0114-KDIP1-1.4012.606.2023.1.AKA - Korekta JPK

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 27 listopada 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0114-KDIP1-1.4012.606.2023.1.AKA Korekta JPK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 października 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 października 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do skorygowania Jednolitego Pliku Kontrolnego:

* złożonego za miesiąc sierpień 2023 r. poprzez ujęcie w części D poz. nr 39 JPK kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejne okresy rozliczeniowe, zadeklarowanej przez Spółkę Przejmowaną w części E poz. nr 62 JPK złożonego przez nią za miesiąc lipiec 2023 r.,

* złożonego przez Spółkę Przejmowaną za lipiec 2023 r., poprzez ujęcie kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w części E poz. nr 54 JPK jako kwoty do zwrotu na rachunek Wnioskodawcy, zamiast w części E poz. nr 62 JPK jako kwoty do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

A. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: "Wnioskodawca" lub "Spółka Przejmująca") jest spółką kapitałową prawa polskiego z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Spółka przejmująca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.

B. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: "Spółka Przejmowana") posiadała siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz podlegała w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Spółka Przejmowana była zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.

Spółka Przejmująca należy, a Spółka Przejmowana należała, do tej samej międzynarodowej grupy kapitałowej świadczącej usługi logistyczne, związane z procesem optymalizacji łańcuchów dostaw, usługi promocyjne oraz usługi pakowania.

W dniu 20 lipca 2023 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki Przejmującej podjęło uchwałę w sprawie połączenia ze Spółką Przejmowaną (dalej: "Połączenie"). W dniu 1 sierpnia 2023 r. nastąpiło wpisanie Połączenia (podwyższenia kapitału zakładowego Spółki Przejmującej) do Krajowego Rejestru Sądowego.

Połączenie zostało przeprowadzone w trybie określonym w art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1467 z późn. zm.; dalej: "k.s.h."), poprzez przeniesienie na Wnioskodawcę całego majątku Spółki Przejmowanej (połączenie przez przejęcie) z jednoczesnym podwyższeniem kapitału zakładowego Wnioskodawcy dokonanym w drodze utworzenia nowych udziałów, które zostały przyznane jedynemu wspólnikowi Spółki Przejmowanej.

Z dniem Połączenia, zgodnie z art. 494 § 1 k.s.h., Wnioskodawca wstąpił we wszystkie prawa i obowiązki Spółki Przejmowanej (sukcesja generalna), zaś Spółka Przejmowana, zgodnie z art. 493 § 2 k.s.h., została wykreślona z rejestru.

Spółka Przejmowana w złożonym przez siebie za miesiąc lipiec 2023 r. Jednolitym Pliku Kontrolnym (dalej: "JPK VAT") wykazała - w części E poz. nr 62 - kwotę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy.

Wnioskodawca nie uwzględnił powyższej kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w złożonym przez siebie JPK VAT za miesiąc sierpień 2023 r.

Obecnie Wnioskodawca zamierza skorygować złożony przez siebie JPK VAT za miesiąc sierpień 2023 r. i uwzględnić w nim kwotę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy wykazaną w JPK VAT Spółki Przejmowanej za miesiąc lipiec 2023 r., ewentualnie złożyć korektę JPK VAT Spółki Przejmowanej za miesiąc lipiec 2023 r. i wnosić o zwrot kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym zamiast jej przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy.

Pytania

1. Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorygowania JPK VAT złożonego za miesiąc sierpień 2023 r. poprzez ujęcie w części D poz. nr 39 JPK VAT kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejne okresy rozliczeniowe, zadeklarowanej przez Spółkę Przejmowaną w części E poz. nr 62 JPK VAT złożonego przez nią za miesiąc lipiec 2023 r.?

2. Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorygowania JPK VAT, złożonego przez Spółkę Przejmowaną za lipiec 2023 r., poprzez ujęcie kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w części E poz. nr 54 JPK VAT jako kwoty do zwrotu na rachunek Wnioskodawcy, zamiast w części E poz. nr 62 JPK VAT jako kwoty do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy?

Państwa stanowisko w sprawie

1. Zdaniem Wnioskodawcy, przysługuje mu prawo do skorygowania JPK VAT złożonego za miesiąc sierpień 2023 r. poprzez ujęcie w części D poz. nr 39 JPK VAT kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejne okresy rozliczeniowe, zadeklarowanej przez Spółkę Przejmowaną w części E poz. nr 62 JPK VAT złożonego przez nią za miesiąc lipiec 2023 r.

2. Zdaniem Wnioskodawcy, przysługuje mu prawo do skorygowania JPK VAT, złożonego przez Spółkę Przejmowaną za lipiec 2023 r., poprzez ujęcie kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w części E poz. nr 54 JPK VAT jako kwoty do zwrotu na rachunek Wnioskodawcy, zamiast w części E poz. nr 62 JPK VAT jako kwoty do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy:

Ad 1

Zgodnie z art. 81 § 1 O.p., jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

Z przepisu tego wynika zasada, zgodnie z którą podatnikowi przysługuj e prawo do skorygowania złożonej przez niego deklaracji. Korekta może mieć na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy jej sporządzeniu. Może on dotyczyć określenia wysokości zobowiązania podatkowego, wysokości nadpłaty lub zwrotu podatku oraz innych danych zawartych w treści deklaracji. Skorygowanie błędnej deklaracji odbywa się poprzez ponowne złożenie poprawnej deklaracji korygującej (art. 81 § 2 O.p.).

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Należy zaznaczyć, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.

Zgodnie z art. 86 ust. 19 ustawy o VAT, jeżeli w okresie rozliczeniowym podatnik nie wykonywał czynności opodatkowanych na terytorium kraju oraz nie wykonywał czynności poza terytorium kraju kwotę podatku naliczonego może przenieść do rozliczenia na następny okres rozliczeniowy.

Stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Przepis ten pozwala na przerzucenie wygenerowanej w danym okresie rozliczeniowym nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na następny okres rozliczeniowy lub jej zwrot na rachunek bankowy.

Na podstawie art. 99 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c, art. 133 i art. 138g ust. 2.

W myśl art. 99 ust. 11b ustawy o VAT deklaracje, o których mowa w ust. 1-3, 3c-6, 8-9 i 11a, składa się wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Zgodnie z art. 99 ust. 11c ustawy o VAT deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, są składane zgodnie z wzorem dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, który obejmuje deklarację i ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3. Dokument elektroniczny, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest przesyłany w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej i zgodnie z wymaganiami określonymi w tych przepisach.

Stosownie do art. 99 ust. 12 ustawy o VAT zobowiązanie podatkowe, kwotę zwrotu różnicy podatku, kwotę zwrotu podatku naliczonego lub różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1, przyjmuje się w kwocie wynikającej z deklaracji podatkowej, chyba że organ podatkowy określi je w innej wysokości.

Istotnym jest, że zobowiązanie podatkowe w podatku od towarów i usług, kwota zwrotu różnicy podatku, kwota zwrotu podatku naliczonego lub różnicy podatku, o której mowa w art. 99 ust. 12 ustawy, kształtuje się za dany okres rozliczeniowy w następstwie zestawienia w ramach deklaracji, kwot podatku należnego i podatku naliczonego.

Z przepisów tych wynika zatem, że zobowiązanie podatkowe w podatku od towarów i usług, kwota zwrotu różnicy podatku, kwota zwrotu podatku naliczonego lub różnicy podatku, konstytuuje się z mocy prawa za dany okres rozliczeniowy, którym w ustawie jest miesiąc, a wyjątkowo kwartał.

W tym miejscu należy zwrócić również uwagę na przepisy regulujące prawną instytucję łączenia spółek zawartą w Kodeksie spółek handlowych.

Zgodnie z art. 491 § 1 k.s.h. spółki kapitałowe mogą się łączyć ze sobą oraz ze spółkami osobowymi; spółka osobowa, z wyłączeniem spółki komandytowo-akcyjnej, nie może jednakże być spółką przejmującą albo spółką nowo zawiązaną.

Stosownie do art. 491 § 3 k.s.h. nie może się łączyć spółka w likwidacji, która rozpoczęła podział majątku, ani spółka w upadłości.

W myśl art. 492 § 1 pkt 1 k.s.h. połączenie może być dokonane przez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej (łączenie się przez przejęcie).

Na podstawie art. 493 § 1 i § 2 k.s.h. spółka przejmowana albo spółki łączące się przez zawiązanie nowej spółki zostają rozwiązane, bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, w dniu wykreślenia z rejestru. Połączenie następuje z dniem wpisania połączenia do rejestru właściwego według siedziby, odpowiednio spółki przejmującej albo spółki nowo zawiązanej (dzień połączenia). Wpis ten wywołuje skutek wykreślenia spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, z uwzględnieniem art. 507.

Zgodnie z art. 494 § 1 k.s.h. spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki.

W myśl art. 494 § 2 k.s.h. na spółkę przejmującą albo spółkę nowo zawiązaną przechodzą z dniem połączenia w szczególności zezwolenia, koncesje oraz ulgi, które zostały przyznane spółce przejmowanej albo którejkolwiek ze spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji lub ulgi stanowi inaczej.

Powyższe przepisy wskazują jako główny skutek połączenia spółek - co dotyczy również łączenia przez przejęcie - zasadę sukcesji generalnej, ustanawiając spółkę przejmującą następcą prawnym spółki przejmowanej.

Zagadnienie sukcesji podatkowej w polskim prawie podatkowym regulują przepisy zawarte w art. 93-93e O.p. W przepisach tych ustawodawca przedstawił katalog sytuacji, w których zachodzi sukcesja podatkowa, tj. sukcesja praw i obowiązków następców prawnych oraz podmiotów przekształcanych.

W myśl art. 93 § 1 O.p. osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się:

1.

osób prawnych,

2.

osobowych spółek handlowych,

3.

osobowych i kapitałowych spółek handlowych

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

Stosownie do art. 93 § 2 O.p. przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie:

1.

innej osoby prawnej (osób prawnych),

2.

osobowej spółki handlowej (osobowych spółek handlowych).

Zgodnie z tymi przepisami, w rezultacie Połączenia Wnioskodawca stał się następcą prawnym Spółki Przejmowanej i wstąpił w jej wszystkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki.

W zakres tej sukcesji podatkowej wchodzą także prawa i obowiązki Spółki Przejmowanej związane z prawidłowym rozliczaniem VAT, co obejmuje m.in. prawo do ujęcia kwoty do przeniesienia z poprzedniego okresu rozliczeniowego w deklaracji lub korekcie deklaracji składanej przez Spółkę Przejmującą.

Zatem w sytuacji, w której w JPK VAT za lipiec 2023 r. Spółka Przejmowana wykazała nadwyżkę VAT naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejne okresy rozliczeniowe, to w rezultacie Połączenia i sukcesji podatkowej, Wnioskodawcy przysługuje prawo do uwzględnienia tej nadwyżki w składanym przez siebie JPK VAT za okres rozliczeniowy, w którym doszło do Połączenia, tj. sierpień 2023 r.

W związku z tym, że Wnioskodawca złożył JPK VAT za miesiąc sierpień 2023 r., w którym nie uwzględnił kwoty do przeniesienia wykazanej w JPK VAT Spółki Przejmowanej za miesiąc lipiec 2023 r., będzie on miał prawo do skorygowania JPK VAT złożonego za miesiąc sierpień 2023 r. i ujęcie w części D poz. nr 39 JPK VAT kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejne okresy rozliczeniowe, zadeklarowanej przez Spółkę Przejmowaną w części E poz. nr 62 JPK VAT złożonego przez nią za miesiąc lipiec 2023 r.

Stanowisko przedstawione przez Wnioskodawcę znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacjach indywidualnych wydanych przez: Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 25 kwietnia 2022 r., nr 0111-KDIB3-1.4012.133.2022.1.KO oraz Izbę Administracji Skarbowej w Poznaniu z 7 lutego 2017 r., nr 3063-ILPP1-1.4512.193.2016.1.MW.

Ad 2

Z powołanego powyżej art. 87 ust. 1 ustawy o VAT wynika, że podatnikowi przysługuje również prawo do zwrotu na rachunek bankowy nadwyżki podatku naliczonego nad podatkiem należnym za dany okres rozliczeniowy.

Dodatkowo z powołanych powyżej przepisów wynika również, że prawa i obowiązki Spółki Przejmowanej, w tym również wszystkie prawa i obowiązki podatkowe, z chwilą dokonania połączenia przeszły na Spółkę Przejmującą.

W związku z powyższym Wnioskodawca wskutek Połączenia nabył także prawa i obowiązki związane z rozliczeniami VAT Spółki Przejmowanej, co obejmuje m.in. prawo do korekty JPK VAT złożonych przez Spółkę Przejmowaną za okresy rozliczeniowe przed Połączeniem, a także do żądania zwrotu kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym za dany okres rozliczeniowy, jeżeli takie prawo przysługiwało Spółce Przejmowanej.

Zatem, Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorygowania JPK VAT złożonego przez Spółkę Przejmowaną za lipiec 2023 r., poprzez ujęcie kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w części E poz. nr 54 JPK VAT jako kwoty do zwrotu na rachunek Wnioskodawcy, zamiast w części E poz. nr 62 JPK VAT jako kwoty do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy.

Mając na uwadze, że korekta JPK VAT będzie dotyczyła okresu rozliczeniowego, w którym Spółka Przejmowana miała osobowość prawną i była odrębnym podatnikiem, korekta JPK VAT powinna zawierać dane Spółki Przejmowanej, z zastrzeżeniem, że zostanie ona podpisana i złożona przez Wnioskodawcę lub umocowanego przez niego pełnomocnika. Z kolei organem właściwym w sprawie złożenia korekty będzie organ właściwy dla następcy prawnego, tj. Spółki Przejmującej.

Stanowisko przedstawione przez Wnioskodawcę zostało potwierdzone w orzecznictwie sądów administracyjnych, m.in. w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 6 sierpnia 2011 r., sygn. akt II FSK 499/10, wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z 9 listopada 2009 r., I SA/Gl 342/09, a także w interpretacjach indywidualnych wydanych przez: Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 21 maja 2021 r., nr 0114-KDIP4- 1.4012.68.2021.4.RMA; z 5 maja 2017 r., nr 0114-KDIP1-1.4012.7.2017.1.DG; Izbę Administracji Skarbowej w Poznaniu z 7 lutego 2017 r., nr 3063-ILPP1- 1.4512.193.2016.1. MW.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w zakresie prawa do skorygowania Jednolitego Pliku Kontrolnego:

* złożonego za miesiąc sierpień 2023 r. poprzez ujęcie w części D poz. nr 39 JPK kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejne okresy rozliczeniowe, zadeklarowanej przez Spółkę Przejmowaną w części E poz. nr 62 JPK złożonego przez nią za miesiąc lipiec 2023 r. - jest prawidłowe,

* złożonego przez Spółkę Przejmowaną za lipiec 2023 r., poprzez ujęcie kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w części E poz. nr 54 JPK jako kwoty do zwrotu na rachunek Wnioskodawcy, zamiast w części E poz. nr 62 JPK jako kwoty do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy - jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informuję, że obecnie obowiązują:

* ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.),

* ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 2383),

* ustawa z 15 września 2000 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1467 z późn. zm.).

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie wskazujemy, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywa się ze stanem faktycznym (zdarzeniem przyszłym) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i musicie się Państwo zastosować do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

* Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...).

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl