0112-KDSL2-1.440.134.2023.6.NR - WIS - projekt wewnętrznej instalacji elektrycznej - PKWiU 2015 71 - 23%

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 14 sierpnia 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDSL2-1.440.134.2023.6.NR WIS - projekt wewnętrznej instalacji elektrycznej - PKWiU 2015 71 - 23%

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 6 marca 2023 r. (data wpływu 13 marca 2023 r.), uzupełnionego pismami: z dnia 25 maja 2023 r. (data wpływu 26 maja 2023 r.), 11 czerwca 2023 r. (data wpływu 13 czerwca 2023 r.), 28 czerwca 2023 r. (data wpływu 3 lipca 2023 r.) oraz z dnia 12 czerwca 2023 r. (data wpływu 17 lipca 2023 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa - wykonanie uproszczonego projektu wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku administracyjno-mieszkalnym (...)

Opis usługi: Celem usługi będącej przedmiotem wniosku jest wykonanie dokumentacji projektowej branży elektrycznej. (...) W rezultacie usługodawca otrzyma kompletną dokumentację projektową, dzięki której Wykonawca będzie wiedział, jak prawidłowo wykonać zakres projektu, tak, aby cała instalacja podczas eksploatacji działała prawidłowo i była bezpieczna dla użytkowników obiektu. W ramach usługi wykonywane są następujące czynności:

(...)

Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie na podstawie wystawionej faktury za wykonaną usługę po zakończeniu prac nad dokumentacją projektową. Na skalkulowanie za wykonane usługi składają się trzy najważniejsze składowe: czas, ponoszone koszty z tytułu prac projektowych oraz przewidywany zysk. Do chwili obecnej od rozpoczęcia działalności gospodarczej Wnioskodawca swoje usługi świadczy na rzecz biur architektonicznych, które to podpisują bezpośrednią umowę z Inwestorem na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej, która składa się z poszczególnych branż.

Rozstrzygnięcie: PKWiU 2015 - 71

Stawka podatku od towarów i usług: 23%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ea pkt 1 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek w zakresie sklasyfikowania ww. usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług. Wniosek uzupełniono pismami: z dnia 25 maja 2023 r. (data wpływu 26 maja 2023 r.), 11 czerwca 2023 r. (data wpływu 13 czerwca 2023 r.), 28 czerwca 2023 r. (data wpływu 3 lipca 2023 r.) oraz z dnia 12 czerwca 2023 r. (data wpływu 17 lipca 2023 r.) o dodatkowe informacje, w tym doprecyzowanie opisu usługi i umowę.

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis usługi

1. Usługa nr 1 - projektowanie, sprawdzanie projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności elektrycznej i teletechnicznej oraz sprawowanie nadzoru autorskiego.

2. Usługa nr 2 - sprawowanie kontroli technicznej utrzymania obiektów budowlanych.

3. Usługa nr 3 - sporządzanie projektu elektrycznego i teletechnicznego w odniesieniu do konstrukcji obiektu.

4. Usługa nr 4 - sporządzanie projektu zagospodarowania działki lub terenu, w zakresie specjalności elektrycznej i teletechnicznej.

5. Usługa nr 5 - kierowanie budową lub robotami budowlanymi - w odniesieniu do instalacji elektrycznej i teletechnicznej obiektu budowlanego.

6. Usługa nr 6 - wykonywanie nadzoru inwestorskiego.

7. Usługa nr 7 - sprawowanie kontroli technicznej utrzymania obiektów budowlanych w zakresie instalacji elektrycznej i teletechnicznej.

W piśmie z dnia 25 maja 2023 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca doprecyzował, że składa odrębne wnioski dotyczące wydania wiążącej informacji stawkowej w zakresie poniżej wskazanych usług:

1. Usługa nr 1 - projektowanie, sprawdzanie projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności elektrycznej i teletechnicznej oraz sprawowanie nadzoru autorskiego.

2. Usługa nr 2 - sprawowanie kontroli technicznej utrzymania obiektów budowlanych.

3. Usługa nr 3 - sporządzanie projektu elektrycznego i teletechnicznego w odniesieniu do konstrukcji obiektu.

4. Usługa nr 4 - sporządzanie projektu zagospodarowania działki lub terenu, w zakresie specjalności elektrycznej i teletechnicznej.

5. Usługa nr 5 - kierowanie budową lub robotami budowlanymi - w odniesieniu do instalacji elektrycznej i teletechnicznej obiektu budowlanego.

6. Usługa nr 6 - wykonywanie nadzoru inwestorskiego.

7. Usługa nr 7 - sprawowanie kontroli technicznej utrzymania obiektów budowlanych w zakresie instalacji elektrycznej i teletechnicznej.

Wnioskodawca poinformował jednocześnie, że nie wykonuje żadnych usług doradczych.

Ponadto wskazał, że uprzednio złożony wniosek dotyczył usługi wymienionej w poz. 1. Poprosił również o przeksięgowanie opłaty na rzecz każdego z odrębnie złożonych wniosków.

(...)

Jednakże weryfikacja treści opisu sprawy w kontekście złożonego uzupełnienia i przedłożonej Umowy wykazała, że wymagał on ponownego doprecyzowania.

Pismem z dnia 2 czerwca 2023 r. sygn. 0112-KDSL2-1.440.134.2023.1.Nr, tutejszy Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku.

W efekcie, Wnioskodawca, pismem z dnia 11 czerwca 2023 r. (data wpływu 13 czerwca 2023 r.) odpowiadając na pytania Organu, udzielił następujących odpowiedzi.

1) Następujące wykonywane czynności w ramach Usługa nr 1 (projektowanie, sprawdzanie projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności elektrycznej i teletechnicznej oraz sprawowanie nadzoru autorskiego):

(...)

2) Celem usługi będącej przedmiotem wniosku jest wykonanie dokumentacji projektowej branży elektrycznej i teletechnicznej. (...) Celem projektu jest zapewnienie bezpiecznego i efektywnego działania (...) poprzez zaprojektowanie i zainstalowanie odpowiedniej instalacji elektrycznej. W rezultacie usługodawca otrzyma od Projektanta kompletną dokumentację projektową, dzięki której Wykonawca robót instalacji elektrycznych oraz teletechnicznych będzie wiedział jak prawidłowo wykonać zakres projektu, tak aby cała instalacja podczas eksploatacji działała prawidłowo i była bezpieczna dla użytkowników obiektu.

3) Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie na podstawie wystawionej faktury za wykonaną usługę po zakończeniu prac nad dokumentacją projektową. Na skalkulowanie za wykonane usługi składają się trzy najważniejsze składowe: czas, ponoszone koszty z tytułu prac projektowych oraz przewidywany zysk. Tak naprawdę rozróżnione są trzy sposoby skalkulowania prac projektowych:

* Na podstawie publikacji: "Środowiskowe Zasady Wycen Prac Projektowych - ŚZWPP"

* Na podstawie wskaźników procentowych tj. obliczenia kosztu dokumentacji jako procent całkowitego kosztu robót budowlanych

* Na podstawie metody kalkulacji własnej

4) Do chwili obecnej od rozpoczęcia działalności gospodarczej Wnioskodawca swoje usługi świadczy na rzecz biur architektonicznych, które to podpisują bezpośrednią umowę z Inwestorem na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej, która składa się z poszczególnych branż. W przypadku przedstawionej w poprzednim piśmie skanu umowy dotyczącej uproszczonego projektu wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku administracyjno-mieszkalnym z uwagi na zakres projektu opracowania Wnioskodawca świadczy usługi na rzecz Inwestora.

5) Przytoczona w poprzednim piśmie umowa dotyczy uproszczonego projektu wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku administracyjno-mieszkalnym dotyczy przedstawionej usług nr 1.

Jednakże kolejna weryfikacja treści opisu sprawy w kontekście złożonych wcześniej uzupełnień i załączonej Umowy, wykazała niespójności pomiędzy świadczeniem będącym przedmiotem dołączonej do wniosku Umowy, a świadczeniem przedstawionym przez Wnioskodawcę w piśmie z dnia 11 czerwca 2023 r.

W efekcie, pismem z dnia 20 czerwca 2023 r. sygn. 0112-KDSL2-1.440.134.2023.2.Nr, tutejszy Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez jednoznaczne wskazanie, czy przedmiotem wniosku jest:

1. Usługa wykonania uproszczonego projektu wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku administracyjno-mieszkalnym (...), zgodnie z przedłożoną umową? czy

2. Usługa projektowania, sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności elektrycznej i teletechnicznej oraz sprawowanie nadzoru autorskiego zgodnie z treścią uzupełnienia z dnia 11 czerwca 2023 r.?

Wnioskodawca, pismem z dnia 28 czerwca 2023 r. (data wpływu 3 lipca 2023 r.) odpowiadając na pytania Organu, udzielił następujących odpowiedzi.

Przedmiotem usługi nr 1 jest usługa wykonania uproszczonego projektu wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku administracyjno-mieszkalnym (...), zgodnie z załączoną poprzednio uprzednio umową. W ramach usług były wykonywane następujące czynności: (...).

Ponadto Wnioskodawca nadmienia, iż wszystkie czynności wykonywane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarte w usłudze nr 1, klasyfikowane są następująco:

71.11.10.0 Projekty i rysunki wykonywane dla celów architektonicznych

71.11.21.0 Usługi architektoniczne w zakresie projektowania budynków mieszkalnych

71.11.22.0 Usługi architektoniczne w zakresie projektowania budynków niemieszkalnych

71.11.31.0 Usługi planowania przestrzennego terenów miejskich

71.11.32.0 Usługi planowania przestrzennego terenów wiejskich

71.11.41.0 Usługi architektonicznego kształtowania krajobrazu

71.12.12.0 Usługi projektowania technicznego budynków

71.12.13.0 Usługi projektowania technicznego obiektów energetycznych

71.12.18.0 Usługi projektowania technicznego systemów telekomunikacyjnych i nadawczych

74.10.12.0 Usługi w zakresie projektowania przemysłowego

74.10.19.0 Usługi w zakresie pozostałego specjalistycznego projektowania.

Z kolei pismem z dnia 4 lipca 2023 r. sygn. 0112-KDSL2-1.440.134.2023.3.Nr, tutejszy Organ ponownie wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o dodatkowe informacje.

Wniosek uzupełniono w dniu 17 lipca 2023 r. o następujące informacje.

1) W przypadku wykonywanej przez Wnioskodawcę specyfiki działalności gospodarczej przekazana dokumentacja projektowa, która zostanie wykonana w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dla Zleceniodawcy w momencie przekazania dokumentacji projektowej to prawa autorskie nabywa Zleceniodawca. Wówczas tylko wyłącznie Zleceniodawca ma prawo do odpowiednim zarządzaniem powyższą dokumentacją projektową.

2) Za przekazywane prawa autorskie Wnioskodawca nie pobiera honorarium.

3) Wykonywana przez Wnioskodawcę dokumentacja projektowa nie odznacza się oryginalnym, twórczym charakterem.

4) Wykonywana przez Wnioskodawcę dokumentacja projektowa nie jest produktem szablonowym. Każdą dokumentację projektową należy dostosować do oczekiwań Zleceniodawcy oraz określonego przez Zleceniodawcę zakresu projektu. Ponadto w zależności od zakresu opracowania dokumentacji projektowej należy dostosować odpowiednie przepisy oraz normy. Dokumentacja projektowa może być wykonywana dla tego samego budynku przez dwóch niezależnych od siebie projektantów, ale może różnić się zakresem. Jeden projektant ma za zadanie wykonać dokumentację projektową dotyczącą dostosowania budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych, drugi projektant w swoim zakresie ma wykonać dokumentację projektową dotyczącą dostosowania tego samego budynków do aktualnych przepisów przeciwpożarowych, a trzeci projektant będzie miał w zakresie tylko wykonanie projektu wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynku. Każdy z przytoczonych projektów należy rozpatrywać indywidualnie dostosowując wymagane przepisy oraz normy.

5) Istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo wykonania przez inną osobę takiej samej dokumentacji projektowej. Uzależnione jest to od celów oraz oczekiwań jakie wiąże z wykonaniem dokumentacji projektowej Zleceniodawca. Możliwe jest, że sporządzona przez inną osobę dokumentacja projektowa będzie miała zakres opracowania podobny jak wykonana przez Wnioskodawcę dokumentacja projektowa, ale zakres będzie dotyczył innych pomieszczeń, czy też do dokumentacji projektowej będzie zwiększona ilość instalacji elektrycznych do zaprojektowania. Ponadto każdy projektant ma inny styl wykonywania dokumentacji projektowych, innych ustawień, innego sposobu wykonywania obliczeń technicznych. W związku z powyższym nie ma identycznego szablonu na wykonanie dokumentacji projektowej.

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 Ordynacji podatkowej, w postanowieniu z dnia 20 lipca 2023 r. znak 0112-KDSL2-1.440.134.2022.5.Nr tutejszy organ wyznaczył Stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało skutecznie doręczone w dniu 25 lipca 2023 r. Do dnia wydania niniejszej decyzji z prawa tego Strona nie skorzystała.

UZASADNIENIE klasyfikacji usługi

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług w zakresie świadczonych usług należy stosować Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676, z późn. zm.).

Podstawowe cele, konstrukcję i sposób posługiwania się Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług oraz jej interpretację wskazują zasady metodyczne Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) zawarte w ww. rozporządzeniu.

Zasady metodyczne stanowią integralną część klasyfikacji. Zawarte w nich postanowienia obowiązują przy jej interpretacji i stosowaniu (pkt 1.3).

Zgodnie z pkt 1.2 zasad metodycznych, Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) składa się z:

- niniejszych zasad metodycznych,

- uwag do poszczególnych sekcji,

- schematu klasyfikacji.

Natomiast schemat klasyfikacji - jak wskazano w pkt 1.4 zasad metodycznych - stanowi wykaz grupowań i obejmuje:

- symbole grupowań,

- nazwy grupowań.

Stosownie do pkt 5.3.2 zasad metodycznych, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.

W pkt 7.6 zasad metodycznych zawarto ogólne reguły klasyfikowania usług. I tak, na podstawie pkt 7.6.2, gdy przeprowadzona analiza opisu wykonywanych czynności wskazuje na możliwość zaliczenia usługi do dwóch lub kilku grupowań, należy przyjąć następujące reguły klasyfikowania, z tym jednak, że porównywać można jedynie grupowania tego samego poziomu hierarchicznego:

- grupowanie, które zawiera bardziej dokładny opis czynności, powinno być uprzywilejowane (wybrane) w stosunku do grupowania zawierającego opis ogólny,

- usługa złożona, składająca się z kombinacji różnych czynności, której nie można zaklasyfikować zgodnie ze wskazanym sposobem, powinna być zaklasyfikowana jak usługa, która nadaje całości zasadniczy charakter,

- usługę, której nie można zaklasyfikować zgodnie z (tiret 1, 2) należy zaklasyfikować w grupowaniu odpowiednim dla usługi o najbardziej zbliżonym charakterze.

Zgodnie z tytułem, Sekcja M Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług obejmuje "USŁUGI PROFESJONALNE, NAUKOWE I TECHNICZNE".

Zgodnie z wyjaśnieniami do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015) sekcja M obejmuje:

- usługi prawne,

- usługi rachunkowo-księgowe i w zakresie audytu,

- usługi doradztwa podatkowego,

- usługi firm centralnych (head offices),

- usługi doradztwa związane z zarządzaniem,

- usługi architektoniczne i inżynierskie i związane z nimi doradztwo techniczne,

- usługi w zakresie badań i analiz technicznych,

- usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych,

- usługi reklamowe,

- usługi badania rynku i opinii publicznej,

- usługi fotograficzne,

- usługi tłumaczeń pisemnych i ustnych,

- usługi w zakresie prognozowania pogody i usługi meteorologiczne,

- pozostałe usługi profesjonalne, naukowe i techniczne wymagające wiedzy specjalistycznej,

usługi weterynaryjne.

Sekcja ta nie obejmuje:

- usług schronisk dla zwierząt gospodarskich, bez zapewnienia opieki weterynaryjnej, sklasyfikowanych w 01.62.10.0,

- usług strzyżenia owiec, sztucznego unasienniania, opieki nad stadem, wypasania cudzego inwentarza, trzebienia kogutów, czyszczenia kojców itp., sklasyfikowanych w 01.62.10.0,

- realizacji projektów budowlanych do sprzedaży, sklasyfikowanej w 41.00,

- wydawania map, atlasów i globusów, w formie drukowanej, sklasyfikowanego w 58.11.15.0 i 58.11.16.0,

- usług związanych z produkcją promocyjnych lub reklamowych filmów i nagrań wideo, sklasyfikowanych w 59.11.12.0,

- usług projektowania księgowych systemów informatycznych, sklasyfikowanych w 62.01.1,

- usług holdingów finansowych, sklasyfikowanych w 64.20.10.0,

- usług sporządzania list adresowych i obsługi poczty, sklasyfikowanych w 82.19.12.0,

- usług związanych z organizacją targów, wystaw i kongresów, sklasyfikowanych w 82.30.1,

- prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz prowadzenia państwowych ewidencji, sklasyfikowanego w 84.13.1,

- usług sądów i prokuratury, sklasyfikowanych w 84.23.11.0,

usług schronisk dla zwierząt domowych, bez zapewnienia opieki weterynaryjnej, sklasyfikowanych w 96.09.11.0.

W sekcji M zawarty jest m.in. dział 71 "USŁUGI ARCHITEKTONICZNE I INŻYNIERSKIE; USŁUGI W ZAKRESIE BADAŃ I ANALIZ TECHNICZNYCH", który obejmuje:

- usługi w zakresie architektury, inżynierii oraz opracowywanie projektów, sprawowanie nadzoru budowlanego,

- usługi w zakresie usług mierniczych i kartograficznych,

- badania właściwości fizycznych, analizy chemiczne i pozostałe badania.

W powyższym dziale znajduje się grupa 71.1 "USŁUGI ARCHITEKTONICZNE I INŻYNIERSKIE ORAZ ZWIĄZANE Z NIMI DORADZTWO TECHNICZNE", które obejmuje:

- usługi projektowania (szczegółowe graficzne układy projektowe, rysunki, plany oraz wizualizacje budynków, budowli, konstrukcji, systemów lub instalacji, dane do specyfikacji technicznych i architektonicznych, wykonywane przez projektantów architektonicznych lub techników projektantów),

- usługi opracowywania kosztorysów z zakresu architektury lub inżynierii.

Grupa ta nie obejmuje:

- opracowywania kosztorysów stanowiących integralną część robót budowlanych, sklasyfikowanych w Sekcji F,

- usług opracowywania kosztorysów, sklasyfikowanych w 74.90.19.0.

Uwzględniając powyższe, usługa będąca przedmiotem analizy spełnia kryteria i posiada właściwości dla usług objętych działem PKWiU 71 "USŁUGI ARCHITEKTONICZNE I INŻYNIERSKIE; USŁUGI W ZAKRESIE BADAŃ I ANALIZ TECHNICZNYCH".

Klasyfikacja została dokonana zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015), zwłaszcza z uwzględnieniem pkt 5.3.2 tych zasad.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146ea pkt 1 ustawy, w roku 2023 stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Natomiast stosownie do art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 655, 974 i 1725) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.

Usługa będąca przedmiotem wniosku klasyfikowana jest do działu 71 PKWiU, dla którego ustawodawca, w ustawie oraz w aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, nie przewidział obniżonej stawki podatku. Zatem, właściwą stawką dla opodatkowania tej usługi jest stawka podatku od towarów i usług w wysokości 23%, na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ea pkt 1 ustawy oraz art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do usług tożsamych pod każdym względem z usługą będącą przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot, w odniesieniu do usługi będącej jej przedmiotem, która zostanie wykonana w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 2 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- usługa, będąca przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1)

następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS, albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do usługi będącej przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że:

- klasyfikacja usługi, lub

- stawka podatku właściwa dla usługi lub

- podstawa prawna stawki podatku

staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, z którymi WIS stała się niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w zw. z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy), będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl