0112-KDSL2-1.440.16.2022.3.SS - WIS USŁUGA - usługa o charakterze informatycznym polegająca na wytwarzaniu oprogramowania oraz doradztwie w zakresie informatyki, technologii informatycznych i komputerowych - stawka 8% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 kwietnia 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDSL2-1.440.16.2022.3.SS WIS USŁUGA - usługa o charakterze informatycznym polegająca na wytwarzaniu oprogramowania oraz doradztwie w zakresie informatyki, technologii informatycznych i komputerowych - stawka 8% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku Pana (...) z dnia 18 stycznia 2022 r. (data wpływu 24 stycznia 2022 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 15 marca 2022 r. (data wpływu 17 marca 2022 r.) oraz 13 kwietnia 2022 r. (data wpływu 15 kwietnia 2022 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa - usługa o charakterze informatycznym polegająca na wytwarzaniu oprogramowania oraz doradztwie w zakresie informatyki, technologii informatycznych i komputerowych

Opis usługi: Wnioskodawca świadczy usługi o charakterze informatycznym. Na podstawie zawartej umowy zobowiązał się do świadczenia usług polegających na wytwarzaniu oprogramowania oraz doradztwie w zakresie informatyki, technologii informatycznych i komputerowych. Usługi te obejmują w szczególności:

* analizę wymagań dla procesów informatycznych, integracji systemów komputerowych wraz z analizą rynku,

* definiowanie standardów oraz projektowanie prototypów systemów w oparciu o architekturę mikroserwisów,

* weryfikację poprawności współdziałania komponentów architektury mikroserwisów połączonych sieciowo oraz przeprowadzenie ich testów,

* usługi pomocy technicznej dla systemów rozproszonych w oparciu o architekturę mikroserwisów,

* udział w zadaniach wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych.

Wnioskodawca wykonuje usługę będącą przedmiotem wniosku jako twórca, w rozumieniu odpowiednich przepisów. Wynagrodzenie za realizację usługi obejmuje wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych oraz majątkowych praw pokrewnych i zgodę na wykonywanie utworów zależnych. Wynagrodzenie wypłacane jest Wnioskodawcy w formie honorarium. W wyniku świadczenia usługi przez Wnioskodawcę powstają utwory (np. projekt systemu informatycznego będący schematem architektonicznym wraz z jego opisem jako wynik pracy autorskiej Wnioskodawcy na podstawie zdefiniowanych wymagań klienta). Do budowy takiego projektu Wnioskodawca wykorzystuje gotowe komponenty, jednak ich połączenie jest unikatowe ze względu na specyfikę danego rozwiązania klienta. Dodatkowo wynikiem pracy Wnioskodawcy są prezentacje, raporty, blogi, stosownie do treści Umowy. Każdy schemat dostarczany i odebrany przez klienta Wnioskodawcy zawiera stosowne metadane świadczące, że jest on jego autorem.

Rozstrzygnięcie: Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania.

Stawka podatku od towarów i usług: 8%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 2 i ust. 1a oraz poz. 63 załącznika nr 3 do ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

Zastrzeżenie: Niniejsza WIS ma zastosowanie jeśli - zgodnie z deklaracją złożoną we wniosku - Wnioskodawca jest twórcą w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1062, z późn. zm.) i za wykonanie usługi otrzymuje on wynagrodzenie w formie honorarium, które stanowi wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych oraz majątkowych praw pokrewnych. Weryfikacja powyższego pozostaje jednak poza zakresem postępowania w sprawie wydania WIS.

UZASADNIENIE

W dniu 24 stycznia 2022 r. Wnioskodawca złożył wniosek w zakresie sklasyfikowania ww. usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług. Wniosek uzupełniono w dniu 17 marca 2022 r. oraz 15 kwietnia 2022 r. o doprecyzowanie opisu usługi oraz dokumenty.

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis usługi.

Usługi obejmują:

a. Analiza wymagań dla procesów informatycznych, integracji systemów komputerowych wraz z analizą rynku.

b. Definiowanie standardów oraz projektowanie prototypów systemów w oparciu o architekturę mikroserwisów.

c. Weryfikacja poprawności współdziałania komponentów architektury mikroserwisów połączonych sieciowo oraz przeprowadzenie ich testów.

d. Usługi pomocy technicznej dla systemów rozproszonych w oparciu o architekturę mikroserwisów.

e. Udział w zadaniach wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych.

Usługi są świadczone wyłącznie na rzecz innych przedsiębiorców.

Wniosek uzupełniono w dniu 17 marca 2022 r. o następujące informacje:

1. Usługa świadczona przez Wnioskodawcę to usługa o charakterze informatycznym, w skład której wchodzą czynności:

* analiza wymagań dla procesów informatycznych, integracji systemów komputerowych wraz z analizą rynku,

* definiowanie standardów oraz projektowanie prototypów systemów w oparciu o architekturę mikroserwisów,

* weryfikacja poprawności współdziałania komponentów architektury mikroserwisów połączonych sieciowo oraz przeprowadzenie ich testów,

* usługi pomocy technicznej dla systemów rozproszonych w oparciu o architekturę mikroserwisów,

* udział w zadaniach wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych.

2. Celem wykonania usługi Wnioskodawca podejmuje czynności wskazane w punkcie 1.

3. Wnioskodawca świadczy usługę na rzecz (...) z siedzibą w (...), KRS (...).

4. Zlecenia są dostarczane drogą elektroniczną (za pośrednictwem poczty elektronicznej) lub za pomocą narzędzia do planowania zadań.

5. Wynikiem realizacji są dokumenty opisujące standardy, rysunki architektoniczne, dowody przeprowadzenia testów manualnych, zamknięte zlecenia lub incydenty na działające systemy informatyczne.

6. Usługi na rzecz Zleceniobiorcy świadczone są w formie pracy zdalnej. Prace na systemach komputerowych odbywają się poprzez łącze internetowe i VPN. Rysunki architektury systemów powstają albo poprzez narzędzia na stacji roboczej Wnioskodawcy, a w przypadku wizyty w siedzibie klienta na tablicy, a następnie są przepisywane do wewnętrznej bazy wiedzy.

7. Wynagrodzenie jest wypłacane poprzez obliczenie czasu pracy spędzonego na dany rodzaj czynności wykonywany w ramach usługi w danym okresie rozliczeniowym (miesiącu). Godziny są ewidencjonowane w wewnętrznym narzędziu do planowania zadań. Odbiór przez klienta jest potwierdzany poprzez weryfikację dostarczenia usługi i finalne zamknięcia zadania w systemie. Na podstawie podsumowanej liczby zadań skorelowanej z ilością godzin wystawiana jest faktura.

8. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie PKD 62.01, 62.02, 62.03.

Do ww. uzupełnienia Wnioskodawca dołączył Umowę o świadczeniu usług oraz Aneks do umowy z dnia 28 grudnia 2021 r.

Z powyższych dokumentów wynikają następujące informacje:

" (...)".

Ponadto w uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca udzielił następujących odpowiedzi na zadane przez tutejszy organ pytania:

1. Czy Wnioskodawca wykonuje usługę będącą przedmiotem wniosku jako "twórca" w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1062)?

Odp.

Mając na uwadze treść umowy wiążącej Wnioskodawcę z jego kontrahentem, w szczególności § 7 umowy, należy stwierdzić, że Wnioskodawca wykonuje usługę będącą przedmiotem wniosku jako twórca, w rozumieniu odpowiednich przepisów.

2. Czy wynagrodzenie za realizację przedmiotowej usługi wypłacane jest Wnioskodawcy w formie honorarium za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub prawa do artystycznego wykonania?

Odp.

Zgodnie z treścią § 7 umowy, wynagrodzenie za realizację usługi obejmuje wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych oraz majątkowych praw pokrewnych i zgodę na wykonywanie utworów zależnych, w związku z czym Wnioskodawca udzielił odpowiedzi twierdzącej na pytanie nr 2 zadane przez organ. Aczkolwiek Wnioskodawca wskazuje, że nie jest to osobno wyszczególnione wynagrodzenie.

3. Czy w wyniku wyświadczenia przez Wnioskodawcę usługi będącej przedmiotem wniosku powstaje "utwór" w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz, czy "utwór" ten zawiera informację, że Wnioskodawca jest jego twórcą?

Odp.

W wyniku świadczenia usługi przez Wnioskodawcę powstają utwory (np. projekt systemu informatycznego będący schematem architektonicznym wraz z jego opisem jako wynik pracy autorskiej Wnioskodawcy na podstawie zdefiniowanych wymagań klienta).

Do budowy takiego projektu Wnioskodawca wykorzystuje gotowe komponenty jednak ich połączenie jest unikatowe ze względu na specyfikę danego rozwiązania klienta. Dodatkowo wynikiem pracy Wnioskodawcy są prezentacje, raporty, blogi, stosownie do treści Umowy.

Każdy schemat dostarczany i odebrany przez klienta Wnioskodawcy zawiera stosowne metadane świadczące, że jest on jego autorem.

UZASADNIENIE klasyfikacji usługi.

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Zgodnie z art. 42a ustawy, wiążąca informacja stawkowa, zwana dalej "WIS", jest decyzją wydawaną na potrzeby opodatkowania podatkiem dostawy towarów, importu towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów albo świadczenia usług, która zawiera:

1)

opis towaru albo usługi będących przedmiotem WIS;

2)

klasyfikację towaru według działu, pozycji, podpozycji lub kodu Nomenklatury scalonej (CN) albo według działu, grupy, klasy, kategorii, podkategorii lub pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług albo według sekcji, działu, grupy lub klasy Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych albo usługi według działu, grupy, klasy, kategorii, podkategorii lub pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, niezbędną do:

a)

określenia stawki podatku właściwej dla towaru albo usługi,

b)

stosowania przepisów ustawy oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie - w przypadku, o którym mowa w art. 42b ust. 4;

3)

stawkę podatku właściwą dla towaru albo usługi.

Zatem w przypadku, gdy stawka podatku od towarów i usług nie jest uzależniona od zaklasyfikowania danego towaru lub usługi do odpowiedniej klasyfikacji (CN, PKOB lub PKWiU), ale od spełnienia definicji (opisu) zawartej w odpowiednim przepisie ustawy lub pozycji załącznika do ustawy, przedmiotem postępowania w zakresie wydania WIS jest ustalenie, czy opisany towar lub usługa spełnia wymogi wskazane przez ustawodawcę w tym opisie.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy - stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Przy czym, w świetle art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy - w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem art. 114 ust. 1 i art. 138i ust. 4.

W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8% (art. 146aa ust. 1 pkt 2 ustawy).

Zgodnie z art. 146aa ust. 1a ustawy, jeżeli w roku następującym po roku, dla którego osiągnięte zostały wartości, o których mowa w ust. 1, zostaną spełnione warunki, o których mowa w art. 112d ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, stosowanie stawek, o których mowa w ust. 1, przedłuża się do końca roku następującego po roku, w którym:

1)

kwota wydatków jest obliczana zgodnie z art. 112aa ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w związku ze spełnieniem warunków, o których mowa w art. 112d ust. 4 tej ustawy, oraz

2)

wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%.

W załączniku nr 3 do ustawy zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod poz. 63 wskazano, bez względu na symbol PKWiU "Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 oraz z 2020 r. poz. 288) wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania".

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

W szczególności, przedmiotem prawa autorskiego - w myśl art. 1 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych - są utwory:

1)

wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe);

2)

plastyczne;

3)

fotograficzne;

4)

lutnicze;

5)

wzornictwa przemysłowego;

6)

architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne;

7)

muzyczne i słowno-muzyczne;

8)

sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne;

9)

audiowizualne (w tym filmowe).

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób w związku z rozpowszechnianiem utworu.

Ustawodawca posłużył się syntetyczną definicją utworu, określając w sposób generalny cechy konieczne, wyróżniające utwór od innych rezultatów działalności człowieka. Utwór musi zatem wykazywać łącznie trzy cechy:

1)

stanowić przejaw działalności człowieka (twórcy);

2)

stanowić przejaw działalności twórczej;

3)

mieć indywidualny charakter.

O ile sens pierwszej z cech nie budzi wątpliwości, dwie pozostałe mają charakter oceny. Jednakże stwierdzenie, że utwór to przejaw działalności twórczej uwypukla fakt, że utwór powinien stanowić rezultat działalności o charakterze kreacyjnym. Przesłanka ta, niekiedy określana przesłanką "oryginalności" utworu, kładzie nacisk na aspekt przedmiotowy, tj. odnoszący się do samego wytworu ludzkiego umysłu. Spełniona zostaje, gdy istnieje nowy wytwór intelektu. Nie może natomiast być uznany za utwór i objęty ochroną prawa autorskiego taki przejaw ludzkiej aktywności umysłowej, który jest rutynowy, standardowy lub typowy. Podkreśla to konieczność łącznego traktowania obu z wymienionych w pkt 2 i pkt 3 cech. Sam "przejaw działalności twórczej" nie jest warunkiem wystarczającym do zakwalifikowania określonego wytworu jako przedmiotu prawa autorskiego. Konieczne jest, by wytwór taki miał indywidualny charakter, tzn. żeby cechował się indywidualnością. Muszą zatem charakteryzować go dostatecznie doniosłe różnice w porównaniu z uprzednio wytworzonymi produktami intelektualnymi.

Jednocześnie wskazać należy, że w myśl postanowień rozdziału 5 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, autorskie prawa majątkowe do utworu mogą przejść na inne osoby na podstawie umowy o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub na podstawie umowy o korzystanie z utworu, zwanej licencją.

W myśl art. 41 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej:

1)

autorskie prawa majątkowe mogą przejść na inne osoby w drodze dziedziczenia lub na podstawie umowy;

2)

nabywca autorskich praw majątkowych może przenieść je na inne osoby, chyba że umowa stanowi inaczej.

Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o korzystanie z utworu, zwana dalej "licencją", obejmuje pola eksploatacji wyraźnie w niej wymienione (art. 41 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

Ustawa o podatku od towarów i usług nie zawiera definicji pojęcia "honorarium", zatem można wyjaśnić jego znaczenie posługując się Słownikiem Języka Polskiego (Słownik Współczesnego Języka Polskiego, Wydawnictwo Wilga, Warszawa 1996, str. 309), według którego "honorarium to wynagrodzenie za pracę w wolnych zawodach"; ustawa ta nie definiuje także pojęcia "wolnego zawodu". Nie oznacza to jednak, że wynagrodzenie otrzymane z tytułu przeniesienia majątkowych praw autorskich do utworu, nie stanowi wynagrodzenia za pracę w wolnym zawodzie o charakterze honorarium, a wynagrodzenia za wykonaną pracę nie można utożsamiać z zapłatą za usługę wykonaną w ramach działalności gospodarczej.

Podsumowując, gdy usługa jest wykonywana przez twórcę w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych i stanowi przedmiot autorskich praw majątkowych do utworu, a wynagrodzenie w formie honorarium odbywa się z przeniesieniem ww. praw, to z uwagi na nierozerwalność powyższych czynności, tj. sprzedaży usługi oraz praw autorskich, świadczenie to będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 2 i ust. 1a oraz poz. 63 załącznika nr 3 do ustawy.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz opis świadczonej usługi przedstawiony we wniosku, a także deklarację Wnioskodawcy, że wykonuje on usługę będącą przedmiotem wniosku jako twórca oraz że realizacja usługi obejmuje wynagrodzenie wypłacane w formie honorarium za przeniesienie autorskich praw majątkowych i majątkowych praw pokrewnych - podlega ona opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 2 i ust. 1a oraz poz. 63 załącznika nr 3 do ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do usług tożsamych pod każdym względem z usługą będącą przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, w odniesieniu do usługi będącej jej przedmiotem, która została wykonana po dniu, w którym WIS została doręczona (art. 42c ust. 1 pkt 2 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- usługa, będąca przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia jej wydania (art. 42 ha ustawy), przy czym wygasa ona z mocy prawa przed upływem tego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług odnoszących się do usługi, będącej przedmiotem tej WIS, w wyniku której WIS staje się niezgodna z tymi przepisami. Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, w wyniku których stała się z nimi niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w zw. z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP.

W przypadku wnoszenia odwołania w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl