0112-KDIL2-2.4011.337.2023.2.AA - Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - usługi IT

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 czerwca 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-2.4011.337.2023.2.AA Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - usługi IT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanów faktycznych w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

W dniu 19 kwietnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 19 kwietnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 13 czerwca 2023 r. (wpływ 13 czerwca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanów faktycznych

Wnioskodawca jest osobą fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą pod firmą " (...)". Działalność prowadzona jest m.in. w zakresie świadczenia usług dot. tworzenia oprogramowania, projektowania oprogramowania, utrzymywania oprogramowania, analizy i specyfikacji wymagań systemowych, przygotowywania dokumentacji projektowej systemów informatycznych.

Wnioskodawca wybrał formę opodatkowania swoich przychodów na zasadach ryczałtu zgodnie z uRycz.

Wnioskodawca świadczy swoje usługi m.in. na rzecz polskiej spółki z o.o. ("Spółka"). Niektóre czynności wykonywane są bezpośrednio u klientów Spółki zlokalizowanych w różnych częściach świata np. w Stanach Zjednoczonych. Wnioskodawca po wykonaniu takich czynności bezpośrednio u Klienta w Spółce i odbyciu podróży zagranicznej ("Podróży") do klienta zagranicznego wystawia fakturę na rzecz Spółki stanowiącą refakturę poniesionych przez Wnioskodawcę kosztów związanych z podróżą zagraniczną do klienta zagranicznego Spółki i wykonaniem stacjonarnie usług wchodzących w ramy umowy zawartej pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką. Podkreślenia wymaga fakt, że wyjazdy te są fakultatywne, a specyfika usług świadczonych przez Wnioskodawcę sprawia, że mogą być wykonywane zdalnie, w siedzibie klienta Spółki lub w siedzibie Spółki. O odbyciu przez Wnioskodawcę Podróży decyduje Wnioskodawca i nie jest ona obowiązkowa. Wnioskodawca w trakcie Podróży będzie ponosił/ponosi następujące wydatki: opłaty za bilety lotnicze, hotele (noclegi) oraz wydatki na wyżywienie.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 1 sierpnia 2018 r. Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 uRycz.

Do wykonywanej działalności przez Wnioskodawcę nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 uRycz. W odniesieniu do Wnioskodawcy zachowane są warunki określone w art. 6 ust. 4 uRycz.

Świadczone przez Wnioskodawcę usługi według PKWiU sklasyfikowane są pod następującymi symbolami:

62.01.Z - Działalność związana z oprogramowaniem 62.02.Z - Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki.

Obecnie Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 uRycz.

Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce. Wnioskodawca złożył dnia 10 lutego 2022 r. oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (wniosek....).

Wnioskodawca oprócz przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej uzyskuje dochody z tytułu zysków kapitałowych z obrotu akcjami na giełdzie papierów wartościowych.

Ponadto w uzupełnieniu do wniosku udzielił Pan odpowiedzi na następujące pytania:

Czy z umowy, na podstawie której świadczy Pan usługi opisane we wniosku, lub innego dokumentu (ewentualnie z ustaleń ustnych) wynika, że Spółka jest zobowiązana do zwrotu poniesionych przez Pana wydatków związanych z odbywaniem podróży służbowych; jeśli nie - na jakiej postawie dokonywany jest zwrot tych wydatków?

Tak, Spółka na podstawie punktu 5.5 umowy, na podstawie której Wnioskodawca świadczy usługi opisane we wniosku, jest zobowiązana do zwrotu poniesionych przez Wnioskodawcę wydatków z odbywaniem "podróży służbowych".

Jaką stawką ryczałtu opodatkowuje Pan przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług związanych z podróżami służbowymi?

Wnioskodawca przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług związanych z podróżami służbowymi opodatkowuje 12% stawką ryczałtu.

Pytania

1. Czy Wnioskodawca może nie wliczać do przychodu w rozumieniu art. 6 ust. 1 uRycz kwot otrzymywanych tytułem zwrotu kosztów Wnioskodawcy związanych z odbywaniem podróży zagranicznych w przypadku świadczenia usług bezpośrednio na rzecz klientów Spółki na podstawie art. 6 ust. 1 uRycz w zw. z art. 14 ust. 3 pkt 3a uPIT?

Jeśli stanowisko Wnioskodawcy co do pytania nr 1 zostanie uznane za nieprawidłowe, to:

2. Czy w przypadku uznania za przychód w rozumieniu art. 6 ust. 1 uRycz kwot otrzymywanych tytułem zwrotu kosztów Wnioskodawcy związanych z odbywaniem podróży zagranicznych w przypadku świadczenia usług bezpośrednio na rzecz klientów Spółki, Wnioskodawca powinien opodatkować ten przychód stawką 3% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7e uRycz w zw. z art. 14 ust. 2 pkt 2 uPIT?

Pana stanowisko w sprawie

W Pana ocenie - w odniesieniu do pytania nr 1 - przychody z tytułu zwrotu kosztów związanych z odbywaniem podróży zagranicznych w przypadku świadczenia usług bezpośrednio na rzecz klientów Spółki nie mogą zostać uznane za przychód w rozumieniu art. 6 ust. 1 uRycz w zw. z art. 14 ust. 3 pkt 3a uPIT.

Jeśli stanowisko Wnioskodawcy co do pytania nr 1 zostanie uznane za nieprawidłowe, to:

W Pana ocenie - w odniesieniu do pytania nr 2 - w przypadku świadczenia usług bezpośrednio na rzecz klientów Spółki, powinien Pan opodatkować przychód z tytułu zwrotu kosztów związanych z odbywaniem podróży zagranicznych stawką 3% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7e uRycz w zw. z art. 14 ust. 2 pkt 2 uPIT.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy:

Ad 1

Zgodnie z art. 6 ust. 1 uRycz podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 uPIT.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 za przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy PIT przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 13, i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których zgodnie z art. 22a-22o dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Natomiast zgodnie z art. 14 ust. 3 pkt 3a ww. ustawy do przychodów, o których mowa powyżej, nie zalicza się zwróconych innych wydatków niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów.

Wobec powyższego przedmiotem opodatkowania ryczałtem jest przychód, ustalany bez uwzględnienia kosztów uzyskania przychodu (art. 6 ust. 1 i art. 12 ust. 2 uRycz). Zatem wydatki Wnioskodawcy na podróż służbową nie stanowią kosztu podatkowego. Konsekwentnie zwrot tych wydatków nie stanowi więc przychodów, co powoduje, że nie jest opodatkowany ryczałtem (art. 14 ust. 3 pkt 3a uPIT).

Podobne stanowisko zostało wyrażone m.in. w interpretacji Dyrektora Krajowej informacji Skarbowej z 26 marca 2020 r., 0113-KDIPT2-1.4011.108.2020.4.MD.

Podkreślenia wymaga, że koszty podróży ponoszone przez Wnioskodawcę, a następnie zwracane przez Spółkę na podstawie dowodów ich poniesienia dostarczonych przez Wnioskodawcę Spółce nie są niezbędne do uzyskania lub zabezpieczenia źródła przychodu przez Wnioskodawcę. Dodać trzeba, że Wnioskodawca odbywając podróż, działa, świadcząc swoje usługi w charakterze podwykonawcy Spółki, a więc pośrednio w imieniu i na rzecz Spółki w relacji Spółka - klient Spółki.

Jeśli stanowisko Wnioskodawcy co do pytania nr 1 zostanie uznane za nieprawidłowe, to:

Ad 2

Zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt 7e uRycz w zw. z art. 14 ust. 2 pkt 2 uPIT. Art. 14 ust. 2 pkt 2 uPIT: 2) dotacje, subwencje, dopłaty, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 13, i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Wobec powyższego, w przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1 zadane we Wniosku, a zatem w przypadku uznania zwrotu wydatków za przychody, Wnioskodawca powinien opodatkować je stawką 3%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm.):

Źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 z późn. zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej "spółką". Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

Przechodząc do kwestii opodatkowania otrzymywanego przez Pana zwrotu kosztów związanych z odbywaniem przez Pana podróży zagranicznych, wskazuję, że w myśl art. 12 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatek zryczałtowany pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.

Zatem przedmiotem opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym jest przychód bez pomniejszenia o koszty uzyskania przychodów.

Stosownie do art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

"Kwoty należne" to te przychody, które wynikają ze źródła przychodów, jakim jest działalność gospodarcza, i które w następstwie prowadzenia tej działalności stają się wymagalną wierzytelnością, choćby faktycznie środków z tego tytułu jeszcze nie uzyskano. Termin "kwota należna" jest w tym ujęciu tożsamy z pojęciem "wymagalne świadczenie (wierzytelność)".

Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 13, i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Zgodnie z art. 14 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się zwróconych, umorzonych lub zaniechanych podatków i opłat stanowiących dochody budżetu państwa albo budżetów jednostek samorządu terytorialnego, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów.

W myśl art. 14 ust. 3 pkt 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się zwróconych innych wydatków niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów.

Ostatni z przytoczonych przepisów wyłącza z przychodów z działalności gospodarczej kwoty zwrócone podatnikowi na pokrycie wydatków, które nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów tej działalności.

Odnosząc się szczegółowo do tego unormowania, wskazuję, że "zwrot" w języku powszechnym oznacza oddanie, zwrócenie czegoś. Użyte w omawianej regulacji określenie "inne wydatki" koresponduje natomiast z poprzedzającym go art. 14 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącym zwrotu określonego rodzaju wydatków. Przez inne wydatki należy zatem rozumieć wydatki inne niż wymienione w art. 14 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dlatego też jeżeli zwrot poniesionych wydatków dotyczyć będzie kosztów, które zgodnie z przepisami podatkowymi nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, wówczas zwrócone wydatki nie będą dla podatnika przychodem podatkowym. Takie rozwiązanie wynika literalnie z art. 14 ust. 3 pkt 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednocześnie, posługując się zasadami wnioskowania a contrario, z art. 14 ust. 3 pkt 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, mając ponadto na względzie art. 14 ust. 1 tej ustawy, można wyprowadzić zasadę, że zwrócone wydatki zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, stanowią przychody podatnika.

Tym samym - skutki podatkowe związane ze zwrotem wydatków są generalnie uzależnione od tego, czy wydatki, które są zwracane, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z przepisami, czy też nie. Jeżeli zwracane wydatki, zgodnie z przepisami podatkowymi, podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, wówczas kwota zwrotu powinna podlegać zaliczeniu do przychodów. Natomiast jeżeli zwrot poniesionych wydatków dotyczyć będzie kosztów, które zgodnie z przepisami podatkowymi nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, wówczas zwrócone wydatki nie będą dla podatnika przychodem podatkowym.

Powyższa zasada ma zastosowanie również do podatników, którzy jako formę opodatkowania wybrali ryczał od przychodów ewidencjonowanych. W takim przypadku, opodatkowaniu podlega przychód, a koszty uzyskania przychodów są tylko hipotetyczne, gdyby podatnik wybrał inną formę opodatkowania.

Z opisu sprawy wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W ramach tej działalności świadczy Pan usługi na rzecz polskiej spółki kapitałowej (dalej: Spółka). Niektóre czynności wykonywane są przez Pana bezpośrednio u klientów Spółki zlokalizowanych w różnych częściach świata. Po wykonaniu takich czynności bezpośrednio u klienta Spółki i odbyciu przez Pana podróży zagranicznej wystawia Pan fakturę na rzecz Spółki stanowiącą refakturę poniesionych przez Pana kosztów związanych z podróżą zagraniczną. Z umowy zawartej ze Spółką, na podstawie której świadczy Pan usługi, wynika, że Spółka jest zobowiązana do zwrotu poniesionych przez Pana wydatków związanych z odbywaniem podróży służbowych. Do zwracanych kosztów należą następujące wydatki: opłaty za bilety lotnicze, hotele (noclegi) oraz wydatki na wyżywienie. Przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług związanych z podróżami służbowymi opodatkowuje Pan 12% stawka ryczałtu.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że zwrot wydatków poniesionych przez Pana w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą dotyczy kosztów, które zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wyłącza takich wydatków z katalogu kosztów uzyskania przychodów. Dlatego też powinny stanowić u Pana przychód podatkowy podlegający opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych stawką właściwą dla rodzaju działalności, w związku z którą ten przychód powstał, czyli wg stawki 12%.

W Pana sprawie opodatkowaniu podlegają wszelkie wpływy majątkowe powstałe przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zgodnie z tą zasadą również otrzymany przez Pana zwrot kosztów: opłat za bilety lotnicze, hotele (noclegi) oraz wydatków na wyżywienie w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą stanowi dla Pana przychód podlegający opodatkowaniu. Dlatego też Pan, jako osoba prowadząca działalność gospodarczą, otrzymująca kwotę tytułem zwrotu kosztów związanych z odbywaniem przez Pana podróży służbowych, jest zobowiązany uznać ten wpływ za przychód podatkowy.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. e ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3% przychodów, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 2, 5-10 i 19-22 ustawy o podatku dochodowym.

Zwrócone Panu wydatki opisane we wniosku nie stanowią przychodów, które zostały wymienione w tym przepisie i dlatego tych przychodów nie może Pan opodatkować wg 3% stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Reasumując - otrzymywany przez Pana zwrot wydatków związanych z odbywaniem podróży zagranicznych podlega opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki właściwej do opodatkowania przychodu uzyskanego ze świadczonych usług. W Pana przypadku będzie to stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 12%.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanów faktycznych, które Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

W odniesieniu do powołanej przez Pana interpretacji stwierdzam, że zapadła ona w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego tę interpretację.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanów faktycznych i zastosuje się Pan do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

* Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 259 z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl