0113-KDIPT1-2.4012.251.2023.2.JS - Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 czerwca 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0113-KDIPT1-2.4012.251.2023.2.JS Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 kwietnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. "...". Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 29 maja 2023 r. (wpływ 29 maja 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Miasto... (dalej: "Wnioskodawca" lub "Miasto") jest jednostką samorządu terytorialnego, utworzoną na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 40; dalej: "ustawa o samorządzie"), zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Poszczególne zadania własne Miasta przewidziane w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie, jak i zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, są w ramach Miasta wykonywane przez jej samorządowe jednostki budżetowe oraz urząd obsługujący Miasto. Urząd Miasta wraz z jej samorządowymi jednostkami budżetowymi traktowane są jako jeden podatnik VAT, którym jest Miasto.

Wykonując wskazane wyżej zadania, Miasto działa zarówno w charakterze organu władzy publicznej, jak i na podstawie stosunków o charakterze cywilnoprawnym, stanowiących co do zasady działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o VAT (objętą opodatkowaniem według właściwych stawek VAT lub zwolnioną od VAT).

Jedną z jednostek organizacyjnych Miasta jest Przedszkole... w... przy ulicy... w.... W przedszkolu tym prowadzonym przez Gminę Miasto... zapewnia się bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w wymiarze 10 godzin dziennie dla dzieci w wieku 3-6 lat. Określa się opłatę w wysokości 1,00 zł za każdą godzinę korzystania przez dziecko w wieku do lat 5 z wychowania przedszkolnego poza czasem bezpłatnym.

Miasto... planuje zamontować na terenie przedszkola instalację fotowoltaiczną, która produkować będzie energię elektryczną. Dzięki niej jednostka organizacyjna zmniejszy swoje wydatki na energię elektryczną. Wyprodukowana przez instalację fotowoltaiczną energia elektryczna używana będzie na potrzebę funkcjonowania przedszkola, w głównej mierze na ogrzewanie budynku i przygotowania ciepłej wody użytkowej.

Zadanie realizować będzie Urząd Miejski w.. Faktury dotyczące ww. zadania będą wystawione na: Nabywca: Miasto..., NIP. Odbiorca: Urząd Miejski w..

Gmina Miasto... zadanie to chce zrealizować w ramach umorzenia środków z umowy pożyczki, zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w.. Jednym z załączników do wniosku jest interpretacja indywidualna dotycząca możliwości rozliczenia podatku VAT wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku wskazano:

1. Nazwa zadania: "...".

2. Zadanie obejmuje dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,6 kW na terenie przedszkola... w..

3. W związku z pytaniem tut. Organu o następującej treści:

"Do jakich czynności będą wykorzystywane przez Państwa towary i usługi nabywane w związku z realizacją zadania polegającego na zamontowaniu na terenie Przedszkola... w... instalacji fotowoltaicznej, tj. czy do czynności:

a)

opodatkowanych podatkiem VAT (prosimy wskazać jakich),

b)

zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT (prosimy wskazać jakich),

c)

niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT (prosimy wskazać jakich)?"

Wnioskodawca odpowiedział, że: w Przedszkolu... w... zainstalowany jest system ogrzewania elektrycznego. Roczne zużycie energii elektrycznej na potrzebę ogrzewania, przygotowania c.w.u. oraz oświetlenia obiektu wynosi prawie 120 000 kWh. Energia elektryczna wytworzona przy pomocy instalacji fotowoltaicznej pozwoli zmniejszyć koszty funkcjonowania przedszkola, gdyż wyprodukowana energia elektryczna zostanie skonsumowana na potrzebę ogrzewania, oświetlenia i przygotowania ciepłej wody użytkowej w jednostce.

Gmina, będąca organem władzy publicznej, realizuje zadania nałożone na nią przepisami prawa, w tym w szczególności ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.). Zgodnie z art. 8 ust. 15 ustawy - Prawo Oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, z późn. zm.), zakładanie i prowadzenie publicznych przedszkoli, w tym z oddziałami integracyjnymi (...) należy do zadań własnych Gmin. Zadania oświatowe Gminy w tym zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki, w tym kształcenia specjalnego i polityki społecznej w przedszkolu określa z kolei art. 11 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy.

Podsumowując działalność przedszkola, a więc jej utrzymania i funkcjonowania, jest poza VAT-em, gdyż jest to zadanie własne gminy. Czynności do jakich będą wykorzystywane towary i usługi nabywane w związku z realizacją zadania polegającego na zamontowaniu na terenie Przedszkola... w... instalacji fotowoltaicznej to czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.

4. Na pytanie tut. Organu o treści: "Czy nabywane towary i usługi w związku z realizacją ww. zadania będą wykorzystywane przez Państwa do działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, jak i do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług (...)?" Wnioskodawca udzielił odpowiedzi, że instalacja fotowoltaiczna nie będzie wykorzystywana na potrzebę prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, a jedynie na potrzebę realizacji zadań własnych Gminy Miasta..

5. W związku z zadanym przez Organ pytaniem o treści: "W sytuacji, gdy nabywane towary i usługi w związku z realizacją zadania objętego wnioskiem będą wykorzystywane przez Państwa zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej jak i do celów innych niż działalność gospodarcza, to czy będzie istniała możliwość przyporządkowania wydatków w całości do celów działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług (...)?" Miasto wskazało: nie dotyczy. Nabywane towary i usługi nie będą wykorzystywane na potrzebę prowadzenia działalności gospodarczej.

6. Na pytanie Organu o następującej treści: "W przypadku, gdy w ramach działalności gospodarczej nabywane towary i usługi w związku z realizacją zadania, o którym mowa we wniosku, będą wykorzystywane przez Państwa zarówno do czynności opodatkowanych podatkiem VAT oraz czynności zwolnionych od podatku VAT, to należy wskazać czy będą Państwo mieli obiektywną możliwość odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT i z czynnościami zwolnionymi od podatku VAT?" Wnioskodawca udzielił odpowiedzi: nie dotyczy. Nabywane towary i usługi nie będą wykorzystywane na potrzebę prowadzenie działalności gospodarczej.

7. Z kolei na pytanie Organu o treści: "Czy zadanie polegające na zamontowaniu na terenie ww. przedszkola instalacji fotowoltaicznej należy do zadań własnych Gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.)? Jeżeli tak, to należy wskazać dokładną podstawę prawną działania." Miasto poinformowało, że zadanie związane z montażem instalacji fotowoltaicznej na terenie Przedszkola... w... wpisuje się doskonale w zadania własne gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Jednym z zadań własnych gminy jest ochrona środowiska. Montaż instalacji OZE doskonale wpisuje się w realizację zadań gminy w tym zakresie.

Kolejnym z zadań własnych gminy jest utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych - stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 15. Zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną "sieciową" poprzez własną produkcję energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznej pozwoli ograniczyć wydatki związane z utrzymaniem budynku Przedszkola..

Zadaniem własnym gminy jest także zaopatrzenie w energię elektryczną oraz cieplną na terenie gminy - stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 3, czy to poprzez stwarzanie korzystnych warunków do rozwoju sieci dostarczających energię elektryczną i cieplną przez operatorów zewnętrznych, czy też zaopatrzenie własnych budynków użyteczności publicznej w wyprodukowaną własnym sumptem energię elektryczną i cieplną.

Pytanie

Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, w świetle art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, Miastu będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z realizacją Inwestycji?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, w świetle art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, Miastu nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z realizacją Inwestycji.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy

Miasto... z tytułu realizacji zadania "..." - budynek Przedszkola... w... przy ulicy... w..., nie będzie uzyskiwało dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. W związku z powyższym nie będzie miało możliwości odliczenia naliczonego podatku VAT od montażu instalacji fotowoltaicznej.

Gmina, będąca organem władzy publicznej, realizuje zadania nałożone na nią przepisami prawa, w tym w szczególności ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.). Zgodnie z art. 8 ust. 15 ustawy - Prawo Oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, z późn. zm.), zakładanie i prowadzenie publicznych przedszkoli, w tym z oddziałami integracyjnymi (...) należy do zadań własnych Gmin. Zadania oświatowe Gminy w tym zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki, w tym kształcenia specjalnego i polityki społecznej w przedszkolu określa z kolei art. 11 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy.

Gmina przy wykonywaniu zadań własnych - czyli prowadzenia przedszkola, nie występuje jako podatnik VAT prowadzący działalność gospodarczą. Co za tym idzie, dokonując zakupów nie działa w charakterze podatnika. W efekcie VAT od takich zakupów nie podlega odliczeniu ani zwrotowi.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie, z całokształtu działań Wnioskodawcy związanych z zakupionymi towarami i usługami wynika, że nie nabywa on ich w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, a tym samym dokonując zakupów nie działa w charakterze podatnika podatku VAT, lecz jako organ władzy publicznej w zakresie realizowania zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany - czyli ustawą o samorządzie gminnym, a efekty realizacji tego zadania nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podsumowując, w okolicznościach analizowanej sprawy, w związku z realizacją projektu pn.: "..." nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, naliczonego w fakturach dokumentujących wydatki poniesione w ramach realizacji ww. projektu w związku z montażem instalacji fotowoltaicznej.

Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie są spełnione - wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy - przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Zainteresowany nie działa jako podatnik VAT, lecz jako organ władzy publicznej - zadanie zlecone i wydatki związane z realizacją przedmiotowej inwestycji nie służą do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą":

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że:

W przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz.Urz.UE.L.Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym:

Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - towary i usługi nabywane w ramach realizowanego zadania nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. zadania. Tym samym, z tego tytułu nie będzie Państwu przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. "...", ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - towary i usługi nabywane w ramach ww. zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Informuję, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

* Zgodnie z art. 14na § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 259 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.".

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.),

albo * w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl