0112-KDSL2-2.440.200.2023.4.IM - WIS USŁUGA – zakwaterowanie studentów - PKWiU 2015 - 55 - stawka 8% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 października 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDSL2-2.440.200.2023.4.IM WIS USŁUGA – zakwaterowanie studentów - PKWiU 2015 - 55 - stawka 8% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia 25 maja 2023 r. (data wpływu 26 czerwca 2023 r.), uzupełnionego pismami: z dnia 3 lipca 2023 r. (data wpływu 3 lipca 2023 r.), z dnia 21 sierpnia 2023 r. (data wpływu 21 sierpnia 2023 r.), z dnia 20 września 2023 r. (data wpływu 20 września 2023 r.) oraz z dnia 20 września 2023 r. (data wpływu 6 października 2023 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa - zakwaterowanie studentów (...)

Opis usługi: Wnioskodawca zawarł z (...), umowę realizacji usług zakwaterowania bez wyżywienia dla studentów (...), realizowaną w (...). Usługa świadczona jest zgodnie z potrzebami (...) w okresie obowiązywania umowy, na podstawie (...). Szczegółowy (...) (będący załącznikiem do zawartej umowy) przewiduje warunki, które Wnioskodawca spełnił, by móc zawrzeć umowę na świadczenie usług. Umowa określa (...). Usługa jest rozliczana (...). (...). Wnioskodawca decyduje, na jakich warunkach umieści studentów (...) - zakwaterowanie i wykwaterowanie odbywa się bowiem w godzinach i na zasadach ustalonych przez Wnioskodawcę. W sytuacji, gdy w danym okresie z usługi nie korzystają studenci (...), Wnioskodawca może zakwaterować "na wolne miejsca" inne osoby (np. studentów innych uczelni, pracowników naukowych). Poprzez całodobową recepcję, pracownicy Wnioskodawcy m.in. kontrolują wejścia osób na teren obiektu, obsługują pokoje studenckie, wydają studentom klucze do pokoi, przyjmują przesyłki listowe i paczki, ale także interweniują podczas zakłócania ciszy nocnej obowiązującej po godzinie 23. Student (...) korzystający z zakwaterowania na podstawie umowy, w sytuacji wystąpienia problemu (np. awarii, zniszczenia wyposażenia, potrzeby zmiany bielizny pościelowej), zgłasza go bezpośrednio do pracowników administracji lub na recepcji. Wszyscy korzystający z obiektu, w tym także studenci (...), mają takie same prawa i obowiązki zgodnie z (...).

Rozstrzygnięcie: PKWiU 2015 - 55

Stawka podatku od towarów i usług: 8%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146ea pkt 2 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 47 załącznika nr 3 do ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

Zastrzeżenie: Wskazuje się, że niniejsza WIS ma zastosowanie wyłącznie w sytuacji, gdy usługa ta nie jest zwolniona od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43-81 ustawy albo przepisów wydanych na podstawie art. 82 ustawy, czego weryfikacja pozostaje poza zakresem postępowania w sprawie wydania WIS.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek w zakresie sklasyfikowania ww. usługi na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług. Wniosek uzupełniono pismami: z dnia 3 lipca 2023 r. (data wpływu 3 lipca 2023 r.), z dnia 21 sierpnia 2023 r. (data wpływu 21 sierpnia 2023 r.), z dnia 20 września 2023 r. (data wpływu 20 września 2023 r.) oraz z dnia 20 września 2023 r. (data wpływu 6 października 2023 r.), o prawidłowe pełnomocnictwo, doprecyzowanie opisu sprawy, stosowne dokumenty oraz brakujący podpis.

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis usługi

Wnioskodawca jest (...). Wnioskodawca posiada również (...). Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie z (...).

Wnioskodawca w dniu (...) zawarł z (...), umowę realizacji usług zakwaterowania bez wyżywienia dla studentów (...), realizowaną w (...).

Podstawę zawarcia umowy stanowi (...).

Usługi zakwaterowania (określone w umowie również jako (...)) świadczone są zgodnie z ofertą, jaką Wnioskodawca złożył (...) oraz zgodnie z (...), który stanowi załącznik do umowy. Załącznik do umowy określa, że przedmiotem umowy jest (...) bez wyżywienia dla studentów (...) będącej nabywcą usługi. Na podstawie umowy Wnioskodawca świadczy usługę na rzecz (...) i otrzymuje od (...) wynagrodzenie. Usługa dotyczy zakwaterowania studentów (...). Czas realizacji usługi jest zakreślony do (...).

Usługi noclegowe świadczone są zgodnie z potrzebami (...) w okresie obowiązywania umowy, na podstawie (...). (...) (będący załącznikiem do zawartej umowy) przewiduje warunki, które Wnioskodawca spełnił, by móc zawrzeć umowę na świadczenie usług. Wnioskodawca zapewnił:

(...)

Umowa określa maksymalną wartość łącznego wynagrodzenia przysługującego Wnioskodawcy od (...) w okresie trwania umowy i wskazuje, że jest to kwota zgodna z (...). Usługa jest rozliczana (...). (...) wynagrodzenie kalkulowane jest (...). Ceny jednostkowe (za osobonoc) zawarte są w ofercie Wnioskodawcy.

(...) (będący załącznikiem do zawartej umowy) przewiduje również, że w koszty miejsca zakwaterowania (czyli w wynagrodzenie Wnioskodawcy) wliczone jest:

(...).

(...)

W piśmie z dnia 20 września 2023 r., Wnioskodawca odpowiedział na pytania zadane przez tutejszy organ w następujący sposób:

1. Ile miejsc noclegowych znajduje się w obiekcie (...)?

Odp. W (...) znajduje się (...) miejsc noclegowych.

2. Czy są różnice pomiędzy wynajmowaniem przez Wnioskodawcę miejsc noclegowych stronie umowy, a innym osobom (np. studentom innych uczelni, pracownikom naukowym)? Jeżeli tak, proszę szczegółowo wskazać, na czym te różnice polegają.

Odp. Nie ma różnic w wynajmowanych przez studentów pokojach. Pracownicy naukowi mogą skorzystać z noclegów w pokojach gościnnych.

3. Czy stawka wynagrodzenia za "osobonoc" jest taka sama dla strony umowy oraz innych osób (np. studentów innych uczelni, pracowników naukowych)? Jeżeli nie, proszę wskazać różnicę w tym wynagrodzeniu.

Odp. Studenci Wnioskodawcy płacą za noclegi za miesiąc zgodnie z (...). Dla pracowników Wnioskodawcy jest przyznana zniżka w wysokości (...). Studenci (...) mają wynegocjowaną stawkę (...) za dobę.

4. Czy studenci objęci umową mają takie same prawa i obowiązki jak inne osoby (np. studenci innych uczelni, pracownicy naukowi) korzystające z obiektu? Jeżeli nie, należy wskazać różnice i z czego one wynikają.

Odp. Wszyscy korzystający z obiektu bez względu na to, czy są studentami Uczelni czy spoza, mają takie same prawa i obowiązki zgodnie z (...).

5. Co oznacza (...) o którym mowa w (...)?

Odp. Przedmiotem zamówienia jest zabezpieczenie miejsc zakwaterowania bez wyżywienia dla studentów spoza Uczelni, w tym przypadku studentów (...). (...)

6. Czy w sytuacji, gdy w danym okresie z usługi Wnioskodawcy nie korzysta (...) osób objętych umową, Wnioskodawca może zakwaterować "na wolne miejsca" inne osoby (np. studentów innych uczelni, pracowników naukowych)?

Odp. W sytuacji, gdy w danym okresie z usługi nie korzystają osoby objęte umową, Wnioskodawca może zakwaterować "na wolne miejsca" inne osoby (np. studentów innych uczelni, pracowników naukowych).

7. Na jakich zasadach odbywa się zakwaterowanie i wykwaterowanie studentów objętych umową?

Odp. Zakwaterowanie studentów objętych umową odbywa się na podstawie umowy (...). Podstawę zawarcia umowy stanowi (...).

(...)

8. Czy to Wnioskodawca podejmuje decyzję, w jakim miejscu (pokoju) umieścić studenta objętego umową?

Odp. Decyzję o umieszczeniu studenta w pokoju podejmuje (...). Zgodnie z umową, ma (...).

9. Jaka jest rola całodobowej recepcji w obiekcie (...)?

Odp. Rolą całodobowej recepcji w obiekcie (...) jest:

(...).

10. Czy student korzystający z zakwaterowania na podstawie umowy, w sytuacji wystąpienia problemu (np. awarii, zniszczenia wyposażenia, potrzeby zmiany bielizny pościelowej), zgłasza go bezpośrednio Wnioskodawcy? Jeżeli nie, to komu (gdzie) student ten zgłasza wystąpienie problemu?

Odp. Student korzystający z zakwaterowania na podstawie umowy, w sytuacji wystąpienia problemu (np. awarii, zniszczenia wyposażenia, potrzeby zmiany bielizny pościelowej), zgłasza go bezpośrednio do pracowników administracji lub na recepcji.

11. W jaki sposób, do jakich celów i przez kogo wykorzystywane jest pomieszczenie nazwane (...)?

Odp. Pomieszczenie nazwane (...) jest wykorzystywane do przechowywania rowerów. Rowerownia jest wykorzystywana przez wszystkich mieszkańców (...).

12. Czy jeżeli strona nie korzystałaby z opcji usługi z prawem do korzystania z (...), cena za usługę byłaby niższa?

Odp. Jeżeli strona nie korzystałaby z opcji usługi z prawem do korzystania z (...), cena za usługę byłaby taka sama.

(...)

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, postanowieniem z dnia 9 października 2023 r., znak 0112-KDSL2-2.440.200.2023.3.IM, tutejszy organ wyznaczył Wnioskodawcy siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało doręczone w dniu 16 października 2023 r. Do dnia wydania niniejszej decyzji z prawa tego Wnioskodawca nie skorzystał.

UZASADNIENIE klasyfikacji usługi

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług w zakresie świadczonych usług należy stosować Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676, z późn. zm.).

Podstawowe cele, konstrukcję i sposób posługiwania się Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług oraz jej interpretację wskazują zasady metodyczne Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) zawarte w ww. rozporządzeniu.

Zasady metodyczne stanowią integralną część klasyfikacji. Zawarte w nich postanowienia obowiązują przy jej interpretacji i stosowaniu (pkt 1.3).

Zgodnie z pkt 1.2 zasad metodycznych, Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) składa się z:

- niniejszych zasad metodycznych,

- uwag do poszczególnych sekcji,

- schematu klasyfikacji.

Natomiast schemat klasyfikacji - jak wskazano w pkt 1.4 zasad metodycznych - stanowi wykaz grupowań i obejmuje:

- symbole grupowań,

- nazwy grupowań.

Stosownie do pkt 5.3.2 zasad metodycznych, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.

W pkt 7.6 zasad metodycznych zawarto ogólne reguły klasyfikowania usług. I tak, na podstawie pkt 7.6.2, gdy przeprowadzona analiza opisu wykonywanych czynności wskazuje na możliwość zaliczenia usługi do dwóch lub kilku grupowań, należy przyjąć następujące reguły klasyfikowania, z tym jednak, że porównywać można jedynie grupowania tego samego poziomu hierarchicznego:

- grupowanie, które zawiera bardziej dokładny opis czynności, powinno być uprzywilejowane (wybrane) w stosunku do grupowania zawierającego opis ogólny,

- usługa złożona, składająca się z kombinacji różnych czynności, której nie można zaklasyfikować zgodnie ze wskazanym sposobem, powinna być zaklasyfikowana jak usługa, która nadaje całości zasadniczy charakter,

- usługę, której nie można zaklasyfikować zgodnie z (tiret 1, 2) należy zaklasyfikować w grupowaniu odpowiednim dla usługi o najbardziej zbliżonym charakterze.

Zgodnie z tytułem, Sekcja I Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług obejmuje "USŁUGI ZWIĄZANE Z ZAKWATEROWANIEM I USŁUGI GASTRONOMICZNE".

Zgodnie z wyjaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015), sekcja I obejmuje:

- usługi w zakresie noclegów i usługi towarzyszące świadczone przez hotele, motele, pensjonaty, centra odnowy biologicznej i inne obiekty hotelowe,

- usługi świadczone przez schroniska młodzieżowe oraz chaty lub domki,

- usługi świadczone przez domy letniskowe, do których goście posiadają prawo wspólnego użytkowania przez określony okres każdego roku,

- usługi świadczone przez pola namiotowe i pola kempingowe, włączając pola dla pojazdów kempingowych,

- tymczasowe lub długoterminowe zakwaterowanie w domach studenckich, internatach i bursach szkolnych, hotelach pracowniczych, blokach mieszkalnych,

- usługi sypialne i restauracyjne w wagonach kolejowych oraz pozostałych środkach transportu,

- usługi gastronomiczne,

- usługi przygotowywania żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering),

- usługi stołówkowe,

- usługi przygotowywania i podawania napojów.

Sekcja ta nie obejmuje:

- gotowej żywności łatwo psującej się, takiej jak: kanapki, sklasyfikowanej w 10.89.16.0,

- sprzedaży detalicznej żywności, sklasyfikowanej w dziale 47,

- wynajmu nieruchomości mieszkalnych w celu dłuższego pobytu, zazwyczaj w cyklu miesięcznym lub rocznym, sklasyfikowanego w 68.20.1,

- usług dyskotek i sal tanecznych (z wyłączeniem serwujących napoje), sklasyfikowanych w 93.29.19.0.

Należy zauważyć, że mieszczący się w Sekcji I, dział 55 "USŁUGI ZWIĄZANE Z ZAKWATEROWANIEM" zgodnie z wyjaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) obejmuje:

- usługi w zakresie zapewnienia krótkotrwałego pobytu turystom i pozostałym podróżnym,

- usługi w zakresie zakwaterowania na dłuższy okres studentów, osób pracujących i pozostałych osób.

Niniejsze grupowanie obejmuje zatem zapewnienie zakwaterowania na dłuższy okres studentom, osobom pracującym oraz pozostałym osobom.

W tym miejscu należy odnieść się do samego pojęcia "zakwaterowanie". W związku z tym, że nie zostało ono zdefiniowane w ustawie, przy ustalaniu jego zakresu znaczeniowego należy odwołać się do wykładni językowej. Zgodnie ze słownikiem języka polskiego PWN, "zakwaterować" znaczy "przydzielić komuś miejsce czasowego zamieszkania". Z kolei "zakwaterować się" znaczy "zamieszkać gdzieś tymczasowo".

W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca zawarł z (...) umowę (...), realizowaną w (...). Usługi świadczone są zgodnie z potrzebami (...) w okresie obowiązywania umowy, na podstawie (...) (będący załącznikiem do zawartej umowy) przewiduje warunki, które Wnioskodawca spełnił, by móc zawrzeć umowę na świadczenie usług. Umowa określa (...).

Co kluczowe w przedmiotowej sprawie, ze zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego wynika, że (...).

Co ważne, wszyscy korzystający z obiektu, w tym także studenci (...), mają takie same prawa i obowiązki zgodnie z (...).

Zatem z uwagi na swoją specyfikę, usługa świadczona przez Wnioskodawcę spełnia kryteria i posiada właściwości dla usług objętych działem PKWiU 55 "Usługi związane z zakwaterowaniem".

Klasyfikacja została dokonana zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015), zwłaszcza z uwzględnieniem pkt 5.3.2 tych zasad.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem art. 114 ust. 1 i art. 138i ust. 4.

Jak stanowi art. 146ea ustawy, w roku 2023:

1)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3, wynosi 8%;

3)

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Natomiast stosownie do art. 146ef ust. 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347 i 641) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy:

1)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

3)

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, w poz. 47 wskazano PKWiU 55 "Usługi związane z zakwaterowaniem".

W związku z powyższym, dla usługi będącej przedmiotem analizy, która mieści się w grupowaniu PKWiU 55 - "Usługi związane z zakwaterowaniem", ustawodawca w ustawie przewidział preferencyjną stawkę podatku w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146ea pkt 2 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 47 załącznika nr 3 do ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do usług tożsamych pod każdym względem z usługą będącą przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot, w odniesieniu do usługi będącej jej przedmiotem, która zostanie wykonana w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 2 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- usługa, będąca przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1)

następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS, albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do usługi będącej przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że:

- klasyfikacja usługi, lub

- stawka podatku właściwa dla usługi lub

- podstawa prawna stawki podatku

staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, z którymi WIS stała się niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w zw. z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy), będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl