0112-KDIL2-2.4011.389.2020.1.KP - Opodatkowanie dochodów w formie karty podatkowej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 15 czerwca 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-2.4011.389.2020.1.KP Opodatkowanie dochodów w formie karty podatkowej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 kwietnia 2020 r. (data wpływu 21 kwietnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania dochodów w formie karty podatkowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania dochodów w formie karty podatkowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Dnia (...) czerwca 2012 r. dokonano wpisu do ewidencji działalności gospodarczej pod nazwą Y. Przeważająca działalność gospodarcza Wnioskodawcy to działalność fotograficzna - kod PKD 74.20.Z.

Usługi fotograficzne klasyfikują się do symbolu 74.20.23.0 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług - usługi wykonywania fotografii lub zapisów wideo takich wydarzeń, jak: śluby, wesela, pokazy mody, zawody itp.

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności świadczy usługi filmowania uroczystości okolicznościowych - uroczystości ślubnych oraz wesel.

Niniejszy wniosek o interpretację dotyczy zdarzenia przyszłego.

Dotychczas Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności korzystał z usług podwykonawców, a działalność gospodarcza Wnioskodawcy opodatkowana jest podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych, określonych w art. 27 Ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 13876 z późn. zm. dalej jako "u.p.d.o.f.").

Działalność Wnioskodawcy polegać będzie na filmowym udokumentowaniu przebiegu uroczystości ślubnych oraz wesel, a także wykonaniu plenerów filmowych, które mogą odbywać się w innym dniu niż sama uroczystość.

Plener filmowy obejmować będzie nagranie bohaterów uroczystości ślubnej m.in. w momencie przygotowań do uroczystości, krajobrazów, a także miejsc, w których odbywać się będzie uroczystość.

Plener filmowy będzie częścią filmu z przebiegu uroczystości ślubnej.

W ramach tej działalności Wnioskodawca nie będzie korzystać z usług podwykonawców. Wnioskodawca będzie prowadzić działalność przy zatrudnieniu maksymalnie 4 pracowników.

W procesie filmowania uroczystości, bohaterów uroczystości czy też pleneru brać będą udział operatorzy kamer (co najmniej dwie osoby), którymi będą pracownicy Wnioskodawcy.

Podsumowując, działalnością Wnioskodawcy będzie wykonanie dzieła - filmowe udokumentowanie przebiegu uroczystości, relacja z przebiegu imprezy, które będą wykonane na zlecenia osób fizycznych.

Sesje filmowe odbywać się będą w różnych miejscach - w domu klienta, w plenerze lub w dowolnie ustalonym miejscu.

Następnie, po wykonaniu wyżej opisanych nagrań, materiały filmowe i dźwiękowe z przebiegu uroczystości będą odpowiednio przycinane, a także poddane obróbce graficznej oraz dźwiękowej.

Gotowe dzieło - film z przebiegu uroczystości ślubnej oraz wesela przekazywany będzie klientowi w postaci elektronicznej (na płycie DVD, pendrive lub poprzez udostępnienie materiału przez sieć Internet).

Przed każdą sesją filmową zawierana będzie umowa z klientem w formie pisemnej, w której określone zostaną warunki przebiegu sesji, takie jak: czas pracy, wynagrodzenie, jakie Wnioskodawca otrzyma.

W umowie będzie również informacja o przeniesieniu na Zamawiającego (klienta Wnioskodawcy) majątkowych praw autorskich do utworu powstałego w ramach wykonanej umowy wyłącznie w celach niekomercyjnych (na użytek własny).

Przekazany klientowi film na płycie DVD, pendrive lub udostępniony siecią Internet będzie nierozerwalnie związany z wykonywaną przez Wnioskodawcę usługą w zakresie sesji filmowych i będzie stanowił efekt końcowy realizacji tej usługi.

Nośniki, na których Wnioskodawca będzie przekazywał efekt usług filmowych (płyty DVD lub pendrive), będą nabywane przez Wnioskodawcę we własnym zakresie.

Wnioskodawca przy prowadzeniu działalności nie będzie korzystać z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów.

Małżonek Wnioskodawcy nie prowadzi i nie będzie prowadzić działalności w tym samym zakresie.

Działalność gospodarcza Wnioskodawcy obejmować będzie tylko i wyłącznie świadczenie usług filmowania uroczystości opisane w niniejszym wniosku oraz prowadzona będzie tylko i wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy działalność gospodarcza Wnioskodawcy obejmująca usługi filmowania uroczystości ślubnych oraz wesel w formie opisanej we wniosku będzie mogła podlegać opodatkowaniu w formie karty podatkowej, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 43), o ile Wnioskodawca złoży wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie w terminie, o którym mowa w art. 29 ust. 1 Ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 43)?

Zdaniem Wnioskodawcy prowadzona działalność gospodarcza obejmująca usługi filmowania uroczystości ślubnych oraz wesel będzie mogła być opodatkowana w formie karty podatkowej, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 43, dalej jako "u.z.p.d.f."), o ile złoży wniosek o zastosowanie tej formy opodatkowania w terminie, o którym mowa w art. 29 ust. 1 u.z.p.d.f.

Na podstawie art. 2 ust. 1 u.z.p.d.f. osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie:

1.

ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,

2.

karty podatkowej.

Zgodnie z art. 25 ust. 1 u.z.p.d.f. podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:

1.

złożą wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie;

2.

we wniosku, o którym mowa w pkt 1, zgłoszą prowadzenie działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli;

3.

przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne;

4.

nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej;

5.

małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie;

6.

nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym;

7.

pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku, o którym mowa w pkt 1, nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Stosownie do art. 23 ust. 1 pkt 1 u.z.p.d.f. zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej "tabelą", w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nieprzekraczającym stanu określonego w tabeli.

Z kolei art. 4 ust. 1 pkt 1 u.z.p.d.f wskazuje że, przez działalność usługową należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753), wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997, 1000, 1629 i 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Usługi fotograficzne klasyfikują się do symbolu 74.20.23.0 według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług - usługi wykonywania fotografii lub zapisów wideo takich wydarzeń, jak: śluby, wesela, pokazy mody, zawody itp.

Usługi fotograficzne zostały wymienione w pozycji 90 Załącznika nr 3 do u.z.p.d.f. Z kolei zakres tych usług, który uprawnia do zastosowania opodatkowania w formie karty podatkowej, został szczegółowo określony w pozycji 90 Załącznika nr 4 do u.z.p.d.f. - w tym m.in. wykonywanie w zakładzie i poza zakładem filmów reportażowych, okolicznościowych oraz krajobrazowych.

W związku z powyższym Wnioskodawca stoi na stanowisku, że opisane w zdarzeniu przyszłym świadczenie usług filmowania ślubów oraz wesel zostało ujęte pod poz. 90 Załącznika nr 3 do u.z.p.d.f., a w konsekwencji, że będzie miał możliwość opodatkowania uzyskanych przychodów z tytułu świadczenia usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 43): osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie:

1.

ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,

2.

karty podatkowej.

W myśl art. 23 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy - zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej "tabelą", w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nieprzekraczającym stanu określonego w tabeli.

Stosownie do art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:

1.

złożą wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie;

2.

we wniosku, o którym mowa w pkt 1, zgłoszą prowadzenie działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli;

3.

przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne;

4.

nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej;

5.

małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie;

6.

nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym;

7.

pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku, o którym mowa w pkt 1, nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W myśl art. 29 ust. 1 omawianej ustawy: wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej, według ustalonego wzoru, na dany rok podatkowy, podatnik składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego. Jeżeli podatnik rozpoczyna działalność, wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego przed rozpoczęciem działalności. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej, nie złożył oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych albo oświadczenia o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym albo nie zawiadomił w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania, uważa się, że prowadzi nadal działalność opodatkowaną w tej formie; zawiadomienie to podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG. W przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej składa jeden ze wspólników. Wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej podatnik może dołączyć do wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składanego na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

Na podstawie ww. wniosku, stosownie do treści art. 30 ust. 1 cyt. ustawy: naczelnik urzędu skarbowego, uwzględniając wniosek o zastosowanie karty podatkowej, wydaje decyzję ustalającą wysokość podatku dochodowego w formie karty podatkowej, odrębnie na każdy rok podatkowy. Jeżeli działalność jest prowadzona w formie spółki, w decyzji tej wymienia się wszystkich jej wspólników.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca prowadzi od 2012 r. działalność gospodarczą. Działalność ta polega na świadczeniu usług fotograficznych. Ponadto Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności świadczy usługi filmowania uroczystości okolicznościowych - ślubnych oraz wesel. W ramach działalności Wnioskodawca nie będzie korzystał z usług podwykonawców i będzie ją prowadził przy zatrudnieniu maksymalnie 4 pracowników. W procesie filmowania uroczystości będą brać udział operatorzy kamer, którymi będą pracownicy Wnioskodawcy. Działania Wnioskodawcy będą wykonywane na zlecenie osób fizycznych. Po wykonaniu wyżej opisanych nagrań materiały filmowe i dźwiękowe z przebiegu uroczystości będą odpowiednio przycinane, a także poddane obróbce graficznej oraz dźwiękowej. Gotowe dzieło przekazywane będzie klientowi w postaci elektronicznej (na płycie DVD, pendrive lub przez udostępnienie materiału przez sieć - Internet). Przed każdą sesją filmową będzie zawierana umowa z klientem w formie pisemnej, w której określone zostaną warunki przebiegu sesji, czas pracy oraz wynagrodzenie. W umowie będzie również informacja o przeniesieniu na zamawiającego (klienta Wnioskodawcy) majątkowych praw autorskich do utworu powstałego w ramach wykonanej umowy, wyłącznie w celach niekomercyjnych. Przekazany film będzie stanowił efekt końcowy realizacji podpisanej umowy. Wnioskodawca przy prowadzeniu działalności nie będzie korzystać z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów. Małżonek Wnioskodawcy nie prowadził i nie będzie prowadził działalności w tym samy zakresie. Działalność Wnioskodawcy będzie prowadzona na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Usługi fotograficzne klasyfikują się do symbolu 74.20.23.0 według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług - usługi wykonywania fotografii lub zapisów wideo takich wydarzeń, jak: śluby, wesela, pokazy mody zawody itp. Usługa filmowania ślubów, o którą Wnioskodawca chce poszerzyć działalność gospodarczą, według PKWiU posiada taki sam symbol, jak usługa fotografii ślubnej, tj. 74.20.23.0.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne: przez działalność usługową należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753), wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997, 1000, 1629 i 1669), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Usługi fotograficzne wymienione zostały pod poz. 90 załącznika nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zakres tych usług, uprawniający do skorzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej, szczegółowo określono w poz. 90 załącznika nr 4 do tej ustawy jako: "Wykonywanie w zakładzie i poza zakładem fotografii, filmów i przeźroczy: portretowych, reportażowych, okolicznościowych, krajobrazowych, technicznych, itp.; wykonywanie fotokopii, wykonywanie prac powierzonych, sporządzanie odbitek fotograficznych na papierze, porcelanie, itp.; przedmiot działalności nie obejmuje prac wykonywanych na kasetach magnetowidowych".

W świetle powołanych przepisów prawa podatkowego oraz przedstawionego zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że usługi filmowania świadczone przez Wnioskodawcę zostały ujęte pod poz. 90 Tabeli miesięcznych stawek podatku dochodowego w formie karty podatkowej, stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W załączniku nr 4 do ww. ustawy, w poz. 90 szczegółowo określono zakres usług (w tym wykonywanie filmów m.in. okolicznościowych) uprawniający do skorzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej.

W konsekwencji, w związku z świadczeniem usług filmowych opisanych we wniosku, Wnioskodawca będzie miała możliwość do opodatkowania uzyskanych przychodów z tytułu świadczenia usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej.

Przy czym, warunkiem skorzystania z opodatkowania przychodów kartą podatkową jest złożenie wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej, według ustalonego wzoru, na dany rok podatkowy, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego, stosownie do art. 29 ust. 1 powołanej ustawy.

Reasumując - działalność gospodarcza Wnioskodawcy obejmująca usługi filmowania uroczystości ślubnych oraz wesel w formie opisanej we wniosku będzie mogła podlegać opodatkowaniu w formie karty podatkowej, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, o ile Wnioskodawca złoży wniosek o zastosowanie opodatkowania w tej formie w terminie, o którym mowa w art. 29 ust. 1 tej ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl