0113-KDIPT3.4011.445.2018.1.IL - Dotacje celowe, które jednostka samorządu terytorialnego planuje przekazać mieszkańcom gminy na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła jako przychód korzystający ze zwolnienia z opodatkowania.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 listopada 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT3.4011.445.2018.1.IL Dotacje celowe, które jednostka samorządu terytorialnego planuje przekazać mieszkańcom gminy na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła jako przychód korzystający ze zwolnienia z opodatkowania.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku złożonym w dniu 20 września 2018 r., uzupełnionym pismem złożonym w dniu 24 września 2018 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z udzielaniem dotacji celowej na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 września 2018 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Następnie pismem złożonym w dniu 24 września 2018 r. uzupełniono wniosek o potwierdzenie dokonania opłaty od wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014 - 2020 osiem Gmin m.in. A i B przystąpiły do realizacji w partnerstwie dwóch projektów w ramach Osi Priorytetowej Regionalna Polityka Energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza, Poddziałanie 4.4.3 Obniżenie poziomu niskiej emisji (paliwa stałe) - SPR oraz Poddziałanie 4.4.2 Obniżenie poziomu niskiej emisji. Jedna z Gmin - lider projektu, będąca w partnerstwie z ośmioma gminami (w tym z Gminą A) podpisała umowy o dofinansowanie dla dwóch projektów: "Wymiana przestarzałych kotłów węglowych na nowoczesne źródła zasilane gazem i biomasą w wybranych gminach powiatów x, y i z" oraz "Wymiana niskosprawnych źródeł ciepła na nowoczesne kotły węglowe w wybranych gminach powiatów x, y i z". W ramach realizacji tych projektów mieszkańcy gmin otrzymają dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła w gospodarstwach domowych znajdujących się na terenie właściwej gminy. Dofinansowanie będzie udzielane z budżetu właściwej gminy, jako jednostki samorządu terytorialnego. Gmina natomiast będzie wnioskować na ten cel o środki objęte Regionalnym Programem Operacyjnym. W związku z powyższym udzielana mieszkańcom dotacja na dofinansowanie działań z zakresu ochrony środowiska jest dotacją w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077). W ramach programów planuje się łącznie we wszystkich gminach partnerskich wymianę 1 336 urządzeń węglowych na nowe, ekologiczne, spełniające wymogi ekoprojektu w zakresie efektywności energetycznej i emisji zanieczyszczeń określone w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2015/1185. Źródło finansowania inwestycji stanowią środki własne Gmin, środki unijne przyznane z Regionalnego Programu Operacyjnego, oraz środki własne mieszkańców. Przystąpienie do projektu jest dobrowolne, dotacji udziela się na podstawie złożonych przez osoby zainteresowane ankiet i realizacji inwestycji zgodnie z regulaminem, zawartą umową i wynikiem oceny energetycznej budynku. W ocenie energetycznej budynku znajduje się obliczony współczynnik energii pierwotnej, który powinien być równy lub mniejszy niż 150 kWh/m x rok.

W przypadku gdy budynek, w którym planowana jest inwestycja nie spełnia standardów efektywności energetycznej, mieszkaniec otrzyma zalecenia modernizacyjne dla budynku, które musi wykonać aby otrzymać dotację. Gminy podpiszą z mieszkańcami zakwalifikowanymi do projektu umowy o przyznaniu dotacji. Inwestor (mieszkaniec) dokonuje na własną odpowiedzialność i we własnym zakresie zakupu nowego źródła ciepła oraz wyboru wykonawcy prac. Po zrealizowaniu inwestycji mieszkańcy przedstawią komplet dokumentów w Urzędzie Miejskim tj. wniosek o wypłatę dotacji, faktury lub rachunki wystawione na mieszkańca, potwierdzające zakres wykonanych prac, dokument potwierdzający utylizację starego źródła ciepła.

Wysokość dotacji jest równa sumie kosztów kwalifikowanych obliczanych na podstawie zaleceń oceny energetycznej i faktycznie poniesionych kosztów. Nie może jednak przekroczyć następujących wartości:

* 4.4.2 - w budynku jednorodzinnym 8 000 zł/kocioł i 6 000 zł/instalacja wewnętrzna w budynku wielorodzinnym 10 000 zł/kocioł i wielokrotność 6 000 zł zgodnie z liczbą wyodrębnionych lokali, nie więcej niż 80 zł/m ogrzewanej powierzchni/instalacja wewnętrzna,

* 4.4.3 - w budynku jednorodzinnym 8 000 zł/kocioł i 1 000 zł/instalacja wewnętrzna w budynku wielorodzinnym 10 000 zł/kocioł i wielokrotność 1 000 zł zgodnie z liczbą wyodrębnionych lokali, nie więcej niż 80 zł/m ogrzewanej powierzchni/instalacja wewnętrzna.

Dotacja ma formę zwrotu kosztów kwalifikowanych w projekcie i udzielana jest na konto bankowe wskazane przez mieszkańca po zweryfikowaniu poprawności wykonania obowiązków wynikających z umowy i złożonych dokumentów. Okres trwałości projektu wynosi 5 lat od dnia rozliczenia dofinansowania przez Gminę A. Zakupione w ramach projektu urządzenia grzewcze są własnością mieszkańców.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy kwota otrzymanej przez mieszkańca dotacji, z którym Gmina podpisała umowę i który spełnił warunki regulaminu konkursu i umowy będzie stanowić dochód, a tym samym podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w konsekwencji czego Gmina ma obowiązek sporządzania informacji PIT-8C?

Zdaniem Wnioskodawcy, dotacja dla mieszkańców Gminy biorących udział w projekcie ma formę zwrotu kosztów kwalifikowanych za zakupione urządzenia grzewcze, które stanowią własność mieszkańca. Dotacja ta wypłacana jest z budżetu Gminy i zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zwolniona od podatku dochodowego, ponieważ dotacje otrzymane z budżetu państwa, lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego zgodnie z przepisami o finansach publicznych są wolne od podatku dochodowego. Gmina nie ma więc obowiązku sporządzania rocznych informacji PIT-8C.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W treści art. 10 ust. 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie m.in. wymienia się inne źródła (pkt 9).

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania "w szczególności", wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, że przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

W myśl art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014 - 2020 osiem Gmin m.in. A A i B przystąpiły do realizacji w partnerstwie dwóch projektów w ramach Osi Priorytetowej Regionalna Polityka Energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza, Poddziałanie 4.4.3 Obniżenie poziomu niskiej emisji (paliwa stałe) - SPR oraz Poddziałanie 4.4.2 Obniżenie poziomu niskiej emisji. Jedna z Gmin - lider projektu, będąca w partnerstwie z ośmioma gminami (w tym z Gminą A) podpisała umowy o dofinansowanie dla dwóch projektów: "Wymiana przestarzałych kotłów węglowych na nowoczesne źródła zasilane gazem i biomasą w wybranych gminach powiatów x, y i z" oraz "Wymiana niskosprawnych źródeł ciepła na nowoczesne kotły węglowe w wybranych gminach powiatów x, y i z". W ramach realizacji tych projektów mieszkańcy gmin otrzymają dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła w gospodarstwach domowych znajdujących się na terenie właściwej gminy. Dofinansowanie będzie udzielane z budżetu właściwej gminy, jako jednostki samorządu terytorialnego. Gmina natomiast będzie wnioskować na ten cel o środki objęte Regionalnym Programem Operacyjnym. W związku z powyższym udzielana mieszkańcom dotacja na dofinansowanie działań z zakresu ochrony środowiska jest dotacją w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077). Źródło finansowania inwestycji stanowią środki własne Gmin, środki unijne przyznane z Regionalnego Programu Operacyjnego, oraz środki własne mieszkańców. Przystąpienie do projektu jest dobrowolne, dotacji udziela się na podstawie złożonych przez osoby zainteresowane ankiet i realizacji inwestycji zgodnie z regulaminem, zawartą umową i wynikiem oceny energetycznej budynku. W ocenie energetycznej budynku znajduje się obliczony współczynnik energii pierwotnej, który powinien być równy lub mniejszy niż 150 kWh/m x rok.

W przypadku gdy budynek, w którym planowana jest inwestycja nie spełnia standardów efektywności energetycznej, mieszkaniec otrzyma zalecenia modernizacyjne dla budynku, które musi wykonać aby otrzymać dotację. Gminy podpiszą z mieszkańcami zakwalifikowanymi do projektu umowy o przyznaniu dotacji. Inwestor (mieszkaniec) dokonuje na własną odpowiedzialność i we własnym zakresie zakupu nowego źródła ciepła oraz wyboru wykonawcy prac. Po zrealizowaniu inwestycji mieszkańcy przedstawią komplet dokumentów w Urzędzie Miejskim tj. wniosek o wypłatę dotacji, faktury lub rachunki wystawione na mieszkańca, potwierdzające zakres wykonanych prac, dokument potwierdzający utylizację starego źródła ciepła. Wysokość dotacji jest równa sumie kosztów kwalifikowanych obliczanych na podstawie zaleceń oceny energetycznej i faktycznie poniesionych kosztów. Nie może jednak przekroczyć następujących wartości:

* 4.4.2 - w budynku jednorodzinnym 8 000 zł/kocioł i 6 000 zł/instalacja wewnętrzna w budynku wielorodzinnym 10 000 zł/kocioł i wielokrotność 6 000 zł zgodnie z liczbą wyodrębnionych lokali, nie więcej niż 80 zł/m ogrzewanej powierzchni/instalacja wewnętrzna,

* 4.4.3 - w budynku jednorodzinnym 8 000 zł/kocioł i 1 000 zł/instalacja wewnętrzna w budynku wielorodzinnym 10 000 zł/kocioł i wielokrotność 1 000 zł zgodnie z liczbą wyodrębnionych lokali, nie więcej niż 80 zł/m ogrzewanej powierzchni/instalacja wewnętrzna.

Dotacja ma formę zwrotu kosztów kwalifikowanych w projekcie i udzielana jest na konto bankowe wskazane przez mieszkańca po zweryfikowaniu poprawności wykonania obowiązków wynikających z umowy i złożonych dokumentów. Okres trwałości projektu wynosi 5 lat od dnia rozliczenia dofinansowania przez Gminę. Zakupione w ramach projektu urządzenia grzewcze są własnością mieszkańców.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Aby wypłacone świadczenie (dotacja) korzystało ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych winno być uzyskane:

* z budżetu państwa lub

* z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 36 ustawy o podatku od osób fizycznych zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 129, nie ma zastosowania do tej części dotacji otrzymanej na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona, na podstawie odrębnych przepisów, na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej tę działalność.

Zatem, podatkiem dochodowym od osób fizycznych objęta została ta część dotacji, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymana z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą.

Otrzymane z powyższych źródeł świadczenie musi ponadto stanowić dotację w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.). Oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie z art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:

a.

zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,

b.

ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,

c.

bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,

d.

zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,

e.

zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,

f.

kosztów realizacji inwestycji.

Stosownie do art. 221 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań. Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia (art. 221 ust. 4 ww. ustawy).

Na podstawie art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 799, z późn. zm.), do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6 (art. 403 ust. 3 ww. ustawy).

Stosownie do treści art. 403 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy, finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

1.

podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:

a.

osób fizycznych,

b.

wspólnot mieszkaniowych,

c.

osób prawnych,

d.

przedsiębiorców;

2.

jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.

Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały (art. 403 ust. 5 cyt. ustawy).

Mając na uwadze przedstawiony opis zdarzenia przyszłego oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że dotacje celowe (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych), które Wnioskodawca jako jednostka samorządu terytorialnego planuje przekazać mieszkańcom Gminy na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła, stanowić będą dla tych mieszkańców przychód, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, korzystający ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia dla ww. mieszkańców, którzy skorzystają z przedmiotowej dotacji informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych (PIT-8C), o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Niniejsza interpretacja jest wiążąca wyłącznie dla Gminy (Wnioskodawcy) jako występującej z wnioskiem, natomiast nie odnosi się ona do pozostałych podmiotów, tj. pozostałych gmin wskazanych w treści wniosku.

Końcowo, mając na uwadze treść przepisu art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), zauważyć należy, że w przedmiotowej sprawie organ podatkowy wydając interpretację indywidualną przepisów prawa opiera się wyłącznie na opisie zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę. Do postępowania w sprawie wydania interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego nie mają bowiem zastosowania przepisy o postępowaniu podatkowym, a postępowanie dowodowe jest częścią postępowania podatkowego.

Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy - Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa. Jeżeli zatem przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różniło się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na ustawy - Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w... w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1032) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl