r., 0112-KDIL1-3.4012.128.2021.1.k.k. z dnia 18 maja 2021 r. i 0112-KDIL1-3.4012.192.2021.1.MR z dnia 7 lipca 2021 r.). Ponadto, zgodnie z argumentacją organu przedstawioną w interpretacji indywidualnej 0114-KDIP1-2.4012.469.2018.2.PC z dnia 8 listopada 2018 r., usługami o jakich mowa w art. 28e Ustawy o VAT i art. 31a Rozporządzenia nie są świadczenia takie jak: informacja o sposobie opodatkowania i potencjalnych ryzykach podatkowych związanych z ewentualnym nabyciem lub sprzedażą konkretnej nieruchomości, doradztwo w zakresie zalecanych działań w celu efektywnego ustrukturyzowania transakcji, przygotowanie komentarza do postanowień umów / aktów skutkujących zmianą stanu prawnego nieruchomości dotyczących wyłącznie potencjalnych skutków podatkowych wynikających z postanowień umowy. W rozumieniu Wnioskodawcy, konkretna nieruchomość ani nieruchomości nie stanowiły centralnego punktu wyświadczonej na rzecz Klienta usługi. Ponadto, wykonane usługi nie miały na celu zmiany prawnego ani fizycznego stanu nieruchomości będących elementem analizy przygotowywanej w ramach usługi doradztwa podatkowego.

W tym kontekście duże znaczenie mają również oficjalne "Noty wyjaśniające w sprawie unijnych przepisów o VAT w zakresie miejsca świadczenia usług związanych z nieruchomościami, wchodzących w życie w 2017 r.", wydane przez Komisję Europejską:

- "jedynie w niektórych wyraźnie określonych sytuacjach usługi prawne można jednak uznać za posiadające wystarczająco bezpośredni związek z nieruchomością" (str. 49);

- "Aby usługi prawne zostały objęte zakresem stosowania art. 31a ust. 2 lit. q (a w związku z tym, aby wchodziły w zakres stosowania art. 47 dyrektywy VAT), muszą być one związane z przeniesieniem tytułu własności do nieruchomości, ustanowieniem lub przeniesieniem określonych udziałów w nieruchomościach lub praw rzeczowych dotyczących nieruchomości. Jednocześnie art. 31a ust. 3 lit. h stanowi, że usługi prawne inne niż usługi objęte zakresem stosowania art. 31a ust. 2 lit. q nie są objęte zakresem stosowania art. 47 dyrektywy VAT, jeżeli usługi te nie są specyficzne dla przeniesienia tytułu własności do nieruchomości. W szczególności w art. 31a ust. 3 lit. h wymieniono następujące przypadki: doradztwo dotyczące warunków umowy dotyczącej przeniesienia nieruchomości, wykonania takiej umowy lub też udowodnienia istnienia takiej umowy" (str. 50);

- "do przykładów nieobjętych zakresem stosowania art. 31a ust. 2 lit. q należałyby: doradztwo prawne w zakresie warunków umownych lub rozstrzygania roszczeń związanych z nieruchomościami; doradztwo podatkowe w zakresie stanowiska w sprawie ulgi związanej z kwotą zwolnioną od podatku w odniesieniu do określonej nieruchomości; doradztwo prawne w zakresie podatków od przekazania nieruchomości; usługi prawne związane z przyznawaniem praw w ramach zastawu lub hipoteki lub usługi związane z postępowaniem upadłościowym" (str. 51).

W świetle przytoczonych przepisów, wyjaśnień Komisji oraz linii interpretacyjnej prezentowanej przez organy podatkowe, w Państwa opinii, przedstawione w stanie faktycznym usługi wyświadczone na rzecz Klienta nie stanowiły usług związanych z nieruchomościami, o których mowa w art. 28e Ustawy o VAT i art. 31a Rozporządzenia.

W związku z tym, za miejsce świadczenia oraz opodatkowania wykonanych usług doradztwa podatkowego na rzecz Klienta, będącego zagranicznym podatnikiem nieposiadającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, nie należy uznawać terytorium Polski. Tym samym miejsce opodatkowania wykonanej usługi przedstawionej w stanie faktycznym, Spółka powinna ustalić zgodnie z zasadą ogólną zawartą w art. 28b ust. 1 Ustawy o VAT. W związku z tym, usługi doradztwa podatkowego opisane we wniosku zostaną opodatkowane na potrzeby VAT, na terytorium państwa, w którym Klient posiada siedzibę działalności.

W konsekwencji, Wnioskodawca powinien wykazać w informacji podsumowującej świadczenie usług, o którym mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, a faktura wystawiona przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta z tytułu świadczenia usług powinna zawierać wyrazy "odwrotne obciążenie", zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiliście Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Organ zauważa, że obecny publikator ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług to: tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawiliście i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Jednocześnie wskazujemy, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosujecie się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 329 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl