0112-KDIL3.4012.45.2019.1.LS - Ustalenie prawa do odzyskania podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją zadania polegającego na zakupie nowych urządzeń pod plac zabaw.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 24 stycznia 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL3.4012.45.2019.1.LS Ustalenie prawa do odzyskania podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją zadania polegającego na zakupie nowych urządzeń pod plac zabaw.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 listopada 2019 r. (data wpływu 29 listopada 2019 r.) uzupełnionym pismami z dnia 27 grudnia 2019 r. (data wpływu 7 stycznia 2020 r.) oraz z dnia 13 stycznia 2020 r. (data wpływu 15 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją zadania polegającego na zakupie nowych urządzeń pod plac zabaw - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją zadania polegającego na zakupie nowych urządzeń pod plac zabaw. Wniosek uzupełniono w dniu 7 stycznia 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz w dniu 15 stycznia 2020 r. o stanowisko Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Stowarzyszenie działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach, świadczy usługi wyłącznie statutowe oznaczone symbolem 9499z (działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana). Statutową działalność Stowarzyszenie prowadzi w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest nastawione na zysk. Stowarzyszenie prowadzi nieodpłatną i odpłatną działalność pożytku publicznego. Posiada osobowość prawną. Celem Stowarzyszenia jest wspieranie działań na rzecz wyrównywania szans osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, w tym dzieci zagrożonych niepełnosprawnością, dzieci i młodzież z niepełnosprawnością oraz ich rodziny.

Stowarzyszenie jest czynnym podatnikiem podatku VAT.

W ramach działalności statutowej Stowarzyszenie prowadzi między innymi:

* Dzienny Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy, a w nim:

o niepubliczny zakład opieki zdrowotnej, w ramach którego funkcjonują ośrodek wczesnej interwencji, poradnia fizjoterapeutyczna, poradnia rehabilitacyjna,

o przedszkole integracyjne,

o przedszkole specjalne,

o klasy na poziomie szkoły podstawowej.

o zespół rewalidacyjno-wychowawczy,

* Warsztaty terapii zajęciowej;

* Środowiskowy dom samopomocy;

* Mieszkania treningowe z pokojem wytchnień;

* Bank żywności;

* Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego;

* Dowozy dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych samochodami przeznaczonymi do przewozu osób niepełnosprawnych.

Działania Dziennego Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowego Domu Samopomocy oraz mieszkań treningowych finansowane są z subwencji oświatowej i dotacji i prowadzone są w ramach działalności statutowej nieodpłatnej opp.

Odpłatne zabiegi rehabilitacyjne (zwolnione na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT), nieodpłatne zabiegi rehabilitacyjne finansowane z NFZ, opłata stała i wyżywienie podopiecznych Dziennego Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego (zwolnione na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24, 26 ustawy o VAT), wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego (opodatkowane stawką 23%) oraz dowozy dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych (opodatkowane stawką 8%) prowadzone są w ramach działalności statutowej odpłatnej opp, w związku z czym Stowarzyszenie jest płatnikiem podatku od towarów i usług i jest zobowiązane do wystawiania faktury VAT.

Warsztaty Terapii Zajęciowej są wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo częścią Stowarzyszenia stwarzającą zgodnie z postanowieniami ustawy możliwość rehabilitacji społecznej i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia. Finansowane są w 90% ze środków PFRON i w 10% ze środków Powiatu.

Środowiskowy Dom Samopomocy jest wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo częścią Stowarzyszenia. Jest placówką pobytu dziennego przeznaczoną dla młodzieży upośledzonej w stopniu głębokim i ze sprzężoną niepełnosprawnością. Celem działalności Środowiskowego Domu Samopomocy jest możliwie szerokie usamodzielnienie i uspołecznienie podopiecznych poprzez zastosowanie różnorakich form terapii.

Finansowany jest z dotacji ze środków budżetu państwa (budżetu wojewody) za pośrednictwem Powiatu. Stowarzyszenie realizuje nieodpłatnie szereg projektów dofinansowanych ze środków urzędu marszałkowskiego, PFRON, fundacji oraz RPO. które podlegają zwolnieniu od podatku VAT na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy o VAT.

Aktualnie Stowarzyszenie realizuje umowę przyznania pomocy na operację współfinansowaną ze środków Unii Europejskiej w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR) dla (...) na lata 2016-2022 w ramach poddziałania 19.2 wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania 19 leader zawartego w programie rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020, podpisaną z samorządem województwa. W ramach umowy zakupione zostały nowe urządzenia pod plac zabaw (m.in. huśtawka wahadłowa, zestaw zabawowy, karuzela, wóz strażacki, piaskownica) oraz dwa dmuchane place zabaw. Z wyżej wymienionych urządzeń oraz dmuchańców będą korzystać dzieci i młodzież uczęszczające do Stowarzyszenia oraz lokalna społeczność bez konieczności wnoszenia opłat.

Na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy o VAT może zaliczyć poniesione wydatki brutto jako koszt kwalifikowany, który w całości podlega zwrotowi w ramach wniosku o płatność.

Brak stosownego dokumentu z Krajowej Informacji Skarbowej uniemożliwi zaliczenie poniesionych wydatków brutto jako koszt kwalifikowalny.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 27 grudnia 2019 r. Wnioskodawca wskazał, że Stowarzyszenie jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Zadanie dotyczące placu zabaw nie będzie podlegało czynnościom opodatkowanym. Z placu zabaw będą korzystały dzieci i młodzież, które uczęszczają do przedszkola specjalnego oraz szkoły. Dodatkowo plac zabaw będzie udostępniony społeczności lokalnej i z tego tytułu nie będą pobierana żadne opłaty.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Stowarzyszenie może odzyskać uiszczony podatek VAT w związku z realizowaną umową, czy Stowarzyszenie ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowaną umową, czy Stowarzyszenie może zaliczyć podatek VAT naliczony jako koszt kwalifikowalny, który w całości podlega zwrotowi w ramach wniosku o płatność w związku z realizowana umową?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy o podatku od towarów i usług nie ma on możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją ww. umowy w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020.

Z zakupionych urządzeń pod plac zabaw (m.in. huśtawka wahadłowa, zestaw zabawowy, karuzela, wóz strażacki, piaskownica) oraz dmuchanych placów zabaw będą korzystały dzieci i młodzież, które uczęszczają do przedszkola specjalnego, integracyjnego oraz szkoły w Stowarzyszeniu, goście odwiedzający Stowarzyszenie oraz społeczność lokalna. Plac zabaw znajduje się na ogrodzonej posesji z dostępem dla dzieci i opiekunów. Właścicielem posesji jest Wnioskodawca.

W dniu 15 stycznia 2020 r. Wnioskodawca uzupełnił własne stanowisko o następującą informację, że Stowarzyszenie nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowaną umową.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczenia podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. I tak, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a więc takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Uprawnienie do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie przysługuje zatem w przypadku nabycia towarów i usług, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast na mocy art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach

(Dz. U. z 2019 r. poz. 713), stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.

Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności (art. 2 ust. 2 ustawy - Prawo o stowarzyszeniach).

Na podstawie art. 34 ustawy - Prawo o stowarzyszeniach, stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Zaznaczyć należy, że działalność statutowa stowarzyszenia to działalność zgodna z jego statutem, w którym wymienione są cele działalności stowarzyszenia i sposoby ich realizacji. Działalność statutowa nie jest nastawiona na zysk, czyli nie jest to działalność gospodarcza, która w organizacji pozarządowej jest tylko działalnością pomocniczą.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach, świadczy usługi wyłącznie statutowe oznaczone symbolem 9499z (działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana). Statutową działalność Stowarzyszenie prowadzi w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Stowarzyszenie prowadzi nieodpłatną i odpłatną działalność pożytku publicznego. Posiada osobowość prawną. Celem Stowarzyszenia jest wspieranie działań na rzecz wyrównywania szans osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, w tym dzieci zagrożonych niepełnosprawnością, dzieci i młodzież z niepełnosprawnością oraz ich rodziny. Stowarzyszenie jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach działalności statutowej Stowarzyszenie prowadzi między innymi:

* Dzienny Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy, a w nim:

o niepubliczny zakład opieki zdrowotnej, w ramach którego funkcjonują ośrodek wczesnej interwencji, poradnia fizjoterapeutyczna, poradnia rehabilitacyjna,

o przedszkole integracyjne,

o przedszkole specjalne,

o klasy na poziomie szkoły podstawowej,

o zespół rewalidacyjno-wychowawczy,

* Warsztaty terapii zajęciowej;

* Środowiskowy dom samopomocy;

* Mieszkania treningowe z pokojem wytchnień;

* Bank żywności;

* Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego;

* Dowozy dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych samochodami przeznaczonymi do przewozu osób niepełnosprawnych.

Aktualnie Stowarzyszenie realizuje umowę przyznania pomocy na operację współfinansowaną ze środków Unii Europejskiej w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR) dla (...) na lata 2016-2022 w ramach poddziałania 19.2 wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania 19 leader zawartego w programie rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020, podpisaną z samorządem województwa. W ramach umowy zakupione zostały nowe urządzenia pod plac zabaw (m.in. huśtawka wahadłowa, zestaw zabawowy, karuzela, wóz strażacki. piaskownica) oraz dwa dmuchane place zabaw. Z wyżej wymienionych urządzeń oraz dmuchańców będą korzystać dzieci i młodzież uczęszczające do Stowarzyszenia oraz lokalna społeczność bez konieczności wnoszenia opłat. Zadanie dotyczące placu zabaw nie będzie podlegało czynnościom opodatkowanym. Z placu zabaw będą korzystały dzieci i młodzież, które uczęszczają do przedszkola specjalnego oraz szkoły. Dodatkowo plac zabaw będzie udostępniony społeczności lokalnej i z tego tytułu nie będą pobierana żadne opłaty.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii ustalenia, czy ma on prawo do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizowaną umową.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie związek taki nie występuje, bowiem - jak wynika z wniosku - zadanie dotyczące placu zabaw nie będzie podlegało czynnościom opodatkowanym. Z placu zabaw będą korzystały dzieci i młodzież, które uczęszczają do przedszkola specjalnego oraz szkoły. Dodatkowo plac zabaw będzie udostępniony społeczności lokalnej i z tego tytułu nie będą pobierana żadne opłaty. Zatem Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.

W zakresie przedmiotowych wydatków Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 714). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ, Zainteresowany nie spełnia tych warunków, nie ma zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Podsumowując, Wnioskodawca nie ma prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją umowy w ramach, której zakupiono nowe urządzenia pod plac zabaw (m.in. huśtawka wahadłowa, zestaw zabawkowy, karuzela, wóz strażacki). Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie jest spełniona - wskazana w art. 86 ust. 1 ustawy - przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. nabywane towary w związku z realizacją ww. zadania nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Informuje się jednocześnie, że wniosek w zakresie stwierdzenia, czy podatek VAT związany z realizowaną umową Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów kwalifikowalnych, które w całości podlegają zwrotowi w ramach wniosku o płatność w związku z realizowaną umową został rozpatrzony odrębnym rozstrzygnięciem.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl