0112-KDIL2-2.4011.966.2022.2.AA - PIT od usług opieki domowej świadczonej przez nierezydenta na terytorium Niemiec

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 15 marca 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-2.4011.966.2022.2.AA PIT od usług opieki domowej świadczonej przez nierezydenta na terytorium Niemiec

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

W dniu 14 grudnia 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 8 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełniła go Pani - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 14 lutego 2023 r. (wpływ 15 lutego 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Obywatelka Rumunii zamierza świadczyć usługi opieki nad osobami starszymi na rzecz polskiej firmy na zasadach działalności nierejestrowanej jako dodatkowe źródło przychodu. Usługi opieki będą świadczone nad niemieckim podopiecznym na terenie Niemiec.

Wnioskodawczyni nie posiada na terenie Polski miejsca zamieszkania ani nie jest zameldowana oraz w obrębie poprzednich 60 miesięcy nie prowadziła działalności gospodarczej.

Dla celów podatkowych planuje uzyskać numer Pesel w Polsce, dla opłacania zaliczek na podatek dochodowy od uzyskanych dochodów z działalności nierejestrowanej, a na koniec roku złożyć zeznanie PIT-36 w celu rozliczenia się z przychodów z nierejestrowanej działalności uzyskanych od polskiej firmy.

Wnioskodawczyni nie będzie przebywać na terenie Polski powyżej 183 dni w roku podatkowym.

Rezydencja podatkowa Wnioskodawczyni znajduje się w Rumunii i jako obcokrajowiec, który nie ma w Polsce miejsca zamieszkania, będzie płacić podatek tylko od dochodów uzyskanych na terytorium Polski.

Podstawą rozliczenia przez Wnioskodawczynię za wykonane usługi na rzecz polskiej firmy będzie prowadzona uproszczona ewidencja sprzedaży swoich usług. Dochody z zagranicy, działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych, działalności nierejestrowej - rozlicza się w deklaracji podatkowej PIT-36.

Przychód z działalności nierejestrowanej w skali miesiąca nie przekroczy limitu przychodów dla tego rodzaju działalności określonego w art. 5 ust. 1 ustawy - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. 2021.162 t.j. z dnia 2021.01.26).

Ponadto w uzupełnieniu do wniosku udzieliła Pani odpowiedzi na następujące pytania:

Jaki stosunek prawny łączy/będzie łączył Panią z polską firmą wskazaną we wniosku, tzn. podanie na podstawie jakiej umowy będzie się odbywać Pani współpraca z firmą?

Strony będzie łączyć Umowa o świadczenie usług opieki domowej.

Czy posiada Pani certyfikat rezydencji potwierdzający, że Pani miejsce zamieszkania znajduje się w Rumunii, a jeśli tak to jaki okres (lata podatkowe) on obejmuje oraz czy przedłoży Pani ww. certyfikat polskiej firmie, z którą będzie Pani współpracować?

Tak, po podpisaniu umowy zostanie przedstawiony stosowny certyfikat. Dane przedstawione w certyfikacie nie będą ulegać zmianie.

Czy jako osoba świadcząca usługi opieki nad osobami starszymi będzie Pani wykonywać czynności: - w celach zarobkowych - tj. w celu zapewnienia określonego dochodu, a nie wyłącznie w celu zaspokojenia Pani własnych potrzeb,

Tak.

- w sposób ciągły - tj. z zamiarem powtarzania tej czynności w celu osiągnięcia efektu w postaci zarobku,

Tak, czynności nie będą miały charakteru sporadycznego czy incydentalnego.

- w sposób zorganizowany - tj. w ramach uporządkowanych, celowych czynności?

Tak.

Czy w odniesieniu do Pani działań polegających na opiece nad osobami starszymi będą spełnione następujące przesłanki: - odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat i wykonywanie tych czynności - z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych - ponosi zlecający wykonanie tych czynności,

Tak, w przypadku nienależytego wykonania lub niewykonania zobowiązań zapisanych w Umowie, Wnioskodawczyni odpowiada przed Zlecającym.

- czy czynności te są wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności,

Czynności nie będą wykonywane pod kierownictwem. Z charakteru wykonywanych usług wynika, że opieka będzie sprawowana w danym miejscu i czasie samodzielnie przez Wnioskodawczynię.

Jest to opieka nad osobą starszą, będzie wykonywana w jego lokalizacji.

- czy ponosi Pani ryzyko gospodarcze związane z ww. działaniami?

Tak.

Czy działalność nierejestrowana wykonywana przez Panią będzie wiązać się z koniecznością posiadania odpowiedniej koncesji, licencji lub pozwolenia?

Wykonywana działalność nie będzie wiązała się z koniecznością posiadania odpowiedniej koncesji, licencji lub pozwolenia.

Pytanie

Czy Wnioskodawczyni będąca obywatelką Rumunii, wykonująca usługi opieki nad osobami starszymi na terenie Niemiec na zlecenie polskiego podmiotu w ramach działalności nierejestrowanej, uzyskuje dochód na terytorium Polski i powinna zapłacić podatek od dochodów uzyskanych na terenie Polski od podmiotu polskiego?

Pani stanowisko w sprawie

W Pani ocenie - działalność określona w art. 5 ust. 1 ustawy - Prawo przedsiębiorców stanowi tzw. działalność nierejestrową.

Prowadzenie tzw. działalności nierejestrowanej nie zwalnia z obowiązku odprowadzania podatku dochodowego z tytułu osiąganych dochodów, przychody z tego tytułu nie są bowiem zwolnione od podatku.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Ustawa określa źródła przychodów, jednym z których - w myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy - są "inne źródła".

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się również przychody osiągane z działalności, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy - Prawo przedsiębiorców nie stanowi działalności gospodarczej działalność wykonywana przez osobę fizyczną, której przychód należny z tej działalności nie przekracza w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę i która w okresie ostatnich 60 miesięcy nie wykonywała działalności gospodarczej.

Przepis ten nie stawia dodatkowego warunku, aby działalność nierejestrowana była przewidziana wyłącznie dla osób fizycznych mających miejsce zamieszkania na terenie RP.

Stosowanie ww. przepisu jest prawem, a nie obowiązkiem potencjalnego przedsiębiorcy - osoba wykonująca działalność może w każdej chwili złożyć wniosek o wpis do CEiDG, wchodząc w reżim obowiązujący zarejestrowanych przedsiębiorców (art. 5 ust. 2 ustawy - Prawo przedsiębiorców).

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy - Prawo przedsiębiorców, cudzoziemcy, którzy mają obywatelstwo dowolnego państwa należącego do Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, mogą podejmować i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce na takich samych zasadach jak obywatele polscy.

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawczyni, nie ma przeszkód do tego, aby obywatelka Rumunii posiadająca status nierezydenta prowadziła działalność nierejestrowaną opartą na przepisach ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.

Osoba fizyczna mająca zagraniczną rezydencję podatkową, która osiąga dochody z działalności nierejestrowanej na terenie RP, podlega opodatkowaniu w Polsce z tytułu przychodów z tzw. innych źródeł.

Ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Inaczej mówiąc, od miejsca zamieszkania zależy, czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.

Jeżeli osoba fizyczna nie ma na terytorium Polski miejsca zamieszkania, to podlega obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Polski. Wtedy taka osoba, zgodnie z art. 3 ust. 2a PIT, podlega w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (ma status nierezydenta).

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b PIT stosuje się przy tym z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska (art. 4a PIT).

W omawianym przypadku jest to polsko-rumuńska umowa w sprawie unikania podwójnego opodatkowania (Umowa między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Rumunii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzona w Warszawie dnia 23 czerwca 1994 r.).

Niewątpliwie prowadzona w Polsce działalność gospodarcza rumuńskiej rezydentki podlega opodatkowaniu w Polsce na zasadach ograniczonego obowiązku podatkowego (zgodnie z art. 3 ust. 2a i 2b pkt 2 ustawy PIT).

Przekładając powyższe na stan niniejszej sprawy, w związku z tym, iż Wnioskodawczyni prowadząc działalność nierejestrową będzie uzyskiwała przychody od polskiej firmy z uwagi na usługę opieki nad osobami starszymi w Niemczech, zdaniem Wnioskodawczyni, jako nierezydent podatkowy powinna się rozliczyć z tych dochodów uzyskiwanych w Polsce w ramach prowadzonej działalności nierejestrowanej na PIT-36.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Na podstawie art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)

posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)

przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Stosownie do art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

W myśl art. 3 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2a, uważa się w szczególności dochody (przychody) z:

1)

pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;

2)

działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;

3)

działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład;

4)

położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości lub praw do takiej nieruchomości, w tym ze zbycia jej w całości albo w części lub zbycia jakichkolwiek praw do takiej nieruchomości;

5)

papierów wartościowych oraz pochodnych instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, w tym uzyskane ze zbycia tych papierów albo instrumentów oraz z realizacji praw z nich wynikających;

6)

tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji) w spółce, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną lub tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, instytucji wspólnego inwestowania lub innej osobie prawnej i praw o podobnym charakterze lub z tytułu należności będących następstwem posiadania tych udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw - jeżeli co najmniej 50% wartości aktywów tej spółki, spółki niebędącej osobą prawną, tego funduszu inwestycyjnego, tej instytucji wspólnego inwestowania lub osoby prawnej, bezpośrednio lub pośrednio, stanowią nieruchomości położone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prawa do takich nieruchomości;

6a) tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw o podobnym charakterze w spółce nieruchomościowej;

7)

tytułu należności regulowanych, w tym stawianych do dyspozycji, wypłacanych lub potrącanych, przez osoby fizyczne, osoby prawne albo jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od miejsca zawarcia umowy i wykonania świadczenia;

8)

niezrealizowanych zysków, o których mowa w art. 30da.

Stosownie do art. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Ustalenie miejsca zamieszkania podatnika decyduje o zakresie ciążącego na nim obowiązku podatkowego. Inaczej mówiąc, od miejsca zamieszkania zależy, czy podatnik podlega nieograniczonemu, czy ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Nieograniczonym obowiązkiem podatkowym objęci są podatnicy, którzy w Polsce mają miejsce zamieszkania. Podlegają oni obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Natomiast jeśli podatnik będzie miał miejsce zamieszkania za granicą, to w Polsce będzie płacił podatek tylko od dochodów (przychodów) uzyskanych w danym roku podatkowym w Polsce (ograniczony obowiązek podatkowy).

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że jest Pani obywatelką Rumunii i Pani rezydencja podatkowa znajduje się w Rumunii. Na terenie Polski w roku podatkowym nie będzie Pani przebywać powyżej 183 dni.

Ponadto wskazała Pani, że zamierza świadczyć usługi opieki nad osobami starszymi na rzecz polskiej firmy na zasadach działalności nierejestrowanej jako dodatkowe źródło przychodu. Usługi opieki będą przez Panią świadczone nad niemieckimi podopiecznymi na terenie Niemiec.

Pani wątpliwości dotyczą tego, czy uzyskiwane przez Panią dochody z działalności nierejestrowej opodatkować w Polsce.

W Pani sprawie należy odnieść się do przepisów umowy z 23 czerwca 1994 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Rumunii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1995 r. Nr 109, poz. 530), dalej umowa polsko-rumuńska.

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania nie zawiera przepisu odnoszącego się wprost do działalności nierejestrowanej, zatem w myśl umowy polsko-rumuńskiej dochody z tego tytułu należy zakwalifikować jako tzw. "inny dochód", którego zasady opodatkowania reguluje art. 23 ust. 1 ww. umowy.

W odniesieniu do dochodów osiąganych przez Panią należy wskazać na art. 23 ust. 1 umowy polsko-rumuńskiej:

Części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie, które nie zostały wymienione w poprzednich artykułach niniejszej umowy, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

Z kolei w myśl art. 23 ust. 2 umowy polsko-rumuńskiej:

Postanowień ustępu 1 nie stosuje się do dochodu nie będącego dochodem z majątku nieruchomego określonego w artykule 6 ustęp 2, jeżeli osoba uzyskująca taki dochód, posiadająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, wykonuje w drugim Umawiającym się Państwie działalność gospodarczą przez zakład tam położony lub wykonuje w tym drugim Państwie wolny zawód w oparciu o stałą placówkę tam położoną i gdy prawa lub dobra, z których tytułu wypłacany jest dochód, są rzeczywiście związane z działalnością takiego zakładu lub stałej placówki. W takim przypadku, w zależności od konkretnej sytuacji, stosuje się odpowiednio postanowienia artykułu 7 lub artykułu 15.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz uregulowania przywołanej umowy polsko-rumuńskiej wskazuję, że dochód z tytułu usług świadczonych przez Panią, jako rezydentkę Rumunii, powinien być opodatkowany zgodnie z art. 23 tej umowy jako inne dochody niewymienione w poprzednich artykułach.

W związku z faktem, że jest Pani obywatelką Rumunii i posiada Pani tam rezydencję podatkową, a usługi, o których mowa we wniosku, będzie Pani świadczyć na terytorium Niemiec, to dochody przez Panią osiągane - zgodnie z art. 23 ust. 1 umowy polsko-rumuńskiej - nie będą podlegać opodatkowaniu w Polsce.

Reasumując - jako obywatelka i rezydentka Rumunii, wykonująca usługi opieki nad osobami starszymi na terenie Niemiec na zlecenie polskiego podmiotu w ramach działalności nierejestrowanej, nie uzyskuje Pani dochodu na terenie Polski i w związku z tym nie ma Pani obowiązku zapłaty podatku od ww. dochodu w Polsce.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła, i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

* Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl