0112-KDIL3.4012.187.2022.1.LS - Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części w związku z realizacją projektu

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 czerwca 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL3.4012.187.2022.1.LS Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części w związku z realizacją projektu

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 maja 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części w związku z realizacją projektu pn.: "(...)".

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wojewódzki Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w (...) jest jednostką samorządową, której organem założycielskim i właścicielem majątku jest Urząd Marszałkowski Województwa.

Wojewódzki Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą w (...) został powołany do życia w dniu (...) listopada 1990 r. Zarządzeniem nr (...) Wojewody z dnia (...) października 1990 r., jako Wojewódzki Szpital nr (...) w (...), który w późniejszym okresie Zarządzeniem nr (...) Wojewody (...) z dnia (...) kwietnia 1996 r. przekształcony został w Wojewódzki Szpital (...) im. (...) w (...). Następnie Zarządzeniem nr (...) Wojewody (...) z dnia (...) sierpnia 1998 r. Wojewódzki Szpital (...) im. (...) w (...) przekształcono w Wojewódzki Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej.

Ponadto jednostka posiada następujące dokumenty legalizujące jej działalność na dzień wystąpienia z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej:

1. Statut Wojewódzkiego Szpitala SP ZOZ w (...) w brzmieniu nadanym Uchwałą nr (...) Sejmiku Województwa (...) z dnia (...) lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia Statutu;

2. Wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod nr (...).

Podstawowym celem działalności Szpitala, wynikającym ze statutu i wpisu do właściwego rejestru jest: wykonywanie działalności leczniczej w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne oraz ambulatoryjne świadczenia zdrowotne. Działalność lecznicza może również polegać na: (1) promocji zdrowia i (2) realizacji zadań dydaktycznych badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia, w tym wdrażaniem nowych technologii medycznych oraz metod leczenia. Szpital może także uczestniczyć w przygotowywaniu osób do wykonywania zawodu medycznego i kształceniu osób wykonujących zawód medyczny na zasadach określonych w odrębnych przepisach regulujących kształcenie tych osób.

Podstawowym zadaniem celowym Szpitala jest świadczenie usług w zakresie opieki medycznej służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostawa towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związanych, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze. W jednostce sprzedaż usług zdrowotnych stanowi 98,61% sprzedaży ogółem. Usługi zdrowotne na mocy przepisów art. 43 ust. 1 pkt 18, 18a), 19), 19a), 20) zwolnione są od podatku VAT (zwolnienie przedmiotowe).

W latach 2022-2023 WS SP ZOZ w (...) będzie realizował Projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej (...), złożony w odpowiedzi na nabór nr (...). Zgodnie z umową o dofinansowanie Projektu o nazwie: "(...)", nr (...) realizacja będzie przebiegała w formie współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.

Podstawowym celem projektu jest modernizacja Klinicznego Oddziału (...) i wyposażenie go w sprzęt medyczny wysokiej jakości.

Zakres rzeczowy projektu obejmował będzie następujące elementy:

- Utworzenie oddzielnej, monitorowanej Izby Przyjęć dedykowanej wyłącznie pacjentom Klinicznego Oddziału (...). W Izbie Przyjęć zaplanowano pomieszczenia higieniczno - sanitarne, umożliwiające dezynfekcję, mycie/strzyżenie pacjenta brudnego/oblanego płynami nieznanego pochodzenia. Z tego pomieszczenia "czysty" pacjent będzie poddany dalszej diagnostyce/obserwacji/leczeniu w zależności od wskazań medycznych;

- Utworzenie Izolatki w Izbie Przyjęć umożliwiającej obserwację pacjenta-zatrzymanego/więźnia przez policję, straż więzienną, czy inne służby;

- Utworzenie 6-cio łóżkowej sali dla pacjentów toksykologicznych leczonych w Izbie Przyjęć. Sala ma być wyposażona w przewody tlenowe;

- Utworzenie Pracowni Hiperbarii Tlenowej;

- Utworzenie 18 stanowisk monitorowanych w tym 2 z możliwością ważenia chorych (8 stanowisk toksykologia, 6 stanowisk kardiologia, 2 stanowiska Izba Przyjęć - pobyty jednodniowe-kardiowersje, 2 stanowiska - wstępny TRIAGE pacjentów toksykologicznych przed przyjęciem na Oddział (np. CT i inne badania radiologiczne itp.). Stanowiska zostaną wyposażone w kardiomonitory, zestawy pomp infuzyjnych i urządzenia umożliwiające wentylację mechaniczną;

- Monitoring sal intensywnych z centralą monitorującą na każdym piętrze (razem 4);

- Utworzenie stanowiska dializacyjnego (wymagane podłączenie wody do sztucznej nerki/uzdatniacz wody);

- Utworzenie stanowiska dla pozaustrojowej eliminacji trucizn metodą dializy albumnowej wątroby (MARS);

- Utworzenie drugiej Pracowni Echokardiograficznej (w tym przezprzełykowej) z osobnymi salami do dezynfekcji sond przezprzełykowych. Pomieszczenia muszą być klimatyzowane/ wentylowane;

- Utworzenie gabinetu do wykonywania badania pochyleniowego-tilt test;

- Utworzenie Pracowni prób wysiłkowych i Pracowni do badań holterem;

- Utworzenie gabinetu USG;

- Utworzenie gabinetu psychologa/psychiatry;

- Utworzenie 2 gabinetów znajdujących się w tym samym budynku, przeznaczonych na poradnię;

- Utworzenie sali pobytu dziennego;

- Utworzenie pomieszczenia dla ośrodka informacji toksykologicznej. Wymagane dodatkowe oprogramowanie;

- Utworzenie pomieszczeń socjalnych, magazynowych, szatni i innych wymaganych zgodnie ze standardami obowiązującymi dla oddziałów szpitalnych;

- Utworzenie łazienek dla osób niepełnosprawnych na każdym piętrze;

- Zapewnienie systemu wentylacji mechanicznej pomieszczeń z korektą parametrów temperatury i wilgotności (np. w celu zabezpieczenia gabinetów zabiegowych i pomieszczeń gdzie są przechowywane leki);

na łączną sumę (...) zł brutto, w tym kwota netto (...) zł oraz VAT w wysokości - (...) zł, w tym usługi promocji projektu w kwocie brutto (...) zł (netto (...) zł plus stawka VAT 23% w wysokości (...) zł).

Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa (...) na lata 2014-2020 w ramach oceny kwalifikowalności poniesionych kosztów Projektu, zobowiązała Wojewódzki Szpital (...) im. (...) Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w (...) zapisami § 4a ust. 6 pkt 1 umowy o dofinansowanie do uzyskania i dostarczenia Interpretacji Indywidualnej Ministra Finansów w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od nakładów poniesionych w realizowanym projekcie (potwierdzającej ustaloną kwalifikowalność VAT w Projekcie oraz w złożonym oświadczeniu Dyrektora Szpitala, że wykazany koszt podatku VAT w wysokości kwalifikowanej we wniosku jest zgodny z obecnym prawem podatkowym). Instytucja Zarządzająca RPO zobligowała WS SP ZOZ w (...) do niezwłocznego przedłożenia jej uzyskanej ww. interpretacji za pośrednictwem systemu (...).

W związku z powyższym Interpretacja Indywidualna jest niezbędna dla potwierdzenia, że Wojewódzki Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą w (...) nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w całości lub części, gdyż dokonywane zakupy mają ścisły związek z czynnościami zwolnionymi z tego podatku.

1. Wojewódzki Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą w (...) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, posiada Nr Identyfikacji Podatkowej (...) nadany w dokumencie NIP-4 z (...) stycznia 1999 r. przez Pierwszy Urząd Skarbowy w (...), co jest wykorzystywane przez WS SP ZOZ im. w (...) do czynności opodatkowanych, niezwiązanych z opieką medyczną wymienioną w art. 43 ust. 1 pkt 18, 18a, 19, 19a, 20.

2. Towary i usługi zakupione na potrzeby realizacji projektu pn.: "(...)" będą służyły wyłącznie do czynności zwolnionych od opodatkowania podatkiem od towarów i usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 18), 18a), 19), 19a), 20) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.). Zwolnienie przedmiotowe w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia obejmuje także dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związanych, wykonywanych w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.

Pytanie

W związku z powyżej zaprezentowanym stanem faktycznym Wojewódzki Szpital Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w siedzibą w (...) ma wątpliwość czy ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub części od zakupionych towarów i usług w związku z realizacją projektu pod nazwą " (...)" z zakresem rzeczowym w postaci modernizacji Klinicznego Oddziału (...) i wyposażenie go w sprzęt medyczny wysokiej jakości, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Czy w odniesieniu do realizowanego projektu o wyżej wspomnianej nazwie beneficjent czyli WS SP ZOZ w (...) ma możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub części?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wojewódzkiego Szpitala Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej z siedzibą w (...) na podstawie przepisów art. 43 ust. 1 pkt 18-20 i art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towaru i usług, które zostało przedstawione w oświadczeniu złożonym przy wniosku o dofinansowanie Projektu ze środków UE stanowi, iż beneficjent (Szpital) nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w całości lub części - zakupy opodatkowane dotyczą w całości działalności zwolnionej z podatku (zwolnienie przedmiotowe) oraz na zobowiązaniu, że w przypadku pojawienia się okoliczności takiej możliwości podatek VAT zostanie zwrócony Instytucji Zarządzającej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 tejże ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy. Stosownie do treści tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)

nabycia towarów i usług,

b)

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższych regulacji wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Zasada ta wyklucza więc możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT lub/i niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Wskazać należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Należy rozumieć przez to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze, jednak transakcja nie podlega opodatkowaniu. Przepis art. 88 ust. 4 powyżej wymienionej ustawy stanowi także, iż obniżenie kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z przywołanymi powyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunek ten nie będzie spełniony, gdyż towary i usługi zakupione na potrzeby realizacji ww. projektu będą służyły wyłącznie do czynności zwolnionych od opodatkowania podatkiem od towarów i usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 18, 18a), 19), 19a), 20) ustawy.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą".

W myśl art. 86 ust. 1:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)

nabycia towarów i usług,

b)

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług, wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik, w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 tej ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Państwa wątpliwości dotyczą prawa do możliwości odliczenia podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu pn.: "(...)".

Odnosząc się do Państwa wątpliwości wskazać należy, że z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym więc warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie są spełnione, ponieważ - jak Państwo wskazaliście w opisie sprawy - towary i usługi zakupione na potrzeby realizacji projektu pn.: "(...)" będą służyły wyłącznie do czynności zwolnionych od opodatkowania podatkiem od towarów i usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 18), 18a), 19), 19a), 20) ustawy o podatku od towarów i usług. W związku z powyższym, nie mają Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu ich dokonywania.

Podsumowując, nie mają Państwo prawa do odliczenia całości bądź części podatku naliczonego od towarów i usług zakupionych w związku z realizacją projektu pn.: "(...)", ponieważ efekty projektu będą wykorzystywane wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług. Zatem nie zostanie spełniony warunek, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ww. ustawy.

Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisie stanu faktycznego, bądź we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone. Należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii, czy czynności (działalność) Wnioskodawcy, z którymi związane są nabycia w ramach realizowanego projektu, korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18, 18a, 19, 19a, 20 ustawy, gdyż nie było to przedmiotem wniosku, nie zadano pytania w tym zakresie. Stwierdzenie to przyjęto jako element stanu faktycznego i nie było ono przedmiotem oceny.

Dodatkowo tutejszy Organ informuje, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako "p.p.s.a.".

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl