0113-KDIPT2-1.4011.894.2021.2.AP - Ustalenie możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 stycznia 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT2-1.4011.894.2021.2.AP Ustalenie możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 września 2021 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania w formie karty podatkowej. Wniosek został uzupełniony 2 grudnia 2021 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Od 16 sierpnia 2010 r. prowadzi Pani jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną w formie karty podatkowej. Zakres aktualnie prowadzonej działalności określony jest w poz. 84, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z 20 listopada 1998 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 930), tj. z 2 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 2180, z późn. zm. (zwanej dalej: "ustawą") i obejmuje usługi w zakresie kominiarstwa (PKD 81.22.Z, 43.29.Z, 71.20.B).

Planuje (zdarzenie przyszłe) Pani poszerzyć swoją działalność o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej, określone w poz. 75, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy (PKD 74.90.Z, PKWiU 74.90.15).

Ww. planowane rozszerzenie usług polegać będzie na kontroli instalacji gazowej, tj. sprawdzeniu szczelności tzw. aparatów gazowych wszystkich urządzeń na gaz. Pomiary wykonywane byłyby między gazomierzem, a sprzętem. W trakcie ww. kontroli instalacji gazowej sprawdzany byłby również stan techniczny przyłączy, podłączenie armatury, połączenia przewodów.

Ww. planowane rozszerzenie Pani usług polegać ma wyłącznie na kontroli instalacji gazowej i pomiarach (bez jej naprawiania). W związku z planowanym poszerzeniem usług w ramach aktualnie prowadzonej działalności gospodarczej nie będzie Pani korzystała z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów. W związku z planowanym poszerzeniem swoich usług nie planuje Pani zatrudniania nowych pracowników (aktualnie zatrudnione są 4 osoby, w tym jedna osoba z urzędu pracy i jeden uczeń).

Pani małżonek nie prowadzi działalności w zakresie planowanego przez Panią rozszerzenia usług o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej. Małżonek jest osobą współpracującą z Panią w rozumieniu art. 6 ust. 1 pkt 5 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.

W ramach planowanego rozszerzenia usług o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej nie będzie Pani wytwarzała wyrobów opodatkowanych na podstawie odrębnych przepisów podatkiem akcyzowym.

W ramach planowanego rozszerzenia usług o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej w dalszym ciągu będzie Pani prowadziła działalność gospodarczą wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i nie przewiduje świadczenia żadnych usług w ramach prowadzonej działalności (w tym aktualnie prowadzonych usług w zakresie kominiarstwa oraz planowanych usług w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowych) poza terytorium kraju.

2 grudnia 2021 r. uzupełniła Pani wniosek, na nasze wezwanie, i wskazała, że z opodatkowania w formie karty podatkowej korzysta od początku prowadzenia działalności gospodarczej. Pierwsza decyzja - w odpowiedzi na oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów w firmie karty podatkowej z 23 sierpnia 2010 r. została wydana 27 sierpnia 2010 r. (...) i obejmowała okres od 23 sierpnia 2010 r. do 31 grudnia 2010 r. W kolejnych latach podatkowych nie zmieniała Pani formy opodatkowania (cały czas - do chwili obecnej korzysta Pani z opodatkowania w formie karty podatkowej). Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów w formie karty podatkowej złożyła Pani 23 sierpnia 2010 r. Swoją działalność o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej planuje Pani rozszerzyć po otrzymaniu odpowiedzi na wniosek o wydanie interpretacji - niezwłocznie po wydaniu interpretacji.

Przedmiotem zapytania jest opodatkowanie przychodów z działalności gospodarczej w formie karty podatkowej w 2022 r. oraz w latach następnych - do czasu zmiany przepisów w zakresie tej formy opodatkowania.

Symbol klasyfikacji statystycznej prowadzonej przez Panią pozarolniczej działalności gospodarczej dla usług kominiarskich to PKWiU 81.22.13. Symbol klasyfikacji statystycznej usług kontroli instalacji gazowej to PKWiU: 74.90.15.

W 2022 r. będzie Pani spełniała wszystkie przesłanki określone w art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, dotyczące opodatkowania w formie karty podatkowej.

Wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej został już przez Panią złożony (w 2010 r.). Wniosek odnawia się automatycznie co rok z uwagi na to, że nie zmienia Pani formy opodatkowania. Nie planuje Pani zmiany formy opodatkowania w 2022 r., w związku z tym wniosek złożony w 2010 r. będzie miał zastosowania w 2022 r. i w latach następnych.

Działalność, którą będzie Pani prowadziła będzie stanowiła działalność gospodarczą wymienionej w jednej z 12 części tabeli (konkretnie część I tabeli).

Zakres aktualnie prowadzonej działalności określony jest w poz. 84, części I tabeli, stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i obejmuje usługi w zakresie kominiarstwa (PKD 81.22.Z, 43.29.Z, 71.20.B, PKWiU:81.22.13.0). Po planowanym rozszerzeniu usług (zdarzenie przyszłe) będzie Pani prowadziła swoją działalność również w zakresie usług w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej, które określone są w poz. 75 (również w zakresie części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy - PKD 74.90Z, PKWiU 74.90.15). Przy prowadzeniu działalności gospodarczej nie będzie Pani korzystała z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów. W związku z aktualnym zakresem usług (kominiarstwo) i planowanym poszerzeniem swoich usług nie planuje Pani zatrudniania nowych pracowników (aktualnie zatrudnione są 4 osoby, w tym jedna osoba z urzędu pracy i jeden uczeń).

Poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, nie będzie Pani prowadzić innej pozarolniczej działalności gospodarczej. Pani mąż nie będzie prowadził w 2022 r. działalności w tym samym zakresie, z której przychody (dochody) będą podlegały odrębnemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym na ogólnych zasadach lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Zarówno w 2022 r., jak i w latach następnych, nie będzie Pani wytwarzała wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym.

Działalność gospodarcza nie będzie prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Czy w związku z planowanym rozszerzeniem prowadzonej działalności w zakresie usług kominiarskich (PKWiU 81.22.13) o usługi kontroli instalacji gazowej (PKWiU 74.90.15) nadal będzie Pani mogła korzystać opodatkowania w formie karty podatkowej?

Pani stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Rozszerzenie dotychczas prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług kominiarskich (PKWiU 81.22.13) o (planowane zdarzenie przyszłe) usługi kontroli instalacji gazowej (PKWiU 74.90.15) nie będzie mieć wpływu na możliwość kontynuowania przez Panią z opodatkowania w formie karty podatkowej.

Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 43, z późn. zm.), osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej.

W myśl art. 23 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługowa lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej: "tabelą", w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nie przekraczającym stanu określonego w tabeli.

Stosownie do treści art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:

1)

złożą wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie,

2)

we wniosku, o którym mowa w pkt 1, zgłoszą prowadzenie działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli,

3)

przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne,

4)

nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej,

5)

małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie,

6)

nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym,

7)

pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku, o którym mowa w pkt 1, nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Z przedstawionego powyżej opisu zdarzenia przyszłego wynika, że od 16 sierpnia 2010 r. prowadzi Pani jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną w formie karty podatkowej (usługi w zakresie kominiarstwa w poz. 75, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy), planuje rozszerzyć działalność o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej określone w poz. 75, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy (PKD 74.90.Z, PKWiU 74.90.15).

To oznacza, że planowane przez Panią rozszerzenie działalności gospodarczej o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej obejmować będzie czynności wymienione w tej samej części tabeli (część I), co dotychczas wykonywane usługi w zakresie kominiarstwa.

Mimo tego, że zakres dotychczas wykonywanych usług w zakresie kominiarstwa jest szczegółowo opisany w poz. 84, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zaś planowane przez Panią rozszerzenie usług w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej jest szczegółowo opisane w poz. 75, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy - w Pani ocenie - nie ma przeszkód by rozszerzyła Pani działalność o ww. usługi, nie zmieniając dotychczasowej formy opodatkowania (karta podatkowa).

Zarówno aktualnie wykonywane usługi w zakresie kominiarstwa, jak i planowane rozszerzenie działalności o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej są wymienione w jednej części (I) tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy.

Tym samym wszystkie przesłanki, od których art. 23 i art. 25 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, uzależniają możliwość opodatkowania w formie karty podatkowej, będą spełnione w opisanym przez Panią zdarzeniu przyszłym.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Z uwagi na to, że przedmiotem zainteresowania Pani jest możliwość opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej w 2022 r. w formie karty podatkowej, należy odnieść się do przepisów ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.

23 listopada 2021 r. została ogłoszona ustawa z 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105; dalej: "ustawa zmieniająca").

Powyższe zmiany w istotny sposób wpłynęły na możliwość opodatkowania działalności gospodarczej w formie karty podatkowej.

Stosownie do art. 65 ust. 1 ustawy zmieniającej, z dniem 1 stycznia 2022 r. podatnicy tracą prawo do złożenia wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 9, w brzmieniu dotychczasowym.

Wnioski o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej, o których mowa w art. 29 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 9, w brzmieniu dotychczasowym, uwzględnione w decyzji ustalającej wysokość podatku dochodowego w formie karty podatkowej za 2021 r. zachowują moc po wejściu w życie niniejszej ustawy, z zastrzeżeniem art. 29 ust. 1, art. 36 i art. 40 ustawy zmienianej w art. 9, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą (art. 65 ust. 2 ustawy zmieniającej).

Stosownie do art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r., zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność, usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej: "tabelą", w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nieprzekraczającym stanu określonego w tabeli.

Usługi kominiarskie ujęte zostały pod poz. 84 części I Działalność usługowa oraz wytwórczo-usługowa, Tabeli miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej, stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zakres tych usług, uprawniający do skorzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej, szczegółowo określony został w poz. 84 Charakterystyki działalności usługowej i wytwórczo-usługowej objętej opodatkowaniem w formie karty podatkowej, stanowiącej Załącznik nr 4 do ww. ustawy, zgodnie z którym kominiarstwo, to czyszczenie, sprawdzanie i wydawanie opinii o stanie: przewodów kominowych, dymowych, spalinowych i wentylacyjnych, kanałów łączących paleniska z przewodami kominowymi, kanałów przełazowych i nasad kominowych. Badanie stanu przewodów kominowych, kominowo-ogrzewczych i wentylacyjnych, kanałów oraz połączeń paleniskowych w budynkach przed oddaniem ich do użytku, wyszukiwanie przerw w ścianach przewodów kominowych i wentylacyjnych oraz sprawdzanie połączeń paleniskowych w budynkach już użytkowanych. Badanie przyczyn wadliwego działania przewodów kominowych i kanałów. Wydawanie opinii dotyczących połączenia palenisk i wentylacji na podstawie przeprowadzonej kontroli przewodów kominowych. Czyszczenie i sprawdzanie kominów wolno stojących. Czyszczenie i konserwacja wszelkiego rodzaju palenisk i urządzeń grzewczych oraz pieców i rur, a także kotłów niskoprężnych i wysokoprężnych oraz kanałów spalinowych. Czyszczenie wędzarni. Odgruzowywanie przewodów kominowych i wentylacyjnych. Wypalanie sadzy w przewodach kominowych. Montaż i demontaż ław kominowych oraz naprawa głowic kominowych.

W powołanych powyżej przepisach ustawodawca uzależnia prawo do omawianej formy opodatkowania m.in. od tego, czy zakres czynności podany we wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej oraz faktycznie wykonywanych w ramach prowadzonej w określonym zakresie działalności gospodarczej jest zgodny z charakterem tej działalności w sposób opisowy przedstawiony w załączniku nr 4 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W pozycji 75 Tabeli miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej, stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawodawca określił stawki karty podatkowej dla usług w zakresie robót budowlanych instalacyjnych związanych z zakładaniem instalacji: grzewczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, wodnokanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych i osprzętu elektrycznego - dla ludności.

Zakres tych usług, uprawniający do skorzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej, zgodnie z załącznikiem nr 4, stanowiącym charakterystykę działalności usługowej oraz wytwórczo-usługowej objętej opodatkowaniem w formie karty podatkowej, obejmuje: wykonywanie, naprawę i konserwację wszelkiego rodzaju wewnętrznych i zewnętrznych instalacji oraz urządzeń: wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, ciepłej wody, klimatyzacyjnych, w tym również przemysłowych i specjalnych (np. kuchni parowych, pralni mechanicznych, suszarni). Czyszczenie wykonanej instalacji i zabezpieczenie jej przed korozją, a w razie potrzeby położenie izolacji termicznej. Wykonywanie nietypowych elementów instalacyjnych. Wykonywanie, naprawa i konserwacja wszelkiego rodzaju wewnętrznych i zewnętrznych instalacji i urządzeń gazowych, w tym również przemysłowych i specjalnych (np. instalacji gazów technicznych i sprężonego powietrza, instalacji bezprzewodowej na gaz płynny. Czyszczenie instalacji i zabezpieczanie antykorozyjne. Malowanie instalacji gazów technicznych w kolorach ustalonych przez dozór techniczny. Wykonywanie nietypowych elementów instalacyjnych. Wykonywanie, naprawa i konserwacja: instalacji elektroenergetycznych siły, światła i sygnalizacji sterowania i słaboprądowych, instalacji piorunochronowej i uziemiającej, linii elektroenergetycznych i telefonicznych napowietrznych i kablowych, rozdzielnic elektrycznych i pulpitów sterujących, instalacji w stacjach i agregatów prądotwórczych. Instalowanie i konserwacja odbiorników elektrycznych. Pomiary i badania odbiorcze instalacji, odbiorników i urządzeń elektrycznych. Wykonywanie pomiarów stanu izolacji i skuteczności zerowania, uziemienia itp. Wykonywanie i naprawa instalacji aparatury kontrolno-pomiarowej, sterowania i automatyki. Inne prace i czynności towarzyszące, niezbędne do całkowitego wykonania świadczenia.

W myśl art. 25 ust. 1 ww. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:

1)

kontynuują stosowanie opodatkowania w tej formie po dniu 31 grudnia 2021 r. oraz nie zrezygnowali z opodatkowania w tej formie po dniu 31 grudnia 2021 r. i nie utracili prawa do opodatkowania w tej formie po tym dniu;

2)

uchylony;

3)

przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne;

4)

nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej;

5)

małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie, z której przychody (dochody) podlegają odrębnemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym na ogólnych zasadach, na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych;

6)

nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym,

7)

pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej, nie złożył oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych albo oświadczenia o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym albo nie zawiadomił na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania, uważa się, że prowadzi nadal działalność opodatkowaną w tej formie; zawiadomienie to podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG (art. 29 ust. 1 ww. ustawy).

Dokonując analizy cytowanych powyżej przepisów należy stwierdzić, że skorzystanie z opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie karty podatkowej w 2022 r. możliwe jest tylko na zasadzie kontynuacji stosowania takiego opodatkowania po dniu 31 grudnia 2021 r., pod warunkiem że podatnik nie zrezygnował z opodatkowania we wskazanej formie po dniu 31 grudnia 2021 r. i nie utracił prawa do takiego opodatkowania po ww. dniu.

Na gruncie przedmiotowej sprawy z uwagi na to, że zamierza Pani rozliczać się w formie karty podatkowej również w 2022 r. (prowadzi Pani od 16 sierpnia 2010 r. jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną w formie karty podatkowej - usługi w zakresie kominiarstwa w poz. 84, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy - PKWiU 81.22.13.0 i planuje Pani rozszerzyć działalność o usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej określone w poz. 75, części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy - PKWiU 74.90.15), zatem dojdzie do kontynuacji opodatkowania w formie karty podatkowej po dniu 31 grudnia 2021 r. Tym samym, będzie Pani mogła skorzystać w 2022 r. z opodatkowania w tej formie.

Ponadto zauważyć należy, że usługi w zakresie kontroli i pomiarów instalacji gazowej, o które zamierza Pani rozszerzyć swoją działalność gospodarczą należy zaliczyć do usług w zakresie robót budowlanych, instalacyjnych związanych z zakładaniem instalacji: grzewczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, wodnokanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych i osprzętu elektrycznego - dla ludności, które ujęte zostały w części I ww. tabeli pod poz. 75, natomiast wskazane przez Panią PKWiU 74.90.15 dotyczy usług doradztwa w zakresie bezpieczeństwa. Wyjaśnić należy, że Organ nie dokonuje rozstrzygnięcia co do poprawnej klasyfikacji rodzaju usług świadczonych przez Panią.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Panią i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540, z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540, z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl