0112-KDSL2-1.440.183.2023.3.BK - WIS USŁUGA - budowa przyłącza kanalizacyjnego - PKWiU 2015 - 37 - stawka 8% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 sierpnia 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDSL2-1.440.183.2023.3.BK WIS USŁUGA - budowa przyłącza kanalizacyjnego - PKWiU 2015 - 37 - stawka 8% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia 24 kwietnia 2023 r. (data wpływu 25 kwietnia 2023 r.), uzupełnionego pismem z dnia 11 lipca 2023 r. (data wpływu 17 lipca 2023 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa - budowa przyłącza kanalizacyjnego

Opis usługi: Usługa polega na wykonaniu nowego przyłącza na podstawie warunków przyłączenia do sieci kanalizacyjnych. Usługa obejmuje wykonanie odcinka kanalizacji sanitarnej (przyłącza) od studzienki kanalizacyjnej, zlokalizowanej na danej nieruchomości, do budynku mieszkalnego jednorodzinnego, zlokalizowanego na tej samej nieruchomości.

Na wskazaną usługę będą się składać:

a)

wykonanie wykopów w miejscu przeznaczonym do ułożenia przyłącza z użyciem sprzętu mechanicznego w postaci koparki lub koparko-ładowarki,

b)

ułożenie przewodu i zabudowę studni kanalizacyjnych,

c)

prace wykończeniowo-porządkowe, jak odtworzenie nawierzchni ulic i chodników.

d)

sprawowanie nadzoru technicznego w trakcie budowy przyłączy oraz

e)

przeprowadzenie odbioru wybudowanych przyłączy i podpisanie sporządzonego na tę okoliczność protokołu odbioru.

Usługa świadczona jest na rzecz nowych Odbiorców, z którymi Spółka będzie mieć zawartą umowę na odprowadzanie ścieków. Usługa jest powiązana ze świadczeniem przez Spółkę usług w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków. Przyłącze stanowi niezbędny element odbioru ścieków z danej nieruchomości, tzn. łączy sieć kanalizacyjną z instalacją wewnętrzną Odbiorcy usług.

Rozstrzygnięcie: PKWiU 2015 - 37

Stawka podatku od towarów iusług: 8%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 2 ustawy w zw. z art. 146ea pkt 2 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 26 załącznika nr 3 do ustawy.

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług.

UZASADNIENIE

W dniu 25 kwietnia 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek w zakresie sklasyfikowania ww. usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 11 lipca 2023 r. (data wpływu 17 lipca 2023 r.) poprzez wskazanie przedmiotu wniosku oraz doprecyzowanie opisu sprawy.

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis usługi

Spółka jest przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

Przedmiotem działalności Spółki, według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) jest przede wszystkim dostarczanie wody 36.00.Z. oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków 37.00.Z.

W ramach działalności Wnioskodawca wykonuje dodatkowe usługi do świadczenia usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków, jak budowa przyłączy domowych do sieci kanalizacji sanitarnej wykonywanej w miejscowościach (...) w ramach zadania pn. (...). Spółka wykona (...) szt. przyłączy domowych.

Spółka będzie wykonywać przyłącza poprzez zlecenie tej czynności podmiotowi zewnętrznemu. Spółka przeprowadziła przetarg w wyniku, którego została wyłoniona firma wykonawca. Spółka za wykonane prace będzie obciążana fakturami VAT ze stawką 23%.

Budowa poszczególnych przyłączy obejmuje wykonanie odcinka kanalizacji sanitarnej (przyłącza) od studzienki kanalizacyjnej, zlokalizowanej na danej nieruchomości, do budynku mieszkalnego jednorodzinnego, zlokalizowanego na tej samej nieruchomości.

Usługa polega na wykonaniu nowego przyłącza na podstawie warunków przyłączenia do sieci kanalizacyjnych.

Obejmuje ona wykonanie wykopów w miejscu przeznaczonym do ułożenia przyłącza z użyciem sprzętu mechanicznego w postaci koparki lub koparko-ładowarki, ułożenie przewodu i zabudowę studni kanalizacyjnych, prace wykończeniowo-porządkowe, jak odtworzenie nawierzchni ulic i chodników. Ponadto Spółka będzie odpowiedzialna za sprawowanie nadzoru technicznego w trakcie budowy przyłączy oraz przeprowadzenie odbioru wybudowanych przyłączy i podpisanie sporządzonego na tę okoliczność protokołu odbioru.

Poza tym w zakres usługi wchodzi nieodpłatny nadzór techniczny i konserwacja prowadzona po wykonaniu przyłącza w trakcie obowiązywania 6-letniego okresu rękojmi, po uprzednim zgłoszeniu terminu planowanego wejścia na nieruchomość Odbiorcy usług.

Faktura VAT za wykonanie przyłącza kanalizacyjnego obejmuje wszystkie elementy usługi, tj. budowę przyłącza, geodezję powykonawczą czy ewentualne odtworzenie nawierzchni i będą wystawiane przez Spółkę na rzecz mieszkańców.

Usługa świadczona jest na rzecz nowych Odbiorców, z którymi Spółka będzie mieć zawartą umowę na odprowadzanie ścieków.

Usługa jest powiązana ze świadczeniem przez Spółkę usług w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków. Przyłącze stanowi niezbędny element odbioru ścieków z danej nieruchomości, tzn. łączy sieć kanalizacyjną z instalacją wewnętrzną Odbiorcy usług.

Wnioskodawca jest właścicielem lub zarządcą sieci kanalizacyjnej związanej z usługą budowy przyłączy kanalizacyjnych, jednakże może podjąć się realizacji ww. usługi również w przypadku sieci prywatnych, jeśli uzyska wszelkie niezbędne zgody na wykonanie robót budowlanych na takich urządzeniach.

Wnioskodawca będzie świadczyć usługi związane z odprowadzeniem ścieków za pośrednictwem przyłącza kanalizacyjnego.

Wnioskodawca będzie miał podpisaną z odbiorcą umowę na odprowadzenie ścieków kanalizacyjnych za pośrednictwem przyłącza kanalizacyjnego.

(...).

Wniosek uzupełniono w dniu 11 lipca 2023 r. o następujące informacje:

W odpowiedzi na wezwanie do jednoznacznego wskazania, czy złożony wniosek dotyczy: pojedynczej usługi czy świadczenia kompleksowego Wnioskodawca wskazał, że przedmiotem wniosku jest usługa - budowa przyłącza kanalizacyjnego.

Usługa obejmuje wykonanie odcinka kanalizacji sanitarnej (przyłącza) od studzienki kanalizacyjnej, zlokalizowanej na danej nieruchomości, do budynku mieszkalnego jednorodzinnego, zlokalizowanego na tej samej nieruchomości.

Na wskazaną usługę będą się składać:

a)

wykonanie wykopów w miejscu przeznaczonym do ułożenia przyłącza z użyciem sprzętu mechanicznego w postaci koparki lub koparko-ładowarki,

b)

ułożenie przewodu i zabudowę studni kanalizacyjnych,

c)

prace wykończeniowo-porządkowe, jak odtworzenie nawierzchni ulic i chodników.

d)

sprawowanie nadzoru technicznego w trakcie budowy przyłączy oraz

e)

przeprowadzenie odbioru wybudowanych przyłączy i podpisanie sporządzonego na tę okoliczność protokołu odbioru.

Do wyświadczenia wskazanej usługi budowy przyłącza konieczne jest powzięcie wskazanych powyżej czynności, dzięki którym możliwe będzie (fizyczne zbudowanie przyłącza kanalizacyjnego świadczone przez wykonawcę zewnętrznego), a także sprawowanie nadzoru technicznego, odbioru oraz kontroli wykonania przyłączy. Jest to niezbędne do późniejszego świadczenia usług odbioru ścieków.

Efektem świadczenia usługi jest wytworzenie przyłącza kanalizacyjnego umożliwiającego świadczenie usług odbioru ścieków przez Spółkę (wnioskodawcę) w celu podłączenia odbiorcy do sieci kanalizacyjnej oraz świadczenia na jego rzecz usługi odbioru ścieków. Nabywca oczekuje budowy przyłącza umożliwiającego wpięcie do sieci oraz odbiór ścieków.

Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie z tytułu wybudowania przyłącza. Cena wykonania przyłącza jest ryczałtowa i została skalkulowana na podstawie przeprowadzonego przetargu (fizycznie prace będą wykonywane przez wyłonionego w przetargu wykonawcę).

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 Ordynacji podatkowej, postanowieniem z dnia 19 lipca 2023 r. nr 0112-KDSL2-1.440.183.2023.2.BK tut. organ wyznaczył Wnioskodawcy siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało skutecznie doręczone Stronie w dniu 24 lipca 2023 r. Strona nie skorzystała z ww. prawa wypowiedzenia się w sprawie zebranego materiału dowodowego.

UZASADNIENIE klasyfikacji usługi

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług w zakresie świadczonych usług należy stosować Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676, z późn. zm.).

Podstawowe cele, konstrukcję i sposób posługiwania się Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług oraz jej interpretację wskazują zasady metodyczne Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) zawarte w ww. rozporządzeniu.

Zasady metodyczne stanowią integralną część klasyfikacji. Zawarte w nich postanowienia obowiązują przy jej interpretacji i stosowaniu (pkt 1.3).

Zgodnie z pkt 1.2 zasad metodycznych, Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) składa się z:

- niniejszych zasad metodycznych,

- uwag do poszczególnych sekcji,

- schematu klasyfikacji.

Natomiast schemat klasyfikacji - jak wskazano w pkt 1.4 zasad metodycznych - stanowi wykaz grupowań i obejmuje:

- symbole grupowań,

- nazwy grupowań.

Stosownie do pkt 5.3.2 zasad metodycznych, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.

W pkt 7.6 zasad metodycznych zawarto ogólne reguły klasyfikowania usług. I tak, na podstawie pkt 7.6.2, gdy przeprowadzona analiza opisu wykonywanych czynności wskazuje na możliwość zaliczenia usługi do dwóch lub kilku grupowań, należy przyjąć następujące reguły klasyfikowania, z tym jednak, że porównywać można jedynie grupowania tego samego poziomu hierarchicznego:

- grupowanie, które zawiera bardziej dokładny opis czynności, powinno być uprzywilejowane (wybrane) w stosunku do grupowania zawierającego opis ogólny,

- usługa złożona, składająca się z kombinacji różnych czynności, której nie można zaklasyfikować zgodnie ze wskazanym sposobem, powinna być zaklasyfikowana jak usługa, która nadaje całości zasadniczy charakter,

- usługę, której nie można zaklasyfikować zgodnie z (tiret 1, 2) należy zaklasyfikować w grupowaniu odpowiednim dla usługi o najbardziej zbliżonym charakterze.

Zgodnie z tytułem, Sekcja E Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług obejmuje "USŁUGI DOSTARCZANIA WODY, ŚCIEKI I ODPADY ORAZ USŁUGI ZWIĄZANE Z ICH REKULTYWACJĄ".

Na podstawie wyjaśnień do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015), sekcja E obejmuje:

- wodę w postaci naturalnej,

- wodę leczniczą i wody termalne,

- usługi związane z uzdatnianiem i dostarczaniem wody,

- handel wodą za pośrednictwem sieci wodociągowej,

- usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków,

- osady ze ścieków kanalizacyjnych,

- odpady,

- pellety i brykiety, z odpadów komunalnych,

- pellety i brykiety wytwarzane z różnych rodzajów odpadów przemysłowych,

- usługi związane ze zbieraniem odpadów,

- usługi związane z infrastrukturą przeznaczoną do przemieszczania odpadów,

- usługi związane ze składowaniem odpadów,

- usługi związane z przetwarzaniem i unieszkodliwianiem odpadów,

- usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych,

- surowce wtórne,

- transport, jeżeli jest on integralną częścią zbierania odpadów,

- usługi związane z odkażaniem i czyszczeniem gleby i wód gruntowych, wód powierzchniowych, powietrza, odkażaniem budynków, zakładów i terenów przemysłowych i inne usługi związane z rekultywacją.

Sekcja ta nie obejmuje:

- sprzedaży hurtowej odpadów i złomu, włącznie z segregowaniem, magazynowaniem, pakowaniem, itp., ale bez procesu dalszego przekształcania, sklasyfikowanej w 46.77.10.0,

- usług doradztwa w sprawach środowiska, sklasyfikowanych w 74.90.13.0.

W sekcji E zawarty jest m.in. dział 37 "USŁUGI ZWIĄZANE Z ODPROWADZANIEM I OCZYSZCZANIEM ŚCIEKÓW; OSADY ZE ŚCIEKÓW KANALIZACYJNYCH", który obejmuje:

- obsługę sieci kanalizacyjnych i systemów oczyszczania ścieków,

- usługi związane z gromadzeniem i transportem ścieków przemysłowych lub pochodzących z gospodarstw domowych oraz wody deszczowej za pomocą sieci kanalizacyjnej, kolektorów, zbiorników oraz pozostałych środków transportu (wagonów-cystern itp.),

- usługi związane z opróżnianiem i czyszczeniem zbiorników gnilnych, dołów ściekowych (kloacznych);

- usługi związane z utrzymaniem toalet chemicznych,

- usługi związane z oczyszczaniem ścieków (włączając ścieki przemysłowe, ścieki pochodzące z gospodarstw domowych itp.) w procesach fizycznych, chemicznych i biologicznych, takich jak: odsiewanie, filtrowanie, oczyszczanie mechaniczne na kratach i sitach, sedymentację itp.,

- usługi w zakresie utrzymania, czyszczenia systemów kanalizacyjnych i drenażowych, włączając przetykanie rur.

Dział ten nie obejmuje:

- usług w zakresie odkażania wód powierzchniowych i wód gruntowych w miejscu ich skażenia, sklasyfikowanych w 39.00.11.0,

- usług w zakresie czyszczenia i udrażniania instalacji wodno-kanalizacyjnych w budynkach, sklasyfikowanych w 43.22.11.0.

Uwzględniając powyższe, usługa będąca przedmiotem analizy spełnia kryteria i posiada właściwości dla usług objętych działem PKWiU 37 "USŁUGI ZWIĄZANE Z ODPROWADZANIEM I OCZYSZCZANIEM ŚCIEKÓW; OSADY ZE ŚCIEKÓW KANALIZACYJNYCH".

Klasyfikacja została dokonana zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015), zwłaszcza z uwzględnieniem pkt 5.3.2 tych zasad.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem art. 114 ust. 1 i art. 138i ust. 4.

W myśl art. 146ea ustawy, w roku 2023:

1)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3, wynosi 8%;

3)

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Natomiast stosownie do art. 146ef ust. 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 655, 974 i 1725) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy:

1)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

3)

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

W poz. 26 załącznika nr 3 do ustawy stanowiącego wykaz towarów i usług opodatkowanych obecnie stawką podatku w wysokości 8% wskazano PKWiU ex 37 - "Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków".

Przez ex, stosownie do art. 2 pkt 30 ustawy, rozumie się zakres towarów i usług węższy niż określony odpowiednio w danym dziale, pozycji, podpozycji lub kodzie Nomenklatury Scalonej (CN) lub danym grupowaniu klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania stawki preferencyjnej tylko dla towarów/usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług)".

Opisana we wniosku usługa mieści się w grupowaniu PKWiU 37 i jest usługą związaną z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków. Zatem stawką właściwą dla tej usługi jest - na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146ea pkt 2 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 26 załącznika nr 3 do ustawy - stawka podatku w wysokości 8%.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do usług tożsamych pod każdym względem z usługą będącą przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot, w odniesieniu do usługi będącej jej przedmiotem, która zostanie wykonana w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 2 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- usługa, będąca przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1)

następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS, albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do usługi będącej przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że:

- klasyfikacja usługi, lub

- stawka podatku właściwa dla usługi lub

- podstawa prawna stawki podatku

staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, z którymi WIS stała się niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w związku z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy), będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl