0112-KDSL2-1.440.229.2023.3.MK - WIS USŁUGA - udostępnienie stołów do gry w bilard - stawka 8% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 3 sierpnia 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDSL2-1.440.229.2023.3.MK WIS USŁUGA - udostępnienie stołów do gry w bilard - stawka 8% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia - brak daty sporządzenia wniosku (data wpływu 31 maja 2023 r.), uzupełnionego pismem z dnia 18 lipca 2023 r. (data wpływu 18 lipca 2023 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa - udostępnienie stołów do gry w bilard

Opis usługi:

Wnioskodawca jest samorządową instytucją kultury i prowadzi swoją działalność w obiekcie kulturalnym niebędącym obiektem sportowym. Przedmiotowa usługa polega na udostępnieniu klientom indywidualnym stołów do gry w bilard w ramach czasu, za który została wniesiona opłata. Stół do gry w bilard znajduje się w holu ogólnodostępnym budynku. Opłaty wnoszone są zgodnie z cennikiem (obowiązuje stawka godzinowa). W cenie udostępniane są bile i kije do gry w bilard. Po uiszczeniu opłaty w stanowisku kasowym, pobraniu bili i kijów do gry, klient przechodzi na stanowisko bilardu i w sposób bezobsługowy korzysta z niego. Uczestnicy rozgrywają swoje partie bez udziału sędziego, sami sędziują. Uczestnicy mogą grać w pojedynkę lub w towarzystwie. Opłaty można uiszczać gotówką lub kartą. Istnieje możliwość rezerwacji stołu bilardowego bezpośrednio w budynku lub telefonicznie. Wnioskodawca nie posiada profesjonalnego wyposażenia bilardowego do rozgrywek profesjonalnych. Usługa bilardowa to doskonała forma relaksu, zabawy, aktywnego sposobu na spędzenie wolnego czasu, odskocznia od codziennej rutyny, ciekawa alternatywa dla innych zajęć. Osoby nabywające usługę bilardową uczestniczą w grze wyłącznie w ramach rekreacji. Wnioskodawca nie prowadzi sekcji bilardowej, nie organizuje treningów, pokazów, czy turnieji.

Rozstrzygnięcie: Pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu

Stawka podatku od towarów i usług: 8%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 2 ustawy w zw. z art. 146ea pkt 2 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek w zakresie sklasyfikowania ww. usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług. Wniosek uzupełniono w dniu 18 lipca 2023 r. o doprecyzowanie opisu usługi.

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis usługi

(...) jest samorządową instytucją kultury powołaną przez organizatora - Gminę (...) na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Zgodnie z działalnością statutową (PKD: 90.04.Z) przedmiotem działania (...) jest tworzenie, upowszechnianie i ochrona kultury. Do podstawowych zadań (...) należy m.in.: rozpoznawanie i rozbudzanie zainteresowań oraz potrzeb kulturalnych, tworzenie warunków dla funkcjonowania amatorskiego ruchu artystycznego, organizowanie działalności środowiskowej w zespołach, kołach i klubach zainteresowań, organizacja koncertów, spektakli, wystaw i spotkań o charakterze edukacyjnym oraz innych usług rekreacyjnych. (...) prowadzi też działalność gospodarczą w celu finansowania działalności statutowej.

Swoją działalność (...) prowadzi w budynku, którym administruje na podstawie umowy użyczenia zawartej z organizatorem - Gminą (...). Budynek (...) nie ma statusu obiektu sportowego. Jest to obiekt kulturalny.

W ramach świadczonych usług (...) wynajmuje klientom indywidualnym stoły do gry w bilard.

Usługa udostępniania stołów do gry w bilard wiąże się z możliwością korzystania z urządzenia do gry w bilard - w ramach czasu, za który została wniesiona opłata. Stół do gry w bilard stoi w holu ogólnodostępnym - przechodnim do toalet, kawiarni, szatni itp. Nie jest to więc wydzielone pomieszczenie (klub bilardowy).

Opłaty wnoszone są zgodnie z cennikiem, obowiązuje stawka godzinowa. W cenie udostępniane są bile i kije do gry w bilard. Po uiszczeniu opłaty w stanowisku kasowym, pobraniu bili i kijów do gry, klient przechodzi na stanowisko bilardu i w sposób bezobsługowy korzysta z niego.

Dnia 18 lipca 2023 r. wniosek uzupełniono o następujące informacje:

(...) w (...) jako instytucja kulturalna ma obowiązek zaspakajać, ale też rozbudzać potrzeby, zainteresowania i umiejętności kulturalne uczestników. (...) powinien też spełniać wiele innych zadań społecznych poprzez aranżowanie zabawy i wypoczynku, pomaganie w rozwijaniu i realizacji zainteresowań hobbystycznych różnego rodzaju. Dlatego też (...) w (...) stale poszerza zakres swoich działań i poszerza swoją ofertę kulturalną, rozrywkową i rekreacyjną. Usługa bilardowa jest jedną z takich ofert, to doskonała forma relaksu, zabawy, aktywnego sposobu na spędzenie wolnego czasu, odskocznia od codziennej rutyny, ciekawa alternatywa dla innych zajęć. To jest jej efektem wyświadczenia i takie jest oczekiwanie nabywcy w odniesieniu do świadczonej przez (...) usługi.

Osoby nabywające usługę bilardową uczestniczą w grze wyłącznie w ramach rekreacji. Uczestnicy rozgrywają swoje partie bez udziału sędziego, sami sędziują. Uczestnicy mogą grać w pojedynkę lub w towarzystwie. To świetny sposób na spędzanie czasu z przyjaciółmi, jak i samotną chwilę przyjemnego odpoczynku i relaksu.

(...) nie posiada profesjonalnego wyposażenia bilardowego, tak istotnego do rozgrywek profesjonalnych. Jest to sprzęt amatorski. W (...) nie działa sekcja bilardowa, nie są organizowane treningi, pokazy czy turnieje.

(...) nie posiada regulaminów/umów, czy innych dokumentów, z których wynikałyby prawa i obowiązki klientów korzystających ze stołów bilardowych.

(...) nie posiada regulaminu korzystania ze stołu bilardowego oraz cennika opłat uregulowanych zarządzeniem wewnętrznym Dyrektora (...).

Stół bilardowy udostępniany jest do gry przez pracowników (...) po uprzednim uiszczeniu opłaty w wysokości:

* 1 godzina - 10,00 zł,

* 0,5 godziny - 7,00 zł,

* 1,5 godziny - 15,00 zł,

* 2 godziny - 18,00 zł.

Opłaty można uiszczać gotówką lub kartą. Istnieje możliwość rezerwacji stołu bilardowego bezpośrednio w (...) lub telefonicznie.

Każda osoba, która spowoduje zniszczenia stołu bilardowego ponosi odpowiedzialność materialną i zobowiązuje się do pokrycia kosztów jego naprawy. O wysokości odszkodowania decyduje Dyrektor (...). Pracownik (...) pełniący dyżur ma obowiązek każdorazowo po grze sprawdzić stan sprzętu i stołu. Ze stołu bilardowego można korzystać w godzinach pracy obiektu (...).

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 Ordynacji podatkowej, postanowieniem z dnia 24 lipca 2023 r. nr 0112-KDSL2-1.440.229.2023.2.MK tut. organ wyznaczył Wnioskodawcy siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało skutecznie doręczone Wnioskodawcy w dniu 25 lipca 2023 r. Do dnia wydania niniejszej decyzji z prawa tego Wnioskodawca nie skorzystał.

UZASADNIENIE klasyfikacji usługi

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Zgodnie z art. 42a ustawy, wiążąca informacja stawkowa jest decyzją wydawaną na potrzeby opodatkowania podatkiem dostawy towarów, importu towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów albo świadczenia usług, która zawiera:

1)

opis towaru albo usługi będących przedmiotem WIS;

2)

klasyfikację towaru według działu, pozycji, podpozycji lub kodu Nomenklatury scalonej (CN) albo według działu, grupy, klasy, kategorii, podkategorii lub pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług albo według sekcji, działu, grupy lub klasy Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych albo usługi według działu, grupy, klasy, kategorii, podkategorii lub pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług niezbędną do:

a)

określenia stawki podatku właściwej dla towaru albo usługi,

b)

stosowania przepisów ustawy oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie - w przypadku, o którym mowa w art. 42b ust. 4;

3)

stawkę podatku właściwą dla towaru albo usługi.

Zatem w przypadku, gdy stawka podatku od towarów i usług nie jest uzależniona od zaklasyfikowania danego towaru lub usługi do odpowiedniej klasyfikacji (CN, PKOB lub PKWiU), ale od spełnienia definicji (opisu) zawartej w odpowiednim przepisie ustawy lub pozycji załącznika do ustawy, przedmiotem postępowania w zakresie wydania WIS jest ustalenie, czy opisany towar lub usługa spełnia wymogi wskazane przez ustawodawcę w tym opisie.

W poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy, stanowiącego wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, wskazano bez względu na symbol PKWiU - "Pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu".

W tym miejscu należy wskazać, że przepisy ustawy nie zawierają definicji pojęcia "rekreacja". Słownik Języka Polskiego (www.sjp.pwn.pl) definiuje rekreację jako "aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu", Wielki Słownik Języka Polskiego (http://www.wsjp.pl/) za rekreację uznaje "ruchową aktywność w czasie wolnym od pracy, mającą służyć zdrowiu i dobremu samopoczuciu", natomiast "Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem" Władysława Kopalińskiego (Świat Książki, Warszawa 2000) definiuje rekreację jako "odpoczynek, rozrywka, wytchnienie, pochodzące od łacińskiego «recreatio» czyli powrót do zdrowia, sił".

Mając na uwadze powyższe definicje - na potrzeby stosowania art. 41 ust. 2 ustawy w zw. z poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy - za rekreację uznać należy różne formy aktywności mające służyć wypoczynkowi i zdrowiu. Tak rozumiana rekreacja obejmuje w szczególności zajęcia takie jak fitness, czy aerobik, ale również taką aktywność jak np. korzystanie z sauny.

Należy dodatkowo zwrócić uwagę, że ustawodawca objął obniżoną stawką podatku w wysokości 8% wymienione w poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy usługi, jednakże tylko w zakresie wstępu. Ustawodawca nie określił jednak ani form, ani kategorii "wstępu", do których ma zastosowanie obniżona stawka podatku w wysokości 8%.

Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., strona internetowa www.sjp.pwn.pl), pod pojęciem "wstępu" należy rozumieć "możliwość wejścia gdzieś, prawo uczestniczenia w czymś".

Zatem pod pojęciem "wstępu" w rozumieniu poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy należy rozumieć możliwość wejścia gdzieś, prawo uczestniczenia w czymś, przy czym nie ma znaczenia forma biletu (lub opłaty), tzn. czy jest to jednorazowy bilet, czy też karnet upoważniający do kilku wejść. Dodatkowo należy zauważyć, że wejścia (wstępu) nie można kojarzyć tylko z możliwością wejścia np. do określonego miejsca (pomieszczenia). Ze wstępem w rozumieniu tych przepisów związane jest określone świadczenie (typowe dla danego obiektu). I tak, np. z nabyciem biletu wstępu do teatru związana jest możliwość obejrzenia przedstawienia, w przypadku parku rozrywki - możliwość korzystania z określonych urządzeń, sali tanecznej - możliwość tańczenia, na imprezę sportową - możliwość obejrzenia rozgrywanych na danym obiekcie zawodów, "na siłownię" - możliwość wykonywania ćwiczeń siłowych przy wykorzystaniu znajdujących się na jej terenie przyrządów, do parku narodowego - możliwość oglądania obiektów przyrodniczych znajdujących się na jego terenie.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że zagadnienie związane z wykładnią analizowanych przepisów, w szczególności w odniesieniu do użytego w poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy (w stanie prawnym obowiązującym do dnia 30 października 2019 r. - poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy) sformułowania "wyłącznie w zakresie wstępu" było wielokrotnie przedmiotem rozważań sądów administracyjnych, w tym Naczelnego Sądu Administracyjnego. W orzecznictwie utrwalony został jednoznaczny pogląd, że w tym przypadku wykładnia pojęcia "wstęp" nie może ograniczać się wyłącznie do wejścia do obiektu lub na imprezę rozrywkową bez możliwości aktywnego uczestniczenia w zaoferowanej usłudze i korzystania z urządzeń potrzebnych do jej realizacji, stanowiłoby to bowiem niczym nieuzasadnione zawężenie tego pojęcia. Jak podkreślono, użyte przez ustawodawcę sformułowanie "usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu" odnosi się do kart wstępu, stałych abonamentów lub biletów i innych form opłaty za umożliwienie zarówno biernego jak i aktywnego korzystania z rozrywki i rekreacji, w tym przystosowanych do tego sal, pomieszczeń oraz urządzeń i przyrządów tam się znajdujących. Natomiast określenie "wyłącznie w zakresie wstępu" należy rozumieć w ten sposób, że wszystkie usługi, które nie są związane z normalnym typowym użytkowaniem takiego obiektu, np. usługi restauracyjne na terenie sali sportowej, zakup napojów, odżywek, usługi osobistego/personalnego trenera - nie są objęte stawką obniżoną. Konsekwentnie podlegają opodatkowaniu stawką podstawową VAT.

W przedmiotowej sprawie - jak wskazał Wnioskodawca - usługa polega na udostępnieniu klientom indywidualnym stołów do gry w bilard w ramach czasu, za który została wniesiona opłata. Opłaty wnoszone są zgodnie z cennikiem (obowiązuje stawka godzinowa). W cenie udostępniane są bile i kije do gry w bilard. Po uiszczeniu opłaty w stanowisku kasowym, pobraniu bili i kijów do gry, klient przechodzi na stanowisko bilardu i w sposób bezobsługowy korzysta z niego. Uczestnicy rozgrywają swoje partie bez udziału sędziego, sami sędziują. Uczestnicy mogą grać w pojedynkę lub w towarzystwie. Usługa bilardowa to doskonała forma relaksu, zabawy, aktywnego sposobu na spędzenie wolnego czasu, odskocznia od codziennej rutyny, ciekawa alternatywa dla innych zajęć. Osoby nabywające usługę bilardową uczestniczą w grze wyłącznie w ramach rekreacji.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że opisana usługa stanowi usługę rekreacyjną i jest ograniczona do "wstępu" - udostępnienia stołów do gry w bilard. Zatem, usługa będąca przedmiotem analizy stanowi "Pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu", o których mowa w poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na mocy art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem art. 114 ust. 1 i art. 138i ust. 4.

Zgodnie z art. 146ea ustawy, w roku 2023:

1)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3, wynosi 8%;

3)

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Natomiast stosownie do art. 146ef ust. 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 655, 974 i 1725) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy:

1)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

3)

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, w poz. 68 wskazano bez względu na symbol PKWiU - "Pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu".

Mając na uwadze, że opisana usługa stanowi "Pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu", jej świadczenie podlega opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy w zw. z art. 146ea pkt 2 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 68 załącznika nr 3 do ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawczyni może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do usług tożsamych pod każdym względem z usługą będącą przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot, w odniesieniu do usługi będącej jej przedmiotem, która zostanie wykonana w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 2 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- usługa, będąca przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1)

następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS, albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do usługi będącej przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że

- klasyfikacja usługi, lub

- stawka podatku właściwa dla usługi lub

- podstawa prawna stawki podatku

staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, z którymi WIS stała się niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w związku z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy), będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl